úterý 5. června 2018

Socializovaný puberťák (vlastní)

Druhorozený v podstatě neměl nikdy kamarády, když nepočítám teda Vašíka, se kterým se kamarádil od školky, spolu taky hráli fotbal. Dnes už se nevídají, jsem ráda. Z Vašíka vyrostl pěkný řízek, potřetí šel do prváku, zatímco Druhorozený je ve třeťáku. Inu, když mají rodiče dost peněz a dobré vůle, je možné vše. Nakonec střední školu vzdal úplně, ale u fotbalu zůstal, třeba se jím bude živit. Druhorozený přestal hrát fotbal ve třinácti a od té doby se věnuje hraní na počítači, kamarády má pouze virtuální. Co se týče vztahů s dívkami, tam je socializovaný velmi dobře. Ten tmavý vlas, co ležel na zemi u postele měřil půl metru.

V poslední době se situace přece jen lepší, občas doma mluví o některých spolužácích. O všech jako o autistech. Pochopila jsem, že slovo autista je v dnešní době normální oslovení. A protože je to běžné oslovení, říká mi doma (i venku) autistko. Bránila jsem se hodně. Nicméně oprávněnost oslovení jsem potvrdila, když jsem Druhorozeného poslala brzo ráno na dentální hygienu, bohužel o týden dříve. Nechtěl věřit, že jsem se vážně sekla. Sekla, ale ve finále jsem měla pocit zadostiučinění, dávno jsem mu říkala, ať zkusí adoptivní rodinu.

Po oslavě osmnáctin si konečně našel novou brigádu. To ho musím vážně pochválit, protože dostává hezký peníze, nedělá nic a chodí tam rád. Občas se za ním zastaví někdo ze třídy nebo kamarád, se kterým jezdil před lety na paintballový kemp. Konečně jsou okolo něj živí lidi. A člověk, v tomhle případě matka, se musí radovat i z maličkostí.

44 komentářů:

  1. Já bych chtěla tu brigádu jako hlavní pracovní poměr, nedělat nic, brát hezký peníze a chodit tam ráda - nešlo by to?

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Milá Sugr,
    o takovou práci je velká rvačka...

    OdpovědětVymazat
  3. Oslovení "autistko" je na dnešní poměry přijatelné, je to slušné slovo a v podstatě ani není pejorativní. takže úspěch. Moje dcera v pubertě mě zásadně oslovovala jenom "Hele" a když o mě mluvila , tak zásadně jen ve třetí osobě mužského rodu -"von"

    OdpovědětVymazat
  4. A copak to má za brigádu chlapec? To zní zajímavě, vydělat hezký prachy za nic.

    OdpovědětVymazat
  5. je dobře že je socializovaný ve vztahu s dívkami:) aspoň máš naději že se jednou odstěhuje:)

    OdpovědětVymazat
  6. Fakt Vám závidím. Můj osmnáctiletý puberťák vysedává téměř jen u PC. Nějaké kamarády má, ale když se zeptám, co kdo dělal o prázdninách - neví. Zajímalo by mě, o čem se vlastně spolu baví. Doufám, že aspoň o holkách. Brigádu si dosud nenašel, ačkoliv chce jet o prázdninách na nějaký počítačový sraz a já jsem mu jasně řekla, že mu to nezaplatíme. Zatím má co dělat s tím, aby nepropadl ve třeťáku z pozemního stavitelství. ON JE HROZNĚ, ALE HROZNĚ, LÍNÝ. Poraďte někdo, co s tím dělat? PROSÍM !!!

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Milý Glosátore,
    v poslední době jsem nějaká unavená (rozuměj stará) a slyším fakt na všechno. Naštěstí se moc nevidíme...

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: Milá Vendy,
    pracuje v podstatě jako dozor v počítačové herně...bere 150,- kč za hodinu...

    OdpovědětVymazat
  9. [5]: Milá Klávesničko,
    pevně věřím, že ano. Já už moc dlouho nevydržím...

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Tak vidím, že fakt bere peníze a nedělá nic, dobrý džob, ale asi ne pro každého.

    OdpovědětVymazat
  11. [6]: Milá Simono,
    odpověděla jsem Vám mailem.

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: Milá Lotty,
    tak to asi ano. Každopádně musí mít nějaké technické dovednosti, musí umět poradit ostatním hráčům, musí mít respekt...

    OdpovědětVymazat
  13. [8]:Tak to je pro něj a hromadu jemu podobných naprostý luxus! Opravdu práce snů...

    OdpovědětVymazat
  14. Já kolem třinácti let měla období, kdy jsem seděla pořád u počítače a měla mnohem víc virtuálních kamarádů, než těch pravých. Pak se to nějak zlomilo, já si dokonce našla i kamarády z "reálu". Po letech těch virtuálních hodně ubylo, ale s některými jsem stále v kontaktu a když to jde, tak se s nimi i vídám. Jedna původně virtuální kamarádka se zúčastnila mých promocí a druhou jsem třeba teď byla navštívit na Erasmu (Na blogu o tom mám dokonce i nějaké články, kdyby sis chtěla počíst a ještě jeden bude - hrozně mi to psaní trvá =D). Tak bych to tolik nezatracovala, třeba je ještě naděje!

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Milá M,
    díky za dodaný optimismus. I když si myslím, že holky jsou obecně komunikativnější. Nebo je to tím, že žádnou nemám...
    K Tobě se určitě podívám...

    OdpovědětVymazat
  16. Mišáku,
    já jim vůbec nezávidím, článek od tebe jsem si přečetla už včera a fakt jsem přemýšlela, hodně.
    Já bych žádného svého kamaráda a kamarádku z reálného života nevyměnila ani za tisíc virtuálních. Když je průser, mám je u sebe a drží mne za tu ruku, to internet nedokáže.

    OdpovědětVymazat
  17. Co že to má za brigádu? Tu bych taky potřebovala.

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Milá Blondýnko,
    jak on říká, je prostě jiná doba, i když v poslední době se opravdu lepší...i kus prázdnin stráví s živými lidmi... a těší se.

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Milá Lucko,
    má na starosti počítačovou hernu...

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: Milá Míšo,
    tvoj Druhorozený má pravdu... je iná doba, dokonca každá generácia "násťročných" prežíva pubertu ináč, lebo... iná doba. S tým sa treba len vyrovnať a prežiť to, čoby rodič, v relatívne dobrom zdraví
    A vidíš... v poslednom čase sa už aj lepší a nehovorí ti to niekto iný, ale sama to badáš, tak to chce len vydržať! Ty to dáš, veď čo si ty horšia, ako iks iných rodičov puberťákov?

    OdpovědětVymazat
  21. Lepší virtuální kamarádi než žádní! A navíc, nemusí to být konečná. Já mám  třeba s původně virtuálním kamarádem rodinu :)

    OdpovědětVymazat
  22. [21]: Milá Fidorko,
    děkuji za podporu. Věřím, že to zvládnu, jen jsem už unavená, dělám matku poctivě skoro třicet let (Prvorozenému bude v prosinci 30)...
    Jasně, je to můj problém, že jsem si děti špatně rozvrhla. Druhé dítě byl můj nápad. Druhorozený také vždy procítěně říká: To sis posrala život, co, Míšo..?!

    OdpovědětVymazat
  23. [22]: Milá Slunečná,
    já pevně věřím ve šťastný konec...

    OdpovědětVymazat
  24. [23]: Milá Bloudičko,
    teď jsi mě teda vyděsila.
    Nechci, aby měl Druhorozený rodinu s virtuálním kamarádem. Chci vnoučata...

    OdpovědětVymazat
  25. [26]: Dneska už jdou zařídit vnoučata i v tomhle případě :)

    OdpovědětVymazat
  26. Autistka? To jsem ještě neslyšela. Brala bych to i s úlevama. Moc jsem se bavila.

    OdpovědětVymazat
  27. [28]: Milá Čarodějko,
    taky jsem nechtěla věřit vlastním uším. Ale je to dobrá obrana, na každou stížnost teď synkovi říkám: Co bys chtěl od autistky...

    OdpovědětVymazat
  28. Souhlasím s Klavesničkou   i když jsem ted ve fázi vzteku, že mi miminko roste, těším se, že někdy zaziju to, co popisujes 😂😂😂

    OdpovědětVymazat
  29. [30]: Milá Jani,
    každá matka je tak trochu masochistka...

    OdpovědětVymazat
  30. Zdravím opět a po delší době! Tedy znovu musím zvýraznit, že zdejší články se opravdu čtou "jedním dechem".Oslovování "mladých" je dnes skutečně zvláštní. Nechápu kam chodí na výraz, jakým je "autista" (ve smyslu výše v článku). Stejně tak se užívají i jiné nevhodné termíny (když to tak s nadsázkou řeknu). Nikdy jsem se s tím neztotožnil... a naštěstí to vypadá, že už ani nikdy neztotožním.Mimochodem (co se týká těch styků s lidmi) je kolikrát lepší mít jen jednoho skutečného přítele (kamaráda) než dvacet falešných (účelových, neupřímných) lidí, kteří se jako přátelé jen tváří. Navíc kolikrát za zády i pomlouvají. Takže to je v životě těžké. Někdy je zase lepší nemít nikoho za kámoše... no když je okolo jen samý podrazák (?)A závěrem... ano, člověk se skutečně musí radovat i z maličkostí (což je ovšem často relativní - co totiž pro jednoho maličkostí je, pro druhého může naopak představovat významnou velkou věc). Jo není to tu lehké.

    OdpovědětVymazat
  31. Někdy se mi stane, že nevím, co napsat. Kluky -syny nemaje, zkušenosti nulové. Na jednu stranu fakt legrace, na druhou si říkám, že to je asi s klukama těžký. Stejně ale - když o těch dvou napíšeš cokoli mám pocit, že ty to dáš, protože pod slupkou i nad slupkou jsi supr matka.

    OdpovědětVymazat
  32. [32]: Milý Lukáši,
    děkuji moc za kompliment...
    Pevně věřím, že ustojím i druhou pubertu se vším, co k ní patří...

    OdpovědětVymazat
  33. [33]: Milá Zdeni,
    tak to je velká poklona...
    Děkuji moc. Já zas neumím ty holky...

    OdpovědětVymazat
  34. Co bys chtěla? Druhorozený je evidentně řízek po mamince!

    OdpovědětVymazat
  35. [36]: Milá Janinko,
    původně jsem chtěla hodnou holčičku...

    OdpovědětVymazat
  36. Závidím, že Tvému puberťákovi je 18 a máš to pomalu za sebou. Mému bude 16 a asi se jeho 18 ve zdraví nedožiju nebo zabiju jeho. A přitom je to takovej hodnej, chytrej sportovec, všude ho chválí a nikde nemá problém A doma si to kompenzuje

    OdpovědětVymazat
  37. [38]: Milá Nem,
    dva roky to už není takový rozdíl, mysli na to, že by Tě zavřeli...a ještě by Ti nikdo nevěřil, když venku je hodný...
    Druhorozený je charakter, všude je na zabití...

    OdpovědětVymazat
  38. [31]: Teď čtu časopis, kde je napsáno, že maminky rády zapomenou samy na sebe... Tvá slova potvrzena mateřským časopisem

    OdpovědětVymazat
  39. Ahoj autistko unas zatím frčí že je něco úchylny nebo postižený, tak vidím, co bude další level.

    OdpovědětVymazat
  40. [41]: Milá Helgo,
    vážně se snažím, aby mi tak neříkal zbytečně a...a daří se mi to velmi dobře...! Občas i nějaký autistický naschvál udělám...

    OdpovědětVymazat
  41. Já mám teorii, že všechny výmysly našich dětí jsou jen způsob, jak udělat z rodičů lepší a odolnější jedince.

    OdpovědětVymazat
  42. [43]: Milá Veki,
    jak jsem psala u Tebe, pubertu zvládneš s přehledem...s touhle teorií určitě...

    OdpovědětVymazat

O konturce