sobota 17. března 2018

Výlet do Čelákovic

První letošní regulérní výlet, Zuzana slibovala jen deset kilometrů z Lysé nad Labem do Čelákovic. Musela jsem si koupit nový boty, proto jsem byla už od začátku ukřivděná. Chtěla jsem jít původně do kina, ale bylo vážně hezky. Jsme rozmazlené Hlavním nádražím, kde jsou velký tabule s odjezdy a čísly nástupišť. V sobotu jsme jely z Vysočan, tam jsou sice nástupiště jenom dvě, ale každý na jiný straně a nádraží uprostřed. Seděly jsme na dvojce a já byla nervózní, jestli jsme dobře. Zuzana mě klidnila, že jo, že stoprocentně. Pak se blížil vlak, ale nádraží objel z druhé strany na jedničku. Tak to nebyl náš. Za chvíli jel další, už asi se zpožděním, které nikdo nehlásil. Nevadí, nastupujeme.

Vagón byl starý s těmi vysokánskými schůdky. Chtěla jsem, aby pes naskočil první. To ani náhodou. Zřejmě si myslel, že je to jateční vůz, my ho tam necháme a utečeme. Podvědomě cítí, že ho nechci. Musela jsem ho do vlaku vhodit. S námi nastupoval kluk s běžkama. Kampak asi jede, přemýšlela Zuzana nahlas. Ve vlaku bylo strašný vedro, tak jsme se hezky svlékly. Přišla průvodčí. Podívala se na naše jízdenky a řekla, že jedeme jinam. Jedeme do ňáký prdele, vyhrkla jsem zoufale. To úplně ne, řekla docela mile. Jedete do Mladý Boleslavi. Bolko, promiň. Běžkař jel do Tanvaldu. Vystoupily jsme ve Všetatech, do jiného vláčku vhodily psa a jely do Lysé a dál už podle plánu.

Sv. Václav a Bong, ze mě fotografka nebude

Dávno, ještě když byl Druhorozený malý, jezdili jsme do Káraného za známými a do vyhlášené hospody Grádo. Byla jsem celá šťastná, že jsme šly okolo a Zuzanu zatáhla na jídlo. Daly jsme si prejt, prý od zdejšího řezníka. Tak ten si nikdy nedávejte. Mastný, neslaný, absolutně bez chuti. To měla Zuzana za ten vlak. Becherovku a Mistra Jägera měli ale fajn. Z Káraného do Čelákovic vede přes Labe krásná nová lávka. A byly jsme v cíli. S občasným zacházením celkem čtrnáct kiláků.

Zdroj: Čelákovice.cz

1. hmm úplně jsem si připomněla cestování vlakem na výšce a čekání na hnusném nádraží s podivnými týpky..zlaté auto sudá hodina dodržena

2. Vypadá to tam poměrně hezky. :)

3. [1]: Milá Klávesničko,
    Druhorozený mi právem říká, že jsem autistka, když vidí tu celou sudou hodinu...
    A to si vydání článku nezadám dopředu, ale poctivě tu sedím a počítám minuty...Správný výlet je vlakem...

4. [3]: Milý Magicmaxi,
    byla to cesta pěknou krajinou, v neděli, kdy bylo chvílema fakt vedro.
    Né jako dneska...

5. [4]: někdo má prahy, někdo sudou hodinu ...ty jo vydání článku jde nastavit na určitou hodinu?

6. [6]: Asi ano, psala mi to Intuice/Lotty. Vydává články zásadně ráno v 5 hodin... Prý si hodinu nastaví...
    No, já bych tu už od tři čtvrtě hlídkovala...

7. Míšo, Švejk se do Budějic také dostal až na druhý pokus

8. [8]: Milá Evo,
    jsi mě vážně rozesmála...

9. Není důležité vyhrát, zúčastnit se, je oč tu běží a špatný vlak, technická

10. [6]:Můžeš si nastavit vydání článku na jakýkoli den a jakoukoli hodinu. Já to takhle dělala na Fotografii když se zveřejňovaly fotografické výsledky Téma měsíce. Večer jsem napsala článek, nastavila hodinu a víc jsem se nestarala.

11. Cestování vlakem je teď moje nové hobby. Byť jsem si teď měsíc a něco dala pokoj. Snad už to zase ale bude možné.

12. 14 kiláků? Jenom to čtu a jsem mrtvá!Před dvaceti lety se mi stalo něco podobného - jeli jsme s polovičákem (který ještě tenkrát nebyl můj polovičák) na služebku do Náchoda. To bylo samé chichichi a chachacha a už jsme seděli ve vlaku směr Pardubice .

13. [12]: Milá Vendy,
    já chci jezdit vlakem a chudinka Zuzana pak hledá spoje, aby to nějak vyšlo... Vlak je úžasně pohodlný zvlášť, když jedu se psem...

14. [11]: Nastavení to není ten správný adrenalin. Není nad to sedět u noťasu čtvrt hodiny,  pak se podívám na okamžik na TV nebo přijde nějaký dítě a jsem minutu přes... A musím čekat další dvě hodiny...!

15. [13]: Milá Janinko,
    ještě jsem šla cvičit, paličatě jsem se nechtěla z cvičení omluvit...
    Pes ležel mrtvý v pelíšku, ale když jsem odcházela, vystartoval a chtěl jít kupodivu zase se mnou...!

16. [10]: Ano, technicky jsme seděly na špatné straně nádraží, milá Blondýnko...

17. Milá Míšo, podobný karambol s vlakem jsem zažila naposled coby náctiletá. Jela jsem s kamarádkou na výlet, vláček se rozjel jiným směrem. Výhoda byla, že obě dvě jsme měli režijní průkazky, tak se nic nedělo. Takže na výletě jsme skončili jinde a taky to šlo.

18. [18]: Milá Lotty,
    tentokrát to byla naše chyba, ale loni jsem z Hradce Králové jela zpátky do Prahy, protože nám nikdo neřekl, že náš vagón se vrací, místo aby jel do Teplic nad Metují....

19. Lepší takový pěkný výlet než kino

20. [20]: Milá Eliss,
    máš pravdu. Na kino byl třeba tenhle víkend jako stvořený...

21. ...takže 100 jarních km odstartovalo...šťastnou cestu do budoucna

22. Tož podařený výlet cestou necestou, polem nepolem.
    To mi připomnělo, jak jsem cestovala metrem s kámoškou, taky na jinou stranu, než jsme měli jet.

23. [22]: Milý Johane,
    díky, ale sto kilometrů asi nestihneme...

24. [23]: Milá Marcelo,
    chápu, ale další metro jede za pár minut...my tvrdly ve Všetatech hodinu...

25. Příhodu nemám, vlaky nejezdím. Ale mám kamarádku, která zabloudí vždy a všude - i v lese

26. [26]: Milá Zdeni,
    to je škoda, vlaky jsou fajn...já taky zabloudím všude, ale Zuzana se orientuje dobře...jen to nástupiště maličko podcenila...
    Vždycky si říkáme, jestli budeme někdy jezdit na výlety i s vnoučaty...

27. Já do vlaku nemůžu, mám tam depku - i z kolejí, na který si lehla dcera, víš.

28. [27]: A vůbec - s vlakem se splést to je prd, já kamarádce uletěla letadlem, to je teprv zážitek

29. [29]: Tak to bych si teda našla novou kamarádku...!

30. [1]: ano, cestování vlakem je vynikající, ovšem (pro mě) jen v těch nejdražších typech.

31. Ještěže šlo přestoupit. Ale v Mladý Boleslavi je taky hezky. Tak příště třeba tam.

32. Já se už taky nemohu dočkat až budu moc jezdit na výlety.Ale ta protivná zima mi v tom brání.
    Vlakem tedy cestuji docela nerada.

33. [31]: No jo, Lukáši,
    ale do Lysý Orient Express nejezdí...

34. [32]: Milá Cilko,
    ve Všetatech je příjemná cukrárna...

35. [33]: Milá Joino,
    cestovat vlakem je správné dobrodrůžo...

36. Tedy Míšo kde se v takové subtilní ženě jako ty, vzala ta síla, že jsi psa "vhodila" do vlaku? Vždyť nemáš žádného krysaříka?

37. [37]: Milá Sugr,
    taky jsem se řádně zapotila, jak se pes bál, tak se i bránil...a přece jen váží 13,5 kg...

38. Zajimave jsou i lázně Tousen a k nim patřící raseliniste těsně u yyCelakovic...obcas tam jezdim, naposledy loni v létě...

39. [39]: Milý Jane,
    navrhnu Zuzaně do plánů...

40. [40]: Milá Katko,
    díky moc za pochvalu, pořád mám velkou radost z každé nové čtenářky..

41. My s kamarádkou teď ve Varšavě nahodily 20 Km. Zčásti za to může to, že jsme se vydaly do galerie moderního umění,kde nám paní sdělila, že expozice je na jiné adrese. Popř. Když jsme dojely na Gdaňský most, kde měl být údajně výhled na město, vyšlapaly schody (most je dvoupatrový) a zjistily, že se jedná o jiný most, tak zase šlapaly zpátky.

42. [43]: Milá M,
    dvacet kilometrů ve městě je dřina, zase jste si Varšavu pěkně prošly...

43. Ty jo, taky musím začít chodit ... Ale co boty, co nohy?PS: Já když jsem měla čas, tak jsem čekala nejlépe na časy jako 12:34 atd ... A svatba byla spuštěna 13:05

44. [45]: Milá Jani,
    musím napsat, že mi vyhovuje těch deset kilometrů, jak je to víc, začínám být zpruzená... Pes nemá rád přes patnáct, to je pak taky zpruzený...
    Nohy byly OK, nový boty stály sedmnáct stovek, tak jsou asi dobrý...! Ale při placení jsem skoro plakala...