sobota 7. října 2023

Babyboom, Činoherní klub (2023)

Konečně hezké představení a Zuzana se z pracovních důvodů nezúčastnila. Ověřená divadelní kavárna, tu máme rády. Hra slovenské autorky Zuzy Ferenczové je svižná a vtipná. Povánoční den v porodnici, tři ženy s porodními bolestmi, jejich partneři a otrlá sestřička. Z těch sedmi herců jsem znala jen Jana Hájka a moji milovanou Lucii Žáčkovou, která je skvělá úplně ve všem, co jsem viděla. Za film Kobry a užovky získala Českého lva za vedlejší roli, 2015. Cenu přebírala dojatá a měla velmi krátké a netuctové poděkování. Dodnes si ho pamatuju!

Nejvíc se mi líbil příběh páru, kde muž dítě nechtěl, ale partnerka tajně vysadila antikoncepci. Nešťastný zoufalý kluk v situaci, se kterou si neví rady a není schopen ji vyřešit. Na druhé straně milující a pečující pipina. Bylo mi ho líto a pak zase ne. Vždycky jsem svým synům říkala, že každá holka, se kterou se vyspí, se může stát matkou jejich dítěte. Ať na to při výběru proboha myslí.

Úžasná byla Markéta Stehlíková v roli sestřičky. Sestřička byla asi vůbec nejlépe napsaná postava. Závěrečný dialog mezi ní a zoufalým skoro otcem, Viktor Zavadil, mě fakt uzemnil.
On: Dáš mi to číslo (telefonní)?
Ona: Moje číslo nepotřebuješ.
On. A co potřebuju?
Ona: Na to si musíš přijít sám.
Omlouvám se, pokud nejsem přesná, také nechci o ději víc prozrazovat, běžte raději do divadla.

P.S. Bloudičko, čtyři a půl z pěti.

Markéta Stehlíková a Viktor Zavadil, zdroj: Činoherní klub

Jan Hájek a Lucie Žáčková, zdroj: Činoherní klub

14 komentářů:

  1. Tvůj příspěvek jasně vypovídá o tvé spokojenosti s kvalitně a příjemně stráveným večerem. Do divadla mám daleko, už jsem v něm nebyla milion let.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Majko,
      bylo to fakt pěkný představení.
      Já vím, že to máš do divadla daleko, ale některé divadelní záznamy jsou taky dobré. Viděla jsem v TV Můj báječný rozvod a Půl druhé hodiny zpoždění. Oboje pecka.

      Vymazat
    2. V můj báječný rozvod taky EB excelovala. Taky jsem ho viděla mimo divadlo.Na YT..

      Vymazat
  2. Álelujá.... tak konečně ses trefila do něčeho co se ti líbilo! Já viděla minulý týden skvělé představení Tři holky jako květ (tedy v telce) s Eliškou Balzerovou (ta už excelovala v monodramatu Můj báječný rozvod) Ivou Pazderkovou (překvapila Blbá blondýna, překvapila) a Marií Doležalovou (pořád stejně věrná hraní Sašy z Comebacku) Tohle bylo z Komorní Fidlovačky, ale hrají ho i ve studiu DVA kde místo MD hraje Marika Šoposká. Úžasná je tam EB v dialozích o koupi robertka a jeho (ne)použití. To jsem se fakt upřímně nasmála. Myslím že její hláška při absenci sexu kvůli péči o nemohoucího manžela je naprosto skvělá. "Krucinál, já přece nejsem mrtvá, já jsem jen na blbý straně čísla šedesát!"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vendy,
      a že to trvalo, než jsem se chytla :) a Zuzana, která představení vybírá, byla v práci.
      Díky za tip.

      Vymazat
    2. Tři holky jako květ jsem v tv viděla už podruhé a taky se mi to moc líbilo! Dost jsem se ztotožňovala s postavou Ivy Pazderkové ("ležím, čekám na něho a snažím se nemyslet na všechno to Lego kolem ") Nejvíc divadelních představení jsem viděla v rámci školních vyprav, ale za bývalé kulturně nažhavené kolegyně, současná češtinářka je marná a nechce se jí. U nás na Moravě je sazkou na jistotu Městské divadlo v Brně.

      Vymazat
    3. Městské divadlo v Brně je výborná adresa. Kdysi jsme tam byli na Stromy umírají vestoje, což byl herecký koncert Vlasty Fialové které velmi dobře sekundoval ještě v té době mlaďák Igor Bareš.

      Vymazat
  3. Zdravím a jsem ráda, že možná v příštím půlroku v zimě v bytě ve městě se do divadla dostanu. Taky jsem nic neviděla naživo už snad padesát let. Těším se a jsem ráda, že potěšilo zase něco tebe i komentující :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Kitty,
      taky jsem našla záznam hry Rok na vsi do Mrštíků v hlavní roli s Borisem Rösnerem. Skvělý zážitek i ze záznamu.
      Divadlo je fajn, když se podaří představení, je to ohromný!

      Vymazat
  4. jé děkuji za tip, už jsme dlouho nikde nebyli, to zní dobře

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Helgo,
      myslím, že sestřička se Ti bude taky líbit.
      A věčná škoda těch prázdných míst, to jsem byla překvapená.

      Vymazat
  5. Vážně jsem zauvažoval, kdo by tak všechno mohl být matkou mého dítěte :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Petře,
      na jaký počet matek a dětí ses dostal...??? :-D

      Vymazat
    2. S prsty bych si vystačil :-).

      Vymazat

Láska je kurva