neděle 28. července 2024

Výlet do Chotěšova u Stodu

Původně jsem se domlouvala s VendyW, že na vernisáž výstavy fotek Čerfa pojedeme společně, ale ona si nemohla vzít dovolenou a já tu svoji už nechtěla rušit. Paličatě jsem se rozhodla, že pojedu sama. Já, se svým velmi špatným smyslem pro orientaci. Druhorozený říká, že né špatným, ale vůbec žádným. Normálně moje výlety organizuje Zuzana nebo Vendy, napíšou v kolik a na kterém nádraží mám být. Jsem zvyklá na dokonalý servis.

Maličký problém nastal hned v rychlíku do Plzně. Takový pěkný mladý muž mi oznámil, že sedím na jeho místě. Po ujasnění, že vlak jede opravdu do Plzně, jsem se částečně uklidnila a s převahou odpověděla, že mám taky sedadlo číslo 95. Ano, ale v jiném voze, mile odvětil. Mě by teda nenapadlo, že ve vlaku je víc sedadel s číslem 95. To vidím jako jasné selhání ČD.

V Plzni mi moje aplikace nahlásila, z kterého nástupiště mi jede další vlak do Chotěšova. Tam jsem se jedné paní zeptala jen na směr, kterým mám jít ke klášteru a úplně v pohodě jsem dorazila. I s dostatkem času si klášter pořádně prohlédnout. Čtvrtá Petrova výstava, na které jsem byla. Zahájení ve velkém stylu a přišlo opravdu hodně lidí, i muzika byla a moc dobré slané pečivo. Většinu fotek jsem  znala, do soutěže o jednu z nich jsem si opět napsala Malostranskou diagonálu. 

Překvapilo mě, jak často se v klášteře filmuje, ale kde taky hledat tak krásnou a zdevastovanou barokní památku pro natáčení válečných filmů nebo hororů.

Zpátky byla výluka na trati, naštěstí jsem se  v rychlíku seznámila s jedním chlapíkem ze Stodu, který mě v Berouně spolehlivě vyvedl z nádraží a posadil do busu, který nás odvezl do Prahy. Výlet velmi vydařený, další výstava bude v Praze. 






14 komentářů:

  1. Mám zásadu, že když už je nějaký problém, jako s místem v rychlíku, rozhodně by na to měl upozornit výhradně pěkný mladý muž!!! A mile. Jak to dopadlo, přesedl si aspoň sám jako džentlmen? Jednou jsme jeli z výletu s děckama ze školy a na našem místě seděla jiná paní a na upozornění prohlásila, že má pod sedadlem psa a že si nepřesedne. A nikdo s ní nehnul. Jsem málo asertivní :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jano,
      on v aplikaci zjistil, že vedlejší místo je volné, přesedla jsem si a pustila ho k okýnku. Byl velmi galantní a tvrdil, že nemusím...🙂
      P.S . Bába drzá to byla!

      Vymazat
  2. Tleskám podruhé :)) a teda jako bacha ať se neutleskám,ono ty karpální tunely dost bolí.Tak prosím trošku polevit v zvládání akcí ,,poprvé".Díky.Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Pavlo,
      děkuju moc, byl to pro mě bobřík odvahy!

      Vymazat
  3. Výstava opravdu famózní, náhodou jsme se zastavili s manželem cestou na Šumavu, prohlédnout klášter a ona vernisáž. Škoda, že jen na chvilku, už nás čekali přátelé s večeří. Snad cestou zpět bude více času. Autorovi můžeme říci jediné. Má náš obdiv. Ty jsi měla na sobě něco černého? Triko myslím? J+ U

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takovéhle šťastné náhody mám moc ráda...🙂
      Měla jsem na sobě černé šaty.

      Vymazat
  4. Paličatě se rozhodnout, že na výlet pojedete sama se nakonec povedlo! Gratuluji, ono dokázat si, že člověk zvládne věci i bez pomoci přátel, to někdy dodá i sebevědomí i když vy ho nepotřebujete. Pade vždy to jistí někdo kdo je ochoten pomoct, jako ten chlapík co vás navedl na správnou cestu. :-) Ostatně mladou paní v černých šatech, která má hezkou postavu, by nenechal v bryndě (tak zvaně), žádný muž, jsem o tom přesvědčena. :-)
    S tou orientací jsme na tom stejně, přítel vždy říká, (jeho černý humor), že když se mi bude chtít zbavit, že mi někam vozem zaveze kde to neznám a bude mít pokoj. :-)
    Evita

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evito,
      díky moc za komplimenty, možná až přehnané...🙂
      Jsem už bába a to mi nikdo neodpáře.
      V týdnu jsem vyhazovala troje úzké kalhoty, do kterých se už nezapnu. Léto trávím ve volných šatech a děsím se podzimu....🤦‍♀️

      Vymazat
  5. Národní dopravce opět nezklamal, při dnešní cestě domů se zjistilo, že prodali na jedno místo dvě místenky a nějaký mladý a nepříjemný muž, který velel výpravě pubertálních koloběžkářů kteří se i s koloběžkami a obrovskými bágly narvali do kupé, se mě snažil z mého místa vypudit s tím, že musí mít dohled nad svěřenci. Řekla jsem mu, že mladý svěřenec může klidně stát, nebo on si má jít stěžovat na ČD průvodčí, ale já že mám lístek s místenkou koupený od úterý a nezajímá mě to, co ČD provádí. Odešel s nerudným výrazem a pokaždé když šel okolo zkontrolovat svěřence na mě zle nahlížel. Posléze jsme se od průvodčí dozvěděli, že díky nějaké neshodě se prodávaly na dnešek místenky zdvojeně a že nějak poondili i číslování vagónů.... jinak koukám, že kapli jsem nějak prokoučovala, tam jsem nebyla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vendy,
      jsi statečná, že ses nedala.
      Na druhou stranu jsi mě svým zážitkem zase trumfla :-D

      Vymazat
    2. Už jsem byla připravená kdyby přišel další útok, použít něco, co k smrti nesnáším, a to že nevím proč já, jako důchodce který si kupuje lístek s velkým předstihem, bych se měla omezovat a jít si hledat někam místo, když mám koupenou místenku.... tak vzhledem k tomu, že další výprava se bude konat bůhví kdy, tak doufám že už zase budou k dispozici otevřené vagony bez dětí a jiných výjimek...
      P.S. Tedy raději bych to trumfnutí vyměnila za klidnou a tichou cestu ;-)

      Vymazat
    3. Joooo české dráhy....
      Nedávno výjimečně využíte, raději bereme auto.
      No chceš si užít klidnou a pohodovou cestu, použij mezinárodní rychlík, hlavně , když cestuješ až večer. Na nádraží zjistíš, že za pár minut přijede, honem on line koupit jízdenky - a co ukáže aplikace? Zpoždění pouze 60 minut a do rána už jiný spoj nejede.Ty musíš odjet, jedná se o pracovní cestu. Telefonát na Českém dráhy, co se děje? No , prý je ještě v Německu a nevyjel.tak čekáš a čekáš, opravdu za hodinu dojel. Průvodčí konstatuje, že v Německu špatně platí, tudíž nebyl personál. Co ta slova znamenají jsme pochopili na další zastávce, při poslechu hlášení, vlak dal nejede, přestoupite si na další spoj, který přijede. Přijel jen s 40 minutovým zpoždění, a z rychlíku je courak. Je úžasné přijet na místo ve 2 ráno a přemýšlet jak do hotelu, 5 km od nádraží, taxi je tu asi sprosté slovo. Zkušenost pro příště? Radej pěšky.

      Vymazat
  6. Líbí se mi tvoje cestování, tedy, jak o něm píšeš. Máš skvělý styl a když nemáš orientační smysl, umíš si přesto poradit. Výstava musela být velkolepá, škoda, že jsme tak daleko. Já s ČD jezdím hodně, na nádražích se význam, výluka mne nezaskočí, ale běda někam letět. Letiště jsou pro mne strašákem číslo jedna. Určitě by mne vyvedla ochranka nebo policie, že lezu kam nemám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Majko,
      děkuju moc za pochvalu, Ty jsi zdatná cestovatelka, v podstatě autorka cestopisů...🙂
      Na letišti musíš s davem, ale s tím svým, který letím stejným letadlem!

      Vymazat

O aviváži