sobota 3. září 2022

Caveman, jeskynní muž, Terasy Harfa (2022)

NIKDY. Nikdy jsem se v divadle nesmála celý představení. Jen jsem opravdu opožděná, protože hra se hraje asi 10 let a já si myslela, že ji napsal Patrik Hartl, který jen režíroval. Zuzana hru viděla s Jaroslavem Duškem. Tentokrát one man show Jakuba Slacha. Text napsal Rob Becker, když studoval antropologii, prehistorii, psychologii... a já nevím co všechno ještě. Premiéra byla v roce 1991, na Broadwayi v roce 1996. Pro české prostředí je trochu upravená, protože pochybuji, že by americký holky skákaly gumu. 

Tentokrát jsem vyrazila s kolegyněmi z práce, ale stejný model, nestarala jsem se o nic a ještě jsem byla jak nesvéprávná dovedena na místo. Sice jsme byly trochu nervózní, půl dne lilo jak z konve a pořadatel tvrdil, že se hraje za každého počasí, naštěstí pršet přestalo. Také jsme velmi ocenily oranžové podsedáky a deky ke dražším vstupenkám, které jsem chtěla hlavně já, abych lépe viděla. 

Neskutečná smršť vtipných postřehů, hlášek a popisů reálných situací z pohledu muže a pak i ženy. Nepamatuju si samozřejmě všechny, ale konečně jsem pochopila ten propastný rozdíl mezi mužem a ženou. Mezi lovcem a sběračkou. Ženy spolupracují, muži vyjednávají. I teď se směju. Rtuťovitý štíhlý Jakub Slach předvedl opravdu famózní výkon. Tohle představení by mělo být povinné pro všechny. Na konci Jakub poznamenal Vlastně jste se celý večer smáli sami sobě. A měl pravdu.


A protože OC Harfa je Romči rajón, ukázala nám při odchodu velkou klouzačku. Taky jsem si myslela, že se sklouznu, ale uzavřený tubus, to není pro mou klaustrofobii úplně to nejlepší. 


P.S. Děkuji skvělé Romče, že zorganizovala a vzala mě s sebou

P.S. Bloudičko, pět z pěti

S rozmazanou Markétou

12 komentářů:

  1. My jsme byli v divadle naposledy v Praze na Hamletovi v divadle Kalich. S Jankem Ledeckým, ještě oběma Tesaříky (jako hrobaři), objevil jsem tam několik, mě do té doby neznámých herců-zpěváků, ze kterých jsou dne s stálcie. Např.Dasha, Petr Bende a další, ...Byl to neskutečný zážitek!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Mirku,
      taky je to už dávno, co jsem byla v Kalichu. Samozřejmě mě vytáhla Zuzana, měla lístky z práce. Byl to taky nějaký muzikál, vůbec si nemůžu vzpomenout na jméno. Přestavení bylo spíš pro puberťáky, tak jsem pak lístky koupila, že půjdu s Druhorozeným, ale ten blbeček nechtěl. Nakonec si lístky vzala spřátelená matka z fotbalu.

      Vymazat
  2. Zajimave, zrovna nedavno jsme byli na terasach Harfa take na teto vztahove komedii...A predtim ve Vidicich na letni scene na hře DNA (minena podagra, dna lidskych vztahu i zaklad dedicnosti)s vybornym Bolkem a Annou Polivkovymi , jak o tom i píší na blogu..

    OdpovědětVymazat
  3. Míšo, Jakuba Slacha jsem prvně viděla v divadle Na Fidlovačce a byl fakt skvělý. Já bych ho asi brala víc než Duška. Musím se podívat, jestli se hra ještě někde hraje. Díky za tip, měj se hezky 😀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evo,
      vždycky když píšu divadlo, myslím na Tebe, jestli jsi představení už viděla.
      Hrají ještě v Divadle U Hasičů. Už jsem lístky koupila mámě k Vánocům :-D na představení v říjnu. Jakub Slach hraje v alternaci a nevíš, na koho jdeš, tak jsem zvědavá. Já mám strach, že by se mi představení s někým jiným nelíbilo.

      Vymazat
  4. Kruci, už jsem podezřele dlouho nebyl v divadle, pominu-li to představení, kterého jsem byl sám součástí :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Petře,
      bylo to vážně skvělý představení. A i když jsem skeptická v letním scénám, nakonec počasí vyšlo skvěle.

      Vymazat
  5. Moc pěkná recenze, úplně z toho ten smích cítím. Muselo to být super. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Bev,
      směju se pokaždý, když si na představení vzpomenu. Naposledy včera v obchodě s oblečením. Jak Jakub předváděl ženy při nakupování, jak na všechno oblečení šmatají. Taky jsem měla (a mám vždycky) potřebu si všechno oblečení omakat. Abych přece věděla, z jakého materiálu je.
      Muži nakupují stylem ulovit a jít, nikde se nezdržovat. :)

      Vymazat
  6. jé na cavemanovi jsem byla před 20 lety a dokonce 2x jak moc to bylo super, a nedoporučuji cavewoman, to s tím nemá nic společného

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Helgo,
      jj, jsem maličko opožděná :)
      Holky z práce byly i na Cavewoman, ale prý také není špatná, teda říkaly.

      Vymazat

Zazvonil zvonec