neděle 25. dubna 2021

A vážně ti nespad'...?!

Touhle otázkou mě přivítala Vendulka, když jsem v pátek dorazila do penzionu U Malířských, kde měla svatbu s Prvorozeným. Kadeřnice jí vyráběla účes a Vendulka byla nervózní, že ženich někde zahálí. Nějak nechce věřit, že mi v batolecím věku nespadl hlavou na zem. Prý je strašně zpomalený. No, po kom asi, sama nejsem žádný rychlý šíp. 

A ruku na srdce, komu nikdy nesklouzlo dítě z postele, nevypadlo z postýlky, nezkoušelo na kšírách bungee jumping z kočárku. I mně se Prvorozený svalil z válendy, jestli na hlavu, to nevím. Našla jsem ho řvoucího na zemi, v okamžiku kdy ztichnul, jsem si myslela, že je mrtvý, ale to jen přijeli do ulice popeláři a on soustředně poslouchal. Při první procházce s Druhorozeným jsem špatně zaparkovala kočárek, a než jsem nakoupila u stánku zeleninu, silný vítr kočárek převrhl. Druhorozený, utemovaný v kožešinovém fusaku od Zuzany, se ani neprobudil.

Také jsem se nechala odborně učesat. Kadeřnice mi natupírovala a nalakovala vlasy. Udělala ze mě "pani" s helmou. Ukrajinská vizážistka mi pod oči namatlala oranžový třpytivý rozjasňovač. Všechny svoje fotky jsem v mobilu smazala. Dnešní svatby se velice pečlivě dokumentují. Kde jsou boty? Fotí se. Kde jsou šaty? Fotí se. Kde jsou prstýnky? Fotí se. Fotí se nevěsta i ženich, jak se oblékají. A to vše se paralelně i točí kamerou.

Právem jsem byla skeptická k dubnovému termínu svatby. Sněžilo. Nevěsta trvala na obřadu na louce a moc jsem obdivovala oddávající, že jí vyhověli. Byla mi strašná zima a v okamžiku, kdy jsem dostala pokyn, abych přivedla syna k oltáři, rozběhla jsem se a syna táhla za sebou, jako kdysi do školky. Naštěstí mě rozmáčený trávník trochu zbrzdil, podpatky se mi zaryly do země a málem jsem doběhla bosá.
 
Za odměnu nám naštěstí majitelé připravili skvělou hostinu a hlavně řádně zatopili v kachlových kamnech. Nevěsta házela svatební kyticí a mě všichni hecovali, ať jdu taky chytat. To určitě. Na starý kolena si komplikovat život třetí svatbou. Krásnou kytku chytila přítelkyně Vendulčina bratra. Nešla nechytit. Vendulka ji po Aničce normálně mrskla. A první manželská hádka proběhla při krájení dortu, nicméně Prvorozený se přiženil do báječné rodiny a jeho ženě obdiv, jak celou svatbu zařídila.





55 komentářů:

  1. Míšo, já na tobě obdivuju, že i ty situace, kterými se člověk nerad chlubí, dokážeš popsat s vtipem a tak lehce, že ti čtenář odpustí i dítě padlé na hlavu :).

    Obě děti mám taky padlé a zatím cajk :).

    Gratuluji novomanželům!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janinko,
      děkuju za krásný komentář a přiznání...:-D

      Vymazat
  2. Míšo, vítej mezi nás tchýně. 😂🤣 Když jsem se v roce 1975 vdávala a kadeřnice mi také vytvářela na hlavě cosi, chtěla odlehčit situaci a pronesla památnou větu: "V češtině začínají tři slova na tch... tchýně, tchán a tchoř". Je to nezapomwenutelná věta.
    Novomanželům přeji krásnou společnou cestu životem. 🍀💓
    Moji potomci jsou také padavčata. A která máma to nepřizná, tak pravděpodobně kecá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě mě napadl Tchajwan, ale ten má do češtiny daleko :-).

      Vymazat
    2. Milá Alenko,
      "tchýně" je fakt vošklivý slovo. Občas říkám "tchýňka". O své extchýni většinou mluvím jako o Heleně.
      Díky moc za přání, vyřídím.:)

      Vymazat
    3. Je to ošklivé slovo a já ho také používala výjimečně. První byla pro mě "máti" a později babička Líba. Škoda, že odešla tak brzy.
      Ovšem ta druhá si oslovení tchýně plně zasloužila. Občas jsem zašla až tak daleko, že jsem používala výrazu "ježibaba".

      Vymazat
    4. Milá Alenko,
      já to měla obráceně, ta první mě hodně neměla ráda a odešla v 51 nebo 52 letech, tenkrát mi mladá nepřipadala, dneska ANO.

      Vymazat
  3. Vždycky mě překvapovalo, jaké podivné kreace jsou ochotné dámy nechat si udělat ze svých přirozeně krásných vlasů v okamžiku, kdy se to od nich při takové příležitosti tzv. očekává. Ale ani jako dávný novomanžel jsem nenašel dost odvahy se zeptat :-).

    Ještěže se novomanželé nerozhodli pro horskou louku v Jeseníkách nebo v Beskydech, protože tam prý se zvýšil stupeň lavinového nebezpečí :-). Moc gratuluji a držím palce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Petře,
      Vendulka měla krásný účes, má bohaté a dlouhé vlasy. Synek si pak stěžoval, že jí nad ránem hodinu vyndával sponky. A asi nekecal, na nočním stolku jich bylo snad sto...:-D
      Díky za gratulaci, budu vyřizovat najednou při promítání svatebního videa, doufám, že ho sestříhají na únosnou dobu...:-D

      Vymazat
  4. Tak vidíš, jeden nový titul si získala, tchýně, ale až z teba urobia babičku, to bude! ;-P
    P.S. Pri tom svadobnom videu pridaj, prosím, blahoželanie mladomanželom aj odo mňa. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Fidorko,
      budu se snažit, abych byla dobrá tchýně, mám strach, že by mi jinak nepůjčovali svoje děti...:)

      Vymazat
  5. Gratulace novomanželům a tobě přeji ať jsi pro Vendulku maminka a ne tchýně. Padlé děti,kdo by neměl,ale ty nervy,zda je prvek v pořádku.Fukcarinka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Fukčarinko,
      zatím mi Vendulka říká Míšo, snad to i tak zůstane...:-D
      Díky za gratulaci.

      Vymazat
  6. Tak při krájení dortu, to je dakra brzo..Ale snad jim to vydrží..co se Sládková,to se řadí miva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Honzo,
      rozklíčovat Tvoje komentáře je někdy vážně fuška...:-D

      Vymazat
  7. Míšo krásná kytice a dort. Když byl nejstarší syn mimino, spinkal si v kočárku na zahradě a já usnula. Vzbudil mě příšerný řev - dítko viselo za kšíry z kočáru a křičelo. Starý děda seděl na lavičce a četl si noviny...Dalšího syna jsem vvklopila z kočáru i s dortem, který jsem byla vyzvednout...Třetí spadl z postele a ještě se pod ní zakutálel... Jsou o.k. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Lenko,
      na to jsem se moc těšila, až mi moje čtenářky budou psát, jak a kdy jim upadlo dítě...:-D

      Vymazat
  8. Celý den jsem na Vás myslela. Moc hezké fotky :) škoda toho počasí, ale je vidět, že i tak jste si to užili. Jak dlouho jsou spolu? Jsem ráda, že jsou šťastní :)
    Leník

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Leničko,
      byla mi strašná, ale opravdu strašná zima, myslela jsem, že se už nikdy nezahřeju...!
      Brali se po třech letech známosti, ale bydleli spolu snad po půl roce. Sestěhovali i zvířata, syn má psa, Vendulka kočku.

      Vymazat
  9. U nás na severovýchodě se používá pantáta/panímáma, ale taky spíš jen mimo doslech zmiňovaných.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Rowdy,
      tak oslovuje sousedku partner její dcery. Vzhledem k tomu, že mu ještě tykání nenabídla a dceru si nevzal, je to takové lehce provokativní...:-D

      Vymazat
    2. Trochu jsem se lekl, podle struktury odpovědi jsem na první pohled usoudil, že partner její dcery oslovuje sousedku "Milý Rowdy". Pokud je tomu skutečně tak, rád bych se s kolegyní seznámil :-)

      Vymazat
    3. Tak to musím zklamat...:) Říká jí "panímámo".

      Vymazat
  10. Mně prvorozený vypadl z kočárku, svalil se i z postele. Svatba se vydařila,gratulace všem. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marijko,
      množství na hlavu a jinak padlých dětí mě uklidnil...:)

      Vymazat
  11. Já mám spíš obavy, že ne moje děti, ale já jsem padlá na hlavu! Aspoň valná část mého života mne v tom utvrdila a čím dál tím víc utvrzuje!!! Ale jo, dcera taky jednou dělala bungee na kšírách, naštěstí je měla hodně nakrátko a tak jen zůstala viset z kočáru. A víš co dělala? Chechtala se jak blázen.... mladýho jsem tuším převrátila jednou v golfáčích. Říkám tuším, protože přece jen pamatovat si co se dělo před 35 lety (tedy až na opravdu významné věci) je už fakt dlouho. Ovšem obě děti jsou svým způsobem cáklý, mají to mít po kom. ;-) Já chci vidět tchýni Míšu na svatbě, sím, sím... :D Jinak tady velká gratulace a ať jsou šťastní a v pohodě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vendy,
      koukám, že jsem úplně normální matka, jen Druhorozený se při článku zděsil, on tu historku neznal. :)

      Vymazat
    2. Já ti to říkám pořád, že jseš vcelku normální ;-) A nějakej ten úletek sem tam od normálu, to je v toleranci :D

      Vymazat
  12. Gratulujem novomanželom! Krásny dort, hneď by som si ukrojila 😊
    Keby som mohla, mala by som tú našu svadbu kľudne každý rok 😄
    Asi pred týždňom som sa znovu vtrepala do svojich svadobných šiat. Celkom dobré oživenie dňa.
    Hlavne nech máte na čo v dobrom spomínať 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Simi,
      moc se těším na promítání videa.
      Vendulka byla v takovým transu, že si svatbu moc nepamatuje.

      Vymazat
    2. Aj ja! Nechápem. Bola som vtedy úplne mimo... a to som ani nepila 😄

      Vymazat
  13. Zlatá Míšo,
    moje děti jsou taky padlé a prvorozená i na hlavu. Dokonce i v pozdějším věku když jela na kole z kopce a nemohla kolo ubrzdit. Naštěstí se ji nic horšího nestalo. :-)
    "To určitě. Na starý kolena si komplikovat život třetí svatbou." :D
    Mě stačila jedna svatba a tak to i zůstane. :D
    Gratulace novomanželům, ať se jim ve všem daří. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marcelo,
      to jsem se pěkně sešly, samé dokonalé matky..:-D
      Díky za gratulaci.

      Vymazat
  14. A máš to za sebou. Nezastavilo tě ani ostatní nic, přece jen je to dobrá zkušenost, jak se vydařila nevěsta. Mladým hodně štěstí a zdraví do života a ať jim to klape jako letos všem kamerovaným čápům ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Kitty,
      jsem fakt ráda, že mám. Byly to nervy. Hlavně kvůli počasí a karanténě.
      A díky za moc hezké přání. :)

      Vymazat
  15. Blahopřeji, jak jsi to zvládla, ale za mě....svatba... no nejsem velký příznivce, dle mého stačí jen dojít na úřad potvrdit manželský stav a co nejrychleji odletět na dovolenou. pevně doufám, že jsou v tomhle synci zajedno s rodiči.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zahrado,
      také nejsem příznivkyní velkých a drahých svateb, jen za oblečení dali 30 tisíc.
      Synci můžou být zajedno s rodiči, ale pak přijde karkulka s jasnou představou svatby, jakou si vysnila už od dětství a bude vymalováno...:-D

      Vymazat
  16. Míšo, myslím, že jsme všichni padlí na hlavu. Moje děti samozřejmě také, já dokonce 2x. Jednou do jahod a podruhé mi ze síťky v kočárku vypadlo na hlavu mléko. Nevím jak, ale říkala babička .... Mladým přeji všechno nej a pevné nervy. Zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evo,
      to mě vážně moc baví, jak a kdo je ještě padlý na hlavu...:-D
      Díky moc za přání.

      Vymazat
  17. Tak máte tu slávu za sebou :-)
    Musím pochválit dort, je hezký, i když docela jednoduchém stylu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Liliano,
      dort byl nejen hezký, ale hlavně moc dobrý, mango-malina, tvaroh a mascarpone.

      Vymazat
  18. Vidím to jak dnes, když se druhá dcerka asi ve třech měsících vykulila z postýlky, postranice byla jaksi uvolněná nebo fušersky přidělaná, už nevím, ale leknutí to bylo pořádné ale zdá se bez následků a jak vidím, není to úplně neobvyklé. ;)
    Gratuluji velice novomanželům i Tobě k novému titulu. Fotky jsou parádní obzvlášť dort.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Bev,
      asi jsme všichni vážně na hlavu padlí...:-D
      Díky za gratulaci, stále jsem ještě neviděla svatební video, nějak se nemůžeme shodnout v termínu.

      Vymazat
  19. Díky, jsem se od srdce zasmála při představě jak táhneš syna k oltáři jako do školky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Helgo,
      jsem moc ráda, když se mi tímhle deníčkem podaří někoho rozesmát.

      Vymazat
  20. Vzpomínám si, že jsem si chtěla dát na svatební oznámení : kdo uteče, vyhraje. Manžel mi to ale rozmluvil.A tak jsme po svatbě alespoň utekli do Španělska

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zahrado,
      taky by chtěli někam odjet, ale není to úplně jednoduchý...:(

      Vymazat
  21. Tak teď nezbývá, než popřát, aby to mladým vyšlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Pavlo,
      děkuju moc. V poslední době se blogu nějak nevěnuju, nějak nemám motivaci. A ještě se mi nestalo, aby moje čtenářka tak dlouho čekala na odpověď. Omlouvám se. Tak mě zlobí přístroj, noťas hrozně učí a mně to leze na nervy.
      Budu si muset koupit nový přístroj.

      Vymazat
  22. No tak teď až to hlavně mladým vyjde...Život se ubírá takymi zatáčkami
    ..že by to bylo podezřelé, kdyby to všechno šlo jen veselé...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Honzo,
      už je to jenom na nich. Jedno dítě odškrtnutý...:)

      Vymazat
  23. Milá Míšo, chápu tě, žes spěchala s klukem k obřadu, bála ses, aby si to nerozmyslel? Ale i tak bys měla hnedka materiál na další článek na blog. Jsi jednička a výraz tchýně ti nesluší, vždy se k tobě chodím zasmát. Jiřina z N.
    Apropo - přeji novomanželům, aby od tebe pochytili lásku ke srandě a vše spolu vydrželi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jiřino,
      v poslední době píšu tak málo, jsem moc ráda, že sem ještě zajdeš.
      Děkuji moc za originální přání, vyřídím jim to. :)

      Vymazat
  24. Míšo, blahopřeji. Tak konečně jsi jedno dítko udala! :-) Je fajn, když dobře hodnotíš, do jaké rodiny se syn dostal, to je příjemné, když to klape. Měli jste to krásné a veselé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Lotty,
      jsem vážně ráda, jak to dopadlo.
      Ještě Druhorozený, chodí s Lucinkou přes rok, včera jsme byli s ní a její mámou na minigolfu, to byla taky povedené akce. Byl to dárek od nich k Vánocům. Teď jsem tedy na řadě já, půjdeme na bowling.

      Vymazat

Zazvonil zvonec