čtvrtek 9. listopadu 2017

4000 dnů, Divadlo Ungelt (2017)

Kdysi dávno jsem chodila do Vinohradského divadla a moc se líbila Hana Maciuchová, vlastně se mi líbila vždycky, i jako uvědomělá Anče, která Trautenbergovi zničila všechny velkolepé podnikatelské plány. Vím, že byla nemocná, neváhla jsem a dokud je ještě ve formě, koupila jsem lístky do Ungeltu.

Ungelt je malý divadýlko, kam se nevejdou velké kulisy, nevejde se moc herců a nevejde se ani celá stovka diváků. Byla jsem překvapená, že není vyprodáno. Mám vždy pocit zodpovědnosti, abych vybrala dobré představení, kór když lístek stojí 480 korun. Trochu jsem znejistěla. Zbytečně.

Hra anglického autora Petera Quiltera se celá odehrává v nemocničním pokoji. V posteli leží po mozkové příhodě Michael (Ondřej Novák), navštěvuje ho matka a přítel. Když se Michael probere z kóma, nepamatuje si posledních 11 let života, ty 4000 dnů, nepoznává svého přítele. Matka je potěšená, že si synek nepamatuje partnera, kterého nemá ráda, Paul (Petr Stach) je zoufalý.

Hana Maciuchová je nádherná dáma a skvělá herečka, jako matka Carol byla naprosto dokonalá. Moc jsem jí rozuměla. Byla přiměřeně uštěpačná, dotčená i nepřiměřeně milující. Na konci představení dostal každý obrovskou růži. Mrzelo mě, že jsem taky nekoupila kytku, mohla jsem vědět, že paní Hana bude výtečná a dobré herečky mají dostávat kytky.

P.S. Bloudičko, čtyři z pěti.

Ondřej Novák, Hana Maciuchová, Petr Stach
Zdroj: APLAUSin

14 komentářů:

  1. Jsou okamžiky, kdy mě hrozně mrzí, že nejsem Pražanda. Třeba když čtu, jak často chodíš do divadla.   
    A tak ti alespoň děkuji za takové zprostředkování děje a pocitů, že si nepřipadám úplně mimo a zase znám o jednu divadelní hru víc.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Milá Vílo,
    z toho mýho stručnýho popisu asi moc nemáš... Taky nechci z děje moc prozrazovat, co kdyby...co kdyby někdo vyrazil do divadla taky. V tom Ungeltu je to takový intimní...druhá řada. První jsem nechtěla, mohl by mě někdo kopnout...

    OdpovědětVymazat
  3. V Ungeltu jsem ještě nebyla, komorní představení, která v tomto divadle hrají mají výborné recenze, tak to asi budu muset napravit

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Milá Evo,
    určitě se vyprav, už prodávají lístky na leden, můžeš si vybrat...
    Zatím jsem tam neviděla nic špatného. Hezké bylo i představení Na útěku. Štěpánková a Adamovská. A docela bych šla i na Reginu Rázlovou.

    OdpovědětVymazat
  5. nojo do divadla bych šla....tak až Šakalíkovi bude více on by to bez maminky jeden večer přežil ale maminka bez něho ne

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Milá Klávesničko,
    myslím, že jsem Ti už psala, že Kašpárek bude za chvilku...pak Hurvínek a pak už to bude dobrý...

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: no psala si něco o více Šakalících...ale o Hurvínkovi nee

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Já to myslela tak, že nejdříve budou dětská představení, než se v klidu dostaneš do normálního divadla.
    Další Šakalík určitě přibude, kór když umíte takový hezký...

    OdpovědětVymazat
  9. Spoilery - Timelady, nejrozsáhlejší české fanfikce rozvíjející příběhy seriálu Doctor Who (Pán času). V povídkách čtenáři nahlížejí do fanoušky vymyšlených osudů a dobrodružství River Song. Po jejím boku se mohou objevit i některé z vedlejších seriálových postav.
    Momentálně hledáme korektora/ korektorku, při vdechnutí života nové sérii. Požadujeme znalost ČJ, znalost seriálu není podmínkou.
    Hledáme i spoluautory/ spoluautorky, rozhoduje pouze chut do práce.

    OdpovědětVymazat
  10. To musela být paráda. Škoda, že na takové představení se dá jít jen v Praze.

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Milá Cilko,
    zrovna Ungelt zájezdová představení nedělá...
    Já jsem kdysi chtěla do Hradce Králové na představení Koule, měli beznadějně vyprodáno, a to jsem vážně plánovala výlet i s noclehem...

    OdpovědětVymazat
  12. Menší divadla mám radši, je tam komorní atmosféra, blízko k hercům a působí to, jako kdybychom s nimi seděli u stolu a poslouchali, o čem se baví.
    Hanu Maciuchovou jsem viděl tak před 20 lety a právě ve vinohradském divadle.

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Milý Miloši,
    to jsme na tom úplně stejně...jen já ji viděla asi před třiceti lety...
    Mám ráda i Divadlo v Celetné a Dlouhé.

    OdpovědětVymazat

O konturce