úterý 9. srpna 2022

Oslava narozenin

Tradiční tatarák se nekonal, protože další nový stůl bude až v prosinci. Dala jsem na doporučení šéfové Soni a objednala stůl v Haru sushi. Oslava byla krátce po tom, co jsem Druhorozeného vyhodila, a docela jsem měla strach, že nepřijde. Jídlo zadarmo? Jasně že přídu!  Nakonec byl jediný, kdo mě ten večer neštval. Do Holešovic jsme jeli spolu, celou cestu od tramvaje jsem hučela, že jdeme špatně, že restaurace je víc doprava k řece. A najednou jsme stáli před ní. Hned na začátku jsem se své rodině omluvila, že jsem vybrala nejteplejší den v roce. Ještě v šest hodin bylo 36 stupňů.

Nejdřív do mě Prvorozený rýpal, že jsem hloupá, když jsem truhláři zaplatila materiál za zpackaný stůl. Na slovo stůl startuju na první dobrou, červený hadr býka tak nedráždí. Synek pořád chtěl vědět, o kolik jsem přišla, až se mě máma zastala, že místo řečí může finančně přispět. Ve vteřině pohotově zareagovala Vendulka. To v žádným případě. Potřebuju novou klec na Alfa. Dost mě to zamrzelo, i když bych si stejně žádný peníze nevzala. Vendulka asi vůbec nepochopila, že je na oslavě a byla protivná celý večer. 

První problém, nebyl Hugo Spritz. Jenom Aperol. Brblala tak dlouho, až jsem jí řekla, že na svoje narozeniny nás může pozvat někam, kde ho mají. Prý pojedeme do Humpolce. Bezva. Už se moc těším. Vendulka nejí sushi, to jsem věděla, ale Prvorozený říkal, že si dá nudle, že v pohodě. Dlouho vzdychala nad jídelním lístkem, vždycky v jídle objevila něco, co jí nechutná. Koriandr, houby, kachnu. Nás totálně nadchlo sushi Philadelphia, a to se Druhorozený nejdřív ošklíbal. Hlavní chod proběhl bez problémů, kluci si dali kachnu, já s Vendulkou nudle, máma krevety. Druhorozený se cpal jak nezavřený, poručil si i kávu a jahody s čokoládou. Byla jsem dojatá matka, pak Vendulka dostala chuť na pohár. No pohár tady asi nemaj. Otráveně se znovu podívala do jídelního lístku. No neměli. Už dost nakvašeně jsem jí řekla, ať si na pohár zajde k Hájkovi. 

Máma chtěla ochutnat Aperol. A v tom vedru, po jediné skleničce, ji rázem měla jak z praku. Když jsme odcházeli strašně se smála a něco špitala Druhorozenému. Vůbec jsem babičce nerozuměl. Byla vopilá nebo co? Ta sranda mě stála tři tisíce 
Já ty hnusný narozeniny už slavit nebudu. Ani se stolem, ani bez stolu.

Haru sushi

26 komentářů:

  1. Tak já stále ještě tu svou šedesátku neoslavila. Ani s rodinou ani bez ní. Měla se slavit společně s dcerou uplynulý víkend, leč ta se přehlédla a zjistila že v den kdy měla být je po noční a tak by nic nestihla a k ničemu nebyla.... odloženo na neurčito v září. To ovšem já zas mám být snad někdy v září na té operaci, a je možné že je zavolají k nástupu na měsíc s malou do lázní. A to mám doma stůl podle chuti ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vendy,
      Ty vypadáš tak dobře, že si můžeš oslavu šedesátin klidně posunout za pět let :-D

      Vymazat
    2. Za tolik zážitků a navíc téma pro blogový článek je to slušná cena :-). Věčné frflaly beru dost u huby. Na takové slavnostní akci má výsostné právo frflat samotný oslavenec :-).

      Bohužel, bere mě to stále jako anonymního komentátora, přestože jsem řádně přihlášený, tak dneska zkusím vystupovat pod jménem a URL adresou.

      Vymazat
    3. Milá Míšo, po ránu tohle potěší číst, ale přeci jen bych to brala dřív než za těch pět let. To už bude možné slavit rovnou pětašedesátiny......

      Vymazat
  2. Ha netrefil jsem se správně do struktury komentářů. Nepozornost tentokrát nemám na koho svést, i když mě lehce rozhodilo, že mě moje domovská blogová platforma nepoznává, a zkoušel jsem jí vysvětlil, že takhle po ránu vypadám vždycky :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Petře,
      já Tě poznám už podle psaní.
      Taky si říkám, že kdyby to byla nuda, neměla bych o čem psát.

      Vymazat
  3. Ahoj Míšo, Vendulku bych asi něčím majzla, když to čtu... Příště si místo toho radši něco kup nebo někam jeď ! Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Lenko,
      fakt jsem se musela držet a docela mě to fakt mrzelo, protože zatím jsme spolu vycházely dost dobře,

      Vymazat
  4. Míšo, oslava se zřejmě moc nepovedla, taková Vendulka na náladě nepřidá, ale doma jí naštěstí nemáš, tak se to dá vydržet. Nebo vlastně musí. K narozeninám přeju jen to nej, zdraví a ještě zdraví 🥂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evo,
      díky moc za přání. Stejně už narozeniny slavit nechci, ty čísla jsou už moc vysoký :-D už mě netěší. Kde jsou ty doby, když jsem z narozenin měla radost.

      Vymazat
  5. Rodinné oslavy byly vždy masakr, neboť příbuzní to je vždy průser, tak jsem ty své zrušila. Slavím s nimi jen půlky a celé, vyhlásím datum a hotovo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zahrado,
      máš recht. Udělám tatarák mimo soutěž a bude.

      Vymazat
  6. ....no vzdyt to rikam, rozmazleni, nevdecni typci to jsou!
    (Vendulka se chovala jako nana, o tom zadna, ale neni treba tehotna? Bylo ji blbe, horko na chcipnuti....pravda, kdyby byla, tak by se asi neshanela po Hugovi, ale kdovi.)

    Kazdodadne, (pozde, ale prece) vsechno nejlepsi k narozeninam, Miso! Hlavne zdravi, pevne nervy a penize, aby bylo na vylety a tak vubec.

    Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Radko,
      těhotná není, a myslím, že ani nechce být.
      Jen doufám, že jsem si na ni takhle veřejně stěžovala naposledy. Přitom začátek byl bezvadný:
      https://padesatka-misa.blogspot.com/2018/10/tatarak.html
      Děkuji moc za přání, hlavně ty nervy bych potřebovala hodně pevný :-D

      Vymazat
    2. To mě mrzí, že byla nálada na bodu mrazu :( jsi hodná, že jsi je pozvala. Přeji ti vše nej!! ❤‍

      Vymazat
    3. Milá Leničko,
      tak strašný jak to vyznělo, to asi nebylo. Já jsem byla nějaká přecitlivělá, třeba kluci si ničeho nevšimli...:-D

      Vymazat
  7. MILÝ MIŠÁKU, po každé rodinné party si mohu do deníku ( kdybych si ho vedla )zapsat ... byla jsi trapná, trapná a čuměla jako puk. A to jsem se s Vendulkou nikdy neviděla.
    Tak snad jen popřeju ... zdraví, lásku, spokojenost a stůl. Blondýna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Blondýnko,
      Tebe tu moc ráda vidím.
      Děkuji za přání, stůl bude až v prosinci, ale ten život letí jako blázen :-D

      Vymazat
  8. njn můj otec mě naučil.... "po přízni řízni" a letos jsem synkovi k narozeninám nepořizovala žádný dar neb na tu těžko utajovanou mimiku snachy nemám kapacitu, tak jsem záměrně poslala krabici chlebíčků, což jsem naštvala snachu, protože její rodina chlebíčky přeci nejí, a to že je synek miluje to jí štve:o)) Mary

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Mary,
      chlebíčky bych si dala moc ráda, akorát že k tomu Hájkovi (nebo i jinam) to bude už fakt za odměnu vzhledem k cenám.
      Snažím se do manželství Prvorozeného moc nezasahovat a být "hodná" tchýně, ale hlídat Alfa (belgický ovčák), aby mohla Vendulka jít se svým otcem do kina, jsem fakt odmítla. Teda neodmítla, zbaběle jsem dělala, že nechápu -:D.

      Vymazat
    2. Milá Míšo, chlebíčky nakupuji a i do práce na "můj chlebíček" vždy čersvé dobré a cena? 26-29,-

      Vymazat
    3. Díky moc za tip, už jsem se podívala na webky, ta Praha je vážně malá, samozřejmě znám pracovně. Škoda že se v práci nemůžeme veselit, objednala bych chlebíčky sem, ale máme v práci moc práce a z toho důvodu se víc scházíme po pracovní době, což je taky moc fajn :).

      Vymazat
  9. Milá Míšo, opět se řehtám na celé kolo!!! já vnímám, že to možná pro vás bylo dost na nervy, to je tak skvěle napsané, úplně to vidím, jako scénky z filmu...myslím, že jste z toho vyvázla se ctí, všechno nejlepší vám přeji! jsem vždycky tak šťastná, když od vás objevím nový příspěvek ej! Tak ještě jednou vše nej! spoustu humoru, energie, lásky a hlavně užívejte! Krumlenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Krumlenko,
      děkuji moc za přání a děkuji, že mě čtete. Takovýhle krásný komentáře mi vždycky hrozně zvednou náladu!

      Vymazat
  10. U nás je to jako narozeninový maratón, květen - manžel a přítel starší dcery, červen - táta a mladší dcera a když dojde v červenci na mě, jsem už tak vyšťavená a zhnusená pečením dortů, cukroví a vychystáváním chlebíčků a dalších pochutin, že tvrdím,že jsem se dala k Jehovistům a všechny oslavy jsou mi zapovězeny. Letos jsem slavila prací na zahradě a dělala jsem, že o ničem nevím, a bylo to úplně super. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Bev,
      já dorty nepeču, oslava v restauraci mi připadala fajn, ale práce na zahradě jako oslava narozenin mi připadá úplně nejlepší.

      Vymazat

Láska je kurva