pátek 26. března 2021

Dělám bábovičky

Vůbec mě nenapadlo, že bych měla na blížící se svatbu něco upéct, až v práci se mě Markéta na férovku zeptala, co peču. Trochu mě teda zaskočila a doma jsem hned gůglila svatební koláčky. Také jsem se při vycházce v Divoké Šárce zeptala Vendulky, jak je to s pečením. No, docela mě vyfakovala, že bude péct s mámou. Se mnou se prý nepočítá, ale můžu si upéct výslužku do práce. Do konverzace se vložil Prvorozený s tím, že stejně umím jen bábovku. Zahřálo mě u srdce, asi infarkt.

A tak jsem se rozhodla zakoupit malý silikonový bábovičky. Jsou vážně roztomilý. Úplně jsem zapomněla na svoji dávnou negativní zkušenost se silikonem při pečení velikonočního beránka. Vymazávat je třeba! Rozinky naložené delší dobu v rumu se vrátily do své původní velikosti, moc se jich do formiček nevešlo. První várka byla tvarohová, bábovičky byly dobré, ale světlé, takové neduživé a protože mi zbylo dost těsta, které jsem samozřejmě snědla a pak mi bylo blbě, koupila jsem ještě jedno balení formiček.

Na druhou várku jsem zkusila klasický recept od sousedky, jenže těsta do báboviček jsem dala moc a v troubě hrozně nabylo. Při kontrolním náhledu jsem se zděsila. Uvnitř se peklo šestnáct malých krtin. Já vím, měla jsem fotit, ale bude vám muset stačit moje barvité vyprávění. Ke konci pečení těsto zase trochu slehlo, ale takový špičatý kopeček přece jen zůstal a bábovičky se v krabici spíš povalovaly než spořádaně seděly. Co je to za bábovky, zeptal se Druhorozený a obočí mu v údivu vylétlo až ke kořínkům vlasů. To jsou bábovky zapichovací!





44 komentářů:

  1. Malé bábovičky jsou milé :-) Měla bych se po nějakých formičkách podívat, nebo alespoň po jedné velké :-) Myslela jsem, že na svatbu se takové věci prostě někde objednávají... nebo to tak není?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Lili,
      asi podle schopností a peněz...:-D
      Vendulka bude péct s mámou. Já si výslužku do práce objednám v pekařství. Máme tady na Černém Mostě jedno velmi dobré.

      Vymazat
    2. Já jsem ráda, když jednou za čas upeču nějakou buchtu :-) Né tak šudlat kvanta koláčků, trubiček a všeho možného - to by mě asi trefilo :-D

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Milý Petře,
      souhlasím, jen to nesmí vyhřeznout z formy.:)

      Vymazat
  3. V létě chci dodatečně oslavit své kulaté narozeniny a stále jsem si lámala hlavu s tím co mimo grilovaných dobrot udělat sladkého. A bábovičky se hodí. Silikon forma dnes objednaná. Do léta párkrát vyzkouším, aby bylo vše ok. Děkuji za dobrý nápad a vlastně i radu na co si dát pozor :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zlatko,
      zatím vedou ty tvarohové, jen je obarvím kakaem.

      Vymazat
  4. Jako bábovičky dobrý, ale blogerská obec doufám dostane výslužku v podobě koláčků!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Bloudičko,
      samozřejmě. Jen si musí blogerská obec dojet na Černý Most.
      Zakoupím koláčky ve zdejším pekařství Kollinger. Je to malé a velmi výborné pekařství.

      Vymazat
  5. Přiznám se, že mne tvá fotka úplně uzemnila.
    Že se na jiných blozích už rok peče, no dobrý, ale že i ty, Brute :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Blondýnko,
      nepodléhám populárním aktivitám, otužovat se určitě nehodlám.
      Pečení vznikla spontánně kvůli blížící se svatbě, nakonec stejně zbytečně.

      Vymazat
  6. U nás naštěstí se svatba už podruhé odložila, takže nemusím shánět ani šaty, ani boty, ani péct protože tohle je všechno v režii dcery a ta si to pro další možný (až bude) termín příští rok, objedná u kolegyně z práce u které si objednává i vánoční cukroví. Já se (snad) budu jen krmit a popíjet. Nicméně, bábovky miluju, jen nesnáším vymazávání a vysejpání formy....a ještě víc její následné mytí, protože jsem si ještě doteď nepořídila silikon, ale mám poctivé sklo nebo keramiku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vendy,
      tak doufám, že budu jen jíst a pít. Pokud se tam vůbec dostanu.
      Na bábovku má velkou těžkou litinovou formu po manželově babičce a po rozvodu jsem ji odmítla vydat...:-D

      Vymazat
  7. Malé bábovičky vidím poprvé, ale jsou super, děláš mi chutě :D. Připomnělo mi to, když jsme vloni a předloni pekli společně s tetou na brantrancovu a poté sestřeničinu svatbu. Nervy, aby se něco nepřipeklo byly velké, ale výsledek byl výborný :). Také s tetou pravidelně pečeme na Vánoce. Je to tradice a pokaždé se na pečení těšíme :). Kdy bude svatba? :)
    Leník

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Leničko,
      mě to pečení moc netankuje, ale bábovka je naštěstí rychlá, pokud teda nevymazáváš 16 malých formiček. :-D
      Svatba bude v Písku 16. dubna.

      Vymazat
    2. Jej, takové číslo a tak malé formičky, to věřím, že to musí být otravné :D
      Jůů, u nás v Jihočeském kraji :) moc gratuluji! Mamčo, moc neplakej ;) :D
      Leník

      Vymazat
  8. Bábovičky jsou roztomilé.👍👍 Zpětně si uvědomuju tu výhodu, že jsem ani na jednu svatbu svých potomků nemusela péci koláčky. Když se vdávala dcera, o koláčky se postarala zeťova teta a když se ženil syn, pro změnu snacha maminky. První svatební koláčky jsem pekla na naše 40. výročí svatby. A chutnaly. 😀 Nechci však vypadat jako lemra líná, v obou případech jsem vařila guláš z 30 kg masa, u dcery pekla ještě 24 kuřat a u synovy svatby vařila hovězí vývar v prádelňáku. K tomu jsem pekla cukroví a masové šneky.
    Takže zanedlouho rozšíříš náš spolek tchýní?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alenko,
      ano, bud taky tchýně...to je fakt příšerný slovo...:-D
      Stejně jako Vendy doufám, že na svatbě budu jenom pít a jíst, teda pokud mě do Písku vůbec pustí.

      Vymazat
    2. Alenko, čtu si tady u Míši a směju se, ovšem tvůj komentář mi vyrazil dech! To jste měli pozvanou na svatbu nějakou vojenskou posádku?
      Svatba mé dcery byla ,,pohodová,, - u nás ve městě netekla ten den voda, ale naštěstí jsme to měli na Zámečku v Libni,vyjíždělo se od matky ženicha, mladí si vše zajišťovali sami, já jsem jen nechala u kamarádky upéct sv.koláčky a přidala mi krabici domácích banánků, které umí skvěle.
      Od svatby uteklo 18 let a stále jim to klape. Jiřina z N.

      Vymazat
    3. Milá Jiřino,
      syn s Vendulkou si taky všechno zařizují sami. Jsem ráda...:)

      Vymazat
  9. Asi by mě trochu zamrzelo to vyfakování, ale vzhledem k tomu, že mám dva synky, je dobré být na takovou věc připravená. Bábovičky jsou super, připomínají mi točící se káču :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janinko,
      byla jsem nepříjemně zaskočená, aspoň za snahu mohla poděkovat.

      Vymazat
  10. Hlavně, když chutnaly :-)
    Jj, viz komentář od Janinky, úplné káči, to hned tak každý upéct neumí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá čtenářko,
      furt nevím, jak Tě oslovovat...:-D
      Janinka má skvělou představivost. Přitom nevěsta chtěla mít na svatbě i bábovku.

      Vymazat
  11. Míšo, bábovičky vrchní pohled super a spodní se ukousne výčnělek, tak co. Já mám ženatého jen jednoho syna a to jsem nepekla nic, neb svatba byla v jiné zemi. Vše bylo zařízeno, objednáno, já jsem jen ochutnávala a užívala si to. Takhle se mi to líbilo, moje jediná starost byla co si vezmu ten den na sebe...Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Lenko,
      správně, nejdřív ukousnu ten výčnělek a kochám se, jak bábovka pak pěkně sedí...:-D Co si vezmu na sebe je velká starost, protože jsem se těšila, že si koupím nový šaty. Právě se domlouvám s bohatou kamarádkou, jestli mi nějaký šaty půjčí, protože přes net je kupovat nechci a obchody do svatby asi neotevřou.

      Vymazat
  12. Míšo, super nápad. Výslužka se svatebními koláčky, to má a zná každý, ale bábovičky, to je něco jiného. Fakt jsou parádní a určitě tak i chutnají, zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evo,
      s bábovkami teprve čekám na schválení.
      Ale do práce koupím koláčky v našem pekařství. V práci už mají mých báboviček plný zuby, testovali obě várky...��

      Vymazat
  13. No, to je nevděk. Bábovky jsou super, snaha se cení a co na tom, že jsou zapichovací?! Vzpomínám, jak jsme před 10ti lety pomáhaly s pečením kamarádce. Vdávala dceru. Dělala 30 druhů, vše měřila snad šuplerou - jedním slovem nádhera. Svatební hosté padali do mdlob, nevěřili, že se peklo doma. Dcera se do roka rozvedla. Asi tak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Pavlo,
      tak trochu mě to zamrzelo, to je pravda.
      Ať si klidně pečou, chystám třetí várku, doufám že definitivní verzi. Udělám tvarohové kakaové a dám tam víc rozinek. V práci budou zase hodnotit...:)

      Vymazat
  14. Milá Míšo, ty bábovičky jsou roztomilé, také mám vždy problém kolik těsta nalít a dopadnu jako Ty. Koukni se na blog Megvkuchyni. Cz, je tam opravdu výborný recept na svatební koláčky z 26.7.2015.Je tam pěkné povídání, podrobný recept a foto návod... S těstem se krásně pracuje a fakt výborné koláče.mějte se hezky, přeji krásné jaro. Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alenko,
      díky moc za tip na koláčky. Už jsem se dívala, vypadají skvěle a mají i pochvalné komentáře. Už mi nezbývá moc času :-D

      Vymazat
  15. Míšo, pobavila jsi mne, jak jsi to vyřešila se synem. Bábovky zapichovací. Já jsem si nechala na svatby dětí napéct, ale koláčky svatební do výslužek jsem pekla sama podle výborného maminčina receptu. Pečení na zkoušku mne nadchlo. Koláček mrňavý a jeden jako druhý, samá chuť. Premiéra dopadla katastrofálně. To se do výslužek nedalo dát. Tedy chuťově dobrý, ale ten vzhled? Prostě žádný učený z nebe nespadl a i mistr se někdy utne. :)Alespoň je na co vzpomínat. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marijko,
      nákup svatebních koláčků z našeho pekařství jsem stále ještě nezavrhla...:-D

      Vymazat
  16. .. které jsem snědla a pak mi bylo blbě.. :D z celého článku jde taková zoufalost smíšená s upřímností a humorem, jsem se uchcehtla.. upřímně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Helgo,
      píšu, jak to vážně bylo. Jsem líná něco vymýšlet nebo přikrašlovat...:)

      Vymazat
  17. No já teda taky se silikonem nerada pracuju, ani ty muffiny nedělám ve formickach

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janino,
      silikonovýho beránka jsem dala kolegyni. Až někde potkám bábovičky z jiného materiálu, určitě si je koupím :)

      Vymazat
  18. Jasně - kdo si hraje, nezlobí ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Kitty,
      je s tím crcání, že jsem fakt chvíli hodná.

      Vymazat
  19. Po takú tvoju tvarohovú bábovičku by som bola schopná prísť až na Černý Most!

    OdpovědětVymazat
  20. Zrovna včera jsem se ptala synka, co se jako čeká od rodiny ženicha. Suše odvětil, že prachy. Ale u nás to snad ještě tolik nehoří. Doufám. Každopádně abych už pomalu začala šetřit, co? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Baruško,
      já se moc neangažovala, udělala jsem bábovičky, přispěla 2 tisíce na za vizážistku a pak jim poslala něco na účet. A hotovo. Jsem ráda, že je to za mnou...:)

      Vymazat

Zazvonil zvonec