středa 20. prosince 2023

Předvánoční

Vánoční atmosféru chodím nasávat do nákupního centra. Doma mám zimu, vánoční výzdobu velmi minimalistickou a rádio Beat koledy nehraje. S Vyšehradskými matkami jsme probíraly Vánoce, dárky a tak. Říkala jsem, že Prvorozený s Vendulkou žádné dárky nechtějí, leda finanční příspěvek na Vaničku, a že podle prémií jim nějaké peníze pošlu na účet. Dáša se zeptala, jakou vanu proboha budou kupovat, že potřebují přispět. Asi nemám své budoucí vnučce říkat Vanička, bude se jmenovat Vanda.

Když sousedka likvidovala věci po zemřelé mamince, občas se mi snažila něco vnutit, třeba regiment zaprášených ulepených pet lahví s pochybným saponátem na mytí podlah, do smrti bych nemusela už nic kupovat a ještě moje děti by je podědily, byla jsem neoblomná. Nakonec u mě skončila jen zažloutlá pyramida malých poznámkových lístků. Píšu si na ně nákupní seznamy, kluci se mi smějí, že nepíšu do mobilu. Začala jsem si psát i poznámky k článkům. Nebo při citovém vzepětí zprávy Mladému chlapci, když nemůžu posílat sms. Mám povolené jen neutrální sms ve všední den, a to jsem se zařekla, že tak ponižovat se nebudu. 

Stačí že jsem mu napsala, že je mi s ním moc dobře a mám problém se držet v daných mantinelech. Jak vystrčím čumák ze svýho chlívku s nápisem Milenka, hned přes něj dostanu. Odpovědí bylo, že náš vztah by nebyl harmonický, že chybí splynutí duší, že naše setkání přinášejí radost a krásné souznění našich těl a ještě něco o harmonii. Píše jak Božena Němcová. Nikdy bych nevěřila, že slovo "harmonický" mě dokáže tak vytočit. Musela jsem se hrozně držet, abych mu nenapsala, ať si teda šoustá to harmonický splynutí, co má doma. Naštěstí jsem slušně vychovaná.

Nicméně stále radostně poskakuji mezi dveřmi, když přichází. To jo. Ve své pořádkumilovnosti je horší než Adéla na auditech, ale ještě si moje prohřešky nefotí. Našel na rychlovarné konvici nalepené nějaké fuj, o kterém tvrdil, že je to mrtvý pavouk. Byly to jen byliny z jeho čaje. Okomentoval chuchvalce prachu v ložnici, ty teda byly hnusný, ale já věděla, že když půjdu s mámou na Vyšehrad na svařák, vytřít už prostě nestihnu. A kdo by si vybral uklízení, že.

22 komentářů:

  1. Ahoj Míšo, tak už vím kdo je Vanička. Vnučku Ti moc přeju ! Zase jsi mě pobavila s vystrčením čumáku ze chlívku :o). Přeju Ti hezké Vánoce, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Lenko,
      díky moc za přání.
      Vlastně už píšu hlavně kvůli komentářům 😂

      Vymazat
  2. Příspěvek na Vaničku, roztomilé... Nejdřív mě napadlo, že si mladší generace chce vybudovat nějaký menší, rozkošný plavecký bazének.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Rowdy,
      na Vaničku jsem moc zvědavá, přála bych si, aby měla nádherné vlasy po Vendulce, po Prvorozeném by mohla být hodná a šikovná na sport a po mně by mohla mít dlouhé nohy.

      Vymazat
  3. Milá Padesátko,
    vždy se těším na Vaše články, které NIKDY nezklamou. Mladý hoch a nyní i Vanička jsou skvělými zdroji témat. Snad Vám stejnou radost dělá i Druhorozený, o kterém jste už dlouho nepsala. Přeji Vám krásné Vánoce, zdraví a pohodu a příští rok plný pozitivních zážitků. Moc zdravím,
    Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dano,
      moc děkuji za přání a za to, že mě čtete.
      Druhorozený je teď moje oblíbené dítě (říká on, vždycky na bráchu žárlil, asi jsem mu ho moc dávala za vzor), konečně pracuje a práce ho moc baví. A asi chodí s Kačkou :-D

      Vymazat
  4. Příspěvek na Vaničku mě fakt pobavil. Obávám se, že se svou občasnou nedovtipností bych přispěl pěnou do koupele :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Petře,
      To by bylo vážně roztomilý, ale Vendulku by kleplo...😂

      Vymazat
  5. Taky bych potřebovala vytřít, ale asi to klapne až po Vánocích. Nebo příští rok. Ono se to rozleští sasankovýma bačkorama :D.
    Krásné a pohodové svátky vánoční a klidný nový rok přeji! ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janinko,
      sasankové bačkory...???
      Zase jsi o krok napřed...😂
      Hezké Vánoce všem.

      Vymazat
  6. Kde je konec Patočky? :-)
    Padesátko vy jste ale divoška a navíc s dlouhejma hezkejma nohama, jak zde popisujete, jen si tak marně lámu hlavu, jak se jmenoval ten druhý milenec, tedy byl ještě jeden souběžně s Patočkou, nebo se mi to už stářím (mým) plete? :-))
    Přeji klidné Vánoce a vaničku s plnou pěny též. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá čtenářko (?),
      na svoji obhajobu musím napsat, že za posledních deset let jsem se milovala se třemi muži, což mi nepřipadá až tak moc :-D
      Patočka zrovna píše, snaží se mi sem nasáčkovat na pohádku. Nechci :-D
      Souběžně se ním jsem měla pana Úžasného, když jsme se seznámili, fakt jsem si přála s ním mít normální vztah, to je 12 let. A jak to dopadlo :(
      Mám zablokované jeho číslo, volal před cca 6 týdny z nějakého jiného, trvalo mi 7 vteřin, než jsem se zorientovala a zablokovala i tohle.

      Vymazat
    2. A proč stále hraješ druhé housle? Není lepší 1 , ale nezadaný?

      Vymazat
    3. Teď ses docela trefila do krize. Asi týden o tom přemýšlím. V tomhle věku jsou všichni pořádní chlapi dávno rozebraní. Kde brát a nekrást. A já jsem pro muže asi moc samostatná, moc ironická, moc netrpělivá. Patočka říká prostořeká. Ale na funkci milenky to zřejmě nevadí. Taky nízké sebevědomí kvůli dlouhodobým zdravotním problémům.
      Doživotní celibát, asi...???

      Vymazat
    4. Připravit se o sex, či vlastní sebeúctu?
      Ptala jsem se kámoše, co mu to dává, střídat ženy. Jeho odpověď? Hele dám si 3 piva a je mi fuk, která mi pak pozdrží.

      Vymazat
    5. Mám jediné přání, ženy, važte si svého ženství, jedinečnosti.

      Vymazat
    6. Občas musím o své jedinečnosti někoho přesvědčit v reálu :-D.

      Vymazat
  7. Míšo, kdybys napsala knížku ze svých zážitků, nestačila by se tisknout. Tvůj styl psaní je prostě skvělý. Měj hezké svátky a ať se ti s Vaničkou, pardon Vandíčkou rozzáří svět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Majko,
      moc děkuju za hezký komentář.
      Byli u mě na návštěvě Vendulky rodiče, její tatík taky vnučce říká Vanička. Udělal mi radost, on je takový hezky poťouchlý.

      Vymazat
  8. Sdilene nestesti potesi, tak se sverim. Pred lety jsem od muze dostala sosku (dekoraci), kterou nafasoval v praci jako reklamni darek pro obchodni partnery a jedna mu zbyla. Loni mi dal pyzamo (to jsem si prala), ale vybral model pro tehotne, takze mi nedrzelo v pase (a tehotenstvi uz neplanuji). Letos jsem mu poslala odkazy na konkretni darky a prekvapeni se nastesti nekonalo. Verka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentar mel byt u toho prispevku s darky od mladeho chlapce. Preklikla jsem se. Verka

      Vymazat
    2. Milá Věrko,
      cizí neštěstí potěší :-D A já se tím řídím. A jsem moc ráda, že vás to baví číst.
      Já dárky moc neumím přijímat a nemám ráda překvapení. Synů rovnou napíšu i s odkazem, co si přeju. Když si vzpomenu, jaké hezké dárky (šperky) mi dával muž, A taky jsem nebyla spokojená. To má teď za to, to mě Bůh potrestal.

      Vymazat

Láska je kurva