sobota 3. března 2018

Nechci psa

Že vážně nechci psa, jsem si uvědomila, když jsem kdysi Bonga hlídala čtrnáct dnů. Nebaví mě venčení ráno a večer, nechce se mi chodit do tmy a zimy, nebaví mě sbírat bobky, ale jsem tak slušná, že bych je tam nenechala, že. Za odměnu si na botě odnáším ty cizí. Měla jsem se psem jasno, a moc dobře si pamatuju, jak mi před sedmi lety Prvorozený hrdě předvedl roztomilého voříška, kterého si vzal z útulku v Tróji. Syn bydlel nově pár měsíců v pronájmu a byl zřejmě citově deprivovaný, proto štěně, které já doma nedovolila. Moc dobře si pamatuju, že jsem neměla radost, jako bych podvědomě tušila, že ten podvraťák skončí jednou u mě.


Mladý Bong

Syn se nastěhoval zpátky domů před rokem, tedy nastěhovali se oba, když je Markéta I. vykopla ze svého bytu. První změna oproti hlídání byla, že už nesmí do mé postele. Vydržím spát se psem pouze těch čtrnáct dní, dýl ne. Pak už do toho humusu nevlezu. Bong není hloupej, pochopil zákaz hned, ale respektuje jen, když jsem doma. Jakmile vytáhnu paty z bytu, už se mi v posteli rochní. Naštěstí mám postel sklápěcí, musím ji tedy každé ráno zavírat. Největší spory s Prvorozeným jsou samozřejmě kvůli úklidu. Je líný luxovat a robotický vysavač koupit nechce, protože je drahý. Chlupy jsou všude.

Je zajímavé, že když venčí Bonga kluci, jsou zpátky doma raz dva. Prvorozený dokonce vždycky tvrdí, že pes běžel napřed a čekal u domovních dveří. Hmm, když venčím já, obzvláště v posledních mrazivých dnech, JÁ běžím napřed a JÁ čekám u domovních dveří. Pak jdu zase zpátky naproti psovi, který domů evidentně nepospíchá, že mrzne mu nevadí. Mně ano, jsem navlečená, že sotva připažím a mezi šálou a kulichem mám jenom průzor jako tankista. Poslední zastávka. V našem domě je malý bar U broučka, Bong se zájmem očichává venku kouřící hosty a občas se snaží vetřít dovnitř, asi na panáka před spaním. Začínám si myslet, že mi Prvorozený ohledně venčení neříká pravdu. Skoro bych napsala, že prostě kecá.

66 komentářů:

  1. ...ten voříšek...tedy pán BONG vypadá hezky.Ale rozumím vám,jsme pejskářská rodina a takový přírůstek je prostě další člen rodiny,který vyžaduje pozornost a majitel se mu chce nechce musí věnovat.U dětí,to je problém a pak to zbyde na mamku...

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Milý Johane,
    nebyla to moje volba, moje rozhodnutí, jen další povinnost a protože jsem zodpovědná, plním ji pořádně...
    A venčení na sídlišti je fakt pěkný voser..!

    OdpovědětVymazat
  3. Psy mám ráda, ale doma mám kočku. Tu mám nejraději. Dělá mi společnost, ale ven vůbec nespěchá. Stačí když otevřu okno a stejně od něj uteče

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Milá Neweresth,
    děkuju, komentář beru jako lichotku...venčím psa v klidu, čekám na něj, chodí bez vodítka.
    Má mě rád, z lásky mi poškrábal nové kožené kozačky, když si je nacpal pod sebe, aby na jich mohl ležet, když jsem byla v práci...

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Milá Marcelo,
    kolegyně Veronika má kočku a kocourka, moc jí závidím, že nemusí venčit...

    OdpovědětVymazat
  6. Je nádherný, kouzelný, ale to je celé.
    Jednou mne moje citově deprimovaná dcera přesvědčovala, že potřebuje psa.
    Stačila jedna jediná věta a víc jsme nediskutovaly, ví, že jsou určité věci přes které vlak nejede.
    Jsem nesmírně tolerantní, ale musí mne respektovat.

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Milá Blondýnko,
    dík, že mi rozumíš (dlouhodobě)...

    OdpovědětVymazat
  8. Ono je pravda rozdíl v tom, mít psa ve městě v paneláku nebo v baráku se zahradou. Já si tedy vyzkoušela obojí, ale nějak mi to nevadilo. Teď občas když jsem u dcery si to městský venčení připomínám s Matesem. Doteď měli buď zahradu bez plotu, a když už měli plot tak zas měli místo pozemku bahenní lázně takže tam psa vypustit nebyl dobrý nápad. Ale jinak si bez psa nedokážu život představit. Patří ke mě prostě neodmyslitelně mít psa....

    OdpovědětVymazat
  9. Naprosto rozumím.
    Naštěstí máme jen občas na hlídání kocoura maminky, třeba i dlouhodobě, ale venkovní venčení nevyžaduje!!!

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Milá Vendy,
    kdybych měla dům, tak psa vůbec neřeším, ale venčit na tom vobesraným sídlišti je fakt hnus...
    Když je teplo, chodíme do Zámeckého parku v Dolních Počernicích, to je úplně jiný level...

    OdpovědětVymazat
  11. Tak schválně, jestli se Bong po tomto článku dočká delšího venčení.

    OdpovědětVymazat
  12. Musím se smát. Ale zároveň úplně chápu. Venčení ve městě by mě taky skoro děsilo. U nás je to radost. Ranní venčení na zahradě - Indy zvládá rychle na povel kakat-čurat. V poledne dlouhá bezva procházka do lesa (jsem OSVˇˇC a pracuju doma, takže si to můžu dovolit), večer venčí můj muž.
    Víš co, jsi bezva ženská. Psa, kterého sis nevybrala, máš ráda a on to pozná.

    OdpovědětVymazat
  13. [11]:Jak se venčí pes na sídlišti moc dobře znám, a to v té době jich tam ještě tolik nebylo. Navíc jsem měla štěstí na flegmouše, kterej nevylezl z pod peřiny dřív jak o čtvrt na osm, kdy jsem začala připravovat děti do školy a školky. Pak se teprve nechal umluvit na venčení. Když jsem ho jednou vzala dřív, odmítl vůbec jít a stál na fleku a čučel na mě jestli to myslím vážně a jestli mi nehráblo....

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Milá Dorko,
    myslím, že ne...už včera jsem kousek článku Prvorozenému přečetla, neudělal na něj žádný dojem...

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Milá Regi,
    díky za krásný komentář...
    V Tvých podmínkách mít psa je vyloženě povinnost. Bong je na chalupě taky šťastný...

    OdpovědětVymazat
  16. [13]: P.S. Mám děti velmi odolné a lehce omyvatelné...

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: Bong taky ráno nechvátá...a ráno venčí syn, jen o víkendu, když je hezky jdu já. Když se večer vykopu, stydím se za svoji lenost, protože těch dvacet minut vlastně nic není...jen ten pocit povinnosti a ta nechuť...

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: A "splachovací" jsou taky? Aby to bylo 3 v 1!

    OdpovědětVymazat
  19. [19]:To je pravda, když máš opravdu pocit povinnosti, tak tě nic netěší, nejen venčit psa . Já přiznávám, už bych nemohla být v tomhle městským člověkem. Když jsem v Praze a courám centrem a potkávám tam pejskaře, tak lituju jak pánečky, tak psy.

    OdpovědětVymazat
  20. [20]: Holka, taky...to snad úplně nejvíc...

    OdpovědětVymazat
  21. [22]: Po kom to ti kluci můžou mít...

    OdpovědětVymazat
  22. [23]: Vážně nevím...obzvláště když má každý jiného otce...

    OdpovědětVymazat
  23. Manžel byl těžce psí. Co zjistil, že kočky mají ty samé benefity jako psi,  akorát se s nimi nemusí ven, tak obrátil. Teď nás čeká pes jako sourozenec Svišťovi. Uvidíme :) každopádně chápu, proč jsi nechtěla psa 😂 hodně lidí rubrika přesně to, co popisujes :)

    OdpovědětVymazat
  24. Každý pes je radost i starost

    OdpovědětVymazat
  25. [26]: Milá Jani,
    kdybych měla dům se zahradou, tak mám všechno... ségra má tři psy a tři kočky...

    OdpovědětVymazat
  26. Spíš bych řekla, že s tebou chodí po venku prostě radši. Si tě z domácího výběru zvolil za favoritku a tobě se to nelíbí.
    Máma si stěžovala přesně na opačný problém. Teď, jak jsou ty mrazy, tak mrcha chodila ven jen se mnou. Když jí dopoledne přišla venčit máma, utíkala jí a nechtěla se nechat vzít vyvenčit. Dotáhla to tak daleko, že se jí schovala do skříně, odkud odmítala vystrčit byť jen chlup.

    OdpovědětVymazat
  27. [28]: Ale ona zahrada je pro psa úplný houbelec. To jen lidi maj divnou představu, že on tam snad jako běhá a unaví se nebo co.

    OdpovědětVymazat
  28. Já s tím naším blbounkem chodím na procházky zásadně jen uprostřed noci. Jinak táhne jak debil, každého chce pozdravit, popřípadě pokousat, neví kam by dřív skočil a já na tom vodítku vlaju.
    Takže během dne ho venčím na dvorku, vlaju taky, protože to je tuhle kočka, támhle kosák a možná sem tam potkan, ale neriskuju, že mě srazí auto
    S chutí a s přesvědčením bych Ti napsala, že taky nechci psa, ale asi bych kecala.
    Je to uštěkané tele, nenažrané, nevychované a chvilkama pitomé, ale vlastně je úplně stejný, jako moje děti a já ho prostě musím milovat.
    To, jak mi ráno (když někdo otevře dveře) strčí čumák pod peřinu a snaží se mě přivítat, to, jak štěká, když jde okolo někdo cizí (tuhle zahnal zloděje kočárků) i to, jak si sedne, když vidí, že mám v ruce piškot, rohlík, sušenku, cokoliv jedlého...
    A úplně nejvíc miluju to, jak seřve synka, když ten jenom zvýší hlas na kohokoliv z rodiny a když to na synka nezapůsobí, tak ho prostě chytne za ruku a drží, i když neskousne...

    OdpovědětVymazat
  29. [29]: Milá Atheiro,
    taky se snažím sama sebe přesvědčit, že mě Bong miluje (viz ty kozačky za tři litry... ).
    Tvoje Lara je prostě nepřekonatelný psí solitér/ka.. [30]: První ranní a poslední večerní venčení..? Bych ho vykopla jen na zahradu...

    OdpovědětVymazat
  30. [31]: Milá Baruško,
    asi Ti závidím to nadšení, velkorysost a lásku...a to je náš pes hodný, venku chodí bez vodítka, před přechodem čeká na povel, teda se  mnou ano...já se bojím, aby ho nepřejelo auto, i když tu není skoro žádný provoz.. Na volno je i v lese...

    OdpovědětVymazat
  31. Povíme si, až pejsánek nebude..pak chybí a bulíme. Ne že bych mu to přála, to ne..Já psa chci a chci a mít ho budu

    OdpovědětVymazat
  32. [34]: Milá Zdeni,
    pořád mám problém s tím, že to nebyla moje volba...
    Vím, že se mi po psovi (až se zase odstěhují, a oni se ODSTĚHUJÍ..!) bude stýskat, ale já to zvládnu, jsem už velká holka...

    OdpovědětVymazat
  33. [35]: Jo, tak tomu hodně rozumím

    OdpovědětVymazat
  34. [32]: My teda se psy chodíme aspoň do lesa. Lepší než mít posranou zahradu. To už pak to uklízení vyjde nastejno jako ve městě. Seš pak jenom sběrač hoven.   

    OdpovědětVymazat
  35. [38]: To mi neříkej, to zní jako posměch... Už mají chlapci deadline...

    OdpovědětVymazat
  36. Já si plánovala, že až půjdu do důchodu, pořídím si psa. Jsem tam už šestým rokem a bez psa. Jak říká můj muž, plány jsou od toho, aby se měnily.
    Když se před třemi lety přistěhovali do domu mladí, krom dvou dětí mělí i psa. Tedy paní psovou. Zvykla jsem si na ní a když bylo potřeba, šla jsem venčit. Dobrovolně a ráda. V srpnu Desinka odešla, obrečela jsem jí spolu se snachou a od té doby přemýšlím nad tím, zda znovu neoprášit ten starý plán a pořídit si psa.
    Bong na fotce je boží.

    OdpovědětVymazat
  37. [26]: a taky se za kočky/kocoury neplatí (na úřadech). To je potřeba také dodat.

    OdpovědětVymazat
  38. [41]: Shoda, Sabinko,
    právě jsem byla na Tvému blogu...
    Já se obešla skoro celý život..

    OdpovědětVymazat
  39. [42]: Milý Lukáši,
    to máš pravdu, ale není to taková pálka.
    Syn platí, pes je přihlášený v Praze, jen přesně nevím, za co.
    Sídliště uklizené není, my sbíráme, pytlíky máme taky svoje...

    OdpovědětVymazat
  40. [40]: Milá Alenko,
    Ty jsi taková činorodá holka, Ty zvládneš i psa....a na venčení vás bude víc...

    OdpovědětVymazat
  41. Tak myslím, že je všem jasné, jak to venčení se synem probíhá

    OdpovědětVymazat
  42. [46]: Milá Iris,
    je to jasné, chlapci jsou líní... a pospíchají domů..!

    OdpovědětVymazat
  43. Já četla "Mladý Bond!" a říkám si, že by se dala Simča na zajdy?   

    OdpovědětVymazat
  44. [48]: Milá Sugr,
    úplně stačí, že si mě zase pleteš s blondýnkou...

    OdpovědětVymazat
  45. [49]: No jo, na pranýř se mnou! Zažila jsem to tu už jednou, nyní už se nebojím ani Simči, vlastně Míši!
    Pletu si vás holky proto, protože máte stejný smysl pro humor a obě jste Deníčkářky, které popisují humorně svůj denní život, tak mi to prosím odpusť.
    No a protože vím, že jsi humorně založená, přidám pro tebe jeden vtípek, který je na pletení jmen taky založen:
    "Zhasni tu svíčku!" - "To je žárovka!" - "To nevadí, Karle." - "Ale já jsem Petr!" - "Je to možný? Přišel ses milovat, nebo se hádat?!"

    OdpovědětVymazat
  46. [50]: Milá Sugr,
    ten vtip je do-ko-na-lý...!

    OdpovědětVymazat
  47. Můj pokus o dovlečení psa domů mi byl překažen tím, že si chlap jako první dotáhl domů kočku... A víc, jak jedno zvíře, doma prý prostě nebude...

    OdpovědětVymazat
  48. [52]: Milá Lolito,
    tak to přijde líto...
    Tady vidíš, jak je svět nespravedlivý, já psa nechtěla a mám ho...Ty jsi chtěla a máš kočku...

    OdpovědětVymazat
  49. Jsem pejskařka od dětských let. Několik let jsem měla postupně německé ovčáky. Rodiče se jich tak trochu báli, takže většina starání byla jen na mě. Ráda jsem se s toulala se psem na dlouhých procházkách, chodila na cvičák atd. Když jsem si pořídila svoji rodinu, do 10 let dětí jsme měli jen drobné zvířectvo. Bydleli jsme totiž  s výjimkou tří let v paneláku (a stále bydlíme).
    Pak mě dcerka ukecala. Tak jsem pořídila alespoň malé plemeno. Už je bohužel v psím nebi. A manžel dalšího psa nechce, děti jsou už dávno z domu. Tak máme andulku. Samečka. Je to ukecaný zlatíčko. A se psy  se jezdím potěšit k přátelům na venkov

    OdpovědětVymazat
  50. Jak rikaji Anglani:Love me- love my dog...

    OdpovědětVymazat
  51. Ve tvém případě bych asi služeb baru U broučka využívala dost často, jak tak čtu .

    OdpovědětVymazat
  52. [54]: Milá Pejskařko,
    kdybych bydlela někde u lesa, taky bych měla k venčení jiný vztah...
    Zatím se těším na jaro, na nějaké výlety, které má Bong rád...ovšem do deseti kilometrů, z delší vzdálenosti už tak odvázaný není...

    OdpovědětVymazat
  53. [55]: Milý Jane,
    tak to je zavazující...
    Doufám, že si Prvorozený najde děvče, co bude mít Bonga rádo.

    OdpovědětVymazat
  54. [56]: Milá Janinko,
    párkrát jsem se tam dorazila při návratu z flámu, je to velmi NEBEZPEČNÉ místo...

    OdpovědětVymazat
  55. Tak my si procházky užíváme oba - tedy já i pes, ale je nás na jednoho psa několik, skoro se o procházky hádáme

    OdpovědětVymazat
  56. [60]: Milá Sluneční,
    v tom případě náš pes závidí tomu vašemu...

    OdpovědětVymazat
  57. Já procházky se psem nee - to je jediný důvod proč mám kočku a né psa, ale zase když mi známá dá na víkend pohlídat její fenku to si to užiju a zajdeme na výlet.. ale každý den? není to nic pro mě :)Budu ráda když navštívíš i můj blog, zanecháš komentář :)

    OdpovědětVymazat
  58. Naše Barča je pes kapesní, chodíme venčit, ale večer už jenom doma na plenku, ven už nechci ani já ani ona. No a že ji mám každý den v posteli, to je jasné

    OdpovědětVymazat
  59. [62]: Milá Ley,
    máš to hezky pořešený...

    OdpovědětVymazat
  60. [63]: Milá Evo,
    tak to je Bong vedle Barči úplný akční hrdina...
    Já psa do postele nechci, Prvorozený spí na palandě nahoře, zbývá jenom Druhorozený a ten si ho do postele bere rád...

    OdpovědětVymazat
  61. a proto nechci psa:) a žádné křečky a podobně...jako dítě jsem si to ho užila dost, chce to zodpovědnost, ochotu vyjít ven za každého počasí...
    ještě teď mě v noci budí noční můry že jsem zapomněla křečkovi dát najíst a on mi umřel...

    OdpovědětVymazat
  62. [66]: Milá Klávesničko,
    taky už mám jasno...!

    OdpovědětVymazat

O konturce