středa 26. února 2020

Únor

Od malička nemám ráda únor, je to takový nanicovatý nesympatický měsíc, a že se mi v něm narodil Druhorozený, můj vztah příliš nevylepšilo. Jak bylo v práci? Ptá se provokativně, vzápětí se v teatrálním gestu chytí za hlavu. No jo, dyť ty vlastně žádnou práci nemáš!

Po prodělaném zápalu mám jizvy na plíci a změny na mozku. Vážně. Ta plíce je asi jasná, ale že mi přestalo chutnat pivo, to nechápu. A centrum chutí sídlí v mozku. Jím skoro denně párečky, za celý život jsem nesnědla tolik párků. Taky KFC mě netankuje jako dřív a na kafe do Starbucks jsem se musela vyloženě přemlouvat. Cpu se čokoládou a piju Baileys'. Leze to hrozně do peněz.

Začínám být hysterická a odpovídám na všechny inzeráty, kde není angličtina a aktivní řidič. Chcete se stát redaktorkou nejčtenějšího týdeníku v zemi? Máte přehled o dění v tuzemském showbyznysu, ochotu účastnit se společenských akcí, časovou flexibilitu, jste zvídavá? Jasně! Jsem strašně zvědavá, kdo s kým se peleší. A hrnu tam životopis a sesmolím motivační dopis.

Teď mám ráda víkendy daleko víc, než kdy předtím. Nechodí mi do mailu odmítavé odpovědi. Už se je bojím otevírat. Udělala jsem si tabuličku, kam si zapisuju firmy, kterým jsem odpovídala na pracovní inzerát. Nejvíc mě nasere, když si ani nestačím udělat zápis a přijde Velmi si vážíme Vašeho zájmu...v tuto chvíli postoupili do dalšího kola výběrového řízení uchazeči, jejichž profil více odpovídal našim nárokům. Taky miluju výkonný personalisty, kteří takový mail pošlou v devět večer. Díky a hezkou dobrou!

68 komentářů:

  1. Míšo, určitě to není lehké sehnat dobrou práci, tak Ti budu držet všechny palce aby to dobře dopadlo. Pracák asi moc nepomůže a sedět v marketu za kasou od nevidím do nevidím, to žádná výhra není. Rozhoď sítě mezi všemi možnými i nemožnými známými, to někdy bývá řešení

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Milá Evo,
    díky moc... To víš, že se snažím, ale musela jsem si trochu postěžovat. Terapie psaním.

    OdpovědětVymazat
  3. To ti nezávidím a ještě synátor reje. Ach jo. V důchodu mě sice tyhle starosti míjí, ale zase.....darmo mluvit. Přeju, aby ti občas stanulo štěstí za zadkem.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Milá Marijko,
    já tu podporu svých čtenářek a čtenářů miluju... a potřebuju. Synek si drží svoji laťku, ať se děje, co se děje..!

    OdpovědětVymazat
  5. Není to tvoje dítě náhodou Vodnář? Protože tohle jako by z huby vypadlo mému polovičákovi, když se mé mámy v důchodu při každé návštěvě ptá "Tak co, jak bylo v práci? Vypadáš blbě, mělas noční?

    OdpovědětVymazat
  6. Holt to chce furt zkoušet všemi cestami..

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Milá Janinko,
    Tvůj muž je velmi vtipný, ale jestli to říká při každý návštěvě, tak je to na ránu...
    Druhorozený je v Rybách narozený. Dnes je mu dvacet. Neuvěřitelný..! Nikdy bych nevěřila, že ho nechám dorůst do dospělosti...!

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Milý Honzo,
    fakt dělám co můžu...

    OdpovědětVymazat
  9. já se taky těším až skončí únor. Hlavně aby bylo venku pak konečně krásně

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Milá Sabinko,
    taky se mi únor zdá zbytečně dlouhý, i když je nejkratší...

    OdpovědětVymazat
  11. [7]: Aha, tak já znám Ryby jenom fňukny .On to říká při každé návštěvě, ale vidí se málo, takže se to dá .Jo, a všechno nejlepší!

    OdpovědětVymazat
  12. Neříká se životopis - dnes je to sívíčko, neasi?

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Milý Pavle,
    už je mi jasný, proč mě nechtějí. Jsem stará konzerva a píšu ŽIVOTOPIS...

    OdpovědětVymazat
  14. Tak asi to leze do peněz ale musím říct, že napsané to zní ohromně šik, hned jsem to v duchu viděla a byla to fakt příjemná představa. A hodně mě taky pobavilo to o tom pelešení.
    Ale jinak vůbec nepochybuju, že je to náročné a moc držím palce, aby se našel taky nějaký rozumný a prozíravý personalista, který napíše, ano, bereme vás všemi deseti.

    OdpovědětVymazat
  15. Jejda, tohle fakt není nic záviděníhodného. Já byla na ÚP jen dva týdny a stačilo mi to. Také jsem slýchala, že vybrali jiného uchazeče, ale většinou jen po telefonu, neb emaily byly ještě pikantním snem programátorů. A mobily ty byly velké jako pádlo...
    Průšvih je v tom, že pro nás, trochu starší, je problém najít slušnou práci. Nekouká se totiž na zkušenosti a vzdělání, ale na mladé a ambiciózní a hlavně reprezentativní. To, že nemají zkušenosti, většinou nevadí. Jeden takový exemplář jsem zažila, ta ještě po dvou letech nic neuměla. Ale hezká byla, o tom žádná. Až tak, že se do ní zahleděl jeden z kolegů a opustil domov, ženu a děti.
    Takže i nadále držím pěsti a hlavně to nevzdávej. Já si tehdy práci našla na základě inzerátu v novinách. Nebylo to hned na první pokus, ale zdařilo se.

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Milá Bev,
    Baileys' bylo ve slevě, ale zmizelo ve mně fakt během pár dnů... A běžná cena je dost vysoká.
    Doufám, že se ve zdraví dočkám hezké práce...

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: Milá Alenko,
    snažím se být optimistická, ale mám občas výkyvy, proto tady fňukám...

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: To je zcela pochopitelné. Sdělená starost je pak poloviční.

    OdpovědětVymazat
  19. Já se taky cpu čokoládou a vyžrala jsem zbytek minivětrníčků které jsem pekla a zamrazila a piju prosecco který mi koupila polovice k narozeninám. No zatím to výsledky moc nemá... Držím palce. Ale to víš....

    OdpovědětVymazat
  20. [20]: Milá VendyW,
    mám doma pivo, bílé a červené víno, rum, mistra Jägera a bubliny. Pláču po Baileys'. Čokoláda došla. To zas bude večer...!

    OdpovědětVymazat
  21. Milá Pade,
    synáčka zdravím a ať se u mě staví brzy na proplesknutí! Neumím si totiž představit, že by mě někdo v této situaci takhle blbě popichoval.

    OdpovědětVymazat
  22. [22]: Milá Dorko,
    synek si drží svůj standard za všech okolností...

    OdpovědětVymazat
  23. Kde já to dneska četla?
    Jakože jsem rychlá a vytrvalá. A jak se to projevuje? No, rychle se unavím a dlouho mi to vydrží...Hlavně nezoufej. Zoufalky nikdo nechce. Ani chlap, ani zaměstnavatel.
    Začíná jaro, skoro, kochej se rašícími pupeny, zkoumej každou větvičku (Hele, to je úžasná činnost. Nevím, jak Ty, ale já jsem hned zadýchaná a pořád někde zastavuju. Když zkoumám větve, vypadám jako nadšenec a ne jako zoufalka.), sem tam se otoč ke sluníčku, když se uráčí vysvitnout a prostě si užívej nicnedělání.
    A mladýho setři...
    "Ale broučku, jaképak v práci? Já si tady celé dny vesele odpočívám a když mě popadne nostalgie, skoro Tě i lituju, že musíš ráno vstávat."
    To by bylo, aby si to příště neodpustil.

    OdpovědětVymazat
  24. [23]: Milá Baruško,
    ten úvod asi šikovně vložím do motivačního dopisu, mám pocit, že je stejně nikdo nečte...
    Druhorozený má teď prázdniny, tak tu hnijeme dva.

    OdpovědětVymazat
  25. [25]: No vidíš, můžeš ho popíchnout, že sedíš doma, abys na něj dohlížela.

    OdpovědětVymazat
  26. Hlavně nezapomínej, že je Suchej únor, takže pít bys měla až za 4 dny. A kdyby ti došly zásoby, dej vědět, pošlu ti Jägera, překáží mi tu a nemám ho s kým vylemtat.
    Synáčka bych se zeptala "Tak co, už umíš všechno k maturitě?" A, že je mu už -cet, neznamená, že nemůže dostat fyzický násilný trest za svou nezodpovědnost.

    OdpovědětVymazat
  27. Asi budete muset snížit laťku, vzít třebas i úklid nebo něco ve službách. Přitom si můžete dál něco hledat, ale už to bude ve větším klidu. A budete mít nějaký příjem.
    I kdyby to nebyla práce snů, nenechte se synem otrávit, ten má nejméně co mluvit. Alespoň vypadnete z domu a nebudete se muset dívat na to, jak se fláká a vyvaluje u kompu.
    Váš druhorozený má být rád, že ho dosud živíte a necháváte u vás bydlet, vše si povíte v červnu, pak se uvidí, jak si on bez maturity bude shánět práci.

    OdpovědětVymazat
  28. [27]: Milá Bobouš,
    já jsem měla kvůli zápalu plic suchý celý prosinec a leden. Já mám splníno...
    Jägera tu mám dvě lahve, ale chutě se mi fakt změnily, kdybych nebyla v přechodu, myslím si, že jsem snad těhotná...
    Synek je úplně v klidu, až si říkám, jestli neopakuje dokonce třeťák..!

    OdpovědětVymazat
  29. [28]: Milá Aleno,
    na snižování laťky je ještě čas. Jsem doma měsíc, dostala jsem odstupné dva platy. Éru uklízení už mám za sebou, hledám práci na dalších deset let a chci si vybrat dobře...

    OdpovědětVymazat
  30. [26]: Už je hotovej, že jsem furt doma...

    OdpovědětVymazat
  31. Je problém najít práci a přitom všude nabírají a stejnak nás nevezmou. Trvalo mi třičtvrdě roku něž jsem našla nějakou práci, tedy vhodnou práci, ze zdravotního hlediska.  I tak jsem našla jenom sezónní práci že na zbytek měsíců si musím hledat práci. A když se přeci jenom vyskytne příležitost a zaměstnavatel  mě chce, nemám tam spoje.Ale jednou to musí prostě přijít a něco se najde. Hlavně nezoufat.

    OdpovědětVymazat
  32. Když jsme loni dostali v práci výpověď,než bych šla na pracák, vzala jsem práci za rohem a už tam jsem rok.Sice to není žádná hitparáda, ale mám to opravdu necelých 200 metrů od baráku a to je velká výhoda. Dnes jsem byla u doktora nechat se píchnout do kolene a protože se mi nechtělo složitě otáčet na parkovišti, tak jsem to vzala kolem ,,automobilky". Už jen pohled na to množství aut před fabrikou a představa tolika lidí v ní mi neudělalo dobře. Fuj,brr. Zlatá naše malá firmička s ani ne 40 lidma na tři směny.Taky bych ráda na těch deset let ještě jinou práci (nějakou lehčí a zábavnější),ale kde ji vzít

    OdpovědětVymazat
  33. [33]: Milá Jano,
    pořád jsem tvrdila, že v Praze si najde práci každý, kdo pracovat chce...
    Tak teď se ukáže, jak to zvládnu sama.
    A pracák jsem vzala, byly tam na mě ženský moc hodný. Však mi tu navýšenou poslední výplatu stát sakra zdanil.

    OdpovědětVymazat
  34. Na inzerát s pozicí redaktorky nejčtenějšího týdeníku jsem taky narazila. Třeba se jednou na nějakym pohovor potkáme.

    OdpovědětVymazat
  35. [35]: P.S. Doufám, že jsi taky odpověděla..!

    OdpovědětVymazat
  36. [35]: No, to by byla prdel, milá Kačenko...

    OdpovědětVymazat
  37. [32]: Milá Joino,
    to jsem si myslela, že v Praze je to bez problémů...
    Co Tvoje kuchařka...?

    OdpovědětVymazat
  38. Ja zas hledam neco s anglictinou a pro jistotu mi nechodi zadne odpovedi Jen od jedne personalni z firmy, kde jsem byla na pohovoru, a ta mi pripadala na tripu...ta mi napsala ze me nevybrali ale nevi proc protoze ji to kolegove nesdelili   A takovi lidi praci maji

    OdpovědětVymazat
  39. [39]: Milá Klávesničko,
    to teda byla personální agentura jako víno. Doufám, že máš v dosahu ještě nějakou lepší..!

    OdpovědětVymazat
  40. Je to jedna z těch pitomých situací, kdy by člověk strašně chtěl, ale nejde to. Tak  zbývá jen vytrvat, dál posílat životopisy, přetrpět ještě pár odmítnutí a pak už to konečně musí vyjít! Akorát synátor by mohl být trošku empatičtější. :) Nemáš to jednoduché, přeji hodně síly.

    OdpovědětVymazat
  41. Neměla jsem co do hrnce, šla pod svojí životní laťku, nic mi nezbylo.
    Napsat, že dnes nelituji, lhala bych.
    Věty, kde já dneska mohla být, o čem vůbec jsou, že.
    Na takové životní kroky, nevratné, se člověk nepřipraví.
    Zkus ale třeba malou brigádu, pár hodin, dostaneš se mezi lidi, doma je to na psychiku destruktivní.
    Byla jsi mezi lidmi, potřebuješ být mezi lidmi. Hlavu vzhůru, já tenkrát umývala bedny, tolik slz jsem nikdy nevypotila, jak jsem se cítila ponížená, ale jíst se musí.

    OdpovědětVymazat
  42. [41]: Milá Odesílatelko,
    kdybys věděla jaký jsem měla smělý plány do letošního roku... Musím se smát..! Už po zápalu plic jsem raději neobjednávala dovolenou, pak vyhazov, chtěla jsem v červnu zase na Sardinii...
    No, bůhví, jak to s cestováním teď bude.
    Díky za podporu.

    OdpovědětVymazat
  43. [42]: Milá Blondýnko,
    tuhle situaci mám taky za sebou. Bylo daleko hůř oproti dnešku.
    Kalhoty nestahuju, brod je ještě daleko...

    OdpovědětVymazat
  44. Holka to je opravdu krutá záležitost. Nedovedu si představit být doma, asi bych se unudila.
    Jen mě tak napadlo...zkoušela si i osobně a přímo se poptat? Já šla a makám už od ledna. Sice to není dle mého gusta,ale lepší jak nic.

    OdpovědětVymazat
  45. [45]: Milá Marcelo,
    jsem doma měsíc, ale teda vůbec se nenudím, dokonce se mi to začíná líbit...
    Ale snažím se opravdu hodně.

    OdpovědětVymazat
  46. Únor je prý opravdu pro některé lidi depresivní, možná je dobře,že je tak krátký :)
    Naštěstí zítra už začíná březen

    OdpovědětVymazat
  47. [47]: Milá Zahrado,
    taky nechápu tu averzi k měsíci, který je nejkratší... Chvála bohu, je skoro za námi.

    OdpovědětVymazat
  48. Mrzí mě, že jsi stále nedostala kladnou odpověď :( moc držím palce, aby co nejdříve přišla.

    OdpovědětVymazat
  49. [49]: Milá Lenko,
    jo, je to nepříjemná situace, snad se brzy něco nakulí.
    Díky za podporu...

    OdpovědětVymazat
  50. Také jsem před dvěma lety hledala práci což  mi dalo dost zabrat. A to se mi padesát teprve blíží tak si umím představit jak ti je… Baileys jsem cucala loni, ale domácí od kamarádky v obchodě nekupuji. A neškodilo by kdyby syn popřemýšlel než něco řekne....

    OdpovědětVymazat
  51. [51]: Milá Zlatko,
    však on synek přemýšlí, přemýšlí jak do mě pořádně rejpnout... Ale já se směju. Nikdo mě nedokáže tak spolehlivě rozesmát jako on.

    OdpovědětVymazat
  52. Míšo, věř mi, bude líp. Zažila jsem něco podobného. Z práce jsem sama odešla, nemínila jsem výsledovku měnit o miliony, jak si můj bývalý zaměstnavatel
    představoval. Bez pár dní jsem byla rok na neschopence.Když už jsem ani nic nečekala, dostala jsem dvě zajímavé nabídky. Mám dnes super práci a tak doufám, že to tak vydrží do důchodu. A ještě jsem zapomněla, nastupovala jsem tam v 52 letech.

    OdpovědětVymazat
  53. Neustávej ve svých nabídkách. A ber to jako teatrální výstup. S každým pohovorem se něčemu přiučíš. Hlavně buď pozitivní!!!

    OdpovědětVymazat
  54. Myslím na tebe a věřím, že přijde správná nabídka a najdeš práci, ve které si tě budou vážit a bude tě bavit.

    OdpovědětVymazat
  55. [53]: Milá Pavlo,
    moc jsi mě potěšila tímhle komentářem.
    Jo, život je boj...
    Děkuju.

    OdpovědětVymazat
  56. [54]: Milá Mirijam,
    je fakt, že pohovor od pohovoru se lepším...ještě tak třicet a budu vážně dobrá....

    OdpovědětVymazat
  57. [55]: Milá Veki,
    díky moc. Měla jsem na letošní rok opravdu smělé plány, asi až příliš smělé...

    OdpovědětVymazat
  58. [58]: Práci určitě najdeš😊, a navíc zdá se, že budeš mít materiál i na knihu

    OdpovědětVymazat
  59. [59]: Na knihu to teda nevypadá, ty odpovědi jsou dost stereotypní a na pracáku taky žádný vzrůšu...

    OdpovědětVymazat
  60. Tak březen snad bude lepší .-) I když jsi všechno to trápení zas vtipně sepsala.

    OdpovědětVymazat
  61. [61]: Milá Sluneční,
    díky, ale tahala jsem to z paty...

    OdpovědětVymazat
  62. Také jsem kdysi hledala práci, a už mi nebylo tak málo. Leta jsem pracovala na jednom místě a tak jsem si nevěřila. Nakonec jsem začala od píky, úplně nový obor, biflovala zákony, odborné příručky a udělala zkoušky. Dnes Ti mohu říci, že mne nová práce bavila víc než ta předchozí a teprve jsem zažívala radost z práce. Pořád jsem se musela učit, ale bylo to aspoň zajímavé a dobrodružné svým způsobem. Přeji Ti šťastnou ruku při výběru nové práce.

    OdpovědětVymazat
  63. [63]: Milá Neznámá,
    člověk se někde hezky zabydlí, zacyklí a najednou je konec. Strašně těžce to nesu ještě teď po šesti týdnech.
    Díky moc za podporu. Snad tu šťastnou ruku budu mít, i když ten výběr je dost omezený...

    OdpovědětVymazat
  64. Letos to vypadá, že nejen únor, ale i dál to nestojí za nic .

    OdpovědětVymazat
  65. [65]: Dlouho jsem neměla tak posraný období jako teď...

    OdpovědětVymazat
  66. Písmenková víla18. března 2020 v 13:47

    Co se týče pohovorů, mám podobnou zkušenost. Nedávno jsem hledala práci a zrovna hledali někoho na administrativu do místní realitky. Poslala jsem životopis, odpověděli mi, že se ozvou do několika dní. Asi za 2 hodiny se mi ozvali, že neodpovídám jejich požadavkům. Před Vánoci sháněli člověka na stejnou pozici, ale v jiném městě. Tak to zkouším znovu. Zamítává odpověď mi přišla o víkendu během svátků. Moje reakce byla asi taková: "No, pokud se tam pracuje mezi svátky o víkendu, tak to jsem ráda, že mě nevzali". Přeju hodně štěstí s hledáním práce!

    OdpovědětVymazat
  67. [67]: Milá Písmenková vílo,
    dík za pěkný komentář. Je to opravdu peklo. Také přeju hodně štěstí...!

    OdpovědětVymazat

O konturce