čtvrtek 1. března 2018

Midsummer, Divadlo v Řeznické (2018)

Helena je rozvodová právnička a "chodí" se ženatým chlápkem. V pátek večer, po dalším zrušeném randeti se rozhodne pořádně opít, sbalit v baru nějakýho kolíka a nechat si pořádně vyšoustat mozek z hlavy. Vybere si Boba. Může tak začít láska? Může. Jakkoli začátek zní vulgárně, hra taková není. Je laskavá, velmi vtipná a svěží. Tu svěžest vytváří živá hudba, zpěv a především krásná a okouzlující Jitka Ježková, která má skoro ve čtyřiceti letech postavu jako šestnáctka. Tahle vynikající dabérka se svým sexy hlasem opravdu pracovat umí. Ondřej Kavan, kterého jsem asi viděla poprvé v životě, jako Bob s ní hezky ladí. Byl dobrý, ale Jitka ještě víc.

Znovu a znovu smekám nad divadelním uměním, kdy koukám na malé jeviště a věřím Jitce, že projíždí narvaným parkovištěm u Ikea, věřím Ondrovi, že je Helenin malý synovec. A nechápu, proč nebylo vyprodáno. Kdyby v Řeznické ulici nebyl tak malý pohyb lidí, snad bych i vyběhla ven a někoho násilím dotáhla dovnitř. Možná bych trochu zkrátila konec, ale to já vždycky. Po představení jsme se Zuzanou jely spořádaně domů nejen proto, že paní Heřmánková v divadelním baru neměla Jägermeistera, ale taky nemůžeme dělat ostudu pokaždý. Nicméně, úžasná paní Heřmánková prodává domácí škvarkovou pomazánku a vlastnoručně naložené utopence, které ještě musíme ochutnat. Dokonce nás zvala, ať se zastavíme jen na jídlo, bez lístků do divadla. To bylo milé. My určitě na další hru půjdeme, stále je z čeho vybírat.

P.S. Bloudičko, pět z pěti.


Zdroj: Divadlo v Řeznické

22 komentářů:

  1. Díky za tip, zítra jdu na generálku na Fidlovačku, jsem zvědavá

    OdpovědětVymazat
  2. To je servis s tím hodnocením!:)Paní Heřmánkovvá zní velice sympaticky!

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Milá Evo,
    koukám, jak to máš pěkně vychytané s těmi veř. generálkami...

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Milá Bloudičko,
    já si svých čtenářek hodně vážím... Paní Heřmánková je velice sympatická...jak je bárek mrňavý, tak je takový domácí...

    OdpovědětVymazat
  5. ...škoda,že je to tak daleko,jel bych ochutnat.Ondra Kavan...pošťák se sympaťák...

    OdpovědětVymazat
  6. To mě tak láká zajít někam do divadla, ale jaksi nemám s kým, jak chlap tak i kámošky zaneprázdněny.
    Ale to tvoje divadelní vyprávění se mi tak líbí :)

    OdpovědětVymazat
  7. [5]:Jsou dva herci se stejným jménem, Ondřej Kavan, já bych řekla že tohle bude ten druhý. Hodně se ukazoval nejdřív v reklamách, pak hrál několik dílů v ordinaci, občas někde hraje v seriálu kriminalistu anebo opačně nějakého psychopata, to mu jde velice dobře. Momentálně je vidět v reklamě na ČD jako tancující průvodčí.

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: Pošťák je jeho bratr Martin, jak jsem teď zjistila. To jméno Pošťák Ondra  mu dala produkce pořadu

    OdpovědětVymazat
  9. [5]: Milý Johane,
    shoda jmen... na pošťáka bych asi nešla..n

    OdpovědětVymazat
  10. [6]: Milá Joino,
    nějak je zmákni a určitě vyraž, stojí to za to...

    OdpovědětVymazat
  11. [7]:, [8]: Milá Vendy,
    děkuju za detektivní pátrání...
    To jsem nevěděla. Představení bylo fakt moc pěkný.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]:Věřím, už to téma je velmi zajímavé a člověk je zvědavý jestli takhle může vzniknout plnohodnotný vztah nezatížený právě tím zvláštním počátkem.

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Ten flám se protáhl přes celý víkend, oba se rozhodli totálně změnit svůj dosavadní život...a být spolu... Chodím do divadla docela dost, tahle hra mě fakt vzala...napsat za srdce je ale blbý klišé...

    OdpovědětVymazat
  14. [13]:Já tohle mívám někdy z knížkama. Že mne tak zaujme že ve mě doznívá strašně dlouho a ještě po letech si vzpomenu o čem byla. Alespoň částečně

    OdpovědětVymazat
  15. Lehce ti závidím (v dobrém) ty tvoje kulturní dortíčky. Bych si taky dala, takže musím juknout co dávají u nás v divadle.. jinak hezká recenze a škvarkovou pomazánku mám v lednici.

    OdpovědětVymazat
  16. [14]: Přesně...
    Tohle jsem měla z knihy Pod sněhem, Petra Soukupová, viz knihy.

    OdpovědětVymazat
  17. [15]: Milá Zdeni,
    to víš výhoda velkého města...
    Zase máš svoji škvarkovou pomazánku...

    OdpovědětVymazat
  18. To je parádní počtení! Jitku Ježkovou miluju, takže tohle by byla dobrá volba i pro mě. Díky ti za tip! P.S: Škvarkovou pomazánku miluju .

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Milá Janinko,
    v tom případě je Divadlo v Řeznické pro Tebe jak dělané.
    Znám Jitku Ježkovou jen z pohádky O třech rytířích, krásné paní...tam se mi líbila a pak jen Báječná léta pod psa...
    V divadle jsem byla naprosto okouzlená...

    OdpovědětVymazat
  20. Jitka Ježková mi byla vždy sympatická

    OdpovědětVymazat
  21. Ono je to v te Reznicke tak nějak zastrcene...Byl jsem tam ppredlonu na paní Levinove, kde excelovala Naďa Konvalinkova..

    OdpovědětVymazat
  22. [21]: Milý Jane,
    to máš rozhodně pravdu, a ještě asi špatné PR, protože třeba o Studiu dva se píše všude, všude mají reklamu, také mají dost drahé lístky...

    OdpovědětVymazat

O konturce