čtvrtek 22. srpna 2024

Výlet do Žatce a Mostu

Prvorozený se rozhodl, že se zúčastní závodu Spartan. Měla jsem jen mlhavé povědomí, co takový závod obnáší. Takže je to pětikilometrový běh a dvacet různých překážek. Synek prý začne trénovat. Pak samozřejmě nezačal, protože byl šestnáct dní v kuse v práci, ale zlanařil kolegu Jakuba, že bude závodit taky a jako doprovod vzali ještě kolegyni Lucku, a protože jsem se k tomu plánovaní akorát nachomýtla, zeptal se mě, jestli nechci jet taky. Taková nabídka se asi neodmítá.

V půl sedmý ráno v sobotu mě vyzvedli doma. Cesta v pohodě. V Žatci právě končil hlavní závod, tolik namakaných chlapců a holek jsem v životě neviděla. Před závodem jsme si dali kávu a prohlédli pár překážek. Hod oštěpem, ručkování, plížení pod ostnatým drátem, běh po kladině nebo co to bylo, lezení přes stěnu. Pro mě samý strašný věci. Podobné překážky byly i pro děti, Vanička se naštěstí bude věnovat baletu, tvrdil synek. Kluci běželi charity až kolem poledne v tom největším horku. Tenhle závod byl už bez rozhodčích a neměřil se čas. Kubík překvapil, doběhl jako první, předběhl i pár závodníků z předchozího startu. A měl ještě koule na to, aby se vrátil na trať podpořit Prvorozeného, koneckonců je o patnáct let mladší a věnuje se boxu. Prvorozený zvládnul téměř všechny překážky, některé na několikátý pokus, ale byl moc spokojený a velká radost z medaile.

Po závodu nás synek vzal na pozdní oběd do nejlepší mostecké restaurace El toro, výjimečně jsem si dala burger Jack Daniels, nemám žádnou disciplínu, ale hranolky jsem mazaně nacpala Lucce. Od restaurace stačilo popojet jen kousek k mosteckému jezeru. Voda průzračná a osvěžující a okolo už taky nějaký roští vyrostlo. Byl to moc hezký výlet.





20 komentářů:

  1. Vidíš, ani nemám tucha že nějaký takový závod existuje.... ovšem rozhodnutí že Vanička bude baletka mě rozesmálo. Tohle většinou je sen maminek, tatínkové většinou jsou realističtější a chtějí mít doma něco užitečnějšího, nejlépe tenistku na prvním místě světového žebříčku :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vendy,
      žena našeho řidiče na podzim běžela taky podobný závod, vím, že se brodila rybníkem. To s tou baletkou to asi jen tak plácnul. Některé děti při závodě měly pláč na krajíčku. Rodiče běželi s nimi a povzbuzovali (nebo nutili).

      Vymazat
  2. Tak já očekávala, že milá Pade bude závodit, a ona byla jako doprovod, hm... Vaničku mi příjde, že si tatínek před takovými závody v mysli "chránil" a tak rychle odpověděl baletkou. Ostatně naší vnučce je 8 let a mimo toho že hraje na hudební nástroj, tak jí začal bavit balet. Samu od sebe, nikdo v rodině nemáme ani hudební, natož sportovní geny. :-) Udělá provaz raz dva, zvedne jednu nožku podél trupu a hlavy až k nebi a s úžasnými čertíky v očích praví: "babí, udělej to jako já!" Jo!!!! Super !!!! Těš se Pade, bude se ti za pár let tvé štíhlé sportovní tělo mooooc hodit. Vanička bude žasnout co babí dokáže. :-)
    Evita


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evito,
      já jsem nikdy v životě nesportovala :-D
      Pár let jsem chodila na pilates, měla jsem skvělou cvičitelku, ale po covidu z toho fitka udělali psí salon. A já jsem líná jezdit někam daleko, občas cvičím doma. A tloustnu, zase mi narostly prsa, ty jsem nikdy neměla :-D.

      Vymazat
  3. Plížení pod ostnatým drátem musí být moc fajn disciplína, zejména když se zpestří krátkými přízemními dávkami z lehkého kulometu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Rowdy,
      synek při sledování ostatních byl dost chytrý. Říkal, že pod ostnatým drátem bude válet sudy, že to je nejlepší. Pak to zkusil párkrát a zamotala se mu šiška, že nevěděl, kde je nahoře, dole a kam je dopředu :-D.

      Vymazat
  4. Já si u takových závodu vždycky říkám: Proč to dělají? Ale taky jsem šla padesát kilometrů pěšky a říkali mi "Proč?", tak proč ne, když je to baví. Ale tu dětskou verzi bych zakázala, já bych bulela nahlas. Našim dětem jsme naplánovali kariéru církevní (kardinál a papež, akorát blbý, že rodiče už se takových pozic u dětí zpravidla nedožijí :-)) chlapci teda zatím nejeví žádné zájmy v dané oblasti, ale vyčkávám :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jano,
      hezky jste kariéru dětem vybrali! Proč se zbytečně držet u země :-D
      Jen bych se přimlouvala za zrušení celibátu, ten mi přijde fakt už zbytečný.

      Vymazat
  5. Tak tohle zcela jistě není sport pro mě. Tedy, samozřejmě myslím jako pro diváka - nebo to snad někdo pochopil jinak? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Petře,
      já to pochopila. I jako divák jsem byla velmi ztahaná v hrozným horku, ale těším se na další závod, synek se nevzdává.

      Vymazat
  6. Kolegyně v bývalé práci Spartana absolvovala pravidelně s celou rodinou včetně malých dětí. Bavilo mě z tepla obýváku prohlížet si její zablácený obličej a oblečení, když běhala v dešti a deseti stupních :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janinko,
      to by mě taky velmi bavilo. Doufám, že v říjnu, až synek poběží (odchodí) další závod, bude počastí ještě hezké.

      Vymazat
  7. Opravdu krásné strávený den. Rodinka pěkně pohromadě hurá za zážitky. Tak ať je těch příjemných dní víc a víc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Majko,
      je pravda, že v poslední době moc času s klukama netrávím, ještě že oba pracují v gastronomii a v centru. Jinak bych je neviděla vůbec.
      To už častěji vidím Vandu než Druhorozeného.

      Vymazat
  8. Míšo, super výlet s rodinkou, prvorozený zastává názor, že není důležité vyhrát, ale zúčastnit se, pak je z pohybu radost. Dlouho jsem u tebe na blogu nebyla, tak gratuluji k roli babičky Určitě bych z miminka také byla vyplašená, přesně jak píšeš, ale radost je to určitě veliká. Moc zdravím 😄😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evko,
      strašně to letí, Vaničce už bylo šest měsíců...🙂

      Vymazat
  9. Udělali jste si hezký výlet :) Závod to musí být určitě hodně náročný. Klobouk dolů před všemi zúčastněnými

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Leničko,
      možná bych vylezla nahoru na tu překážku na fotce, ale dolů by mě museli sundat hasiči...😅

      Vymazat
  10. Míšo, tak ty ses podívala až k nám! Mostecké jezero znám dobře, ale v té restauraci jsem dosud nebyla. Jsem ostuda, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Lotty,
      nejsi ve spamu a děkuju za trpělivost, stále tu mám nastavené schvalování komentářů.
      Do té restaurace určitě zajděte, fakt vaří moc dobře.

      Vymazat

O aviváži