sobota 20. ledna 2018

Delfín Hlaváč

Potkala jsem souseda, hned se pochlubil, že má prvního vnuka. Jak se jmenuje, automaticky jsem se zeptala. To nebudete věřit. Tak schválně. Delfín. Delfín Hlaváč. Fakt pecka. To já bych svému synovi neudělala. Delfín bylo pracovní jméno, rodiče si představovali, jak si hezky plave v plodové vodě a jméno se jim natolik zalíbilo, až synkovi zůstalo.

Prvorozený byl pracovně Bivoj, Druhorozený pracovní jméno snad ani neměl (Více o jménech tady). Kočkomilky chlapeček byl od začátku Svišť, ale chválabohu, po narození dostal jméno běžné a oblíbené. Šakalík Klávesničky má též hezké normální jméno. Myslím, že Šakalík je přezdívka získaná až po narození a všichni si určitě dokážeme představit proč.

Ano, jsem konzervativní, ale co se týče jmen, mám ráda pestrost a jména málo dávaná, ale Delfín je na mě už moc. Rodiče prcka na matrice zjistili, že jméno Delfína mají v České republice tři holky, nejstarší je dokonce stejný ročník jako můj Prvorozený, 1988. Delfín není žádný, Hlaváč tedy bude první. Gratuluju.


Zdroj: Novinky.cz

88 komentářů:

  1. No ač to zní hodně blbě v českém přepisu, je to vlastně královské jméno. Nebo spíš královský titul. Dauphin (dofén) byl titul francouzského korunního prince. A patřil mu kraj stejného jména, Dauphiné. Jak vidíš, ve francoužštině to už vypadá jako jméno, ale překlad je Delfín. Možná jsou rodiče malého Delfínka fandové do historie či zastánci monarchistického zřízení Nicméně to je pěkně praštěný. Naše malá byla nejdřív Fazolka, pak Bobulka a tak se jí říká pořád. Občas i Vřešťan. Ale jméno má zcela nudné. Ema ....   

    OdpovědětVymazat
  2. Naše dcera má dva kluky - Jaroslav a František (7 a 5 let). Tahle jména se dneska už taky moc nedávají. Plno mladých by řeklo - tahle jména v dnešní době nejsou moderní.

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Milá Vendy,
    myslím, že tak široce o jméně nepřemýšleli...
    Ema je moc hezké jméno, které teď dost frčí. Je mi kluka vážně líto...

    OdpovědětVymazat
  4. To se mu bude hodit na mokrý vysvědčení!

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Milá Věrko,
    František se mi líbí moc, to je ta správná pestrost. Spolužák ze základky se jmenoval Prokop (ročník 1966) a jeho ségra Františka... A po něm má vlastně jméno Druhorozený...když jsem byla těhotná, potkala jsem ho v ZOO, pracoval tam, a když jsem vybírala jméno, vzpomněla jsem si na něj. Jak jsem spolu chodili do školy, nepřipadalo mi to jméno divné/staromódní. Koneckonců je v kalendáři...

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Milá Atheiro,
    přesně na to jsem myslela, chudák.
    Vím, jaké jsem sama měla problémy, když se furt někdo ptal jestli Prokop je křestní nebo příjmení. Odpovídala jsem, vy si myslíte, že Novák je křestní...?

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Milá Bloudičko,
    Ty jsi tak úžasně pohotová...pár mokrých vysvědčení tu taky mám, ale bez toho jména to není ono...

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Já jen nechápu, že si to ti rodiče neuvědomují. Sami do školy chodili, musí alespoň tušit, že děcka nejsou úplně tolerantní (taky po kom by měli být, když jim nikdo nejde příkladem). Navíc člověk nemusí být hnedka třídní otloukánek, ani přímo ten posměváček, aby si nevšiml, že v každé třídě takoví jsou, vždycky budou, a proto by to těm dětem neměli tímhle dělat ještě těžší.

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: Druhorozený si užil hodně posměchu na základce, teď na střední je to snad v klidu, nebo o tom nemluví...
    Mně se líbilo, že jsem (u obou dětí) vždycky přišla do školky/školy/práce a řekla jen, já jsem matka P nebo Š a každý věděl...

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Já mám jenom pulce, co bych dala za delfína!:)

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Příště musíš, Bloudičko, mířit výš...

    OdpovědětVymazat
  12. Moje dcera, když přinesla první fotografii s dívčím pozadím, načrtla rodině, že se vnučka bude jmenovat Gvendolína. Měla jsem slzy ve vočích...

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Milá Blondýnko,
    jak vidíš, Gvendolína je ještě dobrá...

    OdpovědětVymazat
  14. Denně mi prochází rukama sto chorobopisů se jmény a příjmením. Nemohu zde vyzrazovat soukromé data, ale věř, že jména a příjmení jsou tak úžasná, že jméno Delfín je jen hodně slabý odvar.   

    OdpovědětVymazat
  15. [13]: A fakt mají Gvendolínu?

    OdpovědětVymazat
  16. [3]: Ema opravdu jede. Její sestřenice se také tak jmenuje. Říkala jsem ať té naší dají alespoň Emma, dokonce to tak i mělo být, jenže pak to dali jen s jedním M. Už se těším, až bude malá v školce a půlka holek se bude jmenovat Ema....

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Ale Vendy, všichni tady přece vědí, že mají Sofinku...

    OdpovědětVymazat
  18. [16]: Kdybych měla holku, byla by to Karolína. Na základce měli ve třídě čtyři...

    OdpovědětVymazat
  19. [15]: Milá Sugr,
    křestní bys prásknout mohla...
    Jeden čas bylo oblíbené v jedné menšině jméno Sandokan...

    OdpovědětVymazat
  20. klavesnicetuka20. ledna 2018 v 1:12

    pravda pravda, Šakalík jsem našemu prckovi začali říkat až po narození. Když byl v děloze, říkali jsme mu Ozvička, ale pak jsme zjistila, že to bude chlapeček, tak jsme mu už říkali jménem, které jsme mu vybrali. Teda manžel říkal, že to je ještě není definitivní, ale já mu tak říkala, tak bylo:)ale s tím Delfínem si mě dostala, já to nechápu..fakt to není vtip? No ten malý si ve škole užije:(

    OdpovědětVymazat
  21. [23]: Milá Klávesničko,
    tak jsem měla správný odhad...
    Vtip to samozřejmě není, jen jsem zaměnila příjmení. To jeho je taky typicky české s háčkem.

    OdpovědětVymazat
  22. [18]:Tak já jsem tak nějak ještě do všech rodinných vazeb a tajemství Beallary nepronikla, její blog jsem objevila tak cca před měsícem. Ale teď už vím tedy přesně, že má Sofi - Soptíka.

    OdpovědětVymazat
  23. ...nemám námitek...
    ...pokud se ve svém životě bude chovat jako delfín,bude to fantastické...

    OdpovědětVymazat
  24. 😂 představila jsem si Sviště a Šakalíka s jejich příjmením a poprskala jsem malého 😊 manžel mi řekl, že jsem pako a šel spát 😂 á tvá jména jsou překrásná... akorát teda jsme s manželem srabi a bylo jsme se právě toho, že by si ž něj utahovali. Proto jsem zamítla í jméno po tatínkovi. Každý se jmenuje hezky jinak :)

    OdpovědětVymazat
  25.      chudák Delfín, tohle bych svému dítěti v životě neudělala

    OdpovědětVymazat
  26. [26]: Milý Johane,
    podle smajlíků si myslím, že ano...

    OdpovědětVymazat
  27. [27]: Milá Jani,
    naštěstí jste s Klávesničkou normální, kluci to určitě ocení...

    OdpovědětVymazat
  28. [29]: Ani já ne, milá Little...
    I tak je Druhorozený ze svého jména hotový...

    OdpovědětVymazat
  29. Ježíši, no ten kluk si fakt užije. Ale upřímně - já se musela smát. Kdyby mi tohle jméno někdo sdělil osobně, tak se budu chechtat taky.

    OdpovědětVymazat
  30. [34]: Milá Zdeno,
    já jsem se nesmála, ale tvářila jsem se velmi, ale velmi nesouhlasně...

    OdpovědětVymazat
  31. No, Delfínkovi už nic nepomůže...

    OdpovědětVymazat
  32. Jak už psali výše, chudák ve škole. Určitě mu nebudou říkat Delfíne, ale nějakou přezdívkou mořské příšery, třeba Lochnesko apod.

    OdpovědětVymazat
  33. [38]: Milá Intuice,
    to mě nenapadlo, že může ještě mít přezdívku, myslela jsem, že to blbý jméno úplně stačí...

    OdpovědětVymazat
  34. [39]: Milá Míšo, děti přijdou na všelicos. Znám sourozence od H a říkali jim Záchod a Nočník.

    OdpovědětVymazat
  35. [41]: Máš pravdu, Druhorozenému říkali na základce tak příšerně, že mi ho bylo hodně líto.

    OdpovědětVymazat
  36. Šmarjá, kdybych zůstala u pracovního, tak je princeznička Larva...
    No úplně vidím, jak volám: "Larvičko, koukej se přivalit!"
    A je mi jasný, že by na mojí Larvičku ve škole volali "bídný červe"
    Dokonce jsem v těhotenství potkala lampičku, co měla larvoidní tvar a prostě jsem jí musela koupit...
    A přitom je tolik krásných jmen...
    Silvestr Veselý.
    Tomáš Marný.
    Prokop Buben.
    Otakar Motejl.
    A se mnou chodil do třídy jeden Celestýn...

    OdpovědětVymazat
  37. [42]: Jo, kdyby to říkali těm, co to říkají. Určitě se jim to vrátilo v pozdějším věku - Boží mlýny melou pomalu, ale jistě.

    OdpovědětVymazat
  38. [43]: Milá Baruško,
    to jsou furt normální jména z kalendáře, jen špatně spojená...
    Ale Larva je taky dobrá.
    Znala jsem jsem jednoho Silvestra, byl to Slovák a moc pěkný chlap.

    OdpovědětVymazat
  39. [46]: Ne ne, to jsou naopak skvěle spojená jména. Rodiče těchto lidí museli mít úžasný smysl pro humor
    Hele, já zas hledala pana Tika.
    Pan Tik, kdyby byl, stal by se otcem mého syna, kterého bych s chutí pojmenovala Roman.
    Ovšem pan Tik se nenašel.

    OdpovědětVymazat
  40. No do prdele... tady někdo chce, aby ho vlastní potomek v dospělosti nenáviděl

    OdpovědětVymazat
  41. [41]: Tak jsem koukala na seznam příjmení od H, ale Hovňousek tam není.

    OdpovědětVymazat
  42. [51]: Ne, bylo to od He......, přitom původní přezdívka na jednoho byla Hajzl, tak když přišel mladší, aby je rozlišili, tak jim říkali takhle.

    OdpovědětVymazat
  43. Potěš koště, chudák kluk 😋 Delfín je velmi inteligentní zvíře, myslí si rodiče, že to bude mít nějaký vliv ? Taťka určitě Delfín nebude 😁😁

    OdpovědětVymazat
  44. Jejdamánku... Delfín
    Tohle musím navrhnout dceři. Čeká třetí a klukovi chce dát jméno Alexandr, taková nuda...

    OdpovědětVymazat
  45. [48]: Magdi,
    taky to nechápu...
    To jsem si myslela, jak jsem se s Prokopem odvázala...!

    OdpovědětVymazat
  46. [54]: Milá Meduňko,
    Ty jsi taky pěkně škodolibá babka...
    Alexandr je fajn, pokud nebude třeba Vopička...

    OdpovědětVymazat
  47. klavesnicetuka20. ledna 2018 v 5:43

    [31]: já si to nedovedu představit v dospělosti v reálném životě, jde sbalit holku: "Ahoj, jsem Delfín".
    "Jak se jmenuje tvůj nový kluk?"
    "Delfín:"Nebo v budoucí práci...lidi umí být škodolibí a zlí i v dospělosti..kdyby u mě v týmu, kde jsem pracovala, byl muž jménem Delfín, má to na talíři každý den

    OdpovědětVymazat
  48. [57]: Musí vydržet do osmnácti, pak si jméno může změnit, ale to už bude chudák zvyklý...
    Kristina říkala, že se doba mění, třeba za pár let bude Delfín a jemu podobná jména běžná... No, nevím.

    OdpovědětVymazat
  49. [57]: To by pak fakt stálo za to se naučit ty delfíní skřeky... U nás by byl asi taky chudák, my i "normální" lidi přejmenujem na něco co se jim nelíbí, natož kdyby tam už takhle přišel...

    OdpovědětVymazat
  50. Tak to je teda fakt pecka a já malého Hlaváče už lituju předem. Asi si se svým jménem ještě užije.
    Nejmladší vnučka měla pracovní název Hromnice. Jmenuje se Alžběta, ale obávám se, že bude spíš tou Hromnicí. V srpnu jí byly 3roky, nohu má velikost 27, oblečení už 110 a ve školce je větší, než někteří předškoláci. Jo, kdo s čím zachází ... na druhou stranu určitý předpoklad tu je, můj syn měří 2 metry.

    OdpovědětVymazat
  51. Zřejmě rodiče trpí nějakým komplexem a chtějí mít ze svýho dítěte něco vyjímečnýho.

    OdpovědětVymazat
  52. [60]: Milá Alenko,
    Hromnice je bezvadný jméno...!  A je kalendáři...
    Kristiny Efka je taky dlouhá, její táta je vysoký. Tak bude Alžběta modelka nebo basketbalistka...

    OdpovědětVymazat
  53. [61]: Milá Hrachajdice,
    asi chtějí, aby byl chytrý a dobře plaval...

    OdpovědětVymazat
  54. znám taky Gvendolínu a Ferdinanda, jsou to sourozenci, Genda se mojí dceři Lídě představila a pak řekla: "můžeš mi třeba říkat Aničko..." a bylo vidět, že tu Ludmilu  a závidí, nevím, zda Ferda závidí synovi toho Přemysla, ale onehdy doma na půl huby utrousil, že mu děti říkají Přemysl Oráč

    OdpovědětVymazat
  55. chudák dítě, bude to mít v životě těžký

    OdpovědětVymazat
  56. [64]: Milá matko,
    musí děti s těmi námi vybranými jmény vydržet. Přemek je taky pěkné jméno, vyjde ze školy a přezdívek se zbaví.
    Ferda byl jeden kluk ze seriálu Kamarádi...

    OdpovědětVymazat
  57. [65]: Milá Sabinko,
    to jsi ráda za svoje jméno, co...?!
    Delfína bys asi být nechtěla...

    OdpovědětVymazat
  58. Ono je to od nich milé. :) Je to jeden z přpadů, kdy si lid myslejí, že něco milého jim dělají! Ale oni ne. :( Oni svými činy škodí. Přesto se mi jméno líbí. :) Nechtěl bych vždy, když mě někdo kdokoliv volá, aby říkal něco, co s něčím nehezkým či s spojené s něčím špatným mě oslovoval ale! Tohle v pořádku tohle ještě je. :) Delfín v pohodě jméno je. :)

    OdpovědětVymazat
  59. [63]: ...plaval v učení? To asi nebudou chtít... Delfín... snad kdyby v cizím jazyce
    než v českém přepisu
    psáno bylo,
    snad výjimečnou osobnost by to jméno
    bylo podpořilo,
    takhle jen zvládne zadupat do země
    zbytky sebeúcty,
    protože děti jsou zlé,
    a dospělí nejsou jinší,
    i když to snad někdy myslí dobře,
    zraňují, aniž by chtěli
    nebo si to uvědomili...
    svět je zláštní a lidé nevyzpytatelní...
    Co přijde příště?

    OdpovědětVymazat
  60. [68]: Milý Magicmaxi,
    osobně bych byla pro běžně dávané jméno, Delfína bych nechala jako přezdívku.
    Však si jméno můžeš změnit, Delfínek taky, ale načeká se...

    OdpovědětVymazat
  61. [67]: To je fakt, dřív jsem měla se svým jménem celkem problém, ale teď si říkám, že můžu být rodičům vděčná

    OdpovědětVymazat
  62. To je... strašný. Strašně smutný. Chudák dítě.Můj polovičák měl pro prvorozeného pracovní název Bruno Ferrari .

    OdpovědětVymazat
  63. Tak tohle je hrozný. Já mám orginální a nevšední jména také ráda, ale musí aspoň působit jako jména. Vím, že vždycky to tak bylo, že vlastní jména odvozovala podle vlastností a přirovnání - Květa a Růža by mohly být dobrými příklady - ale to už máme všichni tak zažité, že by v tom těžko někod hledal blábol. Nevím, jestli i tehdy zkoušeli lidé experimentovat se vším možným, dost pravděpodobně ano - a používáme jen omezený výcuc toho, co se dochovalo a stalo jakousi klasikou, takže ano, je fajn hledat nové možnosti... ale sakra zrovna Delfín! Pochopila bych třeba ještě nějakou zkomoleninu jako Delfinus, aby to třeba mělo tvar toho jména, ale Delfín! Vždyť Květa a Růža taky nejsou Květ a Růže. Doufám, že po porodu nezmagořím a neporodím třeba Slona, když si budu představovat, jak je hrozně v tom bichu těžký. Což si hádám ani nebudu muset představovat.

    OdpovědětVymazat
  64. [72]: Milá Janinko,
    jak vidíš, tak Bruno je ještě dobrý...místo Ferrari by si dával jenom F. a vypadal by zajímavě...

    OdpovědětVymazat
  65. [73]: Milá Baryn,
    tohle je zářný příklad toho, jak lze dítěti posrat život hned zkraje...

    OdpovědětVymazat
  66. No Vorvaň nebo Šimpanz by asi bylo horší to Delfin ještě jde...

    OdpovědětVymazat
  67. Můj brácha měl ve škole kamaráda a té se jmenoval Dumitr Sokol. A je to už asi 50 let..

    OdpovědětVymazat
  68. Uff, tak to je fakt síla. Recese, nerozum, snaha o originalitu? Nechápu.

    OdpovědětVymazat
  69. [76]: Milý Jane,
    pokud to bereš takhle, tak Delfín je naprosto úžasný...

    OdpovědětVymazat
  70. [78]: Milá Cilko,
    asi nechuť se odpoutat od pracovního jména, které se zalíbilo natolik, že jim už připadá normální... Taky nechápu.

    OdpovědětVymazat
  71. Delfín Hlaváč .... no to je pecka. Ono by to pecka byla, i kdyby to byl třebas Delfín Vyskočil nebo klidně i Novotný. Doposavád jsem myslel, že je nějaký na matrice úředně schválený seznam křestních jmen!? Ale asi už ne. I když i za komančů se občas zadařilo ... moje souška pionýrská vedoucí se jmenovala Albína Nabitá. Holt blbost lidská je věčná.

    OdpovědětVymazat
  72. [81]: Milý Glosátore,
    dneska všichni pořád něco vykřikují o svých právech. Rodiče jen využili svého práva dát dítěti blbý jméno...

    OdpovědětVymazat
  73. [82]: Právo dělat blbosti skutečně existuje, jinak bychom asi všichni byli občas (někdo pořád) zavření. Fakt je, že dát dítěti blbé jméno je furt lepší, než se o něj blbě starat. Předpokládám ale, že náš Delfín Hlaváč jim to asi nikdy nezapomene ...

    OdpovědětVymazat
  74. V září vyšla nějaká nová metodika pro psychology a v ní se zhruba píše, že dítě má právo na dobrodružný život. Se jménem Delfín to bude teprv to pravé dobrodrůžo

    OdpovědětVymazat
  75. [84]: Tak to každopádně...

    OdpovědětVymazat
  76. Jméno Delfín je v matriční příručce. A vlastně se mi i docela líbí... Co se mi nelíbí je předpoklad, že by se rodiče při výběru jména měli již řídit negativními postoji a přistupovat k životu již dopředu tak, že jsou lidé na sebe zlí. Podobně bych si přála, aby paní Michaela spíš zavedla rubriku "pobavená" či "potěšená", než rubriku "pohoršená".

    OdpovědětVymazat
  77. [86]: Milá Heleno,
    dekuji za Váš názor, ten můj je podložený negativní zkušeností a též jsem realistka.
    Všechny ostatní rubriky (9) jsou "pobavené" nebo "potěšené", ač se to třeba nezdá...
    Mám právo být i pohoršená, klidně sama nad sebou.

    OdpovědětVymazat
  78. [86]: P.S. Jefim Fištej v Reflexu z 23.11.2017:
    Jen hlupák počítá s tím, že lidé jsou na sebe úžasně hodní...

    OdpovědětVymazat

Láska je kurva