sobota 18. února 2017

Padesátka v práci

Když jsem byla na pohovoru v nové firmě, bylo zrovna po bouřce, ale v zasedačce, kam mě usadil pan ředitel, bylo hrozný dusno. Využila jsem tedy chvilky, kdy odešel pro můj životopis a otevřela jsem si okno. Kochala jsem se nádherným výhledem z Václaváku do Jindřišské ulice a když jsem si nasadila brýle, i Jindřišskou věž jsem viděla. Do průvodního dopisu jsem napsala, že jsem dlooouho dělala matku a teď se rozhlížím po zajímavé práci. Byl to můj druhý pohovor, při tom prvním jsem byla dost neprůbojná, teď jsem to chtěla napravit. Panu řediteli jsem řekla pevným hlasem, že tu práci chci, že chci ten úžasný výhled z okna. Ptal se, jak jsem schopná dotahovat věci do konce, odpověděla jsem, že jsem dost urputná. To se mu líbilo.

Práci jsem dostala. Okouzlila jsem hlavně tím, že nebudu mít děti. Jsem ve firmě 3,5 roku. Z pana ředitele je Filip, mám ho ráda a o Kristině píšu v každém druhém článku. Ano, nejsem žádný terno: kdo by chtěl padesátiletou hubatou asistentku. Ale já jsem dobrá asistentka a asistuji jim všem u a všeho ráda. Sice mě kvůli mé urputnosti někdy nenávidí. Stojím u jejich stolu jako vykřičník, dokud mi není vyhověno. Občas na mě Filip výhružně kulí ty svý modrý kulatý oči.

Zkraje jsem měla celkem problémy s počítačem, podtržítko jsem hledala asi půl hodiny, ředitel IT pak chodil po kancelářích a dával k dobrýmu, jaký jsem střevo. No, nezačala jsem dobře. Teď, když se mi zblázní počítač, rovnou volám o pomoc našeho rumunskýho ajťáka Bogdana. Nonšalantně přijde, vypadá jak chlapec z Pomády, a ptá se mě:
- Mišo, ty jsi na něco klikala?
- Ne, nikam jsem neklikala.
- Mišo, kam jsi klikala?
- Bóďo, nikam.
- Mišo, ty jsi klikla sem.
- Bóďo, asi jo.
A je to vyřešený.

Filip mě nechal koupit novou mikrovlnku. Předem jsem avizovala, že s ní nemám žádné zkušenosti, že takový pekelný vynález doma ani nemám. Nechtěl to slyšel. Dobře. Vybrala jsem mikrovlnku jako bych si kupovala kabelku, orientovala jsem se podle vzhledu a ceny. Nějaký výkon mě nezajímal, to je zřejmě fyzika a s tou já si moc nerozumím. Máme tedy novou mikrovlnku, které ohřívá stejně dlouho jako elektrická plotýnka, ale je hezká. Někdy se to teplo i nějak vyplýtvá a pak skoro nehřeje. Předháníme se s Kristinou, kdo si dřív ohřeje oběd, kdo si dřív ukradne teplo.
Všimla jsem si, že co jsem nastoupila, řídnou Filipovi vlasy, snažím se přesvědčit sama sebe, že to není moje vina.





47 komentářů:

  1. Ale ten výhled stojí opravdu za to! Jinak přeji hodně úspěchů a méně řídnutí vlasů

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Milá Eliss,
    zase nejrychlejší...díky moc...

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Míšo,
    tak proto jsi stále ještě nenastavila "odběr novinek"?
    Z Bloglovinu to má často několikahodinové zpoždění, co nadělám, když se považuješ za antitalenta.

    OdpovědětVymazat
  4. [Smazaný komentář] Hernajs, to je ale stručný!
    Chceš mi demonstrovat, že vždy sáhneš vedle - ale na to Ti neskočím!

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Dorko,
    psala jsem na mobilu a omylem odklikla jen asi dvě písmenka...
    Víc asi dodávat nemusím... [3]:

    OdpovědětVymazat
  6. [6]: Sakra, to je ono...já jsem fakt střevo, ještě že to Bóďa nevidí...nosím mu úplatkem koblihy z našeho skvělýho pekařství Kollinger...
    A nesměj se mi...!

    OdpovědětVymazat
  7. Ty pořád mažeš své domněle "nedokonalé" komentáře a děláš v tom zmatek. Život není dokonalý...

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Ano, ta moje věčná touha po dokonalosti...Pán Bůh mě potrestal strašnou zbrklostí...

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Tak po poznámce "nesměj se mi" se musí smát už úplně každej.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Myslím, že Bůh Tě naopak velmi obdařil - a Ty to na nás občas přenášíš (já vždy stojím v 1. řadě ).

    OdpovědětVymazat
  11. [10]:[11]: ...už se směju taky, ale málem jsem si to tu rozbila... Vždycky říkám Bóďovi: Mám to rozbitý.

    OdpovědětVymazat
  12. Tedy takové štěstí na práci, takové štěstí na tak super kolegy a šéfa a ještě k tomu tak nádherný výhled, skoro se mi nechce věřit, že to je skutečnost? Jestli se ještě jednou narodím, chtěla bych být Míša a v té pohádce se ocitnout aspoň na 1 den!

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Milá Sugr,
    ano, beru to jako odměnu, byla jsem fakt hodná, sice mi chvilku trvalo, než jsem se uprdelkovala a než jsem ostatní přesvědčila, že mezi ně patřím a že jsem pro firmu platná...

    OdpovědětVymazat
  14. Podle mne jsi sympatická žena a druzí to ví. Máš svérázný humor, jsi k sobě kritická a proto ti promíjejí nějaký ten kopanec. Omlouvám se za tykání, ale mám potomky v tvém věku, takže...   

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Milá Růženko,
    díky moc za pochvalu...tykání mi určitě nevadí...

    OdpovědětVymazat
  16. Dobrá práce, spokojenost a super kolegové, to je v dnešní době skoro jako výhra ve sportce Výhled parádní, možná zrovna jedu v té tramvaji     

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Milá Evko,
    doufám, že máváš...!

    OdpovědětVymazat
  18. Jsi mě pobavila
    Takže předpokládám, že mikrovlnka určitě není bílá! Takže...hádám červená!

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Milá Marti,
    to Tě zklamu, je bílá...neměla jsem moc peněz...

    OdpovědětVymazat
  20. Tak už vím, na co myslet, až budu příště procházet Jindřišskou!

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: Milá Avis,
    mysli na mě, jak stojím deset minut u mikrovlnky a chci mít to jídlo aspoň vlažný...!

    OdpovědětVymazat
  22. Výhled z okna je důležitý, já jsem v práci měl krásný výhled na brněnský Špilberk a Petrov, ale po rekonstrukci budovy tam teď máme zasedačku a když jsem si mohl vybrat samostatnou kancelář s výhledem do dvora, kde jsou např. i kontejnery, nebo být ve větší místnosti s jednou kolegyní a výhledem do otevřeného prostoru, zvolil jsem druhou variantu. Zkrátka není nad výhled

    OdpovědětVymazat
  23. Mám doma navíc polní vařič, kdyby tě čekání u mikrovlnky nebavilo!:)

    OdpovědětVymazat
  24. [23]: Milý Miloši,
    Špilberk bych taky brala...

    OdpovědětVymazat
  25. [24]: Milá Bloudičko,
    jsi vážně kámoška do nepohody...

    OdpovědětVymazat
  26. Hihi. Hned mám lepší náladu. Hele, podtržítko hledám dodnes taky a k tomu mám věčně problémy s z a y, páč chvilku používám klávesnici cz chvilku it...no a ve finále je z textu shit.

    OdpovědětVymazat
  27. [27]: Milá Lucie,
    jsem ráda, že se směješ, cizí neštěstí vždycky potěší...
    U ségry jsem psala s virtuální klávesnicí.

    OdpovědětVymazat
  28. No jejda, ještě aby nepotěšilo.
    Ale s tou virtuální klávesnicí tě vážně obdivuji. Kdysi jsem to také vyzkoušela a říkala si, jak jsem to psaní šikovně vyřešila...ale moje prstíky na touchpadu moc nestíhaly a tak jsem v půlce slova zapomněla i slovo, co chci napsat.

    OdpovědětVymazat
  29. [29]: No, já jsem tam toho taky moc nenapsala, musím mít svůj přistroj...

    OdpovědětVymazat
  30. Když to sedne, je to dar z nebes
    Mávám pořád, za hodinu budu i volat z okénka

    OdpovědětVymazat
  31. [31]: Milá Blondýnko,
    otevřu si okno, abych Tě lépe slyšela...

    OdpovědětVymazat
  32. Ten pohled mi připomíná Brno
    Rozhovor nemá chybu

    OdpovědětVymazat
  33. [33]: Milá Iris,
    myslím, že je Bóďa velmi shovívavý k mým chybám...a ke každému tak není, to bude těma koblihama...

    OdpovědětVymazat
  34. [34]: Milá padesátko,
    ten rozhovor mi totiž připomněl mě a manžela

    OdpovědětVymazat
  35. Podtržítko je prevít.
    Rádo se schovává.

    OdpovědětVymazat
  36. Jsi si jistá, že mu účes neřídne kvůli tobě? Ale může si za to sám, když nedá vybrat mikrovlnku někomu, kdo o tom něco ví.

    OdpovědětVymazat
  37. [37]: Milá Bobouš,
    pořád věřím, že si úbytek vlasů nespojí s mojí přítomností ve firmě...

    OdpovědětVymazat
  38. Ten výhled z okna je úžasný. Je důležité, aby člověk chodil do práce rád, nechci říci rovnou, aby se tam těšil, ale dobří kolegové, do kterých se dají počítat i šéfové, jsou výhra.
    Můj poslední výhled byl do dvora na zaparkovaná auta.

    OdpovědětVymazat
  39. [39]: Milá Alenko,
    je to pecka, jen peněz by mohlo být víc...ale to asi vždycky...

    OdpovědětVymazat
  40. Já chci hubatou padesátiletou asistentku
    I když mám séru v podobném věku, taky hubatou a taky asistentku
    Ale výhled, ten nemá.
    Mívala, do lesů, k rybníkům a teď? Do další budovy za betonovým dvorem...

    OdpovědětVymazat
  41. [41]: Milá Baruško,
    já bych zase chtěla mít ségru tak blízko jako Ty... To Ti fakt závidím.

    OdpovědětVymazat
  42. [42]: Přiznávám, je to skvělé.
    Někdy je protivná, to právě proto, že bydlíme blízko, ale většinou to je úplně nejlepší ségra...

    OdpovědětVymazat
  43. Taky neumím celkový počítač ovládat. Ten rozhovor mě pobavil Já se vždy vymlouvám na to, že si to už nepamatuji... :)
    Hlavně ať se nadále daří v práci :)
    A mikrovlnka je pro mě cizí kraj, já upřednostňuji sporák.

    OdpovědětVymazat
  44. [44]: Milá Joino,
    díky. Jsem ráda, že nejsem sama taková technická hvězda...

    OdpovědětVymazat
  45. Zřejmně fyzika   já padnu. Na to se asi taky budu odvolávat. Fyzika je vlastně všechno, čemu nerozumím, koneckonců i takovej pokroucenej orientační smysl...to je spíš geometrie vlastně...

    OdpovědětVymazat
  46. [46]: Filip mi výběr schválil, teď dělá, že ne-e...

    OdpovědětVymazat

O konturce