úterý 9. srpna 2016

Gangsterova přítelkyně, Karolina Ramqvistová, 2009 (česky 2016)

Každý rok jezdím na dovolenou do kempu kousek od Týna nad Vltavou a pokaždé si v Týně v knihkupectví paní Sekyrové koupím nějaké knihy, protože je milá a abych její podnikání trochu podpořila. Většinou mám knihy předem vybrané, přibližně znám jméno autora a název knihy, ale někdy taky ne. Kdysi dávno jsem z Petry Braunové udělala Zdeňku Braunerovou (malířka) a název knihy znala jen velmi přibližně. Paní Sekyrová si poradila i s tak mlhavými informacemi a knihu našla. Víc takových zákaznic a hodí si mašli.

Letos jsem šla najisto, chtěla jsem Gangsterovou přítelkyni. Přečetla jsem si, blbka jedna, recenzi v Reflexu. Švédská kniha roku. Skvělá. Psychologický portrét ženy. Spousta análního sexu. Prostě prázdninové čtení jako víno. Paní Sekyrová samozřejmě takový brak v prodejně neměla, ale objednala, holka zlatá.

První rána byla cena 362,- Kč. Druhá rána byla, že kniha je neskutečně nudná. 284 stránek o unuděné holce, která nechce studovat ani pracovat a nabalí si gangstera, aby se o ni někdo staral. Žádnýho chudáka, k Valentýnovi dostane velký dům. Velmi ho miluje. 284 stránek o holce, která čeká na návrat nebo aspoň zavolání svého milého, který odešel do práce. Přeloženo: odešel přepadnout nějaký peněžní transport a podle potřeby klidně někoho zastřeli. Ona mezitím doma z nudy uklízí, 10x denně otře celou kuchyň ubrouskem na nerez. Samozřejmě dostala i psa, chodí tedy venčit. Logicky kamarádí jen s ostatními manželkami a přítelkyněmi gangsterů, její rodina ji nechápe. Holky se sejdou na večeři. Pijí a šňupou. Taky nuda. Všechny se strachují o své milce, vystavené velkému nebezpečí v podobě úmrtí při výkonu gangsterského povolání. Moc jsem si přála, aby toho jejího někdo odprásknul.

Gangsterovu přítelkyni opravdu číst nemusíte, obětovala jsem se za vás. Případnému zájemci knihu pošlu za cenu poštovného.

P.S. A ten anál tam skoro nebyl.

Žádné komentáře:

Okomentovat

O konturce