pátek 10. února 2017

Výlet na La Palmu

Sebrala jsem svých pět švestek a pět peněz a vyrazila v lednu za ségrou na La Palmu, jeden z Kanárských ostrovů. Pěkně busem do Berlína a pak letadlem. S mužem si postavili dům na samotě mezi banánama, klasický prdelákov, mají 12 slepic, kohouta, tři psy, tři kočky + černý kocour j.h. Žijí úplně jiným tempem, než já v Praze. Chvilku mi trvá, než přehodím biorytmy a když ano, tak zase frčím domů. Obě neteřinky studují, mladší v Madridu, starší na Tenerife, ty nebyly doma. Viděla jsem jen přítele té starší, Aboru. Má tak nádherný běloskvoucí zuby, že když se usměje, hází prasátka.


Bylo pod mrakem, kolem 20 stupňů, takže kecky, džíny a mikina. Dům kamenný, každý večer u plápolajícího ohně v krbu a ještě jednou Pustina. Z terasy pohled na západ slunce. Na pláži jsem byla třikrát, ale jen jsme se ségrou venčit psy. Atlantský oceán není Středozemní moře a i taková procházka po pláži může být nebezpečná, nedávno jednu místní oceán schramstnul. Šla po pláži, přišla velká vlna a paní se utopila. A nebyl to první případ. My jsme jen chvilku koukaly jinam, kecaly s nějakýma staršíma Němkama a...a vlna. Nestačily jsme zdrhat. Nejdřív to vypadalo, že budeme muset Gordýska tahat z vln, ale zvládnul to sám. Nakonec jen mokré boty a zmáčení psi. Němky byly mokré úplně, včetně mobilu v ruce.


Rufus, Aisa a Gordo

Nejlepší řeznictví, kde jsem kdy byla, je v Sparu v Los LLanos, kromě běžného masa ještě nabídka čerstvých králíků, jehňat a kůzlat. Všechno očistí a naporcují před vámi. Chcete maso nakrájet na kostky? Není problém. Nakrájet kuřecí prsa na řízky? Není problém. S úsměvem a bez příplatku! Nevím, jak je platí, ale všechny prodavačky byly krásné, upravené a ochotné.

A výletem jsem si ujasnila následující:
  • Ségra je skvělá kuchařka
  • Druhorozený mě dokáže vytočit i na velmi velkou vzdálenost
  • Čerstvá vejce mi nedělají dobře (průjem)
  • Nechci koupelnu s oknem, to denní světlo není moc lichotivé (vůbec není!)
  • Jsem vážně tupá na jazyky
  • Mám ráda svůj život a to svoje doma


Fotka z terasy


Lourdes


Jehně, vedle králík

32 komentářů:

  1. A fotoreportáž z řeznictví nebude?:) A vařila sestra z kůzlat? To jsem nikdy nejedla..

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Fotku nemám, ale byla jsem vážně unešená. Bylo kůzle pečené a jehně jako minutka, obojí skvělé.

    OdpovědětVymazat
  3. Taky mě zaujal ten obchod s (ne)bílým masem. Škoda té fotoreporáže... To by teprve bylo!

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Já snad poprosím ségru, ať mi tu řeznici vyfotí... U nás, když chci ukrojit dvě rošťěnky, tak mi ohulí cenu. Tady Ti maso málem i naklepali.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: No - a ať přihodí fotky vln, přírody - a tak vůbec. A ty k tomu něco vtipnýho napíšeš!

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Sakra Dorko, nepřeceňuj mě...

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: To není přeceňování! Co se mý pochvale vždycky tak bráníš?

    OdpovědětVymazat
  8. Krásný článek   Mimochodem ta řeznice mě taky zaujala!

    OdpovědětVymazat
  9. Už bys mohla hernajs jednou uvěřit, že fakt dobře píšeš. Samozřejmě, ne všechny články jsou hitem, ale VĚTŠINA. A ostatně, ukaž mi někoho, kdo píše jednu pecku za druhou (nikoho takovýho totiž neznám!).

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Myslím, že se tomu říká "nízké sebevědomí". Díky moc za chválu, už se bránit nebudu...

    OdpovědětVymazat
  11. Znám jeden takový obchod, kde stojí za pultem krásné, čisté a zlaté paní prodavačky a náhodou jsem jejich šéfová, která dbá na kulturu prodeje.
    Nádherná fotka na konci, proto jezdíme pryč, abychom si uvědomili, jak jsme šťastné ve svém

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: To se snad zajedu podívat...
    Fotka je z terasy domu, z té první fotky. V těch zakrytých obdélnících rostou banány.

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Zrovna v pondělí jsem křičela z auta
    ČAUUUUU MÍŠO...TADY BLONDÝNA....a ty jsi se ovalovala na La Palmě   

    OdpovědětVymazat
  14. Já chci taky fotky masa... Proooosíííím
    A i když by se mi po ségře stýskalo, asi bych taky brala, kdyby bydlela někde, kam můžu zaletět...
    Zatím je tak blízko, že tam v pohodě skočím.
    Nebo doskáču, no... Takových třicet skoků, když se dobře odrazím

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Já nechci nikam lítat, já chci taky skákat...!!!

    OdpovědětVymazat
  16. Slibuju, že zítra ráno tam zajedu, ale nevím jakou má řeznice službu. Takže vlastně nic neslibuju. P.S. Opravdu je pro většinu z nás jídlo na jednom z prvních míst... I u mne:) A díky za tu kuchařku. Ono se to hezky vaří,když je všechno takový čerstvý, to je pak všechno dobrý.

    OdpovědětVymazat
  17. [18]: ...hlavně se to musí umět uvařit... Světlanko díky.

    OdpovědětVymazat
  18. Kdybych byla mladší a měla dostatek financí, zvedla bych kotvy a přesunula se někam na jih. Domů bych se vracela na Vánoce, abych si užila tu pravou atmosféru. Mám vyhlídnuté místo na Sicílii, ale ... nejsem nejmladší a na své cesty v podstatě škudlím celý rok.
    Docela tvé sestře závidím.
    Ta poslední fotka je snová.

    OdpovědětVymazat
  19. Tak s tou vlnou jsi mě dostala
    Strašně se mi líbí Rufus, takovej puňta roztomilej
    Já bych taky brala někoho v zahraničí, abych za ním mohla přiletět na dovču, nejlépe přesně takhle u moře. Ale asi to tak nemaj všichni, za námi nikdo přijet nechce... to bude určitě tím, že tu není to moře

    OdpovědětVymazat
  20. [22]: Marti,
    je to fakt daleko.
    Fotku Rufuse, profesionální portrét od neteřinky, mám u psí povídky Anežka&Ruda. Rufus je moc hodnej a poslušnej pejsek, ale hodně temperamentní, pořád fňuká, že se nudí...

    OdpovědětVymazat
  21. [1]:[3]:[9]:[15]: Milé dámy, přihodila jsem fotku řeznice, bohužel byla v rozpacích a nedívá se do objektivu.
    Jehně ani kůzle zrovna nebylo, to se omlouvám.

    OdpovědětVymazat
  22. To je pravda pravdoucí s tím oceánem, byli jsme na Tenerife a žasla jsem nad bdělostí plavčíků, jeden plaval permanentně i v moři na surfu, ostatní opravdu koukali a jen za ten týden dovolené jsem viděla pár zachráněných lidí. A když se člověk octne na přírodních plážích, může jít pěkně o krk..   A ta koza a jehně, nebylo to cítit? Dalo se to?

    OdpovědětVymazat
  23. [25]: Oboje byly mlíčný, fakt mlaďounký, bylo poznat, že to není třeba vepřový, ale chuť jemná, delikátní...jsem barbar...

    OdpovědětVymazat
  24. Před několika roky jsme byli na Tenerife a i když je tam dost zajímavých míst (např. nejvyšší hora Španělska Pico del Teide, Loro Park, botanická zahrada), velkým zklamáním bylo koupání. Místo písečných pláží černý sopečný prach a pak otevřený Atlantik.
    Jeden podnikatel tam raději 50 m od moře vytvořil systém jezírek, můstků, palem, kde si můžou návštěvníci připadat jak k ráji a vynahradit si to, co u  moře není.

    OdpovědětVymazat
  25. [27]: Prvorozený byl u ségry v listopadu, to tam je oceán nejteplejší, koupal se spokojeně.
    Já s tím černým pískem mám pořád problém...

    OdpovědětVymazat
  26. Tak to míváš prima dovolené. Sestra se vracet natrvalo sem nemíní? Jo, vytáčet se dá i po telefonu, znám, nemyslím vytáčení čísel.

    OdpovědětVymazat
  27. [29]: Já tam byla po deseti letech... daleko a pro mě drahé.. Jsem radši, když přiletí ona. Mají krásný dům, veliký pozemek, jsou tam šťastní..

    OdpovědětVymazat
  28. [30]: Jak se říká, všude dobře, doma nejlépe. Mně se taky nejvíc líbí tady u nás. Ale někdo se cítí lépe jinde, má to tak nastavené.

    OdpovědětVymazat
  29. [1]: Bloudičko,
    moje milovaná sestřička poslala fotku jehněte. Při focení se v obchodně na ni dívali dost divně a jedna slečna řekla, že se jehně se blbě tváří, že to nebude hezká fotka...

    OdpovědětVymazat

O konturce