středa 16. února 2022

Jílovské vyhlídky

První letošní výlet, přidala se k nám i Olina s Danou. Z Budějárny busem do Jílového u Prahy. Vykulily jsme se před kavárnou, na kávu jsme se těšily celou cestu z Prahy. Kavárna a galerie U Zlatého korálku na náměstí. Kafe (my), chlebíček a hořická trubička (Zuzana) a pak už jen nahoru a dolů. Do kopce a z kopce. Bezhospodové pásmo. Olina měla v placatici portské. 

Já nemám zimní sportovní vybavení, šla jsem oblečená jako do práce. Kotníky mě bolely už po třech kilometrech, ale počasí bylo nádherné a výhledy z vyhlídek famózní. Poprvé jsem viděla sjezdovku v Chotouni. Bylo tam narváno. Jílovské vyhlídky jsou okruh, logicky jsme tedy skončily zase v Jílovém. Protože nás míjel náš bus, chystaly jsme se do hospody, ale když jsme na náměstí zjistily, že je ještě na zastávce, ochotně jsme popoběhly. Řidič byl milý a otevřel znovu dveře.
Celkem 17 kilometrů, pocitově 30.

Takový hezký náměstí v Jílovém mají, a udělali z něj parkoviště

Chotouň

Všechny fotky od Dany




18 komentářů:

  1. Vidíš, zase místo které má obdobné jméno jako to které míjíme při každé cestě na chatu. I když v Jílovém měla chatu moje dlouholetá kamarádka ze základky. Na Mníšek se jezdí pro změnu přes Jíloviště. Co se týče těch náměstí a parkovišť, je to problém asi všude. Litomyšl, Ústí nad Orlicí které má krásné náměstí, Mníšek, Dobříš a snad i každé městečko a městys na naší cestě do Prahy. Lidé jsou už tak zhejčkaní, že se musí dostat autem div ne až do vyhlédnutého obchodu. Tady udělali velké podzemní garáže, dvacet minut zdarma. Věčně jsou prázdné až na auta zaměstnanců ČD a těch kteří od Jančury dostanou za jízdenku i zdarma parkovací místo. Jinak všechny ulice okolo náměstí kde se parkuje taky dvacet minut zadara jsou plné a jelikož jsou úzké, sotva se jimi dá projet. A samozřejmě se parkuje i na automaty přímo na námku....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vendy,
      s těmi parkovišti máš pravdu, když se rozpomenu, ve spoustě měst to tak je.

      Vymazat
  2. Pocitová vzdálenost mě rozesmála :-).

    OdpovědětVymazat
  3. Tvé neuvážené oblečení jen dokazuje, jak mladou máš mysl :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zahrado,
      to spíš ukazuje, jak moc nerada investuji do sportovního oblečení :)

      Vymazat
  4. Míšo, díky za pohled na uměle zasněžovaný svah. Také jsme se na jeden takový vypravili, ale kvůli silnému větru tam nedošli. Je to zajímavé vidět, jak je všude krajina bez sněhu a na kousku se fest lyžuje. Na procházku vám vyšlo krásné počasí. Hele, i úseky bez hospody se dají přežít, že? Ale tedy musí být něco v plucani. Jinak to nejde. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marijko,
      původně jsme chtěly u stánku něco koupit, ale fakt moc lidí.

      Vymazat
  5. To musela být parádní procházka, i když věřím, že ve formálním oblečení hodně nepohodlná :D klobouk dolů!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Leničko,
      je to moc hezká trasa.
      Všechno nejlepší k dnešnímu svátku 🙂⚘🍀

      Vymazat
    2. Moc děkuji za přání! Udělalo mi velkou radost :)

      Vymazat
    3. To jsem ráda, to jsem chtěla :)

      Vymazat
  6. jsem vůbec nevěděla, že je tam sjezdovka! A my idioti jezdíme na hory :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Helgo,
      to si teda nejsem úplně jistá, jestli by Tě tahle sjezdovka uspokojila :-D

      Vymazat
  7. "Celkem 17 kilometrů, pocitově 30.! Nevím proč, ale vzpomněla jsem si na film S tebou mě baví svět. „No vidíš, že to dokážeme i bez maminky.“ - „Ale maminka mi ještě před koupáním sundává bačkůrky.“ :D
    Pěkné vyhlídky :-), jen ten umělý sníh by mě asi nebavil: :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marcelo,
      už aby bylo jaro, jarní boty mám pohodlný :)
      Umělý sníh je dnes všude, viz olympiáda, mě by nebavilo to hafo lidí kolem.

      Vymazat
  8. Velký respekt, 17 kilometrů je pořádný okruh. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Bev,
      já ráda chodím, ale musím se asi lépe vybavit, mám šílené kamarádky :)

      Vymazat

Zazvonil zvonec