sobota 19. listopadu 2016

Prezident Buran

Politiku sleduju běžně, žádný extrém. Občas se podívám na nedělní Otázky Václava Moravce a musím říct, že se bavím královsky.

Využiju současné beztrestnosti, než soudruzi schválí zákon proti hanobení prezidenta republiky, abych si taky maličko šťouchla. V Otázkách VM dne 13.11.2016 se pan premiér Bohuslav Sobotka zasekl při odpovědi, zda si s panem prezidentem tyká nebo vyká. No, ééhm. Nakonec z něho vylezlo, že jsou ve fázi tykání. Další účastnice debaty, paní poslankyně Miroslava Němcová podotkla, že ona prezidentovi vyká, on jí tyká. Ježíš, to je ale buran, blesklo mi hlavou. Mirce je 64 let, mimochodem vypadá skvěle, ale i kdyby jí bylo dvacet, přijde mi jednostranné tykání opravdu nepatřičné, neslušné, nevychované.

Pak jsem si vzpomněla na loňské předávání státních vyznamenání dne 28.10. Velmi diskutované bylo ocenění herečky Jitky Frantové, které byla obviňována ze spolupráce s STB, ale to teď není podstatné. Mě uchvátila jiná věc. Paní Frantová si na akci v 83 (!) letech vzala šaty bez rukávů. Na šaty bez rukávů si dávám pozor už teď. A dobře dělám. Pan prezident jí předal ocenění a dlouho, ale opravdu dlouho jí pumpoval rukou. Asi ve svých 71 letech ještě nevěděl, jak se podává ruka. A potřásal a potřásal, až Jitce ta povislá kůže na pažích lítala na všechny strany. Kamera to zabírala hódně zblízka. Bylo mi jí líto. Příště nepodcenit nejen výběr šatů, ale i buranství Miloše Zemana.

Já jsem naštěstí v obou směrech z obliga.

53 komentářů:

  1. Poprvé jsem se rozhodla reagovat komentářem na politické téma, zásadně to nedělám a dělat nebudu, zažila jsem pár politických debat a už nikdy víc.
    Přiznám se, že nestraním nikomu, ale na druhou stranu, nesnáším, když si podám s někým ruku a je to jako s leklou rybou...mám ráda pevný, jasný stisk, může se i potřásat,cítím to jako jasné vyjádření, navíc přesně poznám, podle stisku ruky, s kým mám čest a díky svému zaměstnání třasu často.
    V Americe ted budou předávat ceny v plavkách nebo spodním prádle, protože ten sexistický pán s přehazovačkou je na to zvyklý...takže u nás paní v šatech bez rikávů byla ještě v normě.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]:
    podání ruky ?
    krátký pevný stisk a ruka podaná jako rovný rovnému?
    rovně a pevně mi podal ruku jen majitel firmy...a stará,alkoholem zničená troska.
    kolegové mi obvykle podali ruku jako leklá ryba nebo silně submisivně

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Není to politické téma, spíš společenské.

    OdpovědětVymazat
  4. My, staromilci, kteří lpíme na onikání, jsme na tom lépe.

    OdpovědětVymazat
  5. já už taky nemavam na lidi pohybem celé paže ze strany na stranu, ale jen mírným pokynutim dlaně..

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Taky už jenom kynu, jako Werich v pohádce a kynu i co se váhy týče..

    OdpovědětVymazat
  7. Ať si každý podává ruku jak chce,hlavně néééé leklou rybu.

    OdpovědětVymazat
  8. Já už jsem si několikrát říkala, že tady je to fajn počtení a že jako přijdu zas a zas. Jenže nějak nebyl furt čas nebo co... ale teď, teď mám volného času víc, než dost, takže "Těší mě, tvůj nový čtenář."

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Martino, mě to těší úplně nejvíc...

    OdpovědětVymazat
  10. [7]: Opačný extrém taky není dobrý.

    OdpovědětVymazat
  11. Já doufám, že neschválí. Za pár let se vrátím a nerada bych si běhala "zazpívat" do země krále Miroslava. Dobře se u tebe čte, tak zase někdy.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Milá Lucie, díky za kompliment, taky k Tobě chodím. Myslím, že tenhle stupidní zákon nebude, něž jsem dopsala, už soudruzi začali couvat...

    OdpovědětVymazat
  13. ... a to si některé národy ruku ani nepodávají, třeba křováci..

    OdpovědětVymazat
  14. Díky, to jsem nevěděla, ale dá se to předpokládat.. Jak píšu, mně setkání s prezidentem stejně nehrozí...

    OdpovědětVymazat
  15. [12]:Jo, také jsem to četla. Bych nevěřila, kolik soudruhů je ještě stále názorově nevyzrálých a nejednotných ...

    OdpovědětVymazat
  16. Politika neni můj šálek čaje a nikdy nebude. Když se prezident neumí chovat podle bontonu, je to hodně smutné... velice slušně řečeno

    OdpovědětVymazat
  17. Politika není moje parketa,ale přečetla jsem tvůj článek až do konce.

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Taky vůbec není politický... je o chování, které je pro mě odpuzující.

    OdpovědětVymazat
  19. Já vím...,
    ale už ten nadpis "President Buran",
    prostě do toho se nepletu, promiň, jestli jsem se tě nějak dotkla, to nebyl záměr.

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: Ty promiň, bez smajlíka na konci působí odpověď nafoukaně. Taky o politice nechci psát...jen jsem si všimla, že je fakt buran a to je smutný. Oni všeobecně jsou ti chlapi málo vychovaní. Taky mi trvalo, něž jsem puberťáka naučila, aby mi nepouštěl dveře do obličeje... Musíme s tím začít doma!

    OdpovědětVymazat
  21. [19]: Ty promiň, bez smajlíka na konci působí odpověď nafoukaně. Taky o politice nechci psát...jen jsem si všimla, že je fakt buran a to je smutný. Oni všeobecně jsou ti chlapi málo vychovaní. Taky mi trvalo, něž jsem puberťáka naučila, aby mi nepouštěl dveře do obličeje... Musíme s tím začít doma!

    OdpovědětVymazat
  22. A já mám našeho prezidenta ráda, je upřímný a neleze Amíkům do zadku jako někdo. Hlavní ale je, že mu to pálí, jako zatím žádnému z těch, co za svůj poměrně dlouhý život pamatuju.Taky nemám ráda jako beallara leklou rybu a že stará dáma zvolila šatičky bez rukávků je její chyba, ony vůbec ty dnešní celebrity myslí, že snad nestárnou. Vidíme to dnes a denně jak ze sebe dělají postarší dámy diblíky.

    OdpovědětVymazat
  23. ...neleze Amíkům do zadku, protože je nalezlý v těch prdelích na východě..

    OdpovědětVymazat
  24. Myslíte, že až schválí ten zákon, tak se takové články z doby před jeho schválením budou muset smazat pod trestem 50 ran holí? Nebo můžou zůstat jako pomníčky na dobu, kdy tu byla svoboda slova?

    OdpovědětVymazat
  25. Tobě vadí, že je politik buran, ale ne třeba to, že je nebezpečím pro svobodu?

    OdpovědětVymazat
  26. [24]: 50 ran je fakt hodně, byla jsem ve slovech celkem umírněná..

    OdpovědětVymazat
  27. [25]: Tohle je jen společenský postřeh z čistě ženského pohledu. Necítím se být fundovaná/povolaná psát o politice.

    OdpovědětVymazat
  28. Jaká je souvislost mezi poměry naší politické scény a to, že si někdo na svůj věk vezme odvážnější šaty?

    OdpovědětVymazat
  29. Je mi lehce přes dvacet, ale v práci mi tykají některé kolegyně kolem 40 - 50 let, já jim však tykat nemůžu. To mi taky nepřijde úplně v pořádku...

    OdpovědětVymazat
  30. [30]: Není to v pořádku, je mi pade a v práci mladým tykání nabízím s otázkou, jestli ji to nebude vadit, když si budeme tykat. A jsou mladší než můj syn...

    OdpovědětVymazat
  31. Jsem mnohem starší, tykám jen tomu, kdo si tyká se mnou, bez ohledu na léta. Tady na blozích je to skoro běžné.
    Nezlob se, ale buran není pan prezident, ale ten, kdo ho uráží. Slušnost nejsou žádné čáry a koho nemusím, neměla bych ho urážet, přestože je to nyní velká móda.
    Větším buranstvím mi připadá skákání do řeči debatujících, nenechání domluvit a pod. Už proto se na ty debaty nedívám, pokud je ta úroveň taková...

    OdpovědětVymazat
  32. Někdy se tyká člověku mdlého rozumu nebo přímo mentálně zaostalému proto, aby se zbytečně nestresoval.
    Musím říct, že ve vztahu prezidenta k paní Němcové se mu v tomto ohledu vůbec nedivím :)

    OdpovědětVymazat
  33. [33]: Mám ráda komentáře, které jsou lepší než celý článek,ale ne pod mým..!!!

    OdpovědětVymazat
  34. Současného pana prezidenta nemusím a modlím se, aby se do příštích prezidentských voleb našel někdo mladší a méně sebestředný a pana Zemana poslal do zaslouženého důchodu.   

    OdpovědětVymazat
  35. [23]:Jen maličká poznámka- východ je tvrdě kapitalistický a jak Rusku, tak Číně zaleží hlavně na ekonomických a případně mocenských vlivech . Převálcují nás klidně z obou stran- nedělej si iluze. Chování zhrublo všude, nejen na naní politické scéně. Stačí poslouchat občas zasedání poslanců...   

    OdpovědětVymazat
  36. Zemana mám ráda... Je to člověk z lidu a je mi sympatičtější než jeho dva předchůdci... Hlavně co se týče jeho některých názorů.
    A pokud jde o sankce například, za přímou urážku prezidenta, jsem pro. (Nehledě na kauzu ještě s Klausem, kdy na něj útočník vytáhl plynovou pistoli.) V Německu to funguje, v Americe by člověka rovnou zastřelili...
    Jednou je to náš prezident, lidi si ho zvolili a musíme to respektovat. I ti, kdo volili jinak. K prezidentovi by se mělo chovat s úctou a respektem... A všichni, kdo ho veřejně kritizují, ukazují červené trenky a nevím, co všechno by se měli stydět a uvědomit si, že tím ponižují sebe a hlavně naši republiku.
    Když se jako národ chováme jako burani, proč čekat, že se náš prezident bude chovat jinak.

    OdpovědětVymazat
  37. tož také gratuluju k umístění       a prezident nám krásně rozdělil zemi, i na té diskuzi je to znát

    OdpovědětVymazat
  38. [35]: Také bych si to přála, jen mám strach, že se nenajde. Pana Horáčka mám ráda jako textaře, jako prezidenta si ho nedovedu představit. Jen dobrá vůle asi nestačí...

    OdpovědětVymazat
  39. [37]: Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá..

    OdpovědětVymazat
  40. [38]: Díky, když jsem Ti gratulovala (a záviděla, cák si vybrali skvělý článek), vůbec jsem nečekala, že mě ta sláva taky potká... Rozdělení diskutujících se dalo čekat, to je jasný.

    OdpovědětVymazat
  41. Jednostranná diskuze stojí za houby. Lidé jsou různí, mají různé zkušenosti, proč by neměli mít různé názory? To bylo i za císaře pána a bude furt.(To jsem hrubá, co?)

    OdpovědětVymazat
  42. [42]: Nejsi hrubá, sedím a přemýšlím, co Ti odepsat, jsem unavená a ještě upravuju nový článek, abych splnila normu 6 kousků/měsíc.

    OdpovědětVymazat
  43. [36]: Já si jako buranka nepřipadám ani po té kritice. Do politiky se pouštět nehodlám. Ano, jsme malá země brzo nás někdo schramstne...

    OdpovědětVymazat
  44. [43]: Především si uvědom, že do blogu se má psát, když je chuť a není dobré si dávat úkol, že to musí být 6 nebo kolik  článků za měsíc. Já jsem psala jako divoká z počátku a pak jsem přišla na to, že mermomocí vypocený článek nestojí za to.  Když píšeš o něčem, co zaujme, přečtou si jej lidé i po čase a budou se sem vracet.

    OdpovědětVymazat
  45. [43]:To slovo nemám ráda- buran, pravý význam je zcela jiný a uvědom si, že pan Zeman je člověk vzdělaný a když reaguje na hrubost hrubostí dělá totéž co jiní lidé a dobře ví o čem mluví. Je na něm jen vidět to, čeho si u jiných lidí nevšímáme nebo dokonce  tolerujeme.Hezkými slovíčky člověk svůj špatný charakter zakrývá, nůž vrazí do srdce a přitom se usmívá- znáš?

    OdpovědětVymazat
  46. [45]: Zatím to zvládám a baví mě to.[46]: Znám, ale svůj názor na pana Zemana neměním...hezkou dobrou..

    OdpovědětVymazat
  47. Pod tento článek se pomyslně podepisuji. Zeman určitě nemá chování ani výstup prezidenta- když ponížil dva postižené lidi, kteří ho měli obsloužit a když odmítl dát cenu nějakému pánovi jen proto, že se setkal s Dalajámou (nevím jak se to píše) no co to je?? Úroveň až to bolíchtěla bych tě pozvat na svůj bog

    OdpovědětVymazat
  48. M.Z. je chytrý (až mazaný), sečtělý, přirozeně inteligentní a stojí pevně za svým názorem.
    To však u mne nedokáže vyvážit jeho pomstymstivost, povýšenost a pohrdavost (vlstním voličstvem).

    OdpovědětVymazat
  49. [35]: Nejlepší by byl Jan Hrouzek, to by pražští kavárníci teprv pukli vzteky   

    OdpovědětVymazat
  50. [48]: Díky a podívám se ráda.[49]: Ano! Velmi výstižně napsané..ó jak ráda Tě tu vidím..

    OdpovědětVymazat
  51. Dokud bude Miroslava Němcová v ODS, tak tu stranu volit nebudu, i kdyby jiná neexistovala. Paní Předsedkyně Poslanecké sněmovny mi nic neudělala, ale také nám nepomohla v těžké podnikatelské situaci, když jsme ji o to prosili.

    OdpovědětVymazat
  52. [52]: Mně se vždycky líbila, pak už míň, žádné zkušenosti s ní ale nemám.

    OdpovědětVymazat

Zazvonil zvonec