neděle 13. října 2024

Výlet na Sicílii

Pro letošek jsme vybraly Sicílii. Teda já jsem chtěla nějaký řecký ostrov, ale Sicílie mi přišla taky fajn, ale špatně jsem odhadla kamarádky.  Ne, nejsou to kamarádky, ale báby šílené, které se vůbec nechtěly válet na pláži, ale furt chtěly někde cábrovat po památkách. Najezdily jsme tisíc kilometrů! Catania, Taormina, Messina, Sambuca, Noto, Syracusy, Ragusa, Marzamema. A Etna samozřejmě. 

To byl pecka výlet. Lanovkou za 50 euro do výšky 2 500 metrů, pak možnost kousek ještě busem nebo pěšky, úplně na vrchol do 3 323 metrů jen s průvodcem. Připadala jsem si vážně jak blázen. Zima, vítr, prach lítal do očí, nosu, pusy, uší. Měsíční krajina. Měla jsem hrozný pocit zmaru. Po pár desítkách metrů jsem zavolala na holky, že na celou Etnu prcám a že na ně počkám v bistru u výstupu z lanovky. Na uklidnění jsem si dala kapučíno.

Viděla jsem toho tolik, že se mi ta města pletou a orientuju se jen podle jídla, které jsme tam měly. A jídlo bylo opravdu skvostné! Jen to nejdražší nebylo bohužel nejlepší. Nejvíc jsem si pochutnala na rybě s celerovým pyré v plážovém baru. Byly jsme bosé, obalené pískem, šaty navlečené přes plavky, a chlapec před nás postavil jídlo jak od Pohlreicha.

Celou dovolenou odřídila Kačka. Má náš velký dík, protože Italové se s nějakými pravidly silničního provozu moc nezatěžují. Motorky vás předjíždějí zleva, zprava, klidně najednou. Jezdí se na červenou, dvojitá čára neznamená vůbec nic, když potřebuju vjet na hlavní, tak prostě jedu. 

P.S. Nevěřili byste, kolik se najde debilů, kteří svoje jméno vyryjí do listu opuncie. Co je tohle za módu?

Marzamema

Na Etně

Ragusa




Žádné komentáře:

Okomentovat

Výlet na Sicílii