úterý 14. února 2023

Po čtyřech letech

Po čtyřech letech jsem se viděla se ségrou. Konečně. Nejdřív byl covid, pak se zbláznila sopka. Ještě jednou děkuji všem svým čtenářů, čtenářkám a Vyšehradským matkám za finanční pomoc, protože tyhle peníze byly v prvních měsících po erupci jediný, který měli. Teď ta naše malá bezdomovkyně byla čtrnáct dní v Praze. 

Čtrnáct dní v únoru, kdy byla děsná zima a dalo se chodit akorát tak do hospody, což vzhledem k tomu, že na La Palmě plzeň nečepují, ségře nijak nevadilo. Lidl tam jeden čas plechovkovou plzeň prodával, ale pak zase přestal. A tak jsme byly v Lokále v Dlouhý, v Pivnici v Obecním domě, U Sedlerů, Na Pekařce, v Kolkovně na Budějovický, Na staré hospodě v Hloubětíně, v Bramborách. Výjimkou byla Kozlovna v Lidický a jedenáctka kozel, vůbec nebyl marný. 

Vymyslela jsem jedinou kultůru, výstavu "Hardtmuth: od uhlu k tužkařskému impériu" v Národním technickém muzeu. Trefila jsem se, protože ségra od dětství pastelky miluje. Výstava byla zajímavá, ale hodně psanýho textu, až se nám ty jeho děti, vnoučata a pravnoučata pletly. Pamatuju si jen, že tuhu vlastnoručně míchala Matilda. 

Prvorozený svoji milovanou tetu vzal na venčení do Krčáku, do botanický zahrady v Tróji, do vinotéky a do Dock House na steak. Druhorozený ji nevzal nikam. Máma ji vzala s sebou na veterinu, kde potřebovala svý šílený kočce nechat ostříhat drápky a vzít krev. Nepovedlo se ani jedno. Nechápu, že někdo může mít doma divokou kočku. Třeba naše matka. Daly jí něco na uklidnění, ale asi špatný načasování, Špulka byla vláčná až po návratu domů. Spadla z topení. Ovšem na veterině byla absolutně nezvladatelná. Ségra plný ruce kočky, máma na zhroucení a veterinářka nasraná. Nakonec mámě řekla, ať se modlí, aby byla kočka zdravá, že ji nikdo neošetří. Minule Špulka mámě prokousla prst přes tlustou koženou rukavici, máma byla na ošetření na chirurgii.

Mě ségra vzala na opékání buřtů na Vyšehrad, to byla velmi povedená akce. Před občerstvením U Vratislava mají kovový koš s hořícím dřevem a vidlice, uvnitř prodávají buřty a klobásy. Ten den sice byla hrozná zima, ale u ohně nádhera. Všem můžu tuhle kratochvíli doporučit. Vyšehrad je překrásný místo. Byly jsme se podívat i na hřbitově, postály u hrobu Hanky Zagorové.

Ani se mi nechce psát, jak moc rychle ty dva týdny utekly a jak smutný bylo loučení. 

Ségra jí říká Poltergeist

23 komentářů:

  1. Tak hlavně že jste si to užily plnými doušky! Doslova ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vendy,
      při loučení jsem měla pocit, že jsme nic nestihly, nikde nebyly. Já mám moc ráda ZOO, ale v tý zimě se mi tam fakt nechtělo :(

      Vymazat
  2. Vypadá to jako dobře strávených 14 dní :-). Tak ať se postupně vše vrací do rozumného stavu.

    OdpovědětVymazat
  3. Míšo, je super, že jste se konečně mohly se ségrou vidět a užít si to.👍👍

    A k té kočce? Tvé mamince rozumím, měla jsem 17 let podobnou kočku. Na běžné očkování jsem chodila s vysokými koženými rukavicemi, které tu zůstaly po mužově strýci, motocyklovém závodníkovi. A při jednom vyšetření, když jsem se prokázala jako chovatel, doktorka se otázala, zda se jedná o Saxanu. Když jsem řekla, že ano, sestra se tázavě zadívala na veterinářku a ta odvětila: "To je ta svině, co nám tu běhala posledně po stropě". Na veterině na Bělohorské dlouho byly v malém sále otištěné drápy toho našeho domácího mazlíčka. Možná tam jsou dodnes. 🤣😂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alenko,
      díky za skvělý komentář, moji mámu určitě moc potěší..!

      Vymazat
  4. To je krásné, že jste se se ségrou po tak dlouhé době konečně viděly! Měla jsi pro ni připravený hezký a pestrý program (hlavně s tou kočkou :D na fotce vypadá tak nevinně). Mně se teď po půlroce vrací ségra z Holandska, jupí :)) jo, byla doma na Vánoce, ale jak jsme dvojčata, tak jsme si přece jen blíž a moc se na sebe těšíme :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Leničko,
      pro dvojčata je odloučení obzvlášť těžký, to chápu.

      Vymazat
  5. Čau Míšo, já myslím, že jste toho stihly dost... Sestra bude mít zážitky, tolik hospod. Hlavně, že jste se už viděly. Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Lenko,
      to byl takový frmol, že to uteklo dvakrát rychleji.

      Vymazat
  6. To musely být pěkné dny a měli jste určitě hodně zážitků. 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Mirijam,
      kdyby nebyla taková zima, bylo by méně hospod :-D
      Komentáře musím nejdříve schválit, vysvětlím proč v dalším článku, asi.

      Vymazat
  7. Ta kočka je jak z hororu! :D
    Na Vyšehradu jsem byla loni dvakrát, ale ohýnek jsem asi nějak minula, škoda, já buřty ráda :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janinko,
      myslím, že jsem si tu kočku nikdy nepohladila...:-D Nejsem sebevrah.
      Na Vyšehradě mezi Táborskou a Leopoldovou bránou, občerstvení U Vratislava. Příště :-D.

      Vymazat
  8. Pěkně jsi to, Míšo, pro nás shrnula.Tak ať se příště vidíte dřív, než za 4 roky.
    Kočka vypadá nevinně, nepomluvila jsi ji? Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jiřino,
      kočka je úplně šílená, se jí bojím :)

      Vymazat
  9. Míšo, připravili jste sestře prima program. Kočička je tedy prevít. Takové aby se jeden opravdu bál. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  10. Milá Majko,
    byla to fakt šílený jízda, týden jsem se dávala dohromady :-D
    Kočka je satan!

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Míšo, ráda jsem si přečetla poslední článek a vidím, že se nenudíš. Taková kočka je fakt za trest, ale co, není to poslušný pes - bych si řekla. Jenže něco s ní dělat - už se to někomu podařilo? Měj se fajn a zase někdy přijdu ;-)))

    OdpovědětVymazat
  12. Milá Pade,
    od půlky listopadu mám Koči! Nedávno jí bylo půl roku a má 2 jména jako já, jedno oficiální a druhé neofiko, zato používané. Zrovna mi tu lítá, divoška. Tak dlouho jsem jí říkala zkratkou Koči, až jí to zůstalo. Je to ta nejlepší kočina, co jsem kdy poznala. A nejen proto, že je moje. :-)

    Už jsme měly dvoje očkování, byla vždy hodňoučká. Ale drápky budu muset časem taky nějak řešit, to se sama bojim. Asi se zeptám, až bude teď na konci března kastrace, zda by to veterinářka neudělala při jednom.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dorinko,
      tak třeba máš normální kočku, na rozdíl od mojí mámy :-D.

      Vymazat
    2. Ne, ne,
      moje Koči je nenormální - a právě proto jí zbožňuju.:-D

      Vymazat

Zazvonil zvonec