pondělí 5. srpna 2019

Babičko, v ledničce není nic k jídlu!

Občas zajdu v pracovní den na oběd s mámou, ochotně za mnou jezdí do Vodičkovy. Je ovšem maličko problémová, nechce chodit do Dhaby ani do indické Namaste, chce klasickou hospodu s pivem. V tom nejsme ve shodě, mě už hospody nebaví, nechutná mi tam, ale nechala jsem se ve čtvrtek umluvit na Lucernu, protože v okolí nic zajímavýho nevařili. Pak se ozvala Zuzana, jestli půjdeme na jídlo, když jsem jí napsala, že jdu s matkou, odpověděla, že se klidně přifaří. Dobře. A do třetice všeho dobrého telefonoval Druhorozený, že se staví na oběd. Naše sestava ho vůbec nerozhodila. Naopak.

Holky mě pěkně načas vyzvedly v pasáži, synek byl na cestě. Stihly jsme si vybrat jídlo, ještě jsem škodolibě mámě připomněla, že do Lucerny jsme přestaly chodit, protože tam byla pomalá obsluha a na každým jídle UHO. Druhorozený volal, kde přesně jsme, šla jsem mu ven naproti s telefonem na uchu. Prý mám zvednout ruku a zamávat, že mě nevidí. OK, taky jsem ho neviděla, neměla jsem brýle. Pak chtěl, abych zvedla i druhou ruku a vyskočila. Poslala jsem ho do prdele a šla zpátky, najednou stál vedle mě. Ahóój babičko, vítal se žoviálně, ahóój Zuzano, obě líbnul na tvář. Hérečka jeden. Obsluha byla tentokrát rychlá, ale UHO bylo zase.

Příjemně jsme klábosili, než si Druhorozený na mě začal stěžovat. Babičko, my doma v ledničce nemáme nic k jídlu, je tam jenom chlast! Pivo, bohemka, prosecco, víno, aperol, jäger. To přece není normální! Zapomněl, šmudla, na rum ve špajzu. V žádný spořádaný domácnosti nechybí rum, bubliny musí být nachlazené, kdyby náhodou přišla návštěva, pivo je zdravý na trávení, aperol se pije v létě a jäger zbyl od vánoc. Jsem dcerou své matky a ta má pochopení, pohoršená vůbec nebyla.

41 komentářů:

  1. Žalobníček ostrouhal. Někdy je dobré z úcty ke starším učinit kompromis. Maminka byla spokojená určitě i s UHO tedy s TUHO (tradiční UHO)
    Vůbec nevím, jak chutná aperol.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Milá Marijko,
    tak si ho na svých cestách někde dej, je dobrý jako Aperol spritz, aperol je hořký likér, míchá se s proseccem, pomeranč a sodovka, hodně ledu, je takový osvěžující...

    OdpovědětVymazat
  3. Když jedu Prahu a to je teď vlakem za pár peněz , tak jedině do Lucerny. Kousek od chcíplýho koně má kavárničku Pepa , tak dáme řeč a jeho dobré kafčo

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Milý Františku,
    líbí se mi, když si někdo dělá výlet do Prahy, já většinou výletuju z Prahy...

    OdpovědětVymazat
  5. Jsem kvartální popíječ, tudíž kvartál někdy trapně trvá i půl roku./ kdy nepiju !!! , vlastně jsem si teď uvědomila, že nepiju i rok /
    Pošli mladýho, já mám nabouchanou ledničku, ale zelenina a ovoce převažuje   

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Milá Blondýnko,
    on zeleninu a ovoce za jídlo nepovažuje, ale teď si vystačí, jak má peníze z brigády, stravuje se výhradně v KFC nebo u číňanů....

    OdpovědětVymazat
  7. Jednou jsem byla na návštěvě, kde v domácnosti neměli fakt ani kapku alkoholu. Strašné!

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Milá Valentino,
    vím, že takoví lidé existují, ale osobně neznám. Ale zase musím přiznat, že sousedka po naší poslední bublinový párty chodí domů potichu, abych ji neslyšela a nezatáhla zase k sobě...

    OdpovědětVymazat
  9. [6]:[8]: Já tu mám za sklem otčenáš a denně si ho předříkávám:
    Sude náš, jenž jsi naražený, roztoč se pípo Tvá, buď vůně tvá po všech restauracích a hospodách a odpusť nám naši dočasnou střízlivost, jakož i my odpouštíme našim číšníkům a neuveď nás na záchytnou stanici a zbav nás všech protivných abstinentů.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Milá Mirijam,
    osobně si myslím, že pivo je nejlepší alkoholický nápoj na světě...

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: taky my to všichni říkají a já k němu ještě nachuť nepřišla, ale manžel (milovník piva) říká že mě ho pít naučí, tak uvidím zatím dva roky a nic, možná jen nějaké to slazené, kde chuť piva úplně zanikne (ale to prý není pivo )

    OdpovědětVymazat
  12. P.s. když jsem si četla titulek, hned jsem si myslela ze se z tebe stala babička

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Milá Kačko,
    to by byl opravdu fofr, to by byl ten Ivánek, co neroste po dnech ale po hodinách z ruských pohádek...
    Babička zatím nejsem, ani se Prvorozený s Vendulkou nechystají...
    P.S. Kamaráda Bohunka začala pít pivo v padesáti, máš spoooustu času..!

    OdpovědětVymazat
  14. Jo UHo s rejzi bramborem knedlík a Remo plátek stokrát jiném, třeba i jako španělský ptáček..

    OdpovědětVymazat
  15. [1]: Chutná dobře! Stejně tak je dobrý Frsico - Spritz...

    OdpovědětVymazat
  16. [14]: Milý Honzo,
    někdo se holt ani za třicet let nikam neposune...

    OdpovědětVymazat
  17. [1]:,[15]: Kačenka se vyzná, tý můžeš věřit...

    OdpovědětVymazat
  18. Náhodou máš lednici plnou životně nutných věcí! No Rum ten dávám jen do vánočního pečiva nebo do čaje či grogu, ale zbytek je nutnost.... V Lucerně jsme se něco nastravovali když jsem tam vedle v pasáži prodávala....

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Milá Vendy,
    myslím, že ten rum mám taky od vánoc, naposledy si ho dávala do čaje ségra s Robertem, když tu byli na Vánoce...
    Jak vařili tenkrát v Lucerně..? Myslím teda Hospodu Lucernu v suterénu.

    OdpovědětVymazat
  20. Beruško, tady je jasně vidět, že nejsi alkoholik.
    Třeba jedna ze sousedek doma nemá ani kapku. Večer. Odpoledne nakoupí, to jo, ale večer má prd...
    My máme taky zásoby. Spoustu zásob.
    Tuhle jsme ztrestali Becherovku, co jsme koupili synkovi k narozeninám, ale zapomněli mu ji dát... No, tak tady půl roku překážela a ejhle, už nepřekáží...
    Ale uznávám, že v ledničce to není.
    Teď o prázdninách je tam pár prošlých jogurtů, dva prošlé tvarohy, patka uheráku, asi od velikonoc, načatá majolka a tři prošlé taveňáky...
    Ale už se na to budu muset vrhnout...

    OdpovědětVymazat
  21. [20]: Milá Baruško,
    Ty při mně vždycky stojíš, to je tak hezký a píšeš dlouhý komentáře, to mám taky ráda...

    OdpovědětVymazat
  22. Myslím, že tvoje lednice je naprosto v pořádku! Momentálně ujíždím na víně za dvě éčka ze slovenského Lidlu. Karton od dovolené pomalu dochází, naštěstí má polovičák jednou za měsíc na Slovensko cestu, asi by se mi to jinak trochu prodražilo .

    OdpovědětVymazat
  23. [22]: Milá Janinko,
    u Tebe taky vždycky najdu zastání...
    Já neumím ani český Lidl, mám je nešikovně. Jen jednou mi Prvorozený přivezl bedničku Prosecca...

    OdpovědětVymazat
  24. no jo cestování vlakem je asi o nervy vždycky
    jinak já takovou lednici budu mít taky, stoprocentně - samozřejmě, že ne úmyslně... každopádně u nás v lednici je málo chlastu, ale málo i jídla.. to je teprve k vzteku

    OdpovědětVymazat
  25. Vzorně vybavený špajz. Tedy lednička.

    OdpovědětVymazat
  26. [24]: Milá Májo,
    když u nás se to jídlo rychle sní, pití zůstává, i když se dost snažím...

    OdpovědětVymazat
  27. [25]: Milý Blechovane,
    díky za kompliment...

    OdpovědětVymazat
  28. zahradacihelna6. srpna 2019 v 15:13

    A synek neví, že stačí jen dojít nakoupit? jednak by máti měla o starost méně a on plnou lednici

    OdpovědětVymazat
  29. [28]: Milé Zahrado,
    strašně jsem ho rozmazlila a zmlsala...

    OdpovědětVymazat
  30. ZahradaCihelna7. srpna 2019 v 1:44

    [29]: Tak to vezmu z opačné stránky, on si poradí. Je to pořád lepší, než aby sis ty stěžovala matce, že máš ledničku plnou jídla, ale tvé oblíbené pití pořád mizí

    OdpovědětVymazat
  31. [30]: Sakra tahle varianta mě VŮBEC nenapadla..! No, to by bylo úplný PEKLO....     

    OdpovědětVymazat
  32. Tak to je suprové . Já jsem byla jednou na návštěvě a tam byly dvě ledničky. Jedna normálně na jídlo a druhá na alkohol . Prostě chlast měl samostatnou ledničku

    OdpovědětVymazat
  33. [32]: Milá Lenko,
    to je prima nápad, ale mně se do kuchyně druhá lednice nevejde. Tak si na alkohol nechám tu co mám. Stejně v ní není žádný jídlo...

    OdpovědětVymazat
  34. [32]: Rodiče mají takhle vinotéku - takovou pidi ledničku přímo na víno.

    OdpovědětVymazat
  35. [34]: Spousta lidí má už dneska vinotéku, ale já víno nepiju a pití se mi do ledničky v poho vejde, sice na úkor jídla, ale komu to vadí...?! Druhorozenýmu. Může se odstěhovat někam k plné lednici...

    OdpovědětVymazat
  36. Aktuální stav mé ledničky už asi měsíc tvoří tři vajíčka a láhev dobrého šampaňského. Šampaňské pro mě, kdybych dostal nedbytnou chuť, a vajíčka pro případ, že by přišla návštěva. Samozřejmě ne k jídlu, ale abych mohl návštěvě případně zažonglovat .

    OdpovědětVymazat
  37. [36]: Milý Petře,
    v tom případě je ta moje lednička narvaná úplně k prasknutí, vajíček tam je dvacet...

    OdpovědětVymazat
  38. Synátor je ftipnej.
    Zlatá Míšo, já mám doma jen slivovici a ovocné nealko pivo. Nějak mě to pivo přestalo chutnat. A slívku mám pro návštěvy.   
    Jo a ledničku mám poloprázdnou, naštěstí mě to stačí když jsem sama.

    OdpovědětVymazat
  39. [38]: Milá Marcelo,
    nadarmo se ne říká, že hlad je převlečená žízeň...

    OdpovědětVymazat
  40. Milá Míša, milujem vás. Myslím, že by sme boli kamošky, hoci je medzi nami takmer 20rokov.
    Ale netuším, čo je UHO. Vek? Či jazyková bariéra? Čítam od najnovšieho smerom vzad. Dúfam, že to nemá konca. Majte sa dobre!

    OdpovědětVymazat
  41. Milá Marečko (?),
    UHO je zkratka: univerzální hnědá omáčka. To je takové to hnědé řídké fuj, bez chuti ze školních jídelen nebo jiných stravovacích zařízení nevalné kvality...:-D
    Děkuji moc za krásný komentář. Díky Soně Malinové jsem z návštěvnosti tady úplně v rauši...!

    OdpovědětVymazat

O konturce