úterý 20. srpna 2019

Mokrá ryba, Volker Kutscher, 2007 (česky 2017)

Seriál Babylon Berlin mě naprosto okouzlil, obě řady jsem jsem zatím zhlédla třikrát. Ústřední písničku si pouštím pořád. Naivně jsem se domnívala, že některé situace, které jsem nepochopila nebo doplnění osudů vedlejších postav najdu v knize, která se stala předlohou seriálu. Jak moc jsem se na čtení těšila, tak moc jsem se nadřela s přelouskáním 568 stránek. Kniha je úplně jiná, resp ten seriál je jiný. I když se přenesu přes drobné detaily například, že bytná Elizabeth Behnkeová je v knize prsatá blondýna, zatímco v seriálu je upjatá bruneta, nic není totožné. Postavy, charaktery, příběh.

Poctivě se snažím zjistit, jestli bych byla z knihy odvázaná, kdyby se mi dostala do ruky před filmovým zpracováním. Jestli by mě příběh ambiciózního policejního komisaře Gereona Ratha, který v Berlíně v roce 1929 pátrá na vlastní pěst po pachatelích brutální vraždy neznámého Rusa, dokázal tolik nadchnout. Hodně politiky, hodně postav. Spíš než detektivka je to obraz meziválečného Berlína s jeho okázalým nočním životem, nezaměstnaností a sociálními problémy. Doporučuju k ruce mapku města, protože Rath furt zmiňuje, kterou ulicí jede přes který náměstí kam. V seriálu mi komisař nesympatický nepřipadal, tady bohužel velmi.

To, co nabízí seriál navíc, je vizuální stránka příběhu, a je naprosto nepřekonatelná, kniha nikdy nedokáže přiblížit prostředí dokonale. Auta, kostýmy, interiéry bytů bohatých i velmi chudých a navrch ještě hudba. V dohledné době se ke knihám Volkera Kutschera vracet určitě nebudu.


Zdroj: Databáze knih

22 komentářů:

  1. Vím, že tenhle seriál běžel, ale neviděla jsem ani jeden díl. Nějak mne nelákal právě ten Berlín. Asi to byla chyba, třeba se ještě na něj podívám z archívu.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Milá Vendy,
    tak to byla velká chyba...
    Já jsem teď na seriály odbornice, ještě můžu doporučit Sedmilhářky, americký, ze současnosti, ryze ženský...

    OdpovědětVymazat
  3. [2]:To jo, to už jsi mi říkala ale nevím na kterém kanále, abych se mohla podívat na archívy!

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Já na je sjela na noťasu, top seriály.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Aha...tak mrknu

    OdpovědětVymazat
  6. Kniha ani seriál o kterém píšeš by mě asi moc nezajímal...já prostě Německo celkově nemusím. Ale právě jsem skoukla poslední díl třetí série seriálu Služebnice.Slyšela jsem že i kniha je dobrá ale nechám nejdříve ten seriál trochu uležet jestli mi i pak vydrží zájem knihu si přečtu... Na seriál Sedmilhářky se chystám

    OdpovědětVymazat
  7. Tak aspoň kbihu si budu muset přečíst...

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Milý Honzo,
    knihu klidně půjčím, jen co budu moct chodit...

    OdpovědětVymazat
  9. [6]: Milá Zlatko,
    měla jsem to s německou produkcí stejně, ale ve finále jsem byla nadšená...
    Služebnici mám taky za sebou, ale je to zrádné, člověk by si měl vybrat jen jedno, buď knihu nebo seriál...

    OdpovědětVymazat
  10. Seriál jsem vůbec nezaregistrovala, zřejmě chyba,kouknu na top seriály

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Milá Evo,
    mě prostě třicátý léta baví.
    Zkusím odkaz:
    https://www.youtube.com/watch?v=uekZpkYf7-E

    OdpovědětVymazat
  12. ZahradaCihelna21. srpna 2019 v 8:26

    Babylon Berlín  mėli by vidět hlavně mladí, zjistili by, jak snadno se můžou věci opakovat. Za mě za jedna. O Sedmilhářkách vím, ale neznám. Služebnice asi ani neskouknu ani nebudu číst, není to mūj šálek kávy.

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Milá Zahrado,
    Služebnice je taková lehce uvěřitelná budoucnost...

    OdpovědětVymazat
  14. ZahradaCihelna21. srpna 2019 v 9:58

    [13]: Budoucnost, o kterou ženy,pokud nejsou vypatlané nestojí:/

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Jo, ale fascinovalo mě, jak lehce se to zvrhlo. A věřím, že spoustě chlapů by se takový model společnosti líbil. Stačí mít k ruce armádu a párkrát střelit do demonstrantů. V USA už k něčemu podobnému spějí, viz zákaz interupcí v některých státech a následná šikana těhotných.

    OdpovědětVymazat
  16. Já mám tu potíž, že když čtu knihu, tak si ty postavy i prostředí nějak představuju. A pak přijde film, a všechno se zboří jako domeček z karet. Jediné, co mě nezklamalo, byl Stoletý stařík. Film byl sice trochu jiný, ono vmáčknout tolik informací do tak málo času prostě nejde, ale ty postavy se mi do mé fantazie lépe trefit nemohly .

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: Milá Janinko.
    asi fakt záleží na tom, co se Ti dřív dostane do ruky...
    Seriál je opravdu velkorysý, ty investované prachy jsou v něm vidět.

    OdpovědětVymazat
  18. 568 stran knihy bych dnes už nedala.   

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Milá Lotty,
    taky jsem se s tím dost prala, protože se mi moc nelíbila...

    OdpovědětVymazat
  20. Jsem tu s doporučením na Malinku od Dity Táborský

    OdpovědětVymazat
  21. [20]: Milá Bloudičko,
    podívám se až budu doma. Taky jsem na blogu dostala tip na jihočeského autora, ale knihu jsem odložila, je teda fakt, že mě bolela noha a nebyla jsem trpělivá...

    OdpovědětVymazat

O konturce