sobota 14. dubna 2018

...a zase ta Káča!

Leden se rozběhl s vervou nadrženýho kance. Lidí na poště nebylo tolik jako před Vánoci, ve finále to Káču mrzelo, protože už neměla žádnou výmluvu, proč nejet s Martinem k jeho rodičům na Moravu. A říct, že se jí nechce, že není na nikoho zvědavá, bylo fakt blbý. To uznala kupodivu i ona. S Davidem se viděla až v půlce měsíce. Asi byl někde na horách. Šibalský úsměv v opálený tváři. Tak co ten tvůj Othelo? Pohodil dlouhými vlasy. Vypadal přesně jak Brad Pitt v Legendě o vášni. Káču zašimralo v podbřišku, statečně se nadechla, ale neřekla nic. Není všem dnům ještě konec. Nechala ho stát bez odpovědi u dveří a měla pocit sladké převahy. David okamžitě přesměroval úsměv na Janu a sladká převaha byla ta tam.

Pak přišel povinný víkend ve Vrádišti. Martin se těšil jako malý kluk a kecal Káče nejen do oblečení, ale i do líčení. To si nikdo před ním ještě nedovolil. Díval se na Kačenku zamilovaně a v duchu si říkal, to bude dobrý, jen nesmí moc chlastat, pak je protivná. Jestli si Káča myslela, že její rodná Chotěboř je prdel světa, tak pro Vrádiště neměla ani slov. To nebyla ani vesnice, to byl jenom shluk domů. A shluk jejich rodiny. Panebože, rodiče, prarodiče z otcovy strany, ségra s mužem a třemi dětmi. K dovršení idyly šťastné rodiny ještě čivava Hopík. Proč někdo vyrábí takové vošklivé psy a další si je kupuje? Ti všichni byli na Káču strašně zvědaví a utvořili uvítací špalír. Byla uondaná z dlouhý cesty, upocená, měla žízeň a chtělo se jí čůrat. Martin ji všem pyšně představil, pak zdrhla do koupelny. Ty vole, co tu dělám? Ptala se zoufale sama sebe při mytí rukou. Všichni byli malí a kulatí, ten Martin snad ani není jejich, jediný z rodiny je vysoký a štíhlý.

Oběd. Knedlíčková polívka, svíčková, koláče, pivo, hruškovice. Nejmenší dítě se poblilo, a to mělo jen tu polívku. Hopík na ni upřeně zíral. Nenápadný výslech ze strany potenciální tchyně a švagrové, babka byla zticha, nemá zuby. Co jako svatba, co jako děti, když spolu už bydlíte. S tím společným bydlením měla Káča trochu problém. Martin se nenápadně během ledna nastěhoval a ona si stále nebyla jistá, že to opravdu chtěla. Občas se jí zdálo o Davidovi. Prostřední dítě se pokakalo. Káča se u stolu začala nespokojeně vrtět a to byly teprve dvě. Martin jí moc nepomáhal, ze ségřiných děti byl úplně na větvi a ony z něho. Nejstarší zvrhlo sklenici s limonádou. Já žádný děti nechci! vyhrkla Káča. Zdálo se jí to, nebo Hopík vážně zavrčel?

Celou cestu do Prahy jí Martin vyčítal, že to řekla schválně, že nechce děti. Proč to dělá? Proto, odsekla. Naschvál si ani nepamatuješ, jak se Marceliny děti jmenují, dodal. Všichni od B, vykřikla vítězoslavně. Všichni od D, ty dyslektičko, už jenom nasraně ucedil. A byli doma. Káča chtěla být sama a Martin měl smělé plány, jak ji převychová.

P.S. Pro Klávesničku, která má ráda seriály.

39 komentářů:

  1. Nějak mi to něco připomíná. Asi mě

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: No, neříkej, milá Zdeni,
    že jsi byla takhle na ránu...

    OdpovědětVymazat
  3. Ta scéna v koupelně mi mě připomněla. Taky jsem jednou tak seděla a říkala si, co tam, sakra, dělám

    OdpovědětVymazat
  4. Pobavilo mě to. Dělám teď všechno, jen ne to, co musím. Venku je krásně a já se mučím doma a měla bych děla přípravy na pedagogickou radu, jako jsou návrhy známek a podobně. :-/
    PS: novinky se mi záhadným způsobem podařilo vměstnat na blog Vůbec tam tam položka nechtěla držet, nevim, kde se stala chyba.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Milá Učitelko,
    to je pokračování vánočních povídek, speciálně pro Klávesničku, ta chtěla seriál.
    A díky, už jsem se u Tebe přihlásila k odběru novinek...

    OdpovědětVymazat
  6. "Babka byla zticha, nemá zuby." Teda doufám, že taky nebudu muset jednou ztichnout!

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Milá Dorko,
    tím se nestresuj...to bude až za dlouho...

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: No nevím, Einstein sice popisuje dilataci času, ale já to vidím spíš opačně.

    OdpovědětVymazat
  9. Tak, přepadla mne šílená chuť na svíčkovou, kterou jsem neměla asi čtyři roky a to jako že hodně velká chuť   
    Utíkej Káčo , utíkej, páč máš v zádech velký průser, nikoliv kocoura divokého.
    Stejně to tak dopadne, protože mít motýlky z úplně jinýho chlapa než který se mnou sdílí ložnici, tak to věstí do budoucna velký malér, to mi velký holky už víme.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Milá Blondýnko,
    myslíš na svíčkovou místo na sex s Bradem Pittem...?
    Vařila jsem kotel svíčkové každý měsíc, až se jí Druhorozený přejedl a už ji nechce...

    OdpovědětVymazat
  11. Tu svíčkovou bych si dala, ale toho chlapa hnala 😀😀

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Milá Evo,
    tady se to zase zvrhne v diskusi o žrádle...

    OdpovědětVymazat
  13. no ty jo děkuji moc!!! a taková reklamaten muž je naivní jestli si myslí, že předělá ženskou :-
    ale víš co? já si musím přečíst ty předchozí díly protože si to už nepamatuji

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: Milá Klávesničko,
    seriálem si nenápadně zvyšuju návštěvnost, ale i samostatně jsou povídky srozumitelné... Reklamu Ti udělám ráda, v článku působí víc, než v kolonce oblíbené blogy, kterou nemám, protože by byla asi moc dlouhá...

    OdpovědětVymazat
  15. [3]: Mě zas připomněla shluk rodiny
    Uvítací rodinný sbor, tak mi to tehdy přišlo

    OdpovědětVymazat
  16. [10]: Včera jsem ho viděla v Troji, stejně na ní koukám jen kvůli němu, takže to opravím... sex s Bradem a pak svíčková se šesti     
    Já tu pindám, ale jak vypadá knedlík, no měla jsem ho asi před rokem

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Milá Marcelo,
    díky za komentář, aspoň vím, že nepíšu úplně blbě, že si nevymýšlím hlouposti, ale situace, které se běžně stávají...

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: Líbil se mi ve všech filmech, kromě 12 opic, ale tam byl zase dokonalý magor...

    OdpovědětVymazat
  19. Káča je mi sympatická, zrejme vie, čo nechce, len jej chýba odvaha
    Prosím, prosím, nech tento seriál má ešte pokračovanie

    OdpovědětVymazat
  20. [21]: Milá Fidorko,
    tak já se budu snažit...

    OdpovědětVymazat
  21. Jako ze života! Úplně nejlepší!

    OdpovědětVymazat
  22. Tak tohle mi trochu připomnělo opakované pozvání k rodičům budoucího manžela. Mockrát jsem byla odhodlaná "vejít do jámy lvové", ale pokaždé to skončilo tak, že jsem počkala v nedalekém parku, na roku ulice, nebo rovnou nikam nejela. Po půl roce jsme byli s drahým na výstavě, když on najednou pronesl: "Hele, támhle je moje máma." Zdrhnout nebylo kam. Tehdy už na moje výmluvy nikdo nebral zřetel. Máti se mi až časem přiznala, že na mně ušili boudu, protože chtěli poznat tu, se kterou starší syn tráví většinu času. Byla to prima ženská, což se zdaleka nedá říci o tchánovi.Káče z povídky držím palce, aby včas vycouvala. Nechat se převychovávat, to přeci pro nás holky není.

    OdpovědětVymazat
  23. [24]: Milá Alenko,
    děkuju za moc pěkný komentář.
    Hezky Tě převezli... Taky jsem strašně nerada byla představována, a ne vždy to dopadlo dobře...

    OdpovědětVymazat
  24. Převychování nevydrží, to by musela být jo zamilovaná a to evidentně není. A jestli je to ze života, tak vím konec - a nepovím

    OdpovědětVymazat
  25. [27]: Milá Sluneční,
    když nevím, co psát, vymýšlím si tenhle příběh na pokračování, jak dopadne sama nevím, ale moc mě to baví...

    OdpovědětVymazat
  26. Proboha, ať ta Káča maže rychle pryč... ten příběh mi připomíná jednu scénu z mého života: to jsem se znovu vdala a z druhého vrhu se mi narodily krátce po sobě dvě roztomiloučké ale velmi neposedné děti. No a moje nejstarší dcera z prvního vrhu, tehdy dvacetiletá občas hlídala. Jednou jsem ji napomínala, aby s jejím chlapcem nespěchali se založením rodiny a její odpověď zněla:" Neboj, mami, myslím, že velmi dobrou antikoncepcí je pro mne hlídání tvých malých dětí!"

    OdpovědětVymazat
  27. [29]: Milá Matko,
    Káča je nafoukaná pipina, myslím, že jí život ještě trochu zkomplikuju...
    A děkuju za úžasný komentář...!

    OdpovědětVymazat
  28. [30]: Že "nafoukaná pipina"   
    Už sa teším na pokračovanie

    OdpovědětVymazat
  29. [31]: Vítej v klubu, budu se snažit...

    OdpovědětVymazat
  30. [18]: A kdy jsi měla Brada Pitta...?!

    OdpovědětVymazat
  31. No kdyz jdr neco po nakloněné rovině do kelu, tak to ještě zrychluje...

    OdpovědětVymazat
  32. [34]: Milý Jane,
    myslím, sex s Davidem Káče dopřeju...

    OdpovědětVymazat
  33. [14]: Klávesničko, když je ženská pipka, předělat se nechá. Jen bude trpět Mišpulko, asi jsem měla moc dlouho pauzu, když mi tohle uteklo
    A přemýšlím, že budu psát zdejší historii, protože tady se sejdou takový osudy, že to vymyslet nejde

    OdpovědětVymazat
  34. [36]: Milá Baruško,
    musíš chodit pravidelně, chybíš nám...

    OdpovědětVymazat
  35. [37]: Už se polepšuju
    Rozhodla jsem se krizové období překonat a provádím terapii čtením a psaním

    OdpovědětVymazat

Zazvonil zvonec