středa 6. července 2022

Pracovní sobota

Mívám jednu sobotní šichtu v měsíci. A i po dvou letech, co jsem v nové práci, i když už bych o práci v laboratoři jako o nové asi mluvit neměla, se blížím k budově velmi rozechvělá. V sobotu jsem na klientském servisu sama a nikdy nevím, co nebude fungovat, co bude špatně, co se zkrátka posere. První překážkou je vypnutí alarmu, pořád si nejsem jistá, jak přesně mám postupovat. Uklidňuju se představou, že aspoň Jiřík, vedoucí laboratoří, v půl osmé ráno vstane a bude dělat něco užitečného, až ho vzbudí chlapík z centrální ochrany, jestli výjezd nebo zase jen planý poplach. Jak ráda jsem viděla rozsvícené světlo v mikrobiologické laboratoři, Sebík a Dáša už pracovali.

V sobotu vozí jeden řidič vzorky z mlékárny, druhý žrádlo pro psy. Já musím sýry zaregistrovat do programu, oštítkovat, nafotit a dát na mikračku. Žrádlo je zaregistrované brněnskou kanceláří, to jenom naštítkuju a vyfotím. Vypadá to jednoduše, ale občas nejde spustit program, zničehonic stávkuje tiskárna, mlékárna má špatně označené vzorky, nějaké chybí nebo přebývají. Brno má svoje krmiváře rozmazlené a občas musím jejich vzorky posílat na expres testy vitamínů do Dánska. Objednám odvoz DHL, holky z jejich klientského servisu pokaždý zavolají, jestli souhlasím se šesti stovkama za vyzvednutí zásilky. Už se známe. Tahle sobota proběhla naštěstí v klidu, i řidič DHL přijel brzy a nemusela jsem v kanclu tvrdnout do oběda.

Z Hostivaře, Radiová, zastávka na znamení (laboratoř nemůže sídlit na Václaváku, ale škoda) jsem odjela na oční pohotovost na Bulovku. Sloužil doktor, se kterým se známe jen od vidění, jsem provařená pacientka. Bolí vás oko od středy a přijedete v sobotu. Proč?!. Protože jsem si myslela, že to přejde? Protože si celý život nechci připustit, že mám poškozené oči? Doktor nesouhlasně zavrtěl hlavou. Protože mám v práci moc práce? Doktor se zamračil. Protože jsem debil?! Sestřička vyprskla smíchy a doktor roztál. Tak si sedněte. Prý to nic není, dostala jsem mastičku, kterou mám doma a zacálovala devadesát korun pohotovostní poplatek.

Zbytek soboty jsem strávila čuměním na Netflix, ale strašně dlouho mi trvalo, než jsem si vybrala seriál. Už mě unavují povinné kvóty na obsazení herců všech ras včetně Eskymáků, že všichni gayové jsou charakterní, zatímco největší hajzl je bílý heterosexuální muž, nebaví mě lesby řešící těhotenství. Málem jsem skončila u Chalupářů. 



20 komentářů:

  1. S pracovníma sobotama je mi tě líto :( práce s elektronikou občas vyžaduje dost trpělivosti. Nikdy člověk neví, co se kdy po.... Mně už několikátý den nejde otevřít soubor, kde je zadání na vypracování analýzy, kterou mám odevzdat do konce července, abych dostala zápočet. Paráda vcelku :).
    Chalupáři jsou letní klasika! V pátek dva díly za sebou!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Leničko,
      moc Ti držím palce, abys ten soubor otevřela...!

      Vymazat
  2. Jestli není lepší se v sobotu procházet na Pohořelci :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Petře,
      určitě je, tohle byla sobota před tím výletem s Vendy.
      Mimochodem, zatím jsem fotky Lorety u Tebe nenašla :-D

      Vymazat
  3. Milá Míšo, jak já ti rozumím! Čeká mě pracovní víkend, v sobotu i v neděli budu vstávat v půl čtvrté ráno. Ne, nemusíš mě litovat, já to udělám za tebe :D. Co mě hřeje na duši je to, že to bude nejspíše můj poslední pracovní víkend v následujících letech, takže za mě - tenhle víkend si fakt užiju! :)
    Co se týká Netflixu, jsem na tom podobně, ty kvóty mě neuvěřitelně vytáčí, naposledy v mém oblíbeném Stranger Things. Zrovna nedávno jsme doma debatovali o tom, že je fajn, že máme animovaného Asterixe s původním dabingem, v rámci korektnosti ke všemu a všem byl totiž předabován :(.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janinko,
      Stranger Things právě sjíždím, pochvalovala jsem si, že konečně normální seriál a šup už je tam lesba :-D. Dřív se říkalo 4% menšina, pak jsem četla, že je homosexuálních lidí je ve společnosti 10 %. Úplně mě vytáčel Dobrý doktor. Díl kdy přišli dva chlapi jako pár, jeden měl zdravotní problém, ukázalo se, že je to žena v průběhu přeměny na muže a je těhotná. Když se Doktor ptal toho "otce" proč, když je gay souloží toho druhého do vagíny, bylo to bráno jako nekorektní. Mě jímala hrůza.

      Vymazat
    2. Kdyby jenom lesba, ale on i ten Will je asi taky tak trochu jinej :D.

      Vymazat
    3. Druhorozenému jsem tvrdila, že Will je opožděný, ještě takový dětský. No, pak jsem si přečetla, že né.

      Vymazat
  4. Koukám že jsem se strefila dobře ;-).... obsazenost seriálů, ale i reklam mne vážně vytáčí. Strašně by mne zajímalo, jestli takovou kvótu mají na reklamy v Africe, počítám, že tam jsou jen černí a nikdo to neřeší. Naštěstí Netflix mne míjí, i když podle dcery o moc přicházím, jenže já nejsem člověk který by si sednul během víkendu k televizi ráno a půl dne sjížděl seriály i kdyby bylo sebehnusnějc. Tohle jsem prostě nikdy neuměla. To si vezmu mnohem raději knihu a čtu si, to je můj veřejný nepřítel č.1, protože když se začtu, jde všechno stranou :D. Nicméně ty kdo to umí nezatracuju.... možná až budu tvrdnout po operaci doma druhý měsíc, tak se to taky naučím!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vendy,
      před pár lety jsem měla kolegyni a taky vydržela čumět na seriál celý den. Vůbec jsem to nechápala, teď už ano. Netflix je strašný žrout času.

      Vymazat
  5. Se stejnými pocity, jako jdeš k zakódovaným dveřím, se já děsim jen zavolání taxíku, když mám být při odjezdu na zájezd ve 4 ráno na smluveném místě. Paní stačí zavolat ráno. Ráno mi řekne, že jo, že přijede za 15 minut a přijede za 35, těsně po odjezdu autobusu. Tož raději volat a stát na startu už ve dvě ráno. Pobavila jsem se na tvůj úkor u očního a s výběrem filmů to máme stejně.pteji hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marijko,
      to jsou takové zbytečné stresy, které berou sílu, ale pokud Ti bus ujede, tak chápu. Já volám Oldu, to je taxikář, který vozí občas mého Prvorozeného a je fakt spolehlivý.

      Vymazat
  6. Tak to máš jako návrat do dětství, pracovní soboty a budování soc. státu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zahrado,
      přesně ty se mi vybavily, když jsem psala nadpis článku :-D

      Vymazat
  7. Ahoj Míšo já jsem televizi vypustila už dávno a vůbec mě to nechybí, poslouchám rádio a nejraději neposlouchám nic. S těma kvótama to je tedy na palici, zrovna jako když někdo neví, jak se bude jeho dítě jmenovat a tak mu říká slunce apod... :o). Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Lenko,
      je vidět, že jsme si věkově blízko, moje děti tu novodobou cenzuru vůbec nevnímají. Já na televizi strašně lpím, vlastně i na rádiu, poslední dva roky poslouchám Rádio Beat.

      Vymazat
  8. Míšo, já už na televizi také skoro nekoukám, protože vlastně ani není na co koukat. Opakované seriály dávali už za totáče a ty nové, na to se zase nedá dívat. Hraju na tabletu nebo čtu, občas se na něco kouknu, ale docela minimálně.
    Výhoda důchodců je, že je ti vlastně úplně jedno, co je za den a do práce už nemusíme, natož v sobotu. Měj se hezky, pá 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evko,
      spokojený život důchodců vidím u mámy. Kolikrát ani neví, co je za den. Taky si hodně čte, já mám období, kdy drtím jednu knížku za druhou a pak třeba dva měsíce nic.

      Vymazat
  9. U nás se teď vžila hláška, kterou nás naučil vnuk. "To je ichtyl, ty jsi ichtyl, já jsem ichtyl."

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Mirku,
      každá rodina má svoje oblíbené hlášky, to mě fakt baví.

      Vymazat

O konturce