neděle 18. června 2017

Mlčeti zlato

Alice znuděně zívla a protáhla se na kancelářské židli. V deset snědla dopolední svačinu, v jedenáct odpolední svačinu, ve dvanáct oběd, který si přinesla z domova. Těstoviny s cuketou a kuřecím masem. V jednu byla připravené odejít, ale to samozřejmě nemohla, protože pracovní doba jí končí až v pět hodin. Zapsala a roztřídila doručenou poštu, připravila tu k odeslání, objednala si nákup v Koloniálu a přečetla Plesk. Fakt dřina. Po práci byla domluvená s Marcelou že se staví u ní doma na pokec a kousek vína.

S Marcelou se znaly takových let, že je raději nepočítala. S dětma chodily společně na písek, bydlely kousek od sebe. Prostě staré staré kámošky. U Marcely žádné novinky, jako obvykle. V kuchyni se mihnul její osmnáctiletý syn. Ahoj Míro, jak se máš? De to. Máš nějaký děvče? Ne. A nějakýho chlapce, zeptala se Alice trochu přidrzle. Mám Petra, odpověděl a podíval se na ni takovýma psíma očima. Marcela ztuhla. Míra se rychle protáhl kolem, sebral klíče z botníku a práskl dveřma. Vždycky to byl takový hubený, tichý klučík a nezdálo se, že by si dělal srandu. Marcela zběsile mrkala, jako by nevěřila vlastním očím a přitom šlo vlastně o uši. Konverzace nad dvojkou bílého se nějak zasekla. Alice se nechtěla vyptávat a tak se celkem rychle odporoučela.

Druhý den volala ubulená Marcela, že Míra vážně využil její nejapnou otázku ke svému coming outu. Prý nevěděl, jak jim to říct. Není divu, znala Mirka jako poněkud despotického otce, který Míru dost válcoval a nejen Míru, ale i dvacetiletou Marcelku a o velký Marcele ani nemluvě. Mezi slzami naznačila, že v téhle dramatické chvíli není u nich Alice vítána, Mirek si teď žádný návštěvy nepřeje. Samozřejmě, pomyslela si Alice, Marcelka je zrovna bez partnera, mohla by se jí třeba zeptat, jestli nemá nějaký děvče!

28 komentářů:

  1. Stará pravda říká, že kdo se ptá, moc se dozví. Já někdy vědět nechci nic, ale jsem zvědavá, tak se zeptám Jó, mlčeti zlato   

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Milá Evo,
    jsem na tom stejně. Zvědavá jak lázeňská veverka a pak mi jde z informací hlava kolem...

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Zvědavá jak lázeňksá veverka? To je dobrý.

    OdpovědětVymazat
  4. Jak moc je zvědavá lázeňská veverka?

    OdpovědětVymazat
  5. Člověk tak nějak vycítí, kdy se může ptát a kdy je lepší mlčet.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Milá Renato,
    lázeňská veverka je zvědavá hodně. Leze po parapetech oken, načumuje dovnitř a když jsou otevřená okna, vleze do pokoje a pokud najde něco dobrého (čokoláda na nočním stolku), ukradne to...

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Milá Iris,
    někdo to vycítí, někdo ne...já jsem taky taková Alice...

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Takže jsi se právě přiznala k tomu, že jsi zlodějka? A ještě lezeš do oken?

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: Dorko,
    že Ty jsi doktorka práv...a jdeš po mně..?! Čokoládu ještě nekradu, ale musím se hodně přemáhat...

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Ne, jsem opravdu jen MUDr., Veverko

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Doktorka s detektivní praxí, cokoliv napíšete na blog, může být použito proti vám...

    OdpovědětVymazat
  12. [12]: Přiznávám, že jsem O NĚCO přesnější, než ostatní.

    OdpovědětVymazat
  13. [14]: Dobrá stěrka! S tebou se člověk skvěle pobaví.

    OdpovědětVymazat
  14. Člověk by měl mít takt, nebo se neptat na věci, do kterých mu nic není. Můj známý má starou dceru, je stará tak, že se jí každý ptá už 10 let, zda má chlapce. Je ale hrdá na to, že je Singl, takže hrdě hlásí, že žádnýho nechce. Někdo umí i z toho, co ke chlubení není, udělat přednost.

    OdpovědětVymazat
  15. [17]: Milá Sugr,
    takt mi taky občas chybí, ale dělat přednosti z nedokonalostí, to si myslím, že mi jde docela dobře...

    OdpovědětVymazat
  16. Zajímavá povídka, skvěle napsáno.

    OdpovědětVymazat
  17. [19]: Milý Saure,
    moc děkuju za pochvalu a jsem ráda, že mám nového věrného čtenáře...

    OdpovědětVymazat
  18. A je tato povídka smyšlená, nebo podle skutečné události?

    OdpovědětVymazat
  19. [21]: Milá Meduňko,
    vymyšlená, parafráze na jeden hloupý vtip...

    OdpovědětVymazat
  20. Velice zajímavá povídka, povedla se ti, je sice kraťoučká, ale stojí za to

    OdpovědětVymazat
  21. [23]: Milá Ortie,
    jsi hodná, je to jen takový krátký sloh...

    OdpovědětVymazat
  22. S tím se nedá než souhlasit. Taky jsem byla párkrát zvědavá a optala se.

    OdpovědětVymazat
  23. [26]: Jak píšu výše, taky se ráda ptám a kdo se moc ptá, moc se dozví...

    OdpovědětVymazat
  24. Nevinná otázka ťala do živého. Dobrý nápad. I to se může stát.

    OdpovědětVymazat

Zazvonil zvonec