úterý 19. června 2018

Houbařka, Viktorie Hanišová, 2018

Tentokrát tip od Bloudičky a zřejmě máme stejný vkus nejen co se žrádýlka týče, protože knížka se mi líbila, jen ten konec se mi zdál takový useknutý. Příběh pětadvacetileté Sáry, která žije osaměle v chatce v Pošumaví a snaží se uživit sběrem hub. Ve vzpomínkách se vrací do minulosti a čtenáři velmi rychle pochopí, že byla v dětství zneužívána. To je v poslední době takové oblíbené téma, a kdo nebyl zneužíván, jako by ani nebyl.

Houbařka není naštěstí psaná aby primárně šokovala, není to žádný bulvár, ale citlivé a smutné vyprávění o tom, jak může vlastní rodina dítěti posrat celý život. Držíte Sáře pěsti moc, ale vidíte, že její boj o normální život je strašně těžký a na dlouhou trať. Hanišová píše hezky výstižně, žádná zbytečná slova. Jo, a kupodivu jsem se i zasmála.




28 komentářů:

  1. Chmmm,s tím zneužíváním a tím že kdo nebyl zneužívanej ten není, no, už mi to tak trochu začíná zavánět stejnou stupiditou jako MeToo. Prostě někdy mi připadá, že už se někteří kteří nevědí jak se už zviditelnit prostě svezou na nějaké takové vlně. Tím nepopírám, že zneužívání bylo, je a stejně přes všechny snahy i bude a že to je opravdu sviňárna, ale tím že se o tom budou psát knihy, točit filmy tím se nevymýtí...

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Milá Vendy,
    samozřejmě nechci Hanišovou obviňovat, že se svezla na téhle vlně, taky mi to všechno přijde přehnané, ale kniha je vážně dobrá...a je i o houbách a houbařské vášni..

    OdpovědětVymazat
  3. já už jsem dlouho žádnou knížku nečetla...kvůli zkouškám jsem na to neměla čas

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Milá Sabinko,
    zkoušky jsou důležitý, to je jasný, ty Tě omlouvají...

    OdpovědětVymazat
  5. [2]:Tak houby  a houbaření můžu   

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: To bylo neuvěřitelný, ona sbírala houby vážně skoro celý rok.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to jsem ráda, že nemusím platit pokutu :)V recenzích jsem se dočetla, že je to hodně podobné knížce od Anny Bolavé Do tmy. Tak ji mám v pořadí a jsem zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
  8. [6]:Kdo houby zná, tak opravdu může sbírat celý rok. Manžel měl v Praze mistra na dílně, který byl členem Mykologické společnosti a ten sbíral jedlé houby v Praze okolo Staromáku v prosinci!   

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Milá Boudičko,
    díky za tip...
    Chystám se na její první knihu Anežka a zjistila jsem, že mi unikla poslední Tereza Boučková. Mám co dělat...

    OdpovědětVymazat
  10. [7]: Jméno jsem Ti zkomolila, já jsem ráno přiletěla z dovolené, furt ještě nejsem srovnaná...

    OdpovědětVymazat
  11. Aha, tak paní padesátá přiletěla z dovolené. A nedala sis tam taky pár "houbiček"? Přiznám se, že na tuhle knížku asi chuť nemám. Čtu o dalším fenomenu - znásilnění a ten překlad mě šíleně štve, tak to možná ani nedám. :

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Milá Zdeni,
    dneska prostě komentuju jako autistka, no...

    OdpovědětVymazat
  13. Určitě zajímavé čtení, ale já poslední dobou nějak nečtu. Zhoršil se mi zrak a s brýlemi to není ono. Houbařka jsem, ráda sbírám, ale téměř nejím.

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Milá Lotty,
    taky ráda sbírám houby a i je ráda jím. Nechápu houbaře, co je nejí a rybáře, kteří nejí ryby...

    OdpovědětVymazat
  15. Dobrý tip, ráda bych přečetla něco od českého autora :) Teď mám ale spousty restíků, tak uvidím, kdy se k tomu dostanu...

    OdpovědětVymazat
  16. [12]: Chceš říct jako dyslektička. Ale Boudička, to mi přijde náhodou vtipný. Hlavně, aby z toho Bloudík nezačal štěkat!

    OdpovědětVymazat
  17. [14]: Ještě je jím syrové v lese, ale ty vařené blemcavé nemusím. No, zkusila jsem řízečky smažené a přežila jsem.

    OdpovědětVymazat
  18. [15]: Milá Lux,
    jsem patriotka, čtu ráda české knihy, v rubrice Knihy najdeš spoustu tipů...

    OdpovědětVymazat
  19. [16]: Milá Dorko,
    chtěla jsem napsat dyslektička, vím, že je to správný výraz, ale jsem zvyklá na tu autistku, jak mi furt říká Druhorozený...

    OdpovědětVymazat
  20. No živit se sberem hub, by v reálu bylo téměř nemožné...

    OdpovědětVymazat
  21. [20]: Milý Jane,
    Sára je opravdu schopná holka...
    Ještě má tedy invalidní důchod a bráchové platí el energii, ale stejně je na pokraji hladu...

    OdpovědětVymazat
  22. [20]: Moje maminka, kdyby chtěla, tak jí ty její borůvkové a houbové orgie snad i uživí, ona je totiž blázen . Ale to by nesměla bydlet v paneláku, ale v lese .

    OdpovědětVymazat
  23. [22]: Milá Janinko,
    byla jsem překvapená, kolik různých hub hrdinka knihy byla schopná nasbírat, opravdu velmi zajímavý příběh.

    OdpovědětVymazat
  24. Mám pocit, že to bude trochu jiná knížka a ty já mám ráda.

    OdpovědětVymazat
  25. [24]: Milá Čarodějko,
    je to každopádně velmi zajímavý příběh.
    Zítra jsi jdu vyzvednout její prvotinu Anežka. Moc se těším a vím, že o víkendu určitě uklízet nebudu, o vaření ani nemluvě...

    OdpovědětVymazat
  26. [7]: Přečetla jsem Do tmy, nelíbilo, nějak jsem to nepobrala...
    Houbařka se mi rozhodně líbila víc.

    OdpovědětVymazat
  27. Právě jsem ji dočetla a líbila se mi moc. Těžko uvěřitelný, ale pravdivý příběh občas ve mě vyvolával mráz po těle. Díky za tip

    OdpovědětVymazat
  28. [27]: Milá Evo,
    Ty mi děláš jenom radost...

    OdpovědětVymazat

O konturce