středa 4. dubna 2018

Královský slib (2001), ČR

Jsem taková staromilka a nových pohádek jsem vzala na milost jen pár. Pamatuju si jednu štědrovečerní, království bylo na ostrově a princezny mluvily a vypadaly jako kurvy. Musela jsem ji vypnout. Mojí zamilovanou se stal Královský slib, i když není tradiční pohádkou, ale romantickým příběhem bez pohádkových bytostí a kouzel. Pokaždý si televizi pustím a spočinu vlhkým okem, tudíž mě překvapilo velmi nízké hodnocení na ČSFD, jen 54%.

Příběh je velmi jednoduchý, takřka průhledný. Král Maroš Kramár slíbí svému umírajícímu příteli, že se postará o jeho dceru princeznu až dospěje, Klára Issová. Jednoduše ji provdá za svého syna a hotovo. Zdá se. Syn David Kraus je ale mladý nevycválaný pako a ženit se nechce, blbne raději v lese se svým panošem, který je holka Lucie Vondráčková a princezna se mezitím zamiluje do krále.

Nádherná česká krajina, pěkné kostýmy a skvostná čeština, tohle jsou věci, které mě baví. Díky nim se povznesu i nad to neherecký Krausovic polínko. O čtvrthodinku bych film zkrátila a závěrečnou písničku vypinkla úplně, ta fakt nepasuje.


Zdroj: ČT

49 komentářů:

  1. ...jojo.ale co s tím.Snad referendum?tedy pohádkové...   

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Milý Johane,
    nevím, jestli by komunisti souhlasili...

    OdpovědětVymazat
  3. hmm tohle jsem myslím neviděla...ale z CSFD bych si hlavu nedělala, oni tam kritizují cokoliv

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Milá Klávesničko,
    tak to máš velkou mezeru. O Velikonocích byla zase v TV, ale ne ve dvě ráno, jak by Ti asi vyhovovalo...

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: no já vím že byla, mám ji tak v povědomí ale já mám strach koukat na nové pohádky

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: ...tohle je vlastně už stará pohádka...

    OdpovědětVymazat
  7. Já už moc vánoční pohádky a vůbec český pohádky vypouštím.Až na pár výjimek. S čerty nejsou žerty a Andělé Páně. Jinak jsem měla nedávno puštěnou televizi a tam šla pohádková příšernost jménem Řachanda. To neskutečný opajcnutí postav z Avatara (jen místo šmolkově modré měly jarně zelenou barvu,včetně pohybů a střílením z luků) nebo z Hobita či Pána prstenů bylo evidentní a děj no nic moc... navíc byť se mi Polívkovic kluk jako mužskej moc líbí, tady se ponejvíc jeho hraní omezovalo na neustále ječení jak se pořád něčeho lekal.No co budu povídat, pěkných nových  českých pohádek je jak šafránu ...

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: aha pro mě jsou všechny nové co se nenatočily za komunistů:)

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Ježíš, takhle mluví mladá holka...?!

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: jako s Čerty nejsou žerty jsou nepřekonatelné!! "Jéé to je peněz, já si vemu!"

    OdpovědětVymazat
  11. [8]: Milá Vendy,
    tak Řachandu jsem vynechala, už ten název se mi nelíbil... Anděla Páně mám moc ráda, ale jen jedničku.
    Taky je hezký Korunní princ, to je taková klasická pohádka s kouzly a drakem.

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: ...je to rebel...to říkáme v práci...

    OdpovědětVymazat
  13. [10]:  Tak u nás jde buď Jsi drzý čert anebo Máchale, spadlo ti to, zvedni to ....

    OdpovědětVymazat
  14. [11]: Já si to nepustila záměrně, spíš jsem z něčeho přepnula.

    OdpovědětVymazat
  15. [12]:[13]: ano ano, všechny tyto hlášky u nás jedou:) a taky: "který z vás je nejbohatší"

    OdpovědětVymazat
  16. [13]: Máchale, spadlo ti to...to snad říkají úplně všichni...

    OdpovědětVymazat
  17. [11]: Korunní princ?
    Je to ta "Dobrý den" pohádka, s lektvarem zapomnění?
    Tuhle mě stejným tónem pozdravila prodavačka a já šla do kolen. A nějak jsem jí nemohla vysvětlit, čemu že se tak strašně tlemím

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Peckááá, Baruško,
    to je ona. Druhorozený ji nikdy neviděl, ale včera u pexesa mi řekl "Dobrý den" úplně stejně...otáčela jsem furt ty stejný obrázky...

    OdpovědětVymazat
  19. Cožpak o to, Maroš Kramár je kořen i dneska taky bych si ho vybrala radši než Krause.. ale musím se přiznat, že jsem tuhle pohádku ještě neviděla, možná jsem jen občas zahlédla kousek v telce. Taky mě drtivá většina nových pohádek spíš rozesmutní, málokterá stojí za dokoukání. Na tuhle si ale brzo udělám čas

    OdpovědětVymazat
  20. Já jsem zrovna téhle pohádce nikdy nepřišla na kloub... Viděla jsem ji několikrát, obsazení je pro mě v pohodě, ale nějak mi ten příběh nesedl. Znám spoustu hezčích pohádek, třeba právě ten výše zmíněný Korunní princ.

    OdpovědětVymazat
  21. Viděla, slyšela a přežila.
    Mladýho Krause mám ráda a od doby, co velkolepě vyšvihl Rammsteiny, mohu ho třikrát denně.

    OdpovědětVymazat
  22. Neměla jsi to tu fialové ?

    OdpovědětVymazat
  23. [19]: Milá Geheimnis,
    pak napiš, jestli se Ti líbila...

    OdpovědětVymazat
  24. [20]: Milá Lucko,
    je fakt, že Slib je taková romantická konverzačka...mně se právě moc líbí ty dialogy a strašně se mi tady líbí Klára Issová. Taky nejsem vždycky objektivní, že...

    OdpovědětVymazat
  25. [21]: Milá Blondýnko,
    jako herečka David nic moc... [22]: Zkoušela jsem změnit barvu, ale žádná se mi nelíbila, ani ta fialová. Já se zhlídla u Kačenky http://sweetsymphony.blog.cz/
    ale to bych musela i upravit fotky a to já neumím...

    OdpovědětVymazat
  26. Něco se stalo a já už na pohádky nekoukám. Na žádný. Nemám pocit, že bych o něco přišla. [21]: Velmi souhlasím

    OdpovědětVymazat
  27. [26]: Milá Zdeno,
    já si držím Vánoce s pohádkama a letos i Velikonoce, cák jsem po operaci musela být doma a v klidu, tak jsem čuměla na TV a cpala se beránkem (asi dvě kila), čokoládou a pila plzeň a...a vážit se nebudu...!

    OdpovědětVymazat
  28. Ta pohádka moc pohádková není, i v realitě života si vezmou mladé dívenky staré otce.
    I když to jsou tak zvané Zlatokopky a to tato asi nebyla.   
    Hezká pohádka bylo o Zlatovlásce, tam to bylo podobné, akorát že starý otec zemřel co jí chtěl, a ona padla do náruče překrásného herce Štěpánka.

    OdpovědětVymazat
  29. [28]: Milá Sugr,
    on Maroš nevypadal špatně, sice maličko natvrdlej, ale jinak dobrý. Princezna moc na výběr neměla...
    Zlatovlásku mám ráda, když jsem byla malá, nesnášela jsem ty umělý zvířata, ale jak stárnu jsem shovívavější, navíc ty písničky jsou krásný...
    Máme vykoupanýho a vyčesanýho psa, zpívám mu Zlatovlásko, krásko...

    OdpovědětVymazat
  30. [29]: To se mu bude chrnět, ten váš pejsan je tedy hýčkán! Je zvláštní, že ta princezna z tvé pohádky nechtěla být Single, ale radši volila starce. Divná doba byla.

    OdpovědětVymazat
  31. [29]: Zazpíváš mi taky písničku na dobrou noc i když nejsem vykoupaná, ani vyčesaná?
    Prosím, prosím..., na lože se chystam, ráno v 4.30vstávám...

    OdpovědětVymazat
  32. [30]: Prosím Tě, jiná doba, princezna potřebovala zaopatřit, se podívej, Maroš byl ještě pěknej, je to docela stará pohádka...[31]: Holka, já bych Ti zazpívala,ale to bys neusnula...
    Druhorozený říkal: Nepívej, mami, ty nepívej...

    OdpovědětVymazat
  33. [32]: Ty tvoje kluky miluju, proč já mám tak moc hodného syna, který snad pubertu ani neměl, takové legrace co ty s tvými zažiješ, s tím jsem se ani u ségry co má dva kluky nikdy nesetkala!   

    OdpovědětVymazat
  34. [33]: Asi jsi byla hodná, milá Sugr, moji kluci říkají, že je to karma...že se mi narodili právě oni...

    OdpovědětVymazat
  35. Asi jsem viděla, ale teď nevím moji reakci

    OdpovědětVymazat
  36. [35]: Milá Iris,
    asi začínám být infantilní...
    Tím se nestresuj...!

    OdpovědětVymazat
  37. Já myslela v lese s pacošem - a ono je to s panošem!

    OdpovědětVymazat
  38. [37]: Milá Dorko,
    jsi poznamenaná svojí profesí...

    OdpovědětVymazat
  39. Na ČSFD jsou zmlsaný hovada, to je věc stará a známá .
    Královský slib jsem viděla jen jednou, Kramár totiž není mým šálkem kávy .

    OdpovědětVymazat
  40. Asi jsem neviděla, díky za tip, určitě se po pohádce podívám. Ne, že bych musela pohádky, ale... co kdyby stála za to, ty z posledních let nejsou špatné.

    OdpovědětVymazat
  41. [39]: Milá Janinko,
    mně se nejvíc líbila Klára Issová a Gabriela Wilhelmová...asi jsem na holky nebo cooo...?!

    OdpovědětVymazat
  42. [40]: Milá Lotty,
    byla jsem celé Velikonoce zavřená nedobrovolně doma... tak i pohádky byly dobrý...

    OdpovědětVymazat
  43. [42]: Milá Míšo, už se na hledání pracuje.

    OdpovědětVymazat
  44. Syn se neosvědčil, snad budeotec lepší..n

    OdpovědětVymazat
  45. [44]: Milý Jane,
    taky bych volila raději krále...

    OdpovědětVymazat
  46. No jo, Maroš Kramár je in ještě teď.

    OdpovědětVymazat
  47. [46]: Milý Mirku,
    co je v Zázracích na ČT 1, mi leze na nervy...nevím, čemu se tam furt tak tlemí...

    OdpovědětVymazat
  48. Tak ta je moje také oblíbená. Když jsem byla nemocná, pouštěla jsem si ji pořád dokola To jediné jsem v horečkách snesla

    OdpovědětVymazat
  49. [48]: Že jo...?! Mně ji stačí už jenom poslouchat jako rádio...

    OdpovědětVymazat

Zazvonil zvonec