čtvrtek 22. srpna 2019

Trdlo, truhlík a trumpeta

Co mají tahle slova společného? Dají se použít jako roztomilé hanlivé oslovení, respektive já bych je měla zase začít používat, protože jsem v posledních letech v mluvě velmi zhrubla a Druhorozenému už neřeknu jinak než debile nebo kreténe. Stydím se i teď. Trdlo mi kdysi vrátila do slovníku jedna matka z fotbalu. Občas s námi jel i Prvorozený kouknout na bráchu, jak hraje. Máma Samuela měla pěkný velký prsa, ráda nosila hluboké výstřihy (i v zimě) a Prvorozený se v nich soustavně topil. Když jsem ji na to upozornila, řekla potěšeně a tak zvláštně něžně To je trdlo! Byla to hodná matka.

Truhlíka používám v práci, když jemně napomínám kolegy, víc si samozřejmě nedovolím. A kdo je trumpeta? Byla jsem na návštěvě u babičky Hely, mé extchýně, a zase jsem se chlubila, že mám na výběr dvoje černý šaty do rakve. Hela se zamyslela a usoudila, že žádný vhodný teda nemá. Velkoryse jsem jí nabídla, že jí jedny klidně půjčím. Ona se strašně rozesmála, v životě jsem ji snad neviděla takhle rozchechtanou. Vůbec nemohla mluvit a když se uklidnila, zeptala se mě A jak ti je vrátím?

62 komentářů:

  1. Tak trdlo používám běžně doma i v práci. Truhlíka už jsem vypustila a trumpetu jsem nepoužívala nikdy. Debila a kreténa na svého syna neuplatňuji, zdá se mi to takové fakt ošklivé. Blbej a pitomej jsem už použila, ale víc ne

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Milá Simono,
    já jsem fakt hnusná, ale Druhorozený taky...

    OdpovědětVymazat
  3. Reakce tvé extchýně je fakt luxusní! Jak ti je vrátím! To mě dostalo....no toho truhlíka a trumpetu jsi už také použila na mě, nicméně jsem si to zasloužila. Možná i trochu ostřejší slovo ....   

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Milá Vendy,
    tak vidíš, že tady nekecám...
    Babička Hela mě fakt skvěle utřela..!

    OdpovědětVymazat
  5. ...opět dobré zážitky s naší padesátkou.Ty výrazy se i u nás používají ve stejném smyslu...ale padesátko,přiznám se,že já bych byl za TRDLO též.Neskonale miluji krásné věci,které přírody vytvořila...zdravím

    OdpovědětVymazat
  6. Tato slova mají společné ještě jedno - jsou vhodná na naučení výslovnosti písmene R. :)

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Milý Johane,
    nepochybuju o tom, že jste milovník ženské krásy...

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Dobrý postřeh, milá Bobouš...

    OdpovědětVymazat
  9. Tak to je jasný, společný mají to, že začínají na písmeno T. Používám všechna tři, truhlíka jen, když jsem v něžnějším rozpoložení . Když už jsme u těch T, tak používám často tydýta, tele, teroristu a trotla. Ale nejoblíbenější  je stejně kokos. To každej hned ví, na čem je .

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Milá Janinko,
    máš obdivuhodnou slovní zásobu...

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: No jo, to ty roky tady na blogu ve mně probudily do té doby zakrnělou slovní zásobu .

    OdpovědětVymazat
  12. My doma rikame jelito a na pul hodiny...

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Milá Klávesničko,
    jelito je taky dobrý, a dost urážlivý...

    OdpovědětVymazat
  14. Přiznám se, že toto není můj sortiment a nepoužívám ho. Na té pouze trubka či trubička.
    Já jsem buď extrémně slušná či extrémně sprostá, ode zdi ke zdi

    OdpovědětVymazat
  15. Mě by taky zajímalo, jak ti ty šaty do rakve vrátí   

    OdpovědětVymazat
  16. Trdlo, truhlík, trumpeta znám. Na svěřence používám: Ty jsi ale trubka a ťukám si přitom na čelo. Ještě mám jednu hlášku ťululu na ptáky, to se používalo, když jsem byla malá.
    Se mi asociativně vynořil vtip: Víš, proč se Přemysl směje, když přichází na hrad Libuše? Protože TRUMPETY hrají taráda dá, ta ráda dá ...

    OdpovědětVymazat
  17. [14]: Milá Blondýnko,
    trubka je populární u ségry na Kanárech, taky ji používám, to je takový moderní výraz, jako děti jsme ji nepožívaly...

    OdpovědětVymazat
  18. [15]: Milá Eliss,
    dlóóóuho se mi nepovedl takový trapas...

    OdpovědětVymazat
  19. [16]: Milá Mirjam.
    ťululum jsem snad naposledy říkala ve školce...

    OdpovědětVymazat
  20. U nás sa ešte používa aj "to je taký trtko" na človeka príliš poddajného a nie iskrivého intelektu

    OdpovědětVymazat
  21. [20]: Milá Fidorko,
    to mě vůbec nepřekvapuje, vy máte spoustu krásný slov... Zkusím to na Patočku.
    Kde teď komentuješ, když Glosátor zbaběle odešel..? Nikde jsem Tě neviděla.

    OdpovědětVymazat
  22. Tak tahle slova jsem jako milé nadávky neslyšela už hodně dlouho, asi protože moje maminka používá velice hrubé výrazy když mě adresuje. Samozřejmě všechno ve vtipu   

    OdpovědětVymazat
  23. [22]: Milá Lucie,
    tyhle slova se asi spíš používají pro malé děti, ale já jsem se vážně rozhodla že uberu...

    OdpovědětVymazat
  24. [21]: Veršovane nikde... vážne ma nas*al, že to tak nekompromisne zabalil a nenechal svoje vtipné glosy aj s komentármi tu Mala som pocit, že je na tom glosovaní tak trochu závislý, divím sa, že mu to nechýba Myslíš, že aspoň chodí na blogy čítať? Že by sme mu nechávali nejaké zašifrované odkazy...?
    Ináč, sem tam niekde utrúsim bežný komentár, keď  mi už ide bok vyduť, že treba niečo  napísať k veci

    OdpovědětVymazat
  25. [24]: Mě nasral dokonale, když mi zkazil článek o Tobě..! Kdyby přestal psát OK, ale on smazal i Tvoje básničky, to mi přišlo fakt hnusný..!
    Doufám, že si to tu přečte. Nedovedu si představit, jak moc času psaní věnoval, že to tý jeho škatuli vadilo. Na poslední mail mi neodpověděl, sms si už netroufám posílat...

    OdpovědětVymazat
  26. [25]: Moje nervy! To je sila, keď mu zobrala tú neškodnú zábavu a asi mu šlápla dokonale na krk Myslím, že to písanie mu nemohlo zabrať toľko času, a keď hej, tak mohol obmedziť trebárs na zriedkavejší interval.
    Ináč, možno tie jeho niektoré glosy opisovali jeho krutú životnú realitu doma a my sme si mysleli, že si vymýšľa a zveličuje

    OdpovědětVymazat
  27. [26]: Týraný manžel..?! Tohle už zavání šikanou...

    OdpovědětVymazat
  28. [27]: ...a my sme nepochopili jeho zúfalé volanie o pomoc...

    OdpovědětVymazat
  29. [28]: Pošleme do Mělníka hlídku Seniora v tísni...

    OdpovědětVymazat
  30. Také se někde používá "trouba".

    OdpovědětVymazat
  31. [30]: Milá Marijko,
    čeština je opravdu bohatý jazyk...

    OdpovědětVymazat
  32. Tak mě napadlo, že taky nemám co na sebe do rakve... Děkuji za připomenutí.

    OdpovědětVymazat
  33. Milá Padesátko, zdravím Zase ty šaty? Normálně je bábince dej a pojď do těch červených. A jako téma nákupu je to sranda k nezaplacení, však víš

    OdpovědětVymazat
  34. [32]: Milý Kocoure,
    stačí svatební oblek, pokud se do něj vejdeš...

    OdpovědětVymazat
  35. [33]: Milá Martino,
    vzhledem k mým stavu je pohřeb pro mě velký téma. Mám vybranou i muziku, jen musím sepsat pokyny pro děti.

    OdpovědětVymazat
  36. [35]:Milá Padesátko,
    neblbni, do sta let daleko a děti stejně neposlechnou, já těm svým říkám, že na hřbitov nechci, pěkně do urny a domů, no a oni se pokaždé hádají, kdo si mě vezme... Nechce ani jedno z nich!!!

    OdpovědětVymazat
  37. [36]: Vy máte doma taky veselo...

    OdpovědětVymazat
  38. [24]: [25]: Ale dámy, Glosátor ještě žije, i když již ne na svém blogu ale v hluboké ilegalitě
    Nicméně se zde stretávat můžeme, rád so občas poplkám u Pajcčinných článků.
    By the way, všimly jste si, že přízviska lidí ve formě věcí, jsou méně pejorativní a spíše pozitivně zabarvené, než přízviska zvířat (co nám ta zvířata vlastně provedla?)? Srovnej např. Trdlo - Tele

    OdpovědětVymazat
  39. [38]: Zmrtvýchvstání...     

    OdpovědětVymazat
  40. [39]: Spíš duch, co nemá stání ...

    OdpovědětVymazat
  41. [38]: Čo ti vyschla inšpirácia "dědku" jeden...?! Alebo ti fakt niekto priškripol kábel k blogu? Mohol si to tu aspoň nechať
    Ono poplkať si tu u Míši to sa tiež dá, ale už to nebude také šteklivé, ako pri vtipných glosách Glosátora...   

    OdpovědětVymazat
  42. [41]: Spíš jsem dostal kabel kolem krku, ale ono je někdy lepší netlačit na pilu, aby pila mohla dál řezat v klidu ...
    Průběžné auditování mého blogu je o ničem ...
    No hele, básničky mám zaarchivovaný, vaše komenty taky, a šteklit sa možme tu či někde jinde, třeba na tvém blogu

    OdpovědětVymazat
  43. [42]: No, ale v tom archíve si ich môžeš čítať leda tak ty Nevadí, dávaj pozor na pílu a priebežne ju prebrús, ešte sa ti môže hodiť...! Druhýkrát musíš byť obozretnejší, keď budeš zase robiť nejakú partizánčinu, ale daj nám rozhodne vedieť
    A čo sa môjho blogu týka... vieš, že som ti písala svojho času, že ty si moja inšpirácia... ách, ešte ti stúpne pýcha do hlavy... a že na blog zatiaľ nemám kapacitu, nech už si pod tým myslíme čo chceme.

    OdpovědětVymazat
  44. [43]: Lze mne najít pod stejným nickem na www.poetizer.com (nutno se zaregistrovat), kde je už většina děl z blogu + i nějaké nové. Je tam celá řada mnohem lepších básníků než já

    OdpovědětVymazat
  45. Děda používal výraz Chodit jako famelus tj. bezcilne, aniž bylo jasné, co to ten fsmelus vlastně je...

    OdpovědětVymazat
  46. [45]: Ses měl zeptat, milý Honzo, teď už je asi pozdě...

    OdpovědětVymazat
  47. No to mě tedy taky rozesmálo, to je opravdu ze života . Je vidět, že jste holky veselý ..

    OdpovědětVymazat
  48. [47]: Milá Yveto,
    jsou fakt situace, který nevymyslíš... Babičce Hele je 82 let a je opravdu pohotová.

    OdpovědětVymazat
  49. Trdlo používala hodně moje mamina, přestala s tím, až když jsem se vdala.
    No a reakce babičky Hely je kouzelná.
    Celkově mě tento článek pobavil, máš sympatický styl "vyprávění".

    OdpovědětVymazat
  50. [49]: Milá Vlčice,
    díky moc za pochvalu...

    OdpovědětVymazat
  51. [34]: Do chomoutu mě nikdo nedostane... :)

    OdpovědětVymazat
  52. Jak rozkvetlá je česká květomluva

    OdpovědětVymazat
  53. [53]: Milá Zahrado,
    čeština je prostě skvělá. A kolik výrazů ještě přibylo v komentářích...

    OdpovědětVymazat
  54. Když mám slušnější chvilku a někdo něco vyvede, otituluju ho "teletem".

    OdpovědětVymazat
  55. [55]: Milá Kačenko,
    já jsem slušnější chvilku neměla ani nepamatuju...

    OdpovědětVymazat
  56. Jojo používám slovo trdlo, nebo trdloš, tele, a někdy pako.
    Babička Hela mě  dostala.

    OdpovědětVymazat
  57. [57]: Milá Marcelo,
    "pako" je taky dobrý...

    OdpovědětVymazat
  58. Taky používám pako - ale nesmím, nelíbí se to

    OdpovědětVymazat
  59. [59]: Milá Sluneční,
    koukám, že "pako" je dost oblíbené...

    OdpovědětVymazat
  60. [9]:
    U nás se používal bambula a pišišvor.

    OdpovědětVymazat
  61. [61]: Milý Pavle,
    čeština má nepřeberné množství roztomilých oslovení...

    OdpovědětVymazat

O konturce