sobota 17. února 2024

Za dveřmi, Vinohradské studio (2024)

Sraz před divadlem byl v Kubistru, byly jsme v kompletní dovolenkové sestavě, tj. šest bab. Přišla jsem poslední, ale cibulačku jsem ještě stihla.

Ve Vinohradském studiu jsme byly poprvé. Je to neuvěřitelně příjemný prostor ve třetím patře divadla. Sedačky nejsou číslované, ale hlediště je tak uspořádané, že je dobře vidět ze všech míst. My zabraly třetí řadu. Hra Za dveřmi získala v roce 2017 čestné uznání v soutěži o Cenu Evalda Schorma. Její autorka Barbora Hančilová (ročník 1993!), působí v divadle jako dramaturgyně. 

Je to vlastně příběh jednoho starého domu. Postavil ho Josef pro svoji milovanou ženu Almu. Krásný dům s nádhernou zahradou a ořešákem. Narodily se dvě dcery. Po Almině smrti se do domu pořád někdo cpal, a nájemníci přesně odpovídali turbulencím doby. Nejdřív německý důstojník, ruští osvoboditelé a pak dům Josefovi vyvlastnili soudruzi. Minulost se střídá se současností. Dnes v domě bydlí Josefova pravnučka Anna s mužem a malým synkem. I ona má v domě nájemníky, z finančních důvodů pronajímá přes AirBnb. 

Láska, odpovědnost, nevěra, odpuštění, stáří, humor, napětí. Byla jsem úplně pohlcená dějem, ten intimní prostor tomu dost nahrával. Napjatá, jak to dopadne, dychtivá dalších obrazů, dojatá, i slzy byly. Naprosto famózní Jana Kotrbatá v roli Anny (líbila se mi i v Domě Bernardy Alby), krásná holka s podmanivým hlasem, ale všichni byli skvělí. Všechno bylo tak kompaktní, scéna, kostýmy, hudba.  Dokonalý kulturní ZÁŽITEK. 
 
Po představení jsme se rozešly domů po dvojicích podle pokojů, jela jsem s Dášou tramvají na Karlák, Dana s Oli šly pěšky na Pavlák a Zuzana se vetkla Kačce do auta. Jsme vážně sehrané.

P.S. Bloudičko, deset z deseti!

David Kraus a Jana Kotrbatá
Zdroj: Vinohradské divadlo

16 komentářů:

  1. Jednoho krásného dne, až mi odrostou všechny děti, tak se vydám do Prahe, a obejdu všechna představení, co tady doporučuješ. Na tohle bych šla hned! Dělají si v divadlech statistiku, kolik lidí jim přivedla Padesátka? Mohla by z toho být pěkná #spolupráce, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jano,
      moc Ti držím palce, víš, že máš můj obdiv, ta Tvoje velká rodina je za všechny divadla...!!!
      Já mám ráda mala divadla, ale tady jsem si fakt připadala jak v obýváku.

      Vymazat
  2. Míšo, z tohoto článku přímo teče pohoda, spokojenost a radost. Nejen z představení, ale i z toho, jak jste holky sehrané a jak si rozumíte. Škoda, že divadelní představení nejsou přenášena i televizí. Kdysi to při některých představení bylo. Sice bychom byli ochuzeni o tu atmosféru, kterou návštěvník divadla jistě nasává, ale možná bychom také rádi poznali herce, kteří se ještě nevěnují tak intenzivně seriálové a filmové tvorbě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Majko,
      autorce nebylo ani třicet, když hru napsala! To je neuvěřitelný.
      V TV byl záznam představení Půl druhé hodiny zpoždění s Danou Kolářovou a Milanem Lasicou. To představení jsem viděla naživo a v TV dvakrát, to se nikdy neomrzí.

      Vymazat
    2. Díky za tip. Zkusím to někde pohledat.

      Vymazat
  3. No sláva! Konečně si prolomila smůlu v nenadšení z navštívených představení....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vendy,
      dvakrát Vinohradské divadlo a dvakrát pecka.
      Už se dívám, co bych ještě chtěla vidět.

      Vymazat
  4. Tak v tomhle prostoru jsem ještě nikdy nebyl, vlastně ani nevím, že existuje. Ostuda... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Petře,
      pospěš, divadlo se bude rekonstruovat.
      A slečna uvaděčka říkala, že všechny studiovky jsou dobrý.

      Vymazat
  5. Dneska je 21. !!!
    Kde je Vanička? Padesátko nezapomněla jste včera na ní ???
    S.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá S.,
      Vanička je v postýlce, musím všechny ty emoce zpracovat.

      Vymazat
    2. Vanička se už narodila? Tak to je bomba!
      Gratuluju a přeju jenom všechno dobré!

      Radka

      Vymazat
    3. Milá Radko,
      narodila se v neděli, už je i doma, ale já jsem hrozně opožděná. Už mám něco napsané, ale vůbec nestíhám. V práci strašně práce.

      Vymazat
    4. A co po práci se podělit milá Pade?
      Já k vám taky chodím až když příjdu z práce, ale vězte, že jste mi udělala vaší vaničkou obrovskou radost. Narodila se totiž o den později než mám narozeniny já! Tedy pokud jsem správně pochopila narodila se 18.2.?
      S.

      Vymazat
    5. Ano, správně, narodila se v neděli 18.2. Máme rádi sudá čísla.

      Vymazat
    6. Ještě poděkování Radce za gratulaci, jsem nějaká vyjančená!

      Vymazat

Láska je kurva