neděle 22. ledna 2023

Mýcení, Divadlo Na zábradlí (2023)

Moje první návštěva Divadla Na zábradlí. Příjemná kavárna, ale neměli Bailey's. Špatné znamení? Po představení jsme si s Dášou řekly, že jsme už staré a konzervativní, protože bychom o přestávce odešly, kdyby nějaká teda byla. A přitom Cena Josefa Balvína, Cena divadelní kritiky a Cena divadelních novin. Asi ceny udělují mladí. Diváci v hledišti tleskali hodně, já jen párkrát plácla do dlaní. 

Malý pokojíček napěchovaný obrazy a hosty se stává dusivě sevřeným dějištěm umělecké večeře, s jejímž začátkem se stále čeká na herce Národního divadla. Ze slavnostního setkání se stane hluboká, ironická i jízlivě zábavná sonda do života lepší společnosti. Uvádí na webkách divadlo.

Mně nepřipadá vtipné přicházet na scénu oknem místo dveří a nadsázku v tom taky nevidím žádnou. Nemusím vidět nahý mužský zadek, jakkoli byl pěkný. Hra začíná nadvakrát a i končí úplně stejnými replikami. Propadla jsem panice, že sedím v Nonstop kině Hvězda. Byla jsem zvědavá na Janu Plodkovou, které mě přesvědčila, že je úžasná vždycky. Moc se mi líbila Babora Bočková a sympatickou postavu hrál i Jakub Žáček. 

P.S. Omlouvám se všem čtenářkám a čtenářům, komentáře před zveřejněním musím schválit, i ty svoje.

P.S. Bloudičko, dva z pěti.


Zdroj: Divadlo Na zábradlí
 


16 komentářů:

  1. Ahoj Míšo, aspoň že herci dobrý... Já jsem z divadla nikdy zatím neodešla. Měj se dobře, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Lenko,
      já jsem jednou odešla ze Švandova divadla, nedalo se to vydržet :-D.
      Byl se mnou Druhorozený a opět představení bez přestávky.

      Vymazat
  2. Míšo, přiznám se, že v Divadle Na zábradlí jsem nebyla nikdy, nelákalo mě. Možná nejsem ten správný a umělecky zdatný divák, já se chci většinou bavit. I když je fakt, že ne vždycky to vyjde. Měj se, pá 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evo,
      bohužel když bylo Na zábradlí nejlepší divadlo v Praze, nějak jsem se do něj nedostala.

      Vymazat
  3. Máš ty to holka smůlu na ta divadla v poslední době ;-). Já tedy Na zábradlí taky nikdy nebyla, ale za jedno z nejlepších pražských divadel ho beru pořád. Ono se to tak přelejvá asi podle sezón. Jednou se vydaří sezóny tady, pak zas tam. Tak je fakt, že už dost dlouho tu vlajku nejlepších třímá Dejvické divadlo a po něm bych to tipovala na Ungelt a právě Zábradlí. Absence Bailey's je ovšem varující. To by se mělo brát příště v úvahu ....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vendy,
      v poslední době se fakt nedaří. Přiletí ségra po třech letech do Prahy, chtěla jsem ji do divadla vzít, ale prověřená představení jsou buď vyprodaná nebo je zrovna nehrají.

      Vymazat
  4. Uvědomil jsem si, že jsem už nebyl na Zábradlí strašlivě dlouho, a přitom jsem tam kdysi za Grossmannovy druhé éry a pak za éry Petra Lébla byl pečenej vařenej... Nějak jsem si zatím k "reduťákům" nenašel cestu. Ale musím to napravit, repertoár vypadá báječně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Petře,
      tak to jsem zvědavá na Tvůj názor :)

      Vymazat
  5. Minulý týden jsme se my, neandrtálci z hor, vypravili taky do Prahy do divadla. Líbánky na Jadranu - za mě super :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janinko,
      o tomhle představení jsem už taky slyšela nebo možná četla u Evky, to je zdatná návštěvnice divadel. Jen nevím, jestli by prošlo přes Zuzanu :-D

      Vymazat
  6. Jj. Nejlepší cukrárna v Hostivaři.

    OdpovědětVymazat
  7. Pro mne byla návštěva divadla jako něco posvátného. Už i ta atmosféra. Ale od té doby, co jsem vdaná a to už je milion let, jsem v divadle nebyla. Manžel na to prostě není a jako nespolečenský a spíše sportovec chtěl mít doma klid a nepěstovali se ani přátelé, kteří by mne do divadla vzali.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Majko,
      já jsem prostě už rozmazlená :-D.
      Moc ses těm svým mužům obětovala.
      Přijeď do Prahy, půjdeme spolu.

      Vymazat
  8. Ahoj, milá Míšo, líbí se mi, jak trefně věci umíš popsat.
    Já jsem jednou od zetě spolu s jeho mamkou dostala vstupenky do divadla naproti Bílé Labuti a dodnes nevím, co tam hráli, ani o čem to bylo, jen že to bylo hrozně moderní a dlouhé a nesnesitelné. Už nikdy. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jiřino,
      možná jsem někdy moc příkrá, ale divadlo mám moc ráda, jen v poslední době se nemůžu trefit.

      Vymazat

Zazvonil zvonec