úterý 18. února 2020

Tenkrát podruhé (2019), Francie

Máma mě vytáhla na představení pro důchodce do Světozoru. V sále jsem si konečně připadala mladá a žádoucí. Kdybyste měli možnost vrátit se v čase, která doba by vás lákala? Dvůr krále Ludvíka XVI., setkání s královnou Alžbětou, Hitlerem nebo se vrátit do let svého mládí. Když máte dost peněz, všechno je možný.

Agentura Time Travelers vám taková přání bez problémů splní. V obrovském studiu nainstalují potřebné kulisy a najmou odpovídající herce. Hrdina filmu Victor (Daniel Auteuil, 70) se chce vrátit do sedmdesátých let a znovu prožít seznámení se svou ženou Marianne (Fanny Ardant, 70). Chce si znovu užít bezstarostné mládí, vzájemnou přitažlivost a její obdiv, protože po letech manželství se to hezké ztratilo tam, kam se obvykle ztrácí hezké věci. Někam do pryč. On se poddává stáří, zatímco jeho žena je nebezpečně akční a navrch mu zahýbá. S kamarádem, jak jinak.

Od shlédnutí filmu pořád přemýšlím, kam bych se vrátila já. Zpátky do doby, kdy se narodili kluci? To jsem byla opravdu šťastná, jenže kašírovaná minulost s miminy podobnými těm mým? Má to nějaký smysl? Pro mě ne, já se iluzemi bohužel ošidit nedám. Viktor návratu do minulosti úplně podlehl, zamiloval se do herečky představující jeho ženu zamlada, trochu se potrápil, ale šťastného konce se dobral. Film je chvílemi skvělá komedie, chvílemi drama. Každopádně k zamyšlení. Na ČSFD 81 %.

A do které doby byste se chtěli vrátit vy?


Zdroj: protisedi.cz

49 komentářů:

  1. Na tenhle film jsem viděla párkrát na fb trailer a připadalo mi to hodně zajímavé. Tedy co mne zarazilo, že je D.A. už 70. Já si ho pamatuju jako mladýho herce kterej se mi dost líbil, ale nenapadlo mne, že je o tolik starší. Asi bych se chtěla vrátit do doby před prvním manželstvím. Kdybych měla tu možnost změnit běh věcí. A kdybych věděla to co vím abych ten běh  mohla změnit...

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je zajímavé, dalo se čekat xmze se zamiluje do té herečky.. Taková iluze ale jak je v článku uvedeno, má svoje nedostatky, ale každému, co jeho jest..

    OdpovědětVymazat
  3. Už jsem se o tom kdysi zmínila, že by mě lákal středověk. Jsem "švihlá historií", miluju gotiku a chtěla bych být účastna výstavby chrámů a hradů. Vidět je v původní kráse.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Milá Vendy,
    jestli máte někde kino, určitě vyraž....!

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Milý Honzo,
    ta linka s láskou k najatý herečce byla jasná... Ale fakt je to dobrý film.

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Hmm, středověk, Ty bys to měla drahý, milá Alenko....

    OdpovědětVymazat
  7. To zní moc zajímavě. Já se vracet nechci nikam. Spíš jsem zvědavá, co bude dál a dál.

    OdpovědětVymazat
  8. [4]:Máme, jenže promítá od pěti hodin když jsem v práci ... o víkendu jen dětská představení

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: To je jasný, milá Odesílatelko,
    máš před sebou daleko víc než za sebou...

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Bezva výběr...
    Já jsem byla v kině loni dvakrát, takže se asi bez kina klidně obejdu.

    OdpovědětVymazat
  11. Mám to podobne ako Odesílatelka. Nechcela by som sa vrátiť do minulosti. Chcem si pamätať všetko pekné s tým nádychom ružového oparu, ktorý nám niekedy spomienky zahaľuje.
    A film si určite pozriem, keď bude príležitosť.

    OdpovědětVymazat
  12. Chtěla bych, aby mi byla zase 50.
    Byla jsem étericky štíhlá, měla jsem plnou hlavu krásných vlasů, mé orgasmy byly nekonečné, byla jsem bláznivě zamilovaná a nic, vůbec nic mi nechybělo.

    OdpovědětVymazat
  13. [11]: Milá Fidorko,
    také jsem usoudila, že se vracet nechci, i kdyby to šlo doopravdy a ne takhle uměle...

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: Ty jsi tak y nespokojený králíček, milá Blondýnko...! Štíhlá jsi, možná ne étericky, vlasů máš na tři hlavy... Ale lásku a orgasmy chápu...!

    OdpovědětVymazat
  15. [13]: Milý Pavle,
    tak to byl stylově zařízený bar, před ním zaparkovaný bourák a hotovo...

    OdpovědětVymazat
  16. Já bych se také nikam nevracela, ale byla bych vděčná, kdyby se čas ještě na nějaký ten rok zastavil, dokud ještě chodím a trefím domů   

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Milá Evo,
    to je taky dobrý nápad...

    OdpovědětVymazat
  18. Tak hlavně, že dobře dopadlo. Nechci teď špatné konce Jsem zrovna včera přemýšlela, že mi "uteklo" pár let, než se člověk otočí, jsou fuč, ani pořádně neví, co vlastně dělal... Ale měnit a vracet se asi ne. Zastavit nebo aspoň trochu zpomalit, to jo

    OdpovědětVymazat
  19. Ne, žádný návraty. Já věřím maximálně na světlé zítřky.

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: Milá Dorko,
    věř a víra Tvá...přinese zítřky, musíš hodně věřit, aby byly dobrý...

    OdpovědětVymazat
  21. [20]: Milá Sluneční,
    film je prezentován jako drama/komedie/romantický... Překvapilo mě, že někdo touží takhle se vracet do minulosti.

    OdpovědětVymazat
  22. [21]: HODNĚ věřit, aby byly HODNĚ dobrý??

    OdpovědětVymazat
  23. Tak jestli bych se někam nechtěla vrátit, tak by to byla zrovna byla doba za Ludvíka, páč to tam měli prolezlý smradem a breberama .Možná bych se chtěla vrátit do dětství. Ale s tím rozumem, co mám teď .

    OdpovědětVymazat
  24. [24]: Milá Janinko,
    tady by Ti postavili kulisy jak pro film a bez breberek...

    OdpovědětVymazat
  25. tak to je skvělý tip na film, děkuji. A já bych se chtěla podívat do všech historických dob, jak se žilo, ale jen na skok.

    OdpovědětVymazat
  26. Ani nevím jestli bych se chtěla vůbec někam vrátit a když už, tak doopravdy se  strojem času.
    Ale jako film to zní dost dobře a 81% na ČSFD už něco znamená. Moje oblíbená Gravitace má myslím 80 a film, u kterého jsem viděla zatím nejnižší hodnocení 13% byla pohádka Když draka bolí hlava, právem podotýkám. Hodně jsem se nasmála při čtení některých komentářů, fakt to byl trapas. Ale to jsem už odbočila. Děkuji za tip.

    OdpovědětVymazat
  27. [26]: Milá Helgo,
    proč nepíšeš...? Piš...!
    Film je skvělý a můžeš na něj jít i s chlapem...

    OdpovědětVymazat
  28. [27]: Milá Bev,
    byl to skvělý film, ale nejhorší je, že jsem se občas ve Viktorovi viděla. Taky nemám ráda novoty, nikdy jsem neměla, už jako malá jsem byla velmi, ale velmi konzervativní holčička...
    Draka jsem neviděla, ale komentáře na csfd miluju...!

    OdpovědětVymazat
  29. Do žádné, jsem ráda tady a teď

    OdpovědětVymazat
  30. Líbí se mi husité, i když se teď snaží na ně nalévat špínu. Ale byla bych rozený bojovník za lidská práva.

    OdpovědětVymazat
  31. [31]: Milá Mirijam,
    museli by najmout herce, co by byl Žižkovi podobný, ale jestli chceš i vozovou hradbu, pořádně se prohneš...

    OdpovědětVymazat
  32. tak o tomhle filmu jsem ještě neslyšela

    OdpovědětVymazat
  33. [34]: Milá Sabinko,)
    také více čtu, než chodím do kina...

    OdpovědětVymazat
  34. [12]: a já myslela že ti je 40 dle fotek

    OdpovědětVymazat
  35. Já bych se chtěla vrátit do února 2016 a nevidět co jsem viděla

    OdpovědětVymazat
  36. [39]: Milá Klávesničko,
    bohužel jsou věci, který nejdou změnit a nemá cenu se v minulosti hrabat...

    OdpovědětVymazat
  37. [3]:Milá Signoro, dlouhá léta se mi taky líbilo snít o středověku, ale když to byla samá válka, stoletá, třicetiletá a kdo ví jaká, každý, kdo šel okolo, ti něco sebral! a zimy byly, žádné jídlo, jen ty hrady nám tu po nich občas zbyly.
    Už mě to nebere. Já bych se nevrátila nikam.Teď je to ok.
    ( i s tím, co tu máme! )Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  38. Nemohu se vrátit v čase už kvůli synkům.

    OdpovědětVymazat
  39. [42]: Milá Zahrado,
    to nebylo na furt, jen se podívat...

    OdpovědětVymazat
  40. Tak v tom případě do 1936.

    OdpovědětVymazat
  41. [44]: Čím je pro Tebe ten rok zajímavý...?

    OdpovědětVymazat
  42. Film si vyhledám a kouknu na něj, děj je zajímavý.
    Já bych se chtěla vrátit do doby kdy měl prvorozený jeden rok. A jak by plynuly měsíce a léta, napravovat chyby.
    Druhá varianta je Dvůr krále Ludvíka XVI.
    Od dětství mám ráda romány z této doby. Když jsem poprvé přijela do Versailles, byla jsem nadšená, že se mně splnil sen. Vím, že ta doba měla i svá negativa, že pod leskem se schovávala i špína, ale i tak...

    OdpovědětVymazat
  43. [46]: Milá Vlčice,
    určitě se na film podívej, člověk se musí něco odžít, aby pochopil...

    OdpovědětVymazat
  44. Mně by stačilo se vrátit tak do začátku tisíciletí. Tehdy se mně zdálo, že jsem na určitém životním vrcholu a vše další bude procházka růžovou zahradou. Sice jsem pak dosáhl ještě vyšší mety, ale o 20 let jsem blíže smrti.

    OdpovědětVymazat
  45. [48]: Milý Miloši,
    tohle bylo jen imaginární vrácení se mezi kulisy filmovýho studia za strašný peníze. Vůbec by mě nenapadlo, že by o to mohl mít někdo zájem...
    Já bych se chtěla jen vrátit do loňskýho listopadu a nemít zápal plic, od té doby se to všechno sere.

    OdpovědětVymazat

O konturce