sobota 20. července 2024

Bába v akci

Svoji vnučku jsem v náručí držela pouze po narození v porodnici. Pak jsem byla velmi zdrženlivá, bála jsem se její křehkosti, i když ze zkušenosti samozřejmě vím, že děti jsou téměř nerozbitné a lehce omyvatelné. Pak ani nebyla příležitost, většinou jsem jezdila s kočárkem a Vanda spala. I tak se mi zdály úzkostné sny, že jsem ji upustila, že jsem ji nechala na kraji postele, ona spadla a nedýchala. Bába bláznivá jsem. 

V neděli jsem se celý den povalovala u kačáku a s Vendulkou jsme byly domluvené, že se stavím jen na kafe, že jsem holčičku dlouho neviděla. Neměli doma smetanu a já kávu bez smetany nemůžu, protože mi nechutná. Vendulka se nabídla, že teda pro ni dojde, že vezme i odpadky, že cajk. Mají vietnamskou večerku v domě. Vanička ležela na zemi na hrací dece a moc hezky se na mě smála. Jenže ve zlomku vteřiny se úsměv změnil v příšerný škleb a začala řvát. Nějak vycítila, že máma není.

Já v panice, přeci jí nenechám na zemi takhle řvát, jsem jí konečně drapla do náruče. Je už taková bytelná a řvala jako tur. Tu bezzubou tlamičku měla rázem přes celý obličej. Ty vole, Vaničko, neřvi. Nevim, co mám s tebou dělat, povídám v rozčilení. Letmo jsem se podívala na Alfa, jestli si nemyslí, že jí ubližuju a nebude ji chtít bránit. Ne, hlídal dveře a taky fňukal po paničce. I Mila se přišla podívat, co se děje. Jen Vendula vytáhne paty z bytu, jsou všichni vyjančení. Zvířata i dítě. Napadnul mě dudlík jako záchrana, našla jsem ho akorát, když se Vendulka vrátila. Bleskurychle jsem ho našroubovala Vaničce do držtičky. Konečně ticho.

Při dalším hlídáním jsem značně posunula své limity. Ten blbý vratký kočárek svírám pevně oběma rukama, nepustím ho ani na vteřinu, protože se bojím, že mi ho někdo ukradne. Tentokrát jsem odvážně zaparkovala před malým obchůdkem s potravinami, že si koupím v tom vedru nanuka. Popravdě spíš jsem zatarasila dveře a čtyřmi skoky zvládla nákup. A v lese jsem se i vyčůrala. Schovaná za kočárkem jsem pro jistotu jednou rukou držela levý přední kolo. Jsem na sebe pyšná. 


28 komentářů:

  1. Souhlas, taky na desetiměsíčního Chima zatím dělám jen opičky z dálky, a když už jsem nominován na tlačný remorkér, snažím se imitovat vlny jak v Hamburku, aby se náhodou neprobral. Zatím se nepozvracel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Rowdy,
      skvělý komentář. Jako moc Ti rozumím 😄.

      Vymazat
  2. Pobavila si mě. Já si o sobě vždycky myslela že budu babička Herodeska, nechtěla jsem mít vnoučata na krku. Teď když mi tam Bobule skočí, jsem v sedmém nebi. Ale zatím tak trochu herodesíš ty :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vendy,
      tak Ty jsi už zkušená bába. Taky je rozdíl vnouče od dcery nebo od nevěsty. V poslední době spolu vycházíme korektně, obě se snažíme...a pomlouváme spolu Prvorozeného 🙃.

      Vymazat
  3. Já se s rolí prarodiče ještě nějak musím vyrovnat :)ale dám to….doufám:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zahrado,
      narození vnoučete je takový zlom, příchod stáří....🤦‍♀️

      Vymazat
    2. Hmm, tak to jsem tedy slyšet nechtěla😂

      Vymazat
  4. Pro me, 40+, je vlastne poucny cist vase komentare- jako bych videla vlastni mamu. Konecne rozumim, proc nechovala, nevozila a herodesi vlastne doted…

    Jen postreh ze zivota: ted by ty velke vnoucata vhtela jako partaky a ony ji to neveri… zkratka to uz nedozene. K jeji smule…

    IK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá IK,
      jako bába se teprve rozjíždím...🙂
      A věřím, že to zvládnu.

      Vymazat
  5. Od srdce jsem se zasmála. Jsi dobrá v psaní i hlídání. Víš, že se docela těším na tvoje postřehy při hlídání až se Vanička postaví na všechny čtyři, aby následně zjistila, že po dvou ti uteče rychleji. 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Majko,
      díky moc za hezký komentář.
      Taky se těším, až se bude posouvat.
      Musím být ve formě, abych jí stačila...🙂

      Vymazat
  6. Píšete humorně a čtivě jak o své vnučce, tak i o mužích, kteří se ve tvém životě vyskytují (mimo manželství). Hodně mi připomínáte styl jedné velmi oblíbené blogerky na I.Dnes, která dokonce vydala i knížku (knížky). Nevím zda jí znáte, ale máte podobný styl psaní - prostě super nejen pro zasmání, ale i pro obdiv, že takto dokážete psát. Jen tak dále a ať vám Vanička dělá stále jen radost.
    Evita

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evito,
      díky moc, díky za krásný komentář, díky za věrnost...🙂

      Vymazat
  7. ...u prvních vnoučat jsem se nebála s nimi manipulovat, podařilo se mi je i před dcerou vyklopit z kočárku, neb dcera byla prozíravá, děti byli přikšírované a viseli jak oběšenci, tak se i zasmála, děti vrátila do správné polohy. Jednou mě nachytala doma jak toho řvoucího tvora drndám doma přes práh, a tak nějak se v tom kočárku mrskal jak kapr, jsem se lekla že dostanu vynadáno, tak dcera říká...uspala si to? uspala..super tak to funguje ..zavedeme doma:o)) A druhou vnučku od syna, která přišla až po 12 letech od té poslední tak si to asi familie řekli a potomka mám jen pod jejich dozorem:o)))

    OdpovědětVymazat
  8. Kamarádka mi vždycky vrazila jedno z dvojčat, aby mohla obstarat to druhé. Když chlapečka, který mě měl od mala rád, nesla do autosedačky, holčička u mě začala ječet, jak kdyby ji na nože brali. Kolem chodili lidi a koukali... Nechybělo málo a možná by zavolali i sociálku. Jsem se vždycky opotila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Kačenko,
      když jsem běžela se řvoucí Vaničkou v kočárku, taky jsem měla strach, že na mě zavolají policii :-D

      Vymazat
  9. Vyvíjí se to moc dobře. Než dostane Vanička občanku, bude z poloviny vyhráno :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Petře,
      zatím dobrý, jen si musí odvyknout říkat jí Vaničko :-D

      Vymazat
  10. Malé děti jsem vždy měla moc ráda a ony měly rády mě. Když některé plakalo či bylo nespokojené a já na něj promluvila uklidnilo se, přestalo plakat, smálo se. Neměla jsem problémy v komunikaci s dětmi, ani maminkami, rodiči. Náhodné komunikaci, třeba na dovolené, kde děti byly. Kamarád se kterým jsem jezdívala na dovolené mi toto vše vzal. Svým černým humorem, svou povahou. Když jsme třeba byli v obchodě a tam plakalo dítě a já na něj promluvila - on si mezitím vybíral zboží, přišel ke mě a k rodičům či mamince a řekl zcela vážně. "Pozor, krade děti!" Krve by se nedořezal v rodičích, maminkách, ani ve mně...:-(
    Ano milá paní Padesátko, i takového muže lze milovat, víte o tom své, sex hrál v té době ještě u nás obou dost velkou roli.
    Evita

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evito,
      já se cizím dětem celkem vyhýbám.
      A s Patočkou jsme se shodli, že nás ten sex ještě dost bere :-D.

      Vymazat
  11. Já děti miluju, možná i proto pracuji tam, kde jsem denně mezi nimi. Vždycky když napíšete Patočka, vybaví se mi herec Hanzlík z té komedie Konec vodníků v Čechách. Shodnout se s partnerem v tom, že vás sex ještě dost oba bere, to je super, určitě jste oba z toho radostní a to je důležité. Super! Jen tak dál...:-)
    Evita

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evito,
      rozněžňují mě vnoučata kamarádek, to jo. Děti dětí, které znám 35 let. Tyhle děti mi cizí nepřipadají, ale myslím, že se ještě zlepším. Když Bohunka navrhla víkend s vnoučaty, řekla jsem jí Kuš babo.
      No, a teď mi ten nápad tak špatný nepřipadá :-D
      S Patočkou to je složitý, zatím to nestojí za zápis. Jo, Patočka...taky jsem se ptala, jestli má to jméno (přezdívka ze seznamky) z tohohle filmu, ale neznal ...Slovák, no :-D

      Vymazat
    2. Že by neviděl film "Konec vodníků v Čechách"? Možné to je, pokud je ze zahraničí, že tam to nevysílají. :-) Budu se tedy těšit až to bude stát s Patočkou za zápis, bylo to hezké o něm tu číst a proč se nevracet...:-)
      Evita

      Vymazat
    3. Viď...??? Taky to nechápu. Znám ten film zpaměti...🙂

      Vymazat
  12. Bravóó,tleskám za skvělé zvládnutí akce s krycím názvem ,,MRNĚ". A jako budu rýpavá,ale co to je za exemplář ten Patočka? Jako čtením tady je mi jasné že po Vás jedou i mladí zajíčkové,ale na to aby neznal Konec vodníků v Čechách by mu muselo být tak 5 let.Výmluva že je Slovák neobstojí,i tady je to jeden z kultovních československých filmů.Tož ale beru že ho nepoužíváte na debaty o umění :))) Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Pavlo,
      děkuju za poklonu. Vnučka mě posunulo do dalšího života běhu.
      Patočka je ročník 1964, je jen o dva roky mladší, on je takový technický typ a české filmy ho asi neberou :-D. Jak si tu přezdívku vymyslel jsem se ho nikdy neptala. Mám ho v mobilu uloženého jako Patočku, říkám mu miláčik nebo Patočko. Když jsem ho představovala synům (ten pověstný tah, když jsem se dozvěděla, že budu mít vnučku), jeho křestní jméno jsem docela lovila v paměti :-D.

      Vymazat
    2. Takže mu je cca 60. Uf,to mi odlehlo.To jen aby někdo nevolal ,,orgány" za známost s nezletilým,defacto malým dítkem.Ráda bych si rýpla že a které slovenské nebo světové filmy mu NIEČO HOVORIA? Ale nerýpnu si,protože co? Je to marný,je to marný....a....je to marný :))))

      Vymazat
    3. Že by Pade sváděla nezletilé?

      Vymazat

Výlet do Žatce a Mostu