čtvrtek 6. června 2024

O kytkách

Svoji nevyužitou sexuální energii věnuju kytkám. Kytky šílej. Potajmu si špitají, že jestli si rychle nenajdu nějakýho chlapa, tohle moje řádění nepřežijou. Krásné roštíčko z botanické zahrady mi chcípá. Nejsme kompatibilní ohledně zálivky. Po roce se na orchideji objevily pupeny budoucích květů. Usekla jsem je žaluzií. Omylem samozřejmě. 

Tchýnin jazyk jsem osprchovala. Uhnily mu kořeny a před Vánoci všechny stvoly vypadly z květináče na zem. Asi hromadná sebevražda skokem z výšky. Květináč je na stolečku. Pár stvolů se mi podařilo zachránit a znovu zasadit. Na jaře se mi v bytě objevili velcí černí brouci, Tchýnin jazyk okousali a zcepeněli. Ten poslední, asi sedmý, měl smrtelný úraz. Jen to křuplo.

A teď o kytkách, které prospívají. Žumen už na stropě úplně skryl ten obrovský šroub, na němž je uvázaný vlasec, po kterém šplhá. Šroub přivrtal bývalý muž, proč vybral ten největší, nevím. Šeflera s fíkusem se radují z nového šedého koberce. Také břečťan v ložnici na knihovně hezky roste. Zahrádku za oknem jsem musela po zimě kompletně přeobsadit, druhý rok za sebou, nejdřív hrozně lilo a pak přišly mrazy, jen tahle fialová kvítka vydržela. Už jsem se kamarádek několikrát ptala, co je to za kytku, ale název vždycky zapomenu. 




 


20 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Milá Vendy,
      osvobodila jsem Tě ze spamu.
      Odjela jsem na prodloužený víkend do Špindlu a nechala si doma na botníku mobil, nemohla jsem odpovídat na komentáře.

      Vymazat
  2. Joseph-Ignace Guillotin kdysi dostal u podobné žaluzie zajímavý nápad :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Petře,
      také mi myšlenka na gilotinu bleskla hlavou. Je rychlá a efektivní. Stejně jako moje žaluzie.

      Vymazat
  3. No, je to sice škoda, takové mrhání... ale aspoň by to chtělo zaměřit správným směrem. Což takhle pěstovat okurky (raději hadovky než nakládačky), banány, řapíkatý celer...

    OdpovědětVymazat
  4. Je to ovšem škoda, plýtvat energií takovým směrem... Což aspoň zvolit vhodné rostliny: okurky (raději hadovky než salátovky), banány, řapíkatý celer...

    OdpovědětVymazat
  5. Asi jsem komentoval omylem 2x, Míšo, prosím o redakci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Rowdy,
      moje chyba, byla jsem na prodlouženém víkendu ve Špindlu a nechala jsem si mobil na botníku. Hlava děravá :-D
      Jinak mám komentáře stále moderované, tj. každý musím nejdříve schválit.

      Vymazat
  6. Tolik kytek v pražském bytě? Přímo Mičurinka a né Padesátka! Ostatně jak se říká, jejich chyba, že se kytkám u Vás nelíbí, ani nevědí o co přicházejí. :-)
    Evita

    OdpovědětVymazat
  7. Fakt se mi líbí váš styl psaní a ani nemusí být o chlapech.

    OdpovědětVymazat
  8. Mám zkušenost, že čím míň se člověk kytkám věnuje, tím líp rostou, tak já nevím, zkoušela jsi Pade internetové seznamky? Jinak ulomené květy orchidejí mám taky na seznamu. Pěkná a odolná kytka je difenbachie, akorát je děsně jedovatá, a já onehdy našla nejmenší dítko, jak spokojeně trhá její list a připravuje se ke konzumaci, zasáhla jsem včas, ale chci tím říct, čert vem kytky, hlavně že přežijí děti!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jano,
      už jsem všechny z bytu vypoklonkovala, můžu mít i jedovaté kytky :-D
      Na internetové seznamce jsem byla několik let. Mám z ní Patočku a pana Úžasného, který mi do komentáře napsal, že Úžasný je jen pro svoji Jarušku. Tak jsem raději píšu pan Neúžasný. Po těch zkušenostech už seznamku nechci zkoušet.

      Vymazat
    2. Teda nevim co me dostalo vic: jestli Jana a jeji odkaz na seznamku nebo skutecnost , ze pan neUzasny je z tohoto zdroje :))) no kazdopadne, kdyz uz bych si mela vybrat jestli muze nebo kytky, pak radsi snad ty kytky. Nebo psa. Ten taky umi radost vrtet ocasem, pustit chlup a zahrat nohy.

      Ale nejak nemam pdvahu si nechat lamat srdce znovu. A bez citecku je to jen postelova gymnastika a to umim sama nejlip.
      Pockam po padesatce!

      IK

      Vymazat
    3. Milá IK,
      seznamky jsem už definitivně zavrhla, zase bych si vybrala nějakýho blbouna. Furt dokola, už mě to nebaví.
      Také bych se klonila k psovi, ale dokud chodím do práce celý úvazek, byl by fakt chudák. Vaše charakteristika psa mě velmi pobavila :-D

      Vymazat
    4. Milá Pade,
      ty víš, co já radím: JEDNOZNAČNĚ kočku!!! A nebo spíš hned dvě!!! Nesmí ti ovšem odejít tak brzy tam, odkud není návratu, jako moje 2 předešlé kočiny, co u mě krátce pobyly (auto a selhání srdce při kastraci na operačním stole). Kdyby Mie její kamarádka Čičíková neumřela při operaci (viz kastrace), byly by tu se mnou obě...

      Vymazat
  9. Také jsem to tak měla, přes inernetovou seznamku 2x zkušenost s mužem. Jak se říká, měla jsem štěstí / smůlu na stejné typy. Oba ženami rozvedení, zklamaní a hledající pochopení přestože tvrdili, že všechny ženské jsou stejné. Jeden vydržel přes tři roky, než usoudil, že nemá nikoho rád a nikdy neměl, druhý vydržel přes skoro patnáct let, než usoudil, že ve stáří než nějaké vzrušení, aby jeho zdraví neutrpělo a nezvýšil se mu tlak (jiné už se od určitého věku nezvyšuje). Takže, plně chápu paní Padesátku, že i kdyby to byl pan Nejvíc úžasný, bude to do třetíce vlastně to samé. Též jsem zažila. :-(
    E.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evito,
      na těch seznamkách jsou jen chlapi, co si chtějí vrznout, o vztah stojí málokdo.

      Vymazat
  10. Milá Padesátko, díky že píšeš, vždycky mě svým stylem pobavíš! Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Katko,
      to jsem fakt moc ráda, každá pochvala mě motivuje.

      Vymazat

Výlet do Špindlerova mlýna