pondělí 15. října 2018

Tatarák

Pozvala jsem všechny na tatarák. Úplně všechny, ale Ex a babička Hela nemohli. Léty vychytaná akce. Židle dle potřeby dodá naše krásná sousedka Monika. Pro maso jezdím k řezníkovi do Dlouhé ulice, umíchat ho umím dobře a topinky pro jistotu dělají kluci. Nějak jsem ani nepředpokládala, že by Prvorozeného nová slečna tatarák nejedla. Ona by se vůbec nějaká vegetariánka nebo veganka v naší rodině nechytala. Prvorozený měl přijít dříve, Vendulka že dorazí později z práce.

Po zazvonění na domovní zvonek se raketovou rychlostí přiřítil Bong, že štěkal na celý barák snad ani nemusím psát, naštěstí bydlím v prvním patře. Dveře jsem nechala otevřené pro syna a vítala se se psem bouřlivě slovy Ty náš kočkomrde. A vítala jsem se dlouho. Najednou Druhorozený potichu říká Je vážně děsně malá. Kdo? Vendula, stojí v předsíni. Ach jo. Trapas hned na úvod, nakonec přišli najednou. První kolo topinek dělal Druhorozený, něco spálil, tak ho vystřídal Prvorozený a taky spálil. Naštěstí kupuju vždycky dvě malý šumavy. Kromě tataráku umím i skvělou svíčkovou, ale topinky mě pokaždý dostanou. Nechápu.

A jak se mi Vendula líbila? Líbila. Ale já tyhle informace sem psát nesmím, stejně jako Prvorozený už nesmí svým slečnám dávat odkaz na můj blog.

73 komentářů:

  1. Hmm, tatarák. Bodnul by. Já si dělám z lososa. A smažím si k němu veku....

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Milá Vendy,
    ten si občas dám někde v dobré restauraci. My doma hovězí a plzeň...

    OdpovědětVymazat
  3. Tento pokrm jsem ještě neochutnala a nevím jestli budu mít odvahu. Raději bych si, ale dala tu svíčkovou :)

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Milá Joino,
    všechno je jednou poprvé. Záleží na tom, jaký máš vztah k masu celkově...

    OdpovědětVymazat
  5. Tatarák jsem zkusila jednou a taky naposled. Prostě mi to nechutná a tečka.
    Vendulka jistě slyšela vítání se psem,
    ty náš kočkomrde   Ahjo

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Milá Marcelo,
    to si piš, že mě slyšela. Já jsem prostě dáma každým coulem...

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Prcám na tabulky...
    Ale dneska jsem zase začala vyplňovat, musím, jsem fakt čuně.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak to jsem neměla třicet let v hubě
    Moc bych ti přála, aby se ta první návštěva zrcadlila do těch dalších, u mne nadšení po první skončilo a už se neobnovilo a bojím se, že ani neobnoví, nějak jsme se pro sebe s panem přítelem nenarodili a sympatičtí jsme si navzájem      / nepřemlátila to ani vnučka/

    OdpovědětVymazat
  9. [10]: Milá Blondýnko,
    nechci to zakřiknout, jasně, první vyhrání z kapsy vyhání.
    Taky už nechci do ničeho zasahovat...Jsem jen přihlížející divák jeho života. Můžu jenom fandit nebo bučet...

    OdpovědětVymazat
  10. Vzpomněla jsem si, jak jsem se u Ex. rodiny dostala na černou listinu hned první den kvůli mému stravovacímu stylu. Ještě dlouho po našem rozchodu vzpomínali na to, jak děsná jsem byla, když jsem odmítla sníst při grilovačce 2 kila masa, jako každej z nich.

    OdpovědětVymazat
  11. [12]: Milá Kačenko,
    a věříš, že jsem si na Tebe vzpomněla, když jsem to psala...?
    Holt bys dostala topinky a lilkovou pomazánku (kupovanou)...

    OdpovědětVymazat
  12. [13]: Věřila. Hm, to nezní špatně. Tu jsem zrovna minulý týden poprvé ochutnala a uspěla.

    OdpovědětVymazat
  13. kočkomrd    tak tím by u mně budoucí tchyně zabodovala a tatarák, ten miluju! Ten je nenahraditelnej

    OdpovědětVymazat
  14. Ach vzpomínky z mládí ….. tatarák a vínko ve vinárně Kosovo v Dejvicích … to se nám to studovalo se stýpkem a spoustou volného času … tatarák, víno a zpěv

    OdpovědětVymazat
  15. Je fakt, ze neznat te, tak kockomrd teda nevim nevim... ale ten tatarak by to asi prebil Tatarak je skvelej. Moje mama teda zvraci jen slysi to slovo, po ni jsem tu lasku k nemu asi nepodedila.

    OdpovědětVymazat
  16. Ježíš, to jsem v životě nejedla...ani to nemůžu vidět, jak to někdo jí!:)Škoda toho informačního embarga na Vendulku :)

    OdpovědětVymazat
  17. Tatarák můžu, máme ho rádi. Dokonce máme takovou tradici, den před Štědrým dnem nesmí chybět. Pivo samozřejmě také ne

    OdpovědětVymazat
  18. [15]: Milá Meduňko,
    za to vošklivý jméno si Bong může sám, snažil se na chalupě zprznit kočku...

    OdpovědětVymazat
  19. [16]: Milý Glosátore,
    tak my s plzní a rozhodně bez zpěvu...

    OdpovědětVymazat
  20. [17]: Milá Martinko,
    máma přišla taky... My tatarák můžeme všichni, včetně Ex a Extchyně (babička Hela)...bohužel ségra s rodinou je daleko, ti si dávají taky.
    Snad mi bude slovník prominut a Vendulka si zvykne.

    OdpovědětVymazat
  21. [18]: Milá Bloudičko,
    Prvorozený sem moc nechodí, zatím nic neříkal. On byl problém s Markétou II, ona se tady po rozchodu informovala...

    OdpovědětVymazat
  22. [19]: Milá Evo,
    to máte moc hezkou tradici.
    Moje tradice tento den je pouze příprava bramborového salátu u pohádky Anděl Páně...

    OdpovědětVymazat
  23. Já myslela, že je tu nový Tatarák, jako Patočka a Úžasný a on je to žvanec!
    Já, coby děvče z Moravy, bohužel žijící v Praze jsem tatarák nikdy neměla, neměli jsme ho ani nikdy v rodině a ani ho nikdy nikdo doma nemáma. Nevím proč, jsme vždycky považovali Tatarák za mleté syrové (hodně kvalitní a drahé) maso, v souvislosti se syrovým vajíčkem a česnekem za jídlo "honorace". Takže ho znám jen z obrázků a nyní z vyprávění od Tebe. Děkuji za ně. (Tedy tvé seznámení).

    OdpovědětVymazat
  24. [25]: Milá Sugr,
    myslím, že mě co se týče mužů velmi přeceňuješ...
    Tatarák mě naučili jíst rodiče a já zase své děti...
    Dříve (rozuměj dávno)se tatarák prodával v bufetu u kina Blaník za deset korun...

    OdpovědětVymazat
  25. [26]:
    Tak to byl asi jiný Tatarák, než ten z toho nejlepšího a nejdražšího hovězího masa, i když nevím v kterém to bylo roce, zda 10 kč, nebyla pálka?   
    Ale když jsi padesátka a předpokládám, že jsi se necpala tataráky hned při zrození, tak to bude tak 20 let a to byl fakt zadara. Jen to kino Blaník tam tehdy nebylo.
    Jo a nepřeceňuji tě, dostalo se mi zvěsti, že máme něco splečného od osoby, která měla tu čest s tebou, takže..., nestyďme se za to.

    OdpovědětVymazat
  26. [27]: Bylo mi cca 12 let, takže před čtyřiceti lety... a kino tam rozhodně bylo...

    OdpovědětVymazat
  27. Dobrý oslovení! A slečně se teda taky líbilo? Nebo je to tajemství?

    OdpovědětVymazat
  28. [29]: Milá Userko,
    ten pes moc dobře věděl, proč mu tak říkám...
    Vendulka snad taky spokojená, ale ona je velká (malá) bojovnice v tom dobrém smyslu, taky jsme se spolu hezky cinkly...

    OdpovědětVymazat
  29. Já tatarák nikdy nejedla a ani mě nějak neláká, co se týče topinek, ty umím luxusní, dle slov mého budoucího tchána nejlepší na světě

    OdpovědětVymazat
  30. [31]: Milá Katko,
    tak my si Tě příště najmeme na topinky... Jak je nás vždycky hodně a dlouho jsme se neviděli, ten kdo smaží se málo soustředí...

    OdpovědětVymazat
  31. " Když nedávno přišel jsem ke  strýci,
    cos  na  stole  roztloukal palicí !... řvu :  " To bude  dobré !  ať visím !
    něco mi  říká :  ,, Čichni si ,, !Ač bratranci křičejí : ,, Sedni si ,,
    ...já  přesto  tam  nastrčil palici...
    Strýc  ,,mlaskl,,  mě  přes  šišku palicí !
    Kurwa ! ( křičím )  " Pěkně  mně  flák !!"" Wole !  já  roztloukám tatarák !
    Musí být roztlučen, na samé bláto !
    Už budem jísti, seď, půjdem na  to !"..... hovoří  chlapec :  " Seru ti na  to !"" Přijď   zítra!!"  ( křičí strýc ),  vem  sebou  tátu !"Hoch rozčilen !  sáhl.... " Mám v kalhotách bláto !
    Toť vinou strýce , já podělal  se !"Hoch do kalhot sáhl, a vším, co v nich našel,
    pomazal kliky uvnitř  a  zevně
    a  utíkal domů, skákal jak  jehně !... když strýc  si šel ulevit  na zápraží,
    zděšen je, co vidí na obou pažích !
    řve :  " Hajzl  můj bratr ...  i  s  jeho  frackem !!"" Otče !"  řvou  bratranci :  " Komín jim zacpem" !
    " Jdu také !!"  ... "Já  dveře jim pomočím !"... vyrazili  kol půlnoci ...

    OdpovědětVymazat
  32. Tatarák jsem ještě nejedl a ani mě to neláká, vypadá jako syrové maso a tygr nejsem :).

    OdpovědětVymazat
  33. [33]: Milý Fredy,
    jsem velmi potěšena Tvojí básní...
    Maso na tatarák máme dvakrát semleté. A vztahy v naší rodině jsou korektní...

    OdpovědětVymazat
  34. [34]: Milý Miloši,
    ono to je syrové maso...
    Jen ochucené.

    OdpovědětVymazat
  35. Tatarák miluji! Málokde mi nechutnal. Jo, na jednom místě - restauraci nechutnal, to si budu pamatovat navždy. Jo a dělám jen pro mne a maminku, nikdo jiný doma to nejí.
    Jinak - pěkně jsi oslovila Bonga! Jo, návštěva Tě poznala, ještě než jsi jí řekla jediné slovo!

    OdpovědětVymazat
  36. [37]: Milá Lotty,
    vítejte s maminkou v Klubu milovnic tataráku...
    No, před Vendulkou jsem si maličko uřízla ostudu, ale ona byla moc milá.

    OdpovědětVymazat
  37. dostala jsem ale hroznou chuť na tatarák a gratuluji k seznámení, ideálnější to být nemohlo

    OdpovědětVymazat
  38. ...v poslední době bývá často na Zemi to třesení,takže snad se to nějak utřese.To chce klid.Jinak tatarák možu....

    OdpovědětVymazat
  39. [39]: Milá Helgo,
    seznámení přesně v mým stylu. To prostě nevymyslíš. Bydlíš daleko, pro Tebe je moje řeznictví daleko, ale určitě máš taky svoje...

    OdpovědětVymazat
  40. [4]: Maso by bylo O.K. Ale co ta případná další "zvířátka" - a jejich zárodečky?!

    OdpovědětVymazat
  41. [40]: Milý Johane,
    už jsem si říkala, že jsem Vás dlouho na blogu neviděla.
    Zasteklo se mi...

    OdpovědětVymazat
  42. [34]: Jak jako vypadá, to JE syrové maso!

    OdpovědětVymazat
  43. [43]: Milá Dorinko,
    Tebe tu taky ráda vidím...
    Nakupuju v tomhle řeznictví už několik let. Tatarák jím asi 40 let a zatím dobrý...

    OdpovědětVymazat
  44. [45]: A co hubená. Hubená jsi? (diagnostika tasemnice).

    OdpovědětVymazat
  45. [46]: Né, hubená určitě nejsem. Zase jsem o víkendu prasila, nepsala do tabulek, sice to byl víkend cvičící (ještě napíšu článek), ale vůbec jsem se nehlídala, tak zase plzně a Mistr Jäger...a jsem zpátky na 60,5 kg na 170 cm. Chtěla bych mít konstantních 59...
    A při tasemnici jsou i bolesti, ne...?!

    OdpovědětVymazat
  46. [47]: Příznaky být nemusí - a zejména pak na počátku.Co blbneš? TO je normální BMI!!! Sice BMI se v poslední době zatracuje a měří se spíš obvod pasu (vygoogli si)ale stejně doporučuju: Hoď se do klidu a dej si pohov.

    OdpovědětVymazat
  47. [48]: Ano, obvod pasu to je to, co mě sere... Ten prostě není, já mám chlapeckou postavu, postavu asi jako teploměr...
    Jsem v klidu, právě jsem vypila jedno pivo, ale mám ho zapsané v kalorických tabulkách...

    OdpovědětVymazat
  48. [49]: Hele, víš co říká Dorinka pacientům, ne? Pokud nezměníš stravu TRVALE, tak se na nějaký tabulky vys. vykašli.

    OdpovědětVymazat
  49. [50]: Já určitě změním stravu trvale, jen mi musí zůstat:
    čokoláda
    čaj s cukrem
    pivo
    rybízový víno
    Mistr Jäger
    občas KFC
    Aby se mi tam tohle všechno vešlo, jsem ochotná se i hýbat...

    OdpovědětVymazat
  50. Kočkomrde? Vzpomínka na Zálany?
    Tatarák jsem nikdy nejedla, asi nikdy nevypadal tak, že by mě to nadchlo. Naposledy to byla taková řídká polévka, která ve mně zabila poslední špetku zvědavosti .

    OdpovědětVymazat
  51. [52]: Milá Janinko,
    přesně tak. Já mu ten bezesporu sexuální útok na kočku nemůžu nějak odpustit...
    Tvé špatné zkušenosti s tatarákem Tě omlouvají.

    OdpovědětVymazat
  52. [32]: tak to je v tom, na to se člověk musí pořádně soustředit a chce to péči

    OdpovědětVymazat
  53. Tatarak jsem měl rad v pubertě, teď už bych su ho asi nedal...

    OdpovědětVymazat
  54. [55]: Proč, změnily se Ti chutě...?

    OdpovědětVymazat
  55. Tatarák som už jedla a chutil mi. Lenže v poslednej dobe mám nejaké psychosomatické problémy z toho surového mäsa
    U toho tvojho řezníka v galérii "večeře od řezníka" ma zaujala tzv. Jedlá svíčka... čo to tak asi je?

    OdpovědětVymazat
  56. [57]: Milá Fidorko,
    na večeři bych tam nešla, strašně málo místa, nepohodlí a žádné soukromí.
    Tak svíčku taky nevím...

    OdpovědětVymazat
  57. Tataráka miluju. Fakt jo...
    A abys věděla, podařilo se mi říct synkovi "tak kde máš tu svojí pipinu, co nezdraví?" a ona stála za ním. Jen opět nepozdravila, tak jak jsem to asi měla vědět?

    OdpovědětVymazat
  58. [59]: Ó, milá Baruško,
    tak to jsi teda rozhodně lepší....

    OdpovědětVymazat
  59. Nic proti tataráku, ale já bych si dal raději tu svíčkovou.

    OdpovědětVymazat
  60. [61]: Milý Moe,
    budu s Tebou příště počítat...

    OdpovědětVymazat
  61. [62]: Oooo tak to si nechám líbit! Mňam. Těžko říct, proč mám po návštěvě tvého blogu většinou hlad.

    OdpovědětVymazat
  62. Tak ale teď jsem dostala chuť na tatarák!
    Topinky mi taky dělají problém. Já je teda nikdy moc nedělala, nejsem úplně topinková, ale co jsem teď na vysoké a bydlím na bytě, stávají se stále častějším jídlem - sama totiž nesnim chleba, ten ztvrdne a já pak nevím, co jiného s tím. Už jsem si ale na spálenou chuť zvykla.

    OdpovědětVymazat
  63. [63]: Protože já to jídlo hrozně řeším a dost o něm píšu...

    OdpovědětVymazat
  64. [64]: Milá Zuzano,
    a to tu ani nemám fotku...

    OdpovědětVymazat
  65. Všechno nejlepší a spoustu tataráků přeju!

    OdpovědětVymazat
  66. Milá Bloudičko,
    díky moc, tatarák bude, je co se všichni sejdeme. Prvorozený moc pracuje...

    OdpovědětVymazat
  67. Tataráky dělali kdysi v každé lepší resturaci nebo denním baru. Uměli jsme ho dobře udělat i doma. Dnes je pravá hovězí svíčková téměř nedostupná ...   

    OdpovědětVymazat
  68. [70]: Milý Mirku,
    ona ta pravá svíčková je, ale je tak strašně drahá...
    Já kupuju zadní dvakrát semleté. Krásné světle rudé voňavé maso bez jediné bílé nitky.

    OdpovědětVymazat
  69. Tatarák nejím, ale svíčkovou jo Hlavně, že se setkání vydařilo.

    OdpovědětVymazat
  70. [72]: Milá Sluneční,
    tak svíčková je prostě klasika, ale ten tatarák je zase hned...
    Už jsme se s Vendulkou ještě dvakrát viděly, jednou i na pivku, je opravdu moc milá...

    OdpovědětVymazat

O konturce