čtvrtek 15. dubna 2021

Výlet do Mělníka

První delší procházka se psem po covidu byla do Dolních Počernic, celkem asi pět kilometrů a domů jsem došla úplně gumová, ani mluvit jsem nemohla. Další venčení v Divoké Šárce s Prvorozeným a Vendulkou, osm kilometrů. Pomalu se lepším. K našemu výletování se Zuzanou se ale připojily další Vyšehradské matky a svou namakaností podstatně zvedly počet kilometrů. Z výletu do Prokopské údolí jsem se asi po osmi kilometrech mlčky odpojila a nasedla v Hlubočepích do prvního autobusu, který jsem uviděla. Odvezl mě na stanici metra Smíchovské nádraží Já prostě pořád nemám žádnou kondici (jako bych ji snad předtím měla).

Dala jsem si pár týdnů oraz, pevně rozhodnutá se zúčastnit dalšího výletu. Zuzana se úplně zbláznila a naplánovala trasu z Mšena do Mělníka. Optimisticky jsme začaly skvělou kávou v cukrárně U Živných a Měšťáků v Mšeném na náměstí a moc nás mrzelo, že nemůžeme dovnitř, cukrárna je opravdu luxusní. Po cestě vlakem a busem do Mšena bych klidně po kávě zase jela domů.

Cesta kokořínským údolím je fakt krásná a civilizovaná. První hospoda U Grobiána, tam jsem měla horkou griotku, v penzionu Harasov u stejnojmenného rybníka, jsem si dala boršč. Nádherný místo na koupání, ale v létě asi taky mraky lidí. Šlapala jsem spořádaně zpočátku bez keců, ale závěrečných pět kilometrů jsem fakt trpěla. Poslední tři kilometry od okraje Mělníka na nádraží jsem vážně uvažovala o taxíku. Domů jsem dorazila úplně zdecimovaná, levou nohu jsem za sebou táhla jak starý syfilitik. Hrozně mě bolelo koleno.

Celkem 22 kilometrů a konečně pěkné fotky od Dáši a Dany.





Bývalý hotel Harasov z roku 1912, snad v rekonstrukci






39 komentářů:

  1. Tak to jsi zavítala na místa mého mládí, ach, a ty diskotéky v Kokořínském Dole....
    A víš, že na Harrasově se točil večerníček našeho dětství: Strašidílko Fandulínek)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zahrado,
      místo Tvého mládí je teda nádherný, ale tenhle Večerníček si vůbec nepamatuju, musela jsem gůglit, ale stejně mi nic neříká. To je divný.

      Vymazat
  2. Na fotkách to tam vypadá hezky :-)
    Fyzičku ztratí člověk mnohem rychleji, než ji pak zase získá zpátky. U vycházek kilometry příliš neřeším, ale pokud je to více do kopce, zmáhá mě to. Někdy je problém to udýchat, jak pořád nosím "ochranné" prostředky dýchacích cest, málo se nadechuju, což je při větším záběru problém. A to jsem dřív chodívala i běhat, myslím, že teď by mě to položilo :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Lili,
      ta krajina je fakt nádherná a hlavně rovná...:-D

      Vymazat
  3. Míšo, místa pro mně důvěrně známá z dob, kdy jsem trávila část prázdnin u příbuzných na Mělníku. Jezdívali jsme sem na kolech, když už člověk vyjel nahoru na Chloumek, bylo vyhráno. 😀 Harasov je v létě opravdu hojně navštěvovaným místem, ocenila jsem, že je tu i pláž pro psy. Hotel s restaurací na břehu Harasovského rybníka by se měl dočkat obnovy. Usiluje o to spolek pro jeho obnovu.
    Máš můj hluboký obdiv za tu porci kilometrů. 👍👍👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alenko,
      obdiv není na místě, byla jsem unavená a vzteklá.
      Už zase plánují výlet přes dvacet kiláků, asi s nima přestanu kamarádit...!

      Vymazat
  4. Písmenková víla15. dubna 2021 v 11:36

    Taky jsem jednou cestovala DO Mělníka, dokud mi nebylo řečeno, že jedu NA Mělník. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Písmenková vílo,
      čekala jsem, že se někdo ozve. Vím, že je správně na Mělník, protože Mělník je kopec...:-D Ale nechala jsem to, přijde mi to divný...:-D

      Vymazat
  5. Měly jste si projít lázně Mšené a podívat se na světový unikát co se týče architektury, jediné stavby u nás a vlastně i v Evropě stavitele Jana Letzla, který projektoval budovu která jediná přežila výbuch atomové bomby v Hirošimě. Na tu lázeňskou jídelnu a kavárnu se jezdí povinně dívat všichni japonští studenti architektury....navíc je to tam po rozsáhlém lesoparku krásná procházka, a když se vyjde nad lázně na kopec tak z jedné strany čučíš na Říp a z druhé na České Středohoří a Házmburk. Teď bych si tam ten měsíc láznění sakra užívala. S foťákem a noťasem bych se tam nenudila jak poprvé.....navíc vlastně bych tam měla i kámoša. Davy totiž v Mšeném bydlí ;-). Tak jsme se vlastně seznámili když tu bydleli na penzionu a já je zapisovala do knihy hostů a koukám trvalý pobyt Lázně Mšené....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vendy,
      já ten výlet neorganizovala a u nás se chodí hlavně v přírodě a rychlým tempem, Zuzana nekouká napravo nalevo a utíká stáří...!!! To jen Dáša a Dana koukají kolem sebe a fotí...:-D

      Vymazat
    2. Já bych se tam ráda ještě jednou podívala, ale v klidným tempu ;-). Popravdě takovýhle dostihy by mne nebavily....

      Vymazat
    3. Jenom teda upřesním, že Mšené-lázně s tou Letzlovou stavbou je jiné městečko, než Mšeno u Mělníka na začátku Kokořínského dolu. Ale možná ten komentář byl tak myšlen :)

      Vymazat
    4. Bavily jsme se jedna o koze a druhá o voze. A vše se vysvětlilo. i v mém článku na blogu

      Vymazat
  6. Výlet se mi moc líbí, díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  7. Už jsem se lekla, že to bylo Mšeno v Jablonci, to by ses vážně prošla :D. Ale jinak, chceš se zabít? Že méně je někdy více ti nic neříká, holka nešťastná? Forma přijde, ale chce to čas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Malá Janinko,
      tentokrát to vážně bylo až na dřeň.

      Vymazat
  8. Wow, to jste hodně dobré! Prokopské údolí a Kokořínsko, tam bych se někdy chtěla jet podívat :-) doufám, že si dnes užíváš svatbu!
    Leník

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Leničko,
      na výlet určitě vyraž, je tam nádherně.
      Až se rozmrazím ze svatby a sesumíruju myšlenky, vyrobím článek...:-D

      Vymazat
  9. V Mělníku jsem kdysi byla leč ne po svých, ale lodí. K mému překvapení trvala plavba neuvěřitelných 8 hodin, chytla jsem tam tzv. ponorkovou nemoc 😄. Tolik hodin zavřená na jednom místě s masou lidi, nebylo nic pro mne. Raději to pěší. Možná by se vám líbilo v Mníšku pod Brdy, to je kousek od Prahy, jede tam vlak i autobus a je tam plno vyhlidek a tras vč. zámku, krizové cesty, poustevny, vynikající cukrárny na náměstí a malého občerstvení na Skalce. Paráda, doporučuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Mníšku, v Kytíně a na Skalku jsem Míšu vzala, mám totiž na Mníšku chatu. Protáhla jsem jí i na Dobříši oběma parky a mám v plánu Příbram. A ty jseš z Mníšku?

      Vymazat
    2. Jinak na Mělník jsme taky jezdili lodí, ale svou. A z Mělníka nahoru po Labi na pískovnu u Kolína. Já to měla raději než dovolené pod stanem. Tedy ovšem nesmělo pršet 😉 to pak byla trochu katastrofa....

      Vymazat
    3. Milá Nudistko,
      jak napsala Vendy, výlet okolo Mníšku jsem absolvovala i se Zuzanou, ale každopádně se hodlám ještě vrátit. Křížová cesta je taky moc krásný místo.

      Vymazat
  10. Fotky krásné. Už skoro měsíc si léčím levé koleno. Nohu mám mít v klidu, ale to není nic pro mě, takže cca 3x týdně těch 10km dám. Při chůzi mě noha nebolí ale klek dřep nebo schody ani náhodou. Škoda že tu nemám nikoho, s kým bych mohla jezdit na podobné chodivé výlety, takže ti i kapku závidím:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zlatko,
      mě bolí koleno při chůzi do kopce a do schodů, naštěstí je někdy, ale pak je ta bolest dost velká.
      Já mám ráda chodivý výlety do 15 kilometrů, optimální je teda 10, ale Zuzana tvrdí, že kvůli deseti kilometrům nemá cenu někam jezdit.

      Vymazat
  11. Krásne fotky. Pripomenuli obdobie, kedy som tam bola. Dúfam, že sa tam raz znovu vrátim :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Simi,
      fotky jsou od Dáši a Dany, a je to vidět. Zvedly úroveň celýho článku...:)

      Vymazat
  12. Do Mělníka jsme si udělali s manželem výlet asi před dvěma roky. Autem, jiným dopravním prostředkem jezdit nechce. Kilometrů jsi nachodila požehnaně, ale možná by to chtělo trochu zvolnit. Ta svinská nemoc je záludná. Míšo, měj se fajn, zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evo,
      výlet autem je taky fajn.
      Tentokrát jsme z Mělníka nic neviděly, protože jsme šly rovnou na nádraží.
      Ale určitě ještě nějaký výlet bude.

      Vymazat
  13. Fotky jsou fantazie...a úplně se bavím vaším humorem:) tak ať už lezou síly do žil a svalů jako kytky z hlíny, mnoho energie na jaro:) Krumlenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Krumlenko,
      byl to hezký výlet, ale měla nový boty a ještě dneska mám na palci štěnici.

      Vymazat
  14. Míšo, tak to je opravdu krásná krajina podle fotek. Bolí mě nohy, jen jak si to čtu... Já takové honičky taky nemusím. Spíš v klidu.Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Lenko,
      krajina vážně nádherná a hlavně rovina. A počasí bylo taky dobrý, dopoledne trochu poprchávalo, ale pak bylo hezky akorát na výlet.

      Vymazat
  15. Tak to jste se krásně provětraly, škoda, že je stále všude zavřeno. Ač nejsem žádný nakupovací maniak, občas bych si už ráda koupila něco na sebe.Přeji hezké dny a ať je jen lépe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Pavlo,
      já bych potřebovala už takových věcí. Boty nemám, punčocháče na svatbu mi dala kolegyně Jana...:-D A taky se chceme jít s holkama z práce pořádně opít...!!!

      Vymazat
  16. Krasne jsou i fotky, cim fotite?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marco,
      fotila Dáša a Dana, obě mobilem, ale nevím, které fotky jsou čí.
      Dáša má ajfouna, Dany mobil nevím...:)

      Vymazat
  17. to je slušný výkon, po 22 km bych uvažovala o taxíku i zcela zdráva, natož po nemoci

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Helgo,
      a to k Tobě vzhlížím jako k velký sportovkyni...:)

      Vymazat

Zazvonil zvonec