čtvrtek 7. prosince 2023

Co nás ještě čeká...?

Co náš ještě v tom životě čeká? S čím vším se budeme muset ještě smířit? Ptala jsem se Zuzany, když mi řekla že má tinnitus. Z čeho neví, ale že je to na palici, ví spolehlivě. Nečeká nás nic hezkýho, samý hnusný věci, odpověděla. Mě v poslední době bolí levé oko, hodně, až jsem neuváženě fňukla, že si ho snad nechám vyndat, stejně na něj moc nevidím. A ten mladý doktor, místo aby mě uchlácholil nebo povzbudil, si spokojeně zamnul ruce a snažil se mě vecpat do čtvrtečního operačního programu. Zatím jsem odmítla. Vanička by pak vřískala Já nechci k tý babičce se skleněným okem, já se jí bojim.

Taky mám problémy s bederní páteří. Bolí, když jdu pomalu nebo když stojím. V posteli vydává skřípavé zvuky, až zahání Mladému chlapci erekci. V létě jsem si našla ortopeda, ale se stížnostmi jsem bohužel začala od oteklého kotníku a bolavé paty, k bederce jsem se ani nedostala. Pak doktor usoudil, že problémy budeme řešit postupně, podíval se na chodidlo a poslal mě na rentgen. Počínající artróza, poúrazový stav, počínající ostruha a plochá noha. Hlavně mám cvičit. Pan doktor mi řekl, že má také ostruhu a ploché nohy a také cvičí. To je nejlepší. 

Druhý pokus zaměřený pouze na bederní páteř. Rentgen a depresívní snímek. Pan doktor má také problémy s bederkou a pravidelně cvičí. To je nejlepší. V téhle chvíli jsem se už neudržela a řekla mu, že jsem moc ráda, že není můj gynekolog, že bych teda nechtěla vědět, co by mi říkal. Ortoped má smysl pro humor, divil se, že se mi pan doktor Klimeš nesvěřuje se svými záněty vaječníků. No, zřejmě nejsme tak důvěrní. Rozesmátá sestřička mi poděkovala za hezké ráno a dala leták s cviky.

26 komentářů:

  1. Milá Majko,
    samý hnusný věci jsou před námi.
    Babička Hela říkala, nějak to dopadne. Dopadlo. Před rokem umřela. A to se dost držela, ještě dva měsíce před smrtí přečetla posledního Patrika Hartla a doma byla skoro do poslední chvíle.

    OdpovědětVymazat
  2. Když mě něco bolí, což je poměrně často, přičítám to automaticky věku a opotřebování organismu. Někdy to přejde, jindy ne. Bolest v rameni, se kterou jsem se smířil, že už bude doživotně a bude se jen horšit, přešla nečekaně sama od sebe po asi třech letech :-). Doktorům se s tím moc nesvěřuji, protože si nepamatuji, že by mi někdy s něčím opravdu pomohli. Jo, s poslední angínou ano, když mi nasadili antibiotika; na druhou stranu ty bych si v dané situaci nasadil taky, kdybych směl :-). Ale chronické věci k doktorům moc netahám a sám za sebe se z pudu sebezáchovy snažím od bílých plášťů držet dál. Netvrdím ovšem, že je to rozumná cesta a uvidíme, kam povede.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Petře,
      nabídl mi rehabilitace, ale to si fakt nemůžu kvůli práci dovolit, zaberou hrozně času. Chtěla bych lázně, to řekl, že podle nálezu by byly reálné, ale ty předepíše jen neurolog nebo rehabilitační doktor. A to si nejsem jistá, když nechci ty rehabilitace :-D
      Jo, samý nepěkný věci máme před sebou.

      Vymazat
  3. No, co na to ŕíci…snad… hlavu vzhůru…lepší už to nebude, ale pořád je dost věcí, které si můžeme užít)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zahrado,
      to si vždycky říkám, když přijede Mladý chlapec :-D
      Díky moc.

      Vymazat
    2. Jo, také se s manželem po warming up cítím skvěle... běžím potom jako srna brna :)))

      Vymazat
  4. No to jsou teda věci.
    Se mi vybavil můj ortoped, kam jsem se před 2 lety dopajdala s bolavou patou, jak mi kladl na srdce, že bych měla zhubnout, zatímco mě u toho píchal tím svým pupáněm. S doktorama je někdy prča.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Kačenko,
      musím říct, že z mého pohledu se zdravotní péče hodně zhoršila, ti doktoři vlastně už jen radí.

      Vymazat
  5. Jsem si tady vzpomněla na rozhovory s babičkou: "No jo, když mi bylo sedmdesát, tak to ještě šlo! Takže Padesátko, čeká tě ještě dvacet docela dobrých let, než přijde dvacet horších let. A kdybys chtěla namítnout jako vždycky já, že "ale babi, já se takovýho věku nikdy nedožiju!" tak babička vždycky řekla "no nemysli, taky jsem si to říkala a podívej se na mě!" Babička umřela v devadesáti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jano,
      moc děkuju za hezký pozitivní komentář :)

      Vymazat
  6. Silno odporucam pilatesna tieto bolesti😊 ponatahuje sa telo, spevni sa stred tela a nic uz neboli😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá čtenářko (mám spíš čtenářky),
      chodila jsem na pilates asi tři roky a fakt mě bavilo.
      Pak jsem měla těžký zápal plic, pak mě paní B vyhodila z práce a pak po covidu studio zavřeli :( Teď je tam psí salón.
      Musím se přemoct a začít cvičit doma. Jak něco nemám v docházkové vzdálenosti, nestíhám. Nikdy nevím, kdy se dostanu z práce a taky na bus není spolehnutí.

      Vymazat
  7. Všechno se opotřebuje, všechno, takže i lidské tělo, ačkoliv jsou mnozí přesvědčení, že když se začnou po 50ce hýbat-cvičit, tělo přestane stárnout. Můj přítel nikdy v životě necvičil, natož když ho něco bolelo a lékař mu to doporučil. Jednou zkusil zvednout nohu (skrčenou) trochu nad zem, luplo mu z toho v zádech a nemohl se hýbat. Dal si závazek že cvičit už nikdy nebude. Necvičí a je z d r á v. Opak přesvědčení mnoha lékařů, že?
    Když mi bylo 50 už jsem měla potvrzenou nejen artrozu, ale i to oko jako Vám mě chtěli operovat, deset let nějak rychle uběhlo a po 60ce už se mi jen zeptají na rok narození a když jim ho řeknu lékaři uznale praví: "to víte, to patří k věku, s tím se musíte naučit žít!" A je milá Padesátko vystaráno!!! Máte se na co těšit. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá čtenářko,
      snažím se být pozitivní, i když to někdy nevypadá.
      Moje kamarádky jsou mi vzorem, většina už šedesátku oslavila a nějak se z ní nezbláznily. Zatím se těším pokaždý na Mladýho chlapce a jsem moc zvědavá na Vaničku.

      Vymazat
    2. Být pozitivní je dobré v každém věku i v tom starém, ostatně ono nám nic jiného nezbývá, že? Těšení na Mladýho chlapce je určitě příjemnější, než ne-těšení na starého po 30ti letech manželství, který už hledá jen chyby na ženě a Vanička vás určitě potěší. Říkám si, že koupel v pěnové lázni ve vaně, by potěšil každého, tedy kdo vanu doma má. :-)

      Vymazat
    3. Pro jistotu doplním, že se Prvorozenému a Vendulce se má v únoru narodit holčička Vanda. Pracovně jí říkám "Vanička". Vtipných nedorozumění na téma vana bylo již hodně. Určitě vložím do nějakého článku :-D.

      Vymazat
  8. Obdivuju, jak jste zabránila extrakci vlastnho oka a k tomu nás rozesmějěte.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marco,
      dokud člověk vtipkuje, je to ještě dobrý 🙂

      Vymazat
  9. Míšo, tvůj článek mě moc pobavil. Bereš to s humorem, a to je dobře. Dokud se smějeme, tak ještě žijeme. Také mívám bolesti na různých místech těla, ale zatím vždy po nějaké době zmizí. Můj rentgen bederky je už několik let hrůzostrašný, ale lepší to nebude. Začátkem ledna jsem objednaná k doktorovi, bolí mě pod lopatkou už třetí měsíc, tentokrát je bolest vytrvalá a zmizet se jí zřejmě nechce. Doktory navštěvuji zřídka, stejně se vždycky dozvím, že ... vzhledem k věku 😂😄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evko,
      když jsem začala s blogem, inspiraci jsem našla i u Tebe.
      Pamatuju si, jak mě rozčilovalo, i jsem Ti to psala, že nejsi žádná "důchodka".
      Takový elán čišel z Tvého psaní.
      Díky za hezký komentář. A díky že mě pořád čteš.

      Vymazat
  10. Taky mě bolí oko. Ještě, že dostat se v Jablonci k očnímu je nemožné, možná bych měla stejně blbej nápad, jako ty. I když páska přes oko je docela sexy :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janinko,
      nechám si ušít barevné pásky, abych ladila s oblečením :-D

      Vymazat
  11. Krásný čas předvánoční přeju. Mišpulko, Zuzana ať si dojde na covid test. Já nejdřív neslyšela skrz to pískání a pak už jsem neslyšela vůbec. Minimálně měsíc bez ptačího cvrlikání. Horor. A on jen covid... Jinak nic moc příznaky. Jen ty uši.
    Moje sousedka zas hysterčí s plotýnkama a její kámoš doktor řekl, že je to hrůza, že ji budou okamžitě operovat, že ji sežene neurologa, takhle to přeci nejde a na tu operaci ať se připraví. Já tady napjatě v očekávání, jak ta holka v tý Praze dopadne, když už operaci nahlásila šéfce, učitelkám ve škole a všem zákazníkům a měla jsem pravdu. Doktor ji prakticky řekl, že je stará a tlustá a já se jí teď škodolibě pochechtávám a sem tam připomenu, že by se mnou měla jít do práce pěšky. Na moje plotýnky to totiž zabírá skvěle, jen to chtělo překonat ty horší začátky...
    No co, mladší už nebudem...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Baruško,
      děkuju moc za přání, Tobě taky přeju hezké předvánoční tetelení.
      Zuzaně vyřídím, ale má tinitus už delší dobu, to asi covid nebude.

      Vymazat
  12. Milá Míšo,
    mohla bych se přidat, ale ten seznam by byl moc dlouhý... :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dorinko,
      taky jsem vybrala ty největší pecky :-D

      Vymazat

Láska je kurva