neděle 17. září 2017

Zase podzim

Některé mé oblíbené blogerky tu šťastně vítají podzim, úplně se tetelí blahem, že konečně skončily vedra. Já mám pocit, že žiju jenom v létě a zbytek roku se na léto jen těším. Se začátkem školního roku mívám (z objektivních důvodů) velké deprese a k tomu ten podzim a vánoce na dosah. Letos jsem se v rámci projektu "Budu se mít ráda" rozhodla, že se nenechám podzimem otrávit a budu se tvářit, že je moc fajn. Třeba nakonec bude. Inspirovala jsem se u Atheiry a koupila si svíčku s podzimní vůní, do vázy nádherné astry a do špajzu rum. S touhle výbavou se depresím určitě ubráním.

Další blogerka právě nastoupivší do třeťáku, zodpovědně psala o maturitě, která se blíží a o výběru vysoké školy. To mě úplně zaskočilo, Druhorozený je taky ve třeťáku, tváří se, jako by byl v osmičce na základce a o významu slova "maturita" má jen mlhavé představy. Čtvrtého září vyhrožoval, že skočí pod metro, jen aby do školy nemusel. Zároveň tvrdí, že půjde na vysokou, abych ho nemohla vykopnout z bytu. Nevím, co je horší.

Protože i pes vypadal sklesle, chtěla jsem ho v jeho skoro sedmi letech konečně naučit aportovat. Prvorozený se mu nevěnoval a on sám zájem taky neměl. Druhorozený se jenom posmívá, že je pes blbej. Jsem naivní amatérka. Venku na míček totálně prcal. Ještě, že nedohodím moc daleko. Naštvaně jsem doma otevřela noťas a hledala rady a porady na diskuzích, emimino jsem automaticky přeskočila. Na solidně vypadajících stránkách jsem se dostatečně poučila. Začala jsem trénovat doma a v první řadě jsme si se psem ujasnili, co je to míček. Zelený tenisák. Ne plyšový pejsek, gumová kost nebo bavlněný uzel. Pes není hloupý, rychle pochopil, že dostane odměnu, když míček přinese. Jenže přinesl jen jednou. Podruhý už ne. Když jsi blbá a ten debilní míček furt zahazuješ, choď si pro něj sama. A pak, že zvířata nemluví. Jeho pohled byl naprosto srozumitelný. Naučila jsem oba syny mluvit, jíst příborem a utírat si zadek. Ten podvraťák prostě aportovat BUDE.



55 komentářů:

  1. Přikup si ještě dva zelené tenisáky a uč se sama žonglovat se třemi míčky. Je to zábavnější, než-li trénovati psa aportovaní.
    Hezký, barevný, vlahý podzim vinšuji.

    OdpovědětVymazat
  2. Milý Pavle,
    díky za přání. Aport nakonec zvládl, já pak nechtěla házet ten oslintaný míček... Furt taky nevim, co chci.

    OdpovědětVymazat
  3. Chudák Bong, aby se pak po tom cepování v poměrně vysokém věku vůbec dožil důchodu!

    OdpovědětVymazat
  4. podzim jsem taky vždycky nesnášela, ale poslední roky se to změnilo díky manželovi a zážitkůmtvé historky o synovi jsou fakt vtipné

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Milá Dorko,
    brala jsem na něj ohled, Bong je jako správný voříšek zdravý, simuluje, jen když má pocit, že si ho nevšímáme, to začne dělat, že se dusí. Napoprvé jsem mu to zbaštila a letěla s ním na veterinu...

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Milá Klávesničko,
    taky jsem svůj vztah k podzimu postupně přehodnotila.
    Druhorozený tvrdí, že bych bez něj neměla co psát, ale to bych měla úplně jiný život a nepotřebovala tady tu terapii psaním...!

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Fakt? Ty jo, taky psi si chtějí takhle získat pozornost? To tedy zírám!

    OdpovědětVymazat
  8. Ten rum ve špajzu je taky po mém vzoru? Já mám doma jen slivovici a Jägera.   Nechci ti brát naděje, ale někteří psi prostě neaportují. A některý míčky fakt neberou. Kdybych měla po larvě chtít, aby nosila míček, tak se snad radši naučí mluvit, aby mi řekla, ať si ho strčím do prdele.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Milá Atheiro,
    to se omlouvám, já myslela jen svíčky a radost z podzimu. Se sprostým rumem jsem Tě spojovat nechtěla... Je vidět, že máš vytříbený jazýček.
    Na přiloženém videu, je špatně vidět, že aportuje. Doufám, že to video je funkční.
    Copak Lara, to je taky silný kousek...

    OdpovědětVymazat
  10. No vidíš, jaký máš pedagogický talent!Na podzimu dovedu ocenit hlavně svatomartinskou husu :)

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Ááá, husa mě vůbec nenapadla...
    Snažím se objednat stůl na příští neděli do Hájenky, na 13 hod. Na mail mi odpověděli, že mám telefonovat. Telefon nikdo nebere...
    Kdybys měla stejný nápad, milá Bloudičko, mohly bychom se potkat...

    OdpovědětVymazat
  12. [11]:
    A horký, silný grog po procházce v plískanici

    OdpovědětVymazat
  13. Ach jo, holka nešťastná
    Asi kvůli Tobě napíšu nějakou radostnou ódu na podzim
    Jo a klid, synek je ve čtvrťáku a už mi sdělil, že plánuje maturitu z matiky na příští září... Regulérně počítá s tím, že to neudělá.
    No a prý i z češtiny...
    A aportující pes?
    Ale no tak, to je jen reklamní bublina, takoví psi jsou na světě jen proto, aby deptali nás, páníčky obyčejných psů
    Třeba ten náš, ten donese, to jo, ale jen proto, aby se měl o kořist s kým přetahovat.
    Takže jo, hodím krásný zelený tenisák a pak se půl hodiny přetahuju o oslintanou beztvarou hroudu, protože ten pes ho prokousne snad ještě dřív, než se k němu dostane

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: Milá baruško,
    tady bylo takových oslavných ód na podzim, že můžeš napsat rovnou ódu na zimu...
    Jsem moc ráda za Tvého synka... Překvapuje mě, že se dožil tak vysokého věku.
    Bong nosí míček už i doma, co by neudělal pro frolíka. Jak ráno vstanu, už mi nese tenisák...

    OdpovědětVymazat
  15. Naše Barča nosí tenisák jenom do té doby, kdy jí to baví. To není zase tak moc dlouho přestože dostává odměnu Jó a poslouchá na slovo, ale zatím ještě nevím, které je to pravé

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Sakra, ráno vstaneš a on ti nese tenisák? Tý jo, a snídani ti ještě nenosí? Jak ty to s těma chlapama děláš, že je umíš takhle vycvičit?   
    Jo už vím..., vždyť tvůj Profil začíná: "Jsem sebestředná...", tak už netřeba dál pátrat!     

    OdpovědětVymazat
  17. [15]: Pozdě, ódu už tam máš
    Hele a synek? Tak zrovna teď bych ho zabila, kdyby byl po ruce, což naštěstí není...
    Dal psovi plyšovou kachnu. Já o tom věděla, to v pohodě, ale tak nějak pořád koukám, že je po bytě nějaký bordel a až teď jsem se podívala blíž
    Já bych se blíž nedívala, ale já se ohlédla...
    Kde se podívám, tak je spousta bílého hnusu, některý vlhký...
    Ten čokl tu kachnu samozřejmě vykuchal, ale nestačil mu jejich pokojíček, musel kuchat na všech kobercích...
    A kachna byla skoro metrová...

    OdpovědětVymazat
  18. [16]: Milá Evo,
    Barča je holka, tak nosí podle nálady... Bong pro kus žvance i aportovat začal.

    OdpovědětVymazat
  19. [17]: Milá Sugr,
    miluju Tvoje komentáře...

    OdpovědětVymazat
  20. Zdravím tě, krásně píšeš o vašem nosiči. Někteří psi holt na aportování nejsou, tento se předvedl, že když chce a něco mu z toho kápne, tak nosí.
    Ještě dobře, že mě k tobě (opět) Baruschka dokopala svým odkazem! Potěšila jsem se. Naše Terezka JE nosička, aportérka - ta kde všude možně vyňuchá něco živýho a pak mi to donese. Káče, králíčka, kotě, ptáčata z pole, snad by dotáhla i srnče, kdybych ji neuchvátila.
    A ano, komentáře zde perlí! Mile

    OdpovědětVymazat
  21. [20]: Ačkoliv to neumím, zkusím tě chvilku zastoupit v tvé sebestřednosti svou odpovědí, jo?  
    "To je přece jasné, že mé komentáře miluješ, ty jsou oblíbené, nečetlas?"
    http://blog.blog.cz/1508/kdo-na-blog-cz-pise-vtipne
    Hééééč !     

    OdpovědětVymazat
  22. musím říct, že máš/máte perfektní styl psaní....ty články se čtou pěkně

    OdpovědětVymazat
  23. [22]: Milá Sugr,
    jsi opravdu okouzlující, a když to napsal i Standa, tak to pravda být musí..!

    OdpovědětVymazat
  24. [23]: Milá Sabinko,
    díky moc za pochvalu...

    OdpovědětVymazat
  25. [21]: Milá Kitty,
    Terezka je teda frajerka, náš Bong jenom míček, on se jinak všeho dost bojí. Musím dávat pozor i na nutrie, aby mi ho nesežraly... a to se prý jenom pasou..
    A děkuji Barušce, že mi Tě přeposlala...!

    OdpovědětVymazat
  26. [18]: Milá Baruško,
    dík za ódu...Bong je k hračkám ohleduplný, vydrží mu dost dlouho...

    OdpovědětVymazat
  27. [26]: Baruschka umí dobré činy a já mám (opět) kam chodit si počíst

    OdpovědětVymazat
  28. Popravdě, já nikdy nedošla na to, proč ten podzim tak miluji ... Fakticky nevím. beru to jako nový začátek ... Dnešní ráno, jak jsem psala Barušce, bylo úplně skvostné - mlha, bílá tráva, zima ... Poslední dobou mne zima děsí, protože nevím, co se obléká malým dětem. Možná ho mám ráda kvůli té romantice kolem - sedím zamuchlaná v dece, piji teplý čaj, venku je zima a prší a já nikam nemusím ... Ale zase mi to vyvracejí vzpomínky na to, jak ráda jsem měla tréninky na podzim ... Nevím no...S aportováním držím pěsti :) Mně chrti takto nikdy poslouchat nechtěli Zvládli cvičák, agility, ale aby mi někdy něco přinesli? Nikdy ... maximálně klíště ...

    OdpovědětVymazat
  29. [12]: Ale ale!:) Už ses dovolala?:) Ještě si nejsem úplně jistá, že budeme s Otylem někde poblíž, ale kdyby jo, ozvu se! A kdyby ne, tak si za mě dej lívanečky :)

    OdpovědětVymazat
  30. [29]: Milá Jani,
    musím poctivě přiznat, že mi vlastně 4 roční období vyhovují, jen to léto by mohlo být jednou tak dlouhé...
    Bong aportuje hezky. Když přijdu domů a on strašně štěká a skáče, pošlu ho pro míček, tím se ho zbavím a v klidu se svléknu...

    OdpovědětVymazat
  31. Tak jsem mu šanci moc nedávala, ale jsi dobrá A ta výbava na podzim je inspirativní. Ale já můžu rum jen do vánočního cukroví

    OdpovědětVymazat
  32. [29]: Jani, klid
    Miminu navlíkneš kombinézu a pohodička

    OdpovědětVymazat
  33. [33]: Má milá,
    jsem býčice a tudíž dost tvrdohlavá. Na druhou stranu, náš pejsek není hloupý. I když Druhorozený tvrdí opak..
    Rum si dávám do čaje nebo do horkého mléka s medem, i na cukroví zbude...

    OdpovědětVymazat
  34. [34]: ...se nám ta holka zbytečně stresuje, cooo...?!

    OdpovědětVymazat
  35. ahojky 50:)..
    podzim neres snih stejne
    prijede
    v breznu..:).ja
    se narodila v breznu..leto ne
    musim..NO JE TO MOC D:/
    no.pres leto nemam rada
    bourky.hezky cokoliv.

    OdpovědětVymazat
  36. Ještě že tu už pomalu je ! :)

    OdpovědětVymazat
  37. [37]: Milá Anito,
    jsi asi březnová víla, proto nemáš ráda léto

    OdpovědětVymazat
  38. [38]: Milá Siren,
    je a už se nedá nic dělat...

    OdpovědětVymazat
  39. [39]: dekuju 50 tko:)
    mas pravdu radeji jaro..leto
    za to nemuze ..no bourky
    a davy turistu..masovky ne
    musim.spousty davu..
    dekuju za vilu ty smoulinko;)ps- ses tak lacina nebo
    mas omezeni 50;)..??mne
    bylo loni 40       

    OdpovědětVymazat
  40. [41]: Mně bylo loni padesát, tak proto...

    OdpovědětVymazat
  41. [42]: ja vim :)) mne bylo loni
    40 cet a se nechlubim.neni
    proc;)))))

    OdpovědětVymazat
  42. Podzim se může líbit jen fotografům kvůli zbarvení listů na stromech, jinak je to beznaděj, do jara celý půl roku čekání, alespoň že Vánoce trochu spraví náladu.

    OdpovědětVymazat
  43. [44]:trefa...slunicko a listi..nadhe
    rni fotografie ..no nostalgie a
    smutek..a vzhledem na GO
    snih prijede stejne v dubnu  
    jako loni..

    OdpovědětVymazat
  44. [44]: Pššt, tady jsou samý milovnice podzimu...

    OdpovědětVymazat
  45. ze se nestydis [46]: ty..milov
    nice ..spis milenka...podzimu
    .jen pockej jak prijedou mrazy
    a vypnou   topeni   u tebe;)
    rekni ..ses narozena v zari?
    ty joo nerikej..       

    OdpovědětVymazat
  46. V tvém článku se vidím, jsem tam celá, jen mi chybí aportace.
    Nesnáším rum, jednou jsem se po něm tak zhulákala, že ještě dnes můj žaludek hlásí stop.Já vynechám rum.
    Včera celé dopoledne v rádiu mleli o zimě, pouštěli koledy a já se přiznám, byla jsem nasraná, šílená a v beznaději.
    Všem milovnicím intimního podzimu fandím, ale já jsem šílená, krátí se den a světelná pohoda mi začíná strašně chybět...bohužel ani knedle to nezachrání     

    OdpovědětVymazat
  47. [48]: Milá Blondýnko,
    a víš, že jsem při psaní článku myslela na Tebe. Máme vnímání ročních období podobné, věděla jsem, že mě podpoříš...
    Také bych si přála kočky, nemusí se venčit...

    OdpovědětVymazat
  48. Tak mám na výběr na jakou stranu se přidám... já rozhodně na tvou! Podzim opěvovat nebudu, bych kecala, a to se nemá. Čekám s tebou na léto. Nebo aspoň jaro.

    OdpovědětVymazat
  49. [50]: Milá Martinko,
    snažím se být pozitivní, ale i přes velkou spotřebu čokolády a burčáku, mi to nějak nejde...

    OdpovědětVymazat
  50. Někteří psi jsou nepoučitelní, stejně jako lidé .
    Podzim je za mě celkem fajn, jen mi přijde, že to léto letos uteklo tak nějak rychle, takřka mezi prsty.

    OdpovědětVymazat
  51. [52]: Libore,
    léto VŽDYCKY uteče strašně rychle..!

    OdpovědětVymazat
  52. No já nevím, starýho psa novým kouskům nenaučíš.

    OdpovědětVymazat
  53. [54]: Ale jó, Cilko,
    jen to chce hodně trpělivosti a frolíků...

    OdpovědětVymazat

O konturce