úterý 2. dubna 2024

Botanická zahrada II

Ve stínu květů
poutník spal.
A jeho sen se
písni podobal...              
                                      Bašó (1644-1694)

Se Zuzanou a Danou jsme si vybraly jednu opravdu velmi větrnou sobotu. Tak větrnou, že i návštěvníků v zahradě bylo málo. Když jsem vyrážela z domu, bylo nádherně, takže jsem zase byla málo oblečená a celý den mi byla hrozná zima. Cílem byla výstava Tropické květy. Ve skleníku souběžně probíhá výstava sochařky Veroniky Richterové, která vyrábí plastiky z použitých PET lahví. Umělohmotné exotické květiny nebo různí živočichové. Z použitých plastových lahví by zase měly být lahve nebo nějaký termoizolační materiál. I umělecké výtvory ze šrotu jsou pro mě pořád šrot, nemůžu si pomoct. Krokodýl ze zelených PET flašek v jezírku mi fakt připadal nepatřičný. O labuti z kanystru se psát ani nedá. Hrůza hrůz.

Venku lány rozkvetlých narcisů a tulipánů, a vůbec spoustu toho kvetlo, ale já si definitivně ujasnila, že nejvíc se mi líbí pořádné zelené roští. Opět jsem se rozplývala v japonské zahradě, jen ty bonsaje byly ještě někde zazimované. Přijdeme určitě brzy znovu. Prošly jsme i pavilon, kde se prodávaly exotické rostliny, koupila jsem si krásné malé roštíčko a zbytek dne ho tahala v batohu, protože pak jsme se ještě podívaly do parku u Trojského zámku. Dana fotila jak divá, já si vyvztekala kávu v takové útulné kavárničce, nejdřív mi ji holky zamázly, ale v kavárně u zámku bylo narváno, tak jsme se vrátily. Potom přes novou lávku do Stromovky. Dvě fotky jsem si půjčila opět od Dany.



Sophora Little baby


19 komentářů:

  1. Z plastových výrobků jsem měla podobný pocit, jen bych to tak výstižně nenapsala :)
    Zdravím a sděluji, že čtu ráda i bez milenců ( když to bylo často hóooodně zajímavé :))) K

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Kateřinou,
      díky moc za podporu 🙂.
      Nebyla jsem zdaleka jediná z návštěvníků, komu se ty plasty nelíbily, ale děti byly samozřejmě nadšené. I naší Vendulce se krokodýl líbil 😂. Naštěstí byli s Prvorozeným samostatně.

      Vymazat
  2. Párkrát se mi stalo,že jsem se nepřiměřeně oblékla a pamatuju si ten nepříjemný pocit celý život. Kromě zimy je totiž blbé i tahání bundy a svetru v rukách. Občas vzpomínám na pořad Počasíčko, kde ty dámy ukázaly, jak se má člověk oblíct, já bych podobný formát zase uvítala. A nemusely by ani začínat z nahalata (kvůli tomu ten pořad skončil?)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jano,
      připadala jsem si jako debil, který se (na prahu šedesátky) neumí obléknout 😂
      Teď v sobotu se mi holky smály, že mám zimní boty a bundu. Byla jenom podzimní a byla dobrá.

      Vymazat
  3. Cožpak o to - z pořádného krokodýla má jít hrůza. Ale nevím, jestli i z labutě :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Petře,
      okouzlující jako vždy. Labuť jako z hororu.

      Vymazat
  4. Míšo, musím se přiznat, že modernímu umění nijak neholduji. Asi mu nerozumím, nebo jsem staromilec (stará jsem už dost). Občas mně něco osloví, ale obávám se, že výtvory z plastových lahví bych asi vidět nemusela. Když se z nich dá vyrábět fleece, ať se vyrábí dál. Naštěstí kolem byla květena a úžasná japonská zahrada.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alenko,
      jsme naprosto ve shodě. Japonská zahrada je úchvatná.

      Vymazat
  5. Little Baby v kyblíku, kterou jsi si zakoupila je zajímavá, já se zeptám jaká je Vanička? Už bude mít pomalu dva měsíce za 14 dní, že? Míšo věřím, že jste se s ní potěšila víc než s milenci! Tedy bez urážky, tak jsem to cítila já, když jsem prvně držela v ruce svou vnučku. Asi jsem divná...:-(
    S.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá S.,
      Vanička je ještě malá. Hezky reaguje na Vendulku. Snaží se o úsměv i broukání. Když jsem ji držela, zatím jen jednou v porodnici, byla jsem dojatá. Asi jsem divná já, ale srovnávat s milencem nedokážu, zatím mě víc potěšil on. A pořád po něm pláču.

      Vymazat
  6. I já se někdy ptám, co lidé dokáží tvořit nebo vystavovat. Teď na jaře v přírodě lze nalézt tolik krás. Botanické zahrady jsou pěkné, zvláště japonská flóra.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Mirijam,
      a jestli jí to i živí, tak je to fakt smutný.

      Vymazat
  7. Tak jsem si tu výstavu vygůglila, něco vypadalo i věrohodně (na fotkách, takže v reálu netuším), většina ale ne. Jako koncept to asi nemuselo být úplně špatné, ale výstavu bych určitě udělala jako samostatnou někde mimo, ne v botanické zahradě. Jo, a jinak jsme na tom s tím zeleným roštím a japonskou zahradou úplně stejně :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janinko,
      Ty fotky byly ve skleníku taky vystavené, na nich ty plastový výtvory opravdu nevypadaly tak hrozně jako ve skutečnosti 😂

      Vymazat
  8. Japonská zahrada je krásná, ale byla jsem tam už docela dávno. Není to daleko, důvod k procházce se vždycky najde, počkala bych si na ty bonsaje, ty se mi líbí moc. Měj s hezky, zdravím 🙋‍♀️😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evko,
      už se těším, až tam vyrazím znovu. Buď s Vyšehradskýma matkama nebo s VendyW.

      Vymazat
  9. Za čtrnáct dní klidně. Budou tam motýle a já budu mít dovolenou. Teď jsme tam byly s Bobulí, pár motýlků tam už poletovalo a byla nadšená. Jelikož už jsme před tím čtyři hodiny couraly po ZOO tak jsme prošly jen tu Fata Morgánu, a do Japonské zahrady nešly. Bohužel o dost jsme přišly, kvetly tam totiž sakury....

    OdpovědětVymazat

Láska je kurva