středa 10. května 2023

Matky & synové

V sobotu ráno v devět hodin volala Soňa z Teplic nad Metují, že se chystá do Prahy. Jsem ostuda, ještě jsem se slastně povalovala v posteli. V poslední době moje nejoblíbenější činnost. Hned po jídle. Občasný sex nestojí za zmínku. Měla jsem fakt radost, protože jsme se dlouho neviděly. Dopoledne přišel Prvorozený smontovat druhý rošt nové postele. 

Postupně si v bývalém dětském pokoji zařizuji ložnici, nejdřív jsem půl roku čekala, až mi správní firma vymění rozbité okno, které se vyrábí na zakázku, pak přišli malíři, pak jsem si koupila postel v Ikea a pak jsem střídavě prosila kluky, aby mi ji přišli smontovat. Matka dvou synů! Něco asi dělám špatně, sousedka má dvě dcery a když něco potřebuje, přifrčí některý zeťák. 

Měsíc se tu válelo pět velkých krabic, než došel Patočka. Už pochopil, že je pro mě zajímavý jen, když přijde s vercajkem. Složil postel a jeden rošt, pak ho opustily síly. Není divu, rošt se skládal po jednotlivých prkýnkách. Střídavě jsem prosila syny, aby přišli smontovat druhý rošt. Od obou jsem si vyslechla opovržlivé poznámky na Patočkovu výdrž.

Teď tedy Prvorozený v nevěřícím údivu kroutí hlavou nad ikeáckým plánkem a složeným roštem. Jak mohly Patočkovi zbejt dva zámky? No jo, inženýr! Synek opravil první rošt, složil druhý. Když chce, tak je i šikovný. A protože od druhé třídy kamarádí se Soniným Lukášem, věděl, že jeho máma přijede na víkend. A Lukáše napadlo vzít nás, matky, do mexické Barabizny na Zbraslavi, kde spolu byli kdysi s přítelkyněmi, dnes už bývalými. Akce Matky & synové. 

Synci nás do restaurace dovezli auty, prvotřídní servis. Setkání bylo opravdu bouřlivé, až se ostatní hosté ohlíželi. Smažené jalapeňos s čedarem, Nachos con Queso, biftek, Vepřové Chivay. Samý mexický dobroty, jen to pivo jsme měli české. Soňa poznamenala, že jediná výhoda stáří jsou dospělé děti, které tě občas někam vyvedou. Na závěr jsme si ještě poručily panáka Legendaria, který mě naučila pít Adélka z práce. Chutná úplně stejně dobře jako Božkov, ve kterém jsem měla namočené rozinky do štrůdlu.





13 komentářů:

  1. Ahoj Míšo, zdravím. Já jsem máma tří synů, takže rozumím... O montování z Ikea bych mohla napsat seriál. Už bych to nikdy nesvěřila mýmu mužskýmu. Jednou měl smontovat komodu, nejdřív si asi hodinu prohlížel návod a hekal u toho - prý tolik bodů ! Prosím Tě, vždyť tam počítají za jeden krok rozbalení balíku a za druhý že vezmeš do ruky prkno :o), říkala jsem já. Pak jsem odjela a to jsem neměla dělat. Prkna dal obráceně, naruby. Nepasovaly mu šrouby, tak si přinesl vrtačku a hezky si provrtal svoje nové díry, velké díry. V zapětí to zjistil, dal prkna tak jak měly být. No jo, ale tam zbyly díry od vrtačky, jako na přední straně šuplíku !!! Na můj dotaz, co to má znamenat - prosím Tě, Ty s tím naděláš, tak si tam něco nakresli... Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Lenko,
      rozesmála jsi mě v buse cestou do práce.
      Na druhou stranu neznám žádnou jinou ženu, která by dokázala díry kreativně zpracovat ... :)

      Vymazat
  2. Původně jsem chtěl přičinit nějaký veselý komentář o lidské zručnosti, ale pak jsem si vzpomněl, jak jsem si dával dohromady křeslo k psacímu stolu, a chuť si z někoho utahovat mě rázem přešla :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Petře,
      dávala jsem dohromady kónický stolek na kytku a nevím jak, ale povedlo se mi ho sešroubovat obráceně a hrozně jsem se divila, proč je tak vratký :-D

      Vymazat
  3. Musím říct, že s tím Patočkou jsi mi nahrála na smeč. Já myslela že si vercajk nosí sebou imrvére, i když! Chápu že v tvé přestavbové současnosti je pro tebe přitažlivý zcela jiný vercajk. Jinak, synek mě nevyváží nikam, ale zas musím říct že kupuje pro mě lístky na takové akce jako koncerty Čechomoru nebo OH. Na večeři tedy nikdy a výlet jeho veteránským kabrioletem mi slibuje od doby co si ho pořídil, což už bude taky skoro nějakých pět let. Skládání severského nábytku je zkouška toho, jak pevné je manželství či rodinná pouta. Sice je to pro absolutní blbce (pokud tedy je návod správně vytištěný) ale opak je pravdou. To jsem zjistila když jsme nedávno skládali můj nový pracovní kout. Ale kupodivu jsme se u toho ani nezabili. Tak nevím jestli to je známkou toho že už jsme si tak nějak šumák nebo nějakého zmoudření.... ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vendy,
      čekala jsem, že vercajk budeš komentovat :-D. Už Tě fakt znám dobře.
      Já na koncerty moc nechodím, já mám ráda jídlo!
      Gratuluju k manželskému zmoudření, já takovou trpělivost neměla.

      Vymazat
  4. Mělas napsat, od té doby, co jsme rekonstruovali byt, mám místo jedné ruky šroubovák a místo druhé kladivo :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janinko,
      neříkej dvakrát, není všem pracovním aktivitám konec :-D. A v lednici bubliny, bílé víno, Bailey's, Mistr Jäger a Becherovka. Červené je ve špajzu. No, myslím, že bychom se nejdříve na uvítanou pořádně zlískaly :-D.

      Vymazat
  5. Ty snad nevïš, ze manuáliy v tištěné i vizuální podobě jsou především pro ženy :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zahrado,
      hned na začátku byli namalovaní dva panďuláci, tak jsem se dál nedívala :-D

      Vymazat
  6. Je to zvláštní. Mně také raději pomůže zeťák. No ale když si syn najde čas nebo chuť, tak také umí vzít za práci. Tak vám maminkám kluci udělali radost. Paráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Majko,
      byl to úžasný večer.
      Když se vzpomenu, co s oběma bylo starostí! Tak jsem si toho panáka na závěr vážně zasloužily!

      Vymazat

O konturce