sobota 9. července 2016

Kobry a Užovky ( 2015), ČR

Mám ráda český filmy a proto se snažím chodit do kina, abych podpořila další tvorbu. Výjimkou jsou filmy Zdeňka Trošky, sorry. Při posledních Českých lvech jsem měla pocit, že jsem z nominovaných filmů moc neviděla, jen Kobry a Užovky, ale jak se ukázalo, bohatě jsem si s ním vystačila, dostal 8 Lvů. Jedna z posledních rolí Věry Kubánkové, už byla v roli babičky taková křehoučká, že by ji vítr odfoukl.

Pamatuju si, jak jsem vypadla z kina úplně rozsekaná a šla hned na panáka. Příběh dvou bratrů, neukotvených v životě. No, to je asi slabý slovo, jeden je feťák na zabití (dokonáno), druhý tak nějak neví co se sebou, matka alkoholička (matky si ovšem nevybíráme) taky na ránu a to malý město děsivý. Jedinečná příležitost pro bráchy Hádkovi, nikdo jiný by nebyl tak přesvědčivý. Matěj skvěle přebral i Lvy. Mám plán. Tahle hláška mě dostala, používám ji stále, i když jsem naprosto bez plánu stejně jako Kobra. Užovka taky není zrovna kladný hrdina, ale palce jsem mu držela. Chci dobrý konce, aspoň pro někoho. Okouzlila mě cílevědomost Lucie Polišenské v roli hospodské. A ano, nemyslím si, že by Lucie Žáčková byla taková kráva, jakou hrála. Herečka měla zbytečně strach, že dostane neodpáratelnou nálepku velký Milky. Lva jsem jí moc přála.

Jedinou výtku mám ke scéně sexu Kobry a Zuzky v noci na náměstí. Aspoň kousek nahatýho zadku Kryštofa Hádka mohl být vidět. Pro větší autentičnost. Chlapi prostě mívají kalhoty stažený.



Žádné komentáře:

Okomentovat

O konturce