pondělí 27. května 2024

Ideální výlet

Ideální výlet pro mě, řekla Zuzana. A protože se domlouvala s Danou mimo naši WhatsApp skupinu, mně přišla jen zpráva 9:53 odjezd z Masaryčky. Takže když jsem s velkým předstihem přišla na nádraží, nemohla jsem koupit jízdenky, protože jsem vůbec nevěděla, kam jedeme. Vzápětí jsem uviděla hubený nohy v sukni. Zuzana. A Dana nakonec taky stíhala včas. Že se jede jen do Běchovic v rámci lítačky mi udělalo radost, v poslední době se snažím šetřit. Z Běchovic po červené do Koloděj kolem zámku, přes park Skála.

Fotila Dana

Napojily jsme se na Loukoťovou stezku. Do Královic jsme šly pěšinkou Labyrintem stromů. To bylo velmi romantické, ale s babama. 

V Královicích Zuzana skoro běžela, abychom urvaly místo na zahrádce restaurace Markéta. Povedlo se. U vedlejšího stolu seděl současný majitel Kolodějského zámku s rodinou, Tomáš Chrenek. Je tedy jasné, že v restauraci vaří skvěle. A protože jsme přece ušetřily za ty jízdenky, daly jsme si po jídle ještě jahody s mascarpone. No, pětikilo jsem tam nechala.

Dál přes Netluky, přírodní park Říčanka, po modré. U cedule Bar MOLO jsme okamžitě změnily směr. Jméno mi přišlo hloupé, protože jsem neviděla žádnou vodu, ale byla tam. Rybník Podlesák. Máme to tady vážně hezký, kousek od Prahy, v dojezdu MHD, tak krásná krajina. Na zdí báru napsané motto: Alkohol ti nedá odpověď, ale aspoň zapomeneš na otázku. 

Fotila Dana


Já mám ráda psaný text, jsem na sebe pyšná, že jsem se naučila číst, asi. Pořád jsem se někde zastavovala a četla všechny cedule, proto vím, že v rybníku se koupal prezident Masaryk a že na dveřích toalety bylo upozornění, že máme do mísy vhazovat pouze toaletní papír, jinak se mísa ucpe a budeme chodit do lesa. Moc se mi tahle lehká výhrůžka líbila. Po drinku už spořádaně do Dubče na bus na metro Skalka. Cca 16 kilometrů.

¨
Fotila Dana



16 komentářů:

  1. Paní Dana má neuvěřitelný čit pro pořizování fotografií, tedy zda-li jí tato činnost neživí? Výlet se podařil a věřte milá Pade, že i s babama lze zažít romantické chvíle, ačkoliv tomu ještě ve svém věku nevěříte.
    Evita

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evito,
      Dana se focením neživí, ale je nadšená amatérka, když jsem s ní nebo VendyW, vůbec se focením nenamáhám 🙂.
      Je fakt, že je s nima větší sranda než s některým chlapem!

      Vymazat
  2. Nádhera. To by se mi také líbilo. A nejlepší je, když člověk může podnikat výlety s takovými kamarádkami. Lena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Leno,
      jsem fakt moc ráda, že je mám, že jsem se k nim před 35 lety na tom Vyšehradě s kočárkem přifařila. Nikdy bych nevěřila, že nám to přátelství tak dlouhou vydrží. Já teda pár let pauzírovala, když jsem se odstěhovala na Černý Most a narodil se mi Druhorozený.

      Vymazat
  3. Takové výlety jsou kolikrát lepší než profláknutá místa plné turistů. Ke všemu když jsou lemované bary na molech! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Kateřino,
      ten bárek se tam vyloupnul jak na přání. Jako zhmotněný sen :-D

      Vymazat
  4. Parádní výlet. Jen já nevím, zda bych se donutila po dobrém obědě se zákuskem ještě někam chodit. Jste dobré. 16 km, klobouk dolů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Majko,
      oběd by v půlce cesty, ale v báru jsme se docela rozseděly :-D

      Vymazat
  5. Krásný výlet, úplně mě za tebe bolí nohy :).
    Mně se zase líbilo, když v bývalém zaměstnání kolegyně napsala výhrůžný vzkaz na dámské toalety, myslím, že to bylo něco ohledně balení hygienických potřeb, než se vyhodí do koše. Někdo jí tam odpověděl "Děkujeme, paní Surá, hned se nám tu lépe čůrá!" :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janinko,
      nohy mě bolely, to je fakt, ale jinak s těma novýma botama dobrý.

      Vymazat
  6. Dobrý oběd a zákusek musí na výletě být, jinak je to poloviční zážitek! Já se vždycky nejvíc těším na pivo, které piju pár krát ročně- po výletech. A v baru na molu bych si taky ráda posedela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jano,
      kromě piva si ráda dávám aperol spritz, ale dnešní ceny jsou fakt nehorázný a když jsme ho s VendyW na Náplavce ještě dostaly dost ošizený, zařekla jsem se, že s ním končím. Teda kromě domácí výroby u Oli nebo u mě doma.
      Tady jsem si dala Czek libre, rum s colou :-D

      Vymazat
  7. Kdyby byla cedulemi označena všechna místa, kde se Masaryk koupal, byli bychom cedulovou mocností! Poslední fotka je ovšem opravdu krásná. Pozdravení autorce :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Petře,
      pozdravení autorce vyřídím, ona nám fotí krásné tapety na plochu PC.

      Vymazat
  8. Do mísy vhazovat pouze toaletní papír? A co s ho..y?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Rowdy,
      takhle jsem nad tou výstrahou vůbec nepřemýšlela...😅

      Vymazat

Bába v akci