úterý 15. května 2018

Miluju cukr

Odmalička. Vždycky jsem měla ráda sladké pití. Hodně oslazený čaj s citronem, malinovku, žlutou limonádu nebo výjimečně colu. Broňa, broskvová limonáda byla fakt hnusná, ta se dala pít jen s rumem, ale to bylo samozřejmě až později. Bílý cukr je tak krásný, když na něj svítí sluníčko, třpytí se jako sníh. Doma jsme používali cukr krystal nebo krupici. Proto jsem ke kostkám měla odjakživa nedůvěru, zdálo se mi, že sladí méně. Na návštěvách jsem byla odvázaná z cukru bridge. Slíbila jsem si, že až budu velká, jiný nekoupím. V dospělosti jsem ale zjistila, že je snad vyráběný z polystyrenu, špatně se rozpouští a sladí minimálně.

Věrna rodinné tradici jsem kupovala krystal do doby, než jsem si přečetla hrůzu budící článek o škodlivosti bílého cukru, a kde jako náhradníka vychvalovali cukr třtinový. Třtinový cukr je tak krásný, když na něj svítí sluníčko, třpytí se jako zlato. Chutná trochu jinak než bílý, též není kvůli barvě vhodný do zálivky na okurkový salát. Ne, broučku, není tam nachcáno, je tam třtinový cukr. Doufala jsem, že vzhledem k jeho ceně a své vrozené spořivosti, slazení poněkud omezím. Je pravda, že ruka se třetí lžičkou se mi už hodně chvěje, nicméně ji pokaždé do hrnku čaje nebo Cara šoupnu.

V poslední době se moje váha přehoupla přes 60 kg, ta aktuální je 61,5 kg. Tolik jsem vážila, když jsem rodila Prvorozeného. Však také těhotně vypadám, ten cukr se ukládá na břiše a když už není místo, posouvá se hezky na záda. Za chvilku budu vypadat jako kuželka. Co s tím?

70 komentářů:

  1. Třtinový cukr je super, já třeba ještě ráda sladím javorovým nebo datlovým sirupem, no a o váze radši nemluvím

    OdpovědětVymazat
  2. Malý dvůr a velký bič

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Milá Zlozano,
    javorový sirup mě nenapadl a mám ho ve špajzu...

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Od Tebe jsem ani jinou radu nečekala, milá kamarádko...

    OdpovědětVymazat
  5. On ten třtinový cukr taky není žádná sláva. Prostě cukr. Možná trošku méně "jedovatý" než ten bílý, ale úplný terno to taky není.
    Když člověk sladí málo, je to podle mě jedno, kterým. Když sladí fakt hodně, je to jedno vlastně taky. Já jako malá sladila čaje jak blázen. Malý 150ml hrnek a 7 lžiček cukru. Teď už mi slazené tolik nechutná. Ze sladkého pití už jen kofolu nebo jägera.   

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Milá Atheiro,
    já kofolu a jägera taky, pak ještě pivo a navrch ty sladký čaj. Já jsem fakt marná, cukr je láska na celý život...

    OdpovědětVymazat
  7. Sleduju na FB jednu "sektu" - která jede "lowcarb" styl. Co jsem tam vyčetla, prý je dobrej nějakej březovej (ale drahej). A nebo ho nahrazují xylitolem - tak můžeš zkusit experimentovat

    OdpovědětVymazat
  8. Neporadím, co s tím. Já nemít dítě, jsem také těžší tak o 7 kg ... Minimálně ... Naštěstí sladké pití z duše nenávidím, takže kdykoliv mám chuť na sladké, dám si kávu. Akorát jich pak vypiju třeba 12 během dne ...

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Milá Kačenko,
    já jsem na experimenty už stará...
    Zase začnu víc cvičit a omezím pivo, dopiju to v ledničce zbylé z oslavy a další nekoupím...

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Milá Jani,
    to byl spíš jen takový povzdech, myslím, že náš svazek (s cukrem) je velmi pevný... Pevnější než má předešlá manželství...

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj,já jsem Bloud a jsem závislá na Coca-Cole. Abstinuji šestnáctý den. Když můj momentálně nejoblíbenější muž otevírá večerní lahvinku, musím si brát špunty do uší, aby mě nerozhodilo to slastné zasyčení přeslazených bublinek...

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Milá Bloudičko,
    směju se nahlas, díky...!
    Možná by měl Tvůj momentálně nejoblíbenější muž držet s Tebou basu a též abstinovat...

    OdpovědětVymazat
  13. Hele, vidím první rozdíl Tak asi nebudem úplně stejné, Mišpulko
    Já byla slaďoch celý život.
    Pak jsem přestala sladit turka a došlo to tak daleko, že ho nepozřu, pokud je zamíchaný lžičkou ze slazeného kafe.
    Do ovocného čaje liju sirup, dá mi práci sklenička čisté vody týdně, to jo...
    Ale bylinkové a černé a roiboos nesladím. nepotřebuju to.
    Došla jsem tak daleko, že jsem přestala sladit i rozpustné kafe a odepřela jsem si obě dvě čokoládová kapučína denně.
    Když peču, místo hrnku cukru dávám půl. Když vařím dětem pudink, žádné dvě až tři lžíce. Jeden a půl a přijde mi to sladké.
    Ale čokolády sežeru klidně celou tabulku.
    Přijdou mi příliš sladké ochucené minerálky...
    A i piškoty mi přijdou přeslazené
    Jo a jestli Tě to zajímá, mám skoro devadesát kilo...
    O cukru to nebude
    A kup si stévii
    Kytičku, ne tabletky... Víš, jen tak, lísteček do čaje, prý to stačí

    OdpovědětVymazat
  14. Hrozné, postupne aby si človek odoprel všetky pôžitky?
    Ale zase... niekde som čítala, že telo má ísť do hrobu zhumpľované, tak neviem   

    OdpovědětVymazat
  15. [13]: Milá Baruško,
    stévii jsem zkoušela...
    Já piju Magnézii, ovocné čaje ne, ale bylinkové taky nesladím. Místo kávy piju Caro a to sladím stejně jako čaj.
    Čokoládu miluju snad víc než cukr. Teď ujíždím na Ritter Sport s celými mandlemi. To mám normální orgasmus, to by Patočka koukal...

    OdpovědětVymazat
  16. [14]: Milá Fidorko,
    v tom případě mě tam s klidem můžou položit...

    OdpovědětVymazat
  17. Sladké mám ráda, ale v kafi nebo černém čaji snesu max. jednu lžičku, zelený, bylinkový a ovocný nesladím vůbec. Ale řekla bych, že na tom jsi ještě dobře, když jsem viděla švagra, jak si do kafe sype pět lžiček, málem jsem se zvrátila vzad .Mišelinku kolem pasu mám taky, ale jde to pomalu dolů, stačilo přestat žrát sušenky a bílé pečivo .

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Milá Janinko,
    sušenky a bílé pečivo nejím, budu si muset ublížit omezením něčeho jiného, milovaného...

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Držím pěsti, i když vím, že je to sakra těžký. Občas mi totiž ruka se sušenkou nebo rohlíkem ujede a pak je to znát. Nezdá se to, jeden by řekl jenom kousek, ale to tělo to prostě pozná...

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: Dík za podporu, pořád tvrdím, že je to věkem, přechod v dohlednu...
    Upřímně? Jsem rozežraná mlsná koza...

    OdpovědětVymazat
  21. Kafe nesladím roky, piju jen jemně perlivou vodu nebo kohoutovku a čokoládu domů vůbec nekupuju, protože si prostě nedokážu poručit a dokud v šupleti je, tak chodím a ulamuju i kdyby to byla čokoláda na vaření nebo jakýkoli šunt. Je to těžké, ale kdo se jednou dostal na dohled metráku, ten mě jistě pochopí. Co si ale neodepřu, tak když jdeme někam do hospody tak kofolu, nebo malinovku a nebo žlutou limonádu, to miluju.

    OdpovědětVymazat
  22. Já moc sladkého pití nedávám, ale občas nějaký zákusek já ráda :)
    Né každý třtinový cukr je super, už jsme  u nás narazili i na obarvený bílý. A teď najít ten, který není odflinklý. A u nás se používají oba dva druhy. Jeden dáváme na pečení, druhý na sirupy a domácí medy.

    OdpovědětVymazat
  23. [10]: Doufám, že můj svazek manželský bude jako ten tvůj s cukříkem :)

    OdpovědětVymazat
  24. [11]: Proč probha abstinuješ?

    OdpovědětVymazat
  25. [21]: Milá Bev,
    jsi prostě dobrá...
    Já si domů čokoládu taky nekupuju, já ji sežeru cestou...

    OdpovědětVymazat
  26. [22]: Milá Joino,
    po zkušenostech s okurkovým salátem a vzhledem k ceně třtinového, mám taky doma i bílý, který dávám do těsta na pečení.

    OdpovědětVymazat
  27. Faldíky jsou fajn, aspoň se dají pěkně přebírat ... a obalený zadeček je supr, neuděláte si modřiny na břiše   
    Zkus javorový sirup a med.

    OdpovědětVymazat
  28. Nekdo to rad sladke...outne se asi stejně po trtinovem, jako bilem cukru...

    OdpovědětVymazat
  29. A jéžiš, jsem ve spamu... asi nějaká cukrová lobby

    OdpovědětVymazat
  30. [28]: Milý Glosátore,
    nejsem příznivkyní přebírání faldíků... Medem občas sladím, sirup vyzkouším...

    OdpovědětVymazat
  31. [29]: Milý Jane,
    jen jsi mi potvrdil dávné tušení...

    OdpovědětVymazat
  32. [30]: Milá Vendy,
    jak jsi to zjistila...?
    Furt tomu tady nerozumím...

    OdpovědětVymazat
  33. Soucítím, taky sladím jen třtinovým, cena je v pohodě, čekám na akce! sice jsem vysoká, ale váha 64 se mi už nelíbí, hlavně proto, že zásadně přibírám na břiše. Mám větší břicho než mý těhotný kamarádky, asi abych mohla mít depresi dvojnásob

    OdpovědětVymazat
  34. Páč mi to napsalo že jsem ve spamu. Takže ten koment bys měla mít buď v mejlu, pokud máš nastavené upozornění do mejlu, anebo musíš najet do článků a kliknout na článek a pak si kliknout na komentáře a tam sjet dolů a ten můj spamovej bude červenej. Pod ním pak máš buď možnost Zablokovat návštěvníka nebo Publikovat. Když klikneš na Publikovat objeví se pod článkem už normálně.

    OdpovědětVymazat
  35. [34]: Taky čekám na akce, naposledy jsem si nákupem vyrobila tříselnou kýlu...asi..
    Já moc vysoká nejsem, 170 cm, ještě neumím břicho zatahovat a teď to vlastně už ani nejde... Klasická bába Přechodová.

    OdpovědětVymazat
  36. [35]: Nemám tam žádný červený...do mailu mi přišel jen ten, jak si stěžuješ na spam.

    OdpovědětVymazat
  37. A zase, zase do spamu. grrr... už nic nepíšu!

    OdpovědětVymazat
  38. [37]: Zkus kliknout na zobrazit smazané komentáře nebo něco na ten způsob tam bude. Někdy se to schovává tam.

    OdpovědětVymazat
  39. [38]: On hlavně zas blog nějak blbne. Mně se v adminu některý komentáře nezobrazují, přitom na blogu jsou - a naopak

    OdpovědětVymazat
  40. [15]: Riter sport s celými mandlemi a Patočka k tomu, orgasmy dva - co ty na to?
    Věřím, že již stojí za dveřmi.
    Tedy Patočka!

    OdpovědětVymazat
  41. [41]: Milá Sugr,
    raději zvlášť, aby ta čokoláda vážně nebyla lepší...

    OdpovědětVymazat
  42. [39]:,[40]: Holky, díky,
    nic tam nikde není...blog si dělá, co chce.

    OdpovědětVymazat
  43. Sladím všechno, jenom vodu z kohoutku a pivo ne Od vstupu do stavu důchodcovského mám ráda ke kafíčku něco sladkého, dřív mě to nebralo, teď prostě musím. Tělo si řekne samo, já mu naslouchám a plním jeho přání. Paradoxně je moje váha dlouhodobě o nějakých 5 kilo nežší než v době pracovního procesu. Nerozumím tomu, ale jsem za to moc ráda   

    OdpovědětVymazat
  44. [44]: Milá Evo,
    to mi ani nepiš. Já snad Tvůj komentář smažu... Život je opravdu nespravedlivý. Já kávu nepiju, ale po každém jídle mám chuť na sladký. Tělo si taky říká, ale to moje TLOUSTNE...

    OdpovědětVymazat
  45. Pár let už to možná bude, co používám třtinový. Právě proto, že to je tak akorát lžička do Cara, tak proč ne. Občas se rozšoupnu a udělám si z něj i ovesný sušenky. Teď o víkendu jsem se taky rozšoupla a čtvrt kila dala do meduňkovýho sirupu.
    Bílej mám doma ale taky.... pro návštěvy Doma to nechtěj, že je to drahý a že je to vlastně jen obarvený bílý cukr (ne, že by takový neexistoval, ale já fakt kupuju třtinový cukr(cane sugar)), tak prosím
    Ale jestli ti třtinový cukr jako sladidlo přijde drahý... koukni se na bezkalorický "cukr" jménem Erythrit. V tom teď jede Martin, tak mám přehled.

    OdpovědětVymazat
  46. Nooo jooo , sladký čajíček s citronem, ten jsem vždy milovala.
    Teď už moc nesladím, moje tělo si cukr nevyžaduje   
    Ale kávičku jednu lžičku třtinového cukru nebo medu si ještě dám

    OdpovědětVymazat
  47. [46]: Milá Martinko,
    kupuju Réunion Very Dark, píšou třtinový cukr, tak snad se jim dá věřit. Přesvědčila jsi mě, že cena není tak hrozná...podívala jsem se na ten Martinův...

    OdpovědětVymazat
  48. [47]: Milá Marcelo,
    Tvoje tělo Tě má asi rádo. To moje je děsná mrcha, kromě cukru vyžaduje spoustu dalších věcí, třeba sushi, bohemku apod.

    OdpovědětVymazat
  49. [49]: Moje tělo si dělá co chce , zase si vyžaduje třeba hořkou čokoládu a jiné sladkosti
    Tak mi řekni co je horší
    A neříkej, že budeš vypadat jak kuželka při 61 kilech
    Já mám 64 kilo a ještě bych klidně mohla přibrat

    OdpovědětVymazat
  50. [50]: 61,5...! Lezou mi ty špeky na záda a tím, jak jsem jinak celkem štíhlá, vypadám fakt těhotně...
    Kdyby se aspoň něco přesunulo do prsou, ale to ono ne...

    OdpovědětVymazat
  51. [51]: Pardon 31,5
    Ale jinak to máme  stejné a někdy mě to fakt štve

    OdpovědětVymazat
  52. [52]: Já prostě nemám žádnou vůli...řeknu si, že už nebudu večer nic jíst. Pak se mě zeptá dítě, jestli si s ním dám sushi nebo si jde pro pizzu a já si kousek vezmu....

    OdpovědětVymazat
  53. Musíš se na sebe naštvat, pak to půjde. Tedy u mě to tak fungovalo a snad ještě funguje, když od ledna necukruju. Záchvaty po sladkým mám, ale občas si ho prostě dám. Tvoje váha je legrační, neboť je krásná, já měla o deset kilo víc, dnes je 5 dole. Prostě se naštvi, já už tak přestala i kouřit. To se to kecá, co...

    OdpovědětVymazat
  54. [41]: To byla moje vášeň - mléčná Ritter!!Nebo kokosová, marcipánová..

    OdpovědětVymazat
  55. A krásně voní, třtinovej...
    Já sladím fruktózou nebo medem. Zkusilas někdy med do kafe?
    Nechci se tu nijak camrat, ale můžu vesele sladit a hubnout

    OdpovědětVymazat
  56. [56]: Milá Zdeni,
    já si ten cukr furt omlouvám, jakože málo radosti v životě...ale teď už je to vážný, nevejdu se do oblečení. Omezím jídlo a sladké večer, ráno se musím nastartovat... [57]: Dnes jsem si ji objednala u Prvorozeného jako dodatečný dárek ke svátku matek...

    OdpovědětVymazat
  57. [58]: Milá Meduňko,
    kávu nepiju, a když jsem ji pila, med mě teda nenapadl...
    Sladíš a hubneš...? Tebe asi taky smažu...

    OdpovědětVymazat
  58. [25]: No právě že moc ne, kdybych byla tak dobrá, tak se nikdy na těch pětadevadesát kil nedostanu.

    OdpovědětVymazat
  59. [60]: Míšo, kdo maže, ten jede, zvláště tady na Blogu cz., kdo s tebou nejede a nesouhlasí, hned maž! Pak budeš nejlepší. Kdo ví, jestli né ještě lepší.
    Sladit medem? Hm, zkoušela jsem nejen já a úžasně se po něm přibírá, med je přeci tak sladký...   [57]: Jo! Kokosová Ritter! To je něco!

    OdpovědětVymazat
  60. [61]: Jasně, ale podívej se kolem sebe, kolik ženských už s váhou nic nedělá/nezvládá/neřeší...a je jim třeba třicet...

    OdpovědětVymazat
  61. [62]: ...se tu nikdo nebude vytahovat....
    Kokosovou jsem nikdy neměla, mám mezery...!

    OdpovědětVymazat
  62. chááá jsem tu dlouho nebyla a o hodně jsem přišla!

    OdpovědětVymazat
  63. [66]: Milá Helgo,
    o cukru se psalo úplně samo..!
    Když miluješ, není co řešit.

    OdpovědětVymazat
  64. Včera jsem se vážila. Mám 61,5 kg, jako když jsem byla před porodem. Nejsi ty já? Píšeš totéž. A já nesladím nic, ani kafe, piju neslazenou vodu a minerálku a sladký moc nejim. Takže ono to tím nebude. To spíš tím věkem, takže klidně slaď a jinak, třtinový cukr je ve výsledku prý to samé, co řepný. Jen je dražší.

    OdpovědětVymazat
  65. [68]: Milá Nem,
    furt jsem si myslela, že to slazení s drahým cukrem omezím, ale vono nic... Asi to vážně bude staroba...

    OdpovědětVymazat
  66. I u mne. Jo, přechod je zmetek nepřejícnej

    OdpovědětVymazat

Zazvonil zvonec