neděle 24. září 2017

Pohřeb až zítra, Švandovo divadlo (2017)

Divadelní hra Natálie Kocábové. Nebyla jsem zvědavá na nějakou protekční holčičku a o lístky jsem zájem neměla. Mívám zbytečné předsudky, často. Pak jsem si přečetla skvělé recenze, Zuzana taky a vynadala mi, že lístky nemám. Naštěstí je šlo ještě objednat za 120,-Kč/ks. No, nekupte to, zvlášť když za ně dostanete 90 minut bezvadný zábavy.

Spisovatelka, hudebnice, textařka a zpěvačka Kocábová hodně čerpala ze svého vlastního příběhu a zázemí, přečetla jsem si. Překvapivá myšlenka, opravdu. A právě proto, že si nevymýšlela blbosti, inspirovala se svojí temperamentní rodinou a přidala trochu nadsázky, vznikl svižný obraz jedné rodinné večeře v předvečer babiččina pohřbu. Pokus o klidný večer v sestavě: rozvedení manželé, dvě dospělé dcery, puberťák a nový matčin přítel (z Íráku/Íránu?), je předem marný. Kromě mně známých herců (Robert Jašków, Bohdana Pavlíková, Luboš Veselý) se mi moc líbila Natálie Řehořová.

P.S. Nikdy bych nevěřila, že i sako může mít stěžejní roli.

P.S. Bloudičko, čtyři z pěti.




Zdroj: Švandovo divadlo

24 komentářů:

  1. Já jsem odchovaná Pražským výběrem, táta Kocáb je pro mě celoživotní láska a když je slyším, mám husinu, tam to prostě funguje. Je tam zpětná vazba.
    Natálku já nemusím, nemyslím si, že by byla protekční, mnohokrát jí v tom táta vymáchal a svojí cestu si našla, určitě talent má.
    Děkuji za recenzi.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Milá Blondýnko,
    tak vyraž do Prahy, fakt je to dobrý představení....

    OdpovědětVymazat
  3. [3]: Milá Eliss,
    můžu jenom doporučit...
    Pro konzervativce (to ale Ty asi nejsi) upozornění: v představení se kouří a mluví sprostě...
    My doma nekouříme, ale sprostě mluvíme... nám to neva.

    OdpovědětVymazat
  4. I pro mě už začala divadelní sezona, minulý týden muzikálem IAGO Janka Ledeckého a líbil se   Díky za tip   

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: Milá Evo,
    je dobré se zaregistrovat v tom jejich klubu, do mailu Ti budou posílat nabídky na představení za levnější cenu, i na premiéry...

    OdpovědětVymazat
  6. Než se mým revírem staly dětský hřiště a pískoviště, tak jsem taky byla členkou klubu :) Marně vzpomínám jestli mě tam nějaký představení zklamalo...snad ani ne :)

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Milá Bloudičko,
    myslím, že do klubu jsi mě navedla Ty... Jsem tam chvíli, ale je to bezesporu velmi výhodné vzhledem k cenám vstupenek.
    Teď jsem vyzvedávala lístky v Ungeltu, kus 480,- Kč. Mám ráda Hanu Macuichovou, chci si ji ještě užít, taky už holka není nejmladší a byla nemocná...

    OdpovědětVymazat
  8. U té fotky se mi vynořila představa Městkého divadla v Brně a polil mne pot, že tohle znovu ne ... Mám radši starou klasiku než moderní věci. Neříkám, že se nedá moderně pokazit i ta klasika, ale fakt mám s novinkami jen zlé zkušenosti a pocit - tohle bylo divadlo za trest (a to jsem milovním a nemyslela jsem, že to kdy vypustím z úst...).

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: Milá Jano,
    zbytečné předsudky, to znám velmi dobře...

    OdpovědětVymazat
  10. Hele Padesátko, že tys tam toho Puberťáka nějak propašovala ty!?

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Milý Glosátore,
    ne, ale byl mu velmi podobný...

    OdpovědětVymazat
  12. Věřím, že to stálo za to, protože co se odehraje ve skutečném životě, nikdo líp nevymyslí.

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Milá Cilko,
    přesně tak. I zde manžel vyčítal ženě, že špatně vychovala jejich děti...
    To je jejich oblíbená věta, když jsou v ouzkých...

    OdpovědětVymazat
  14. Hru neznám. Ale námět zní jako z naší rodiny u štědrovečerní večeře - málokdy neskončí katastrofou

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Milá Reino,
    také mi byly některé repliky velmi povědomé...

    OdpovědětVymazat
  16. [17]: Milá Klávesničko,
    musíš počkat a bude Kašpárek...

    OdpovědětVymazat
  17. [19]: Milý Draku,
    díky. Já recenze moc psát neumím, spíš jen takový tip...

    OdpovědětVymazat
  18. anita breznova vila27. září 2017 v 14:21

    [20]: mam rada tyatr ..
    zejmena puskin  a cechov
    ..:) no moc modernej me
    ..neba..  ;)) nehraje tam
    znamej herec??..jeden
    takovej ucinkoval na
    karlovym mostu a pak    
    ..;)) hezky podzim preju
    ...hihiihiii

    OdpovědětVymazat
  19. anita breznova vila27. září 2017 v 14:23

    stejne nej herci jsou a byly  .
    spejbl a hurvinek[20]: jen
    se tvarili moc drevene..
    :)) ze jooo   

    OdpovědětVymazat
  20. [21]:,[22]: Milá Anito,
    zrovna o něm píšu...

    OdpovědětVymazat
  21. anita breznova vila27. září 2017 v 15:10

    hurvajs a jejda manicko
    [23]: dekuju ...;)) vis
    to proto ze neumim cist   

    OdpovědětVymazat

Zazvonil zvonec